AJ Arena...friskmeldt!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Har testkjørt Moto Guzzi V85 TT. Oh yes!!
Som tidligere Yamaha TDM 900 eier synes jeg det er ganske morsomt å sammenligne nye Moto Guzzi V 85 TT med 900 forgjengeren 850, som i sin tid gjorde at svært mange i MC-miljøet sperret øynene opp. Ikke minst gjorde motorsykkeljournalistene nettopp det.
Yamaha TDM 850 var jo nesten som en liten revolusjon å regne da den kom. Få visste hvor de best skulle plassere sykkelen blant de eksisterende og den ble på sett og vis en klasse for seg. Omtrent som V85'en .
Begge var og er tosylindrede med høyreist kjørestilling og til en viss grad egnet til kjøring på noe mer utfordrende vei enn rene asfaltstrekninger.
Men samtidig ganske forskjellige med luftkjølt lV-twin plassert på langs og kardangdrit og tverrstilt lvæskekjølt linjetoer/rekkemotor og kjededrift.
Kompakte sykler begge to og etter hvert som årene gikk fikk TDM 850 nøyaktig samme effekt og moment som V85 TT, nemlig 80 HK og 80 Nm moment.
Syns det var spesielt artig å nevne dette i sammenheng med V85 TT testen .
Yamaha TDM 850 var jo nesten som en liten revolusjon å regne da den kom. Få visste hvor de best skulle plassere sykkelen blant de eksisterende og den ble på sett og vis en klasse for seg. Omtrent som V85'en .
Begge var og er tosylindrede med høyreist kjørestilling og til en viss grad egnet til kjøring på noe mer utfordrende vei enn rene asfaltstrekninger.
Men samtidig ganske forskjellige med luftkjølt lV-twin plassert på langs og kardangdrit og tverrstilt lvæskekjølt linjetoer/rekkemotor og kjededrift.
Kompakte sykler begge to og etter hvert som årene gikk fikk TDM 850 nøyaktig samme effekt og moment som V85 TT, nemlig 80 HK og 80 Nm moment.
Syns det var spesielt artig å nevne dette i sammenheng med V85 TT testen .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!
Ja, du husker kanskje Stelvio'en fra Norgestreffet i Lista, var det vel? for noen år siden?
Husker det var mye kald vind der nede...
Ellers utmerket .
Husker for øvrig godt at jeg heldigvis fikk byttet bakdekk hos Ove's Yamaha Senter mens jeg var der.
Hadde gått på korden løs om jeg skulle kjørt hjem med det jeg hadde på sykkelen...
Utmerket utført jobb og topp service hos Ove's for øvrig .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!
AJ skrev: ↑29 mai 2019, 00:18Ja, du husker kanskje Stelvio'en fra Norgestreffet i Lista, var det vel? for noen år siden?
Husker det var mye kald vind der nede...
Ellers utmerket .
Husker for øvrig godt at jeg heldigvis fikk byttet bakdekk hos Ove's Yamaha Senter mens jeg var der.
Hadde gått på korden løs om jeg skulle kjørt hjem med det jeg hadde på sykkelen...
Utmerket utført jobb og topp service hos Ove's for øvrig .
- Bjerknez
- Innlegg: 22753
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!
Nå tøyser du fælt. Jeg har da ikke noe sliktAJ skrev: ↑29 mai 2019, 00:18Ja, du husker kanskje Stelvio'en fra Norgestreffet i Lista, var det vel? for noen år siden?
Husker det var mye kald vind der nede...
Ellers utmerket .
Husker for øvrig godt at jeg heldigvis fikk byttet bakdekk hos Ove's Yamaha Senter mens jeg var der.
Hadde gått på korden løs om jeg skulle kjørt hjem med det jeg hadde på sykkelen...
Utmerket utført jobb og topp service hos Ove's for øvrig .
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: AJ Arena... Har testkjørt Moto Guzzi V85 TT. Oh yes!!
Interessant sykkel, men jeg er såpass konservativ og gammel dags at jeg fortsatt tror jeg ville gått for Stelvio. Jeg skjønner jo at verden har gått videre og at dette er vel en sykkel svært nerme mine preferanser, men likevell....tror vel det heller mot stelvio
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Har testkjørt Moto Guzzi V85 TT. Oh yes!!
Jeg er redd Stelvio slik vi begge kjenner den, begynner å dra litt vel mye på årene, for å si det slik.
Skulle jeg valgt en god gammeldags big-block Guzzi i dag, hadde antakelig valget falt på en Sport 1200 i stedet.
Men! jeg håper Moto Guzzi har kommet dithen i sin nye utvikling at de igjen snuser på storadventuremarkedet. En ny 1200 motor med samme teknologi og materialvalg (bruk av titan), som har gjort 850 motoren til hva den er blitt.
En big-block reiseendurosykkel, hvor de mer enn gjerne må videreføre Stelvionavnet, skal jeg ønske veldig velkommen !
Enkel toventilers teknologi, luftkjølt uten oljekjøler og med en effekt på... la oss håpe, 120 - 125 HK.
Det hadde absolutt vært noe !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 7542
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: AJ Arena... Har testkjørt Moto Guzzi V85 TT. Oh yes!!
det kommer ikke til å skje.
Euro4 kravene (se bort fra støy) vil gjøre at en slik motor ville smeltet da forbrenningstemperaturen er blitt mye høyere nå.
Man merker stor forskjell fra euro 3 til 4.
Eksosanleggene avgir nå ekstrem temperatur.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Har testkjørt Moto Guzzi V85 TT. Oh yes!!
Det er helt klart at det er atskillig større sannsynlighet for du har rett enn hva jeg håper og fortsatt har (urealistisk... ) tro på kanskje kan skje .
Men sett i lys hva de har greid med 850 motoren er det lov å håpe.
Jeg må virkelig si jeg er imponert over hva de har fått til med de denne motoren. Den sparker i fra overraskende godt. Og en annen ting er at det forplanter seg svært ovveraskende lite vibrasjoner fra motoren til fotpinner, styre og speil.
Men selv jeg forstår at rene luftkjølte forbrenningsmotorer lever på lånt tid.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 7542
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: AJ Arena... Har testkjørt Moto Guzzi V85 TT. Oh yes!!
Er nok en grunn til at det ble 850... å oppskalere denne motoren og holde seg "innafor" tror jeg blir vanskelig-spesielt med brukbar effekt.
men en skal vel ikke være for bastant når en ser hva som en aaaaldri trodde skulle bli laget..
men en skal vel ikke være for bastant når en ser hva som en aaaaldri trodde skulle bli laget..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 148
- Registrert: 30 mar 2010, 09:10
- Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
- Sted: Ridabu
Re: AJ Arena... Har testkjørt Moto Guzzi V85 TT. Oh yes!!
Har lyst til å skyte inn i debatten at BMW lagde både 850 og 1100 versjoner av sin boksermotor i sin tid. Den lille motoren hadde mindre vibrasjoner, var mer smidig på lave turtall og hadde en bedre tilpasset girutveksling for norske hastigheter og veiforhold. Når MG lager 850 versjon først, er jeg sikker på at de vet hva de gjør. Svære beist i 1200-klassen har prestisje og status, men ofte overkill med tanke på praktiske egenskaper. V85TT er akkurat passe!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Har testkjørt Moto Guzzi V85 TT. Oh yes!!
Enig i alt du skriver her .TrondA skrev: ↑30 mai 2019, 20:42 Den lille motoren hadde mindre vibrasjoner, var mer smidig på lave turtall og hadde en bedre tilpasset girutveksling for norske hastigheter og veiforhold. Når MG lager 850 versjon først, er jeg sikker på at de vet hva de gjør. Svære beist i 1200-klassen har prestisje og status, men ofte overkill med tanke på praktiske egenskaper. V85TT er akkurat passe!
Ikke minst når det gjelder dette med vibrasjoner i 850 motoren til Guzzi. Merkbart mindre på denne enn Stelvio'en jeg hadde.
Girutvekslingen på nye V85 er også veldig bra og bedre enn på min KTM, faktisk, hvor avstanden mellom femte og sjette er for stor i forhold til fartsgrenseforholdene her i landet. Sjettegiret er et rent overgir med den utvekslingen sykkelen leveres med. Dette kan selvfølgelig lett endres på en sykkel med kjede og drev, om man ønsker det.
Tror også at interessen for adventuresykler i 1200-1300 kubikk klassen vil avta etter hvert.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kjellrf
- Innlegg: 1589
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: AJ Arena... Har testkjørt Moto Guzzi V85 TT. Oh yes!!
Kjenner flere som trives vel så godt på 800-900 kubikk adventuresykler, lettere sykler er oftest morsommere å kjøre på svingete veier, og de er det nok av i Norge. Og til en mer overkommelig pris.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: AJ Arena... Har testkjørt Moto Guzzi V85 TT. Oh yes!!
Enig i det. 800-1000 er et undervurdert adventure segment. 1000-1300 har vel bare fått et sykt bra moment de siste årene på grunn av en generell hype-bølge og etterspørsel. Det har ikke vært så mange interessante "high end" valg i lavere kubikk. Håper det endrer seg fremover
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Har testkjørt Moto Guzzi V85 TT. Oh yes!!
Moto Guzzi V85 TT er ikke det jeg vil karakterisere som "high end" ut fra hva de fleste av oss legger i begrepet.Snikendeugle skrev: ↑04 jun 2019, 10:18 Det har ikke vært så mange interessante "high end" valg i lavere kubikk. Håper det endrer seg fremover
Derimot er den befriende enkel på flere måter enn sine konkurrenter i dette adventuresegmentet.
Luftkjølt motor med to ventiler pr. sylinder utrolig lett tilgjengelig for sjekk og justering. Luftfilter lett tilgjengelig under salen. Eneste i segmentet med kardangdrift.
For å nevne det vesentligste, slik jeg vurderer det.
Så vil nok en del påpeke ulempene og "gammeldagsløsninger" som at den ikke leveres med slangløse dekk og har tørrkløtch som ikke gjør det mulig, så vidt jeg vet, å få sykkelen levert med quickshifter.
Forhåndsprogrammert semiaktiv demping har den heller ikke.
Men så er er den rimelig "high end" til Moto Guzzi å være med nyutviklet TFT display, girindikator, kjøremoduser og cruisekontroll.
I sum en Moto Guzzi som på en god måte ivaretar det kjente og kjære i en moderne form.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Fra Bridgestone Adventure til Mitas Terra Force-R
Ja, da er KTM'en hos dekkpusher for å få på Mitas Terra Force-R dekk. Blir spennende og interessant å prøve ut en outsider som Mitas til denne sykkelen.
Inntrykk av hvordan disse er vil komme fortløpende etter hvert som erfaringene baller på seg utover i sesongen.
En oppsummering etter en tids bruk vil antakelig også dukke opp i den store dekktråden her inne.
I mens den høyreiste østerrikske damen får tilpasset nye sko fikk jeg låne en lettbent italiener, som jeg absolutt har funnet tonen med !
Og dermed flere bilder av denne :
Inntrykk av hvordan disse er vil komme fortløpende etter hvert som erfaringene baller på seg utover i sesongen.
En oppsummering etter en tids bruk vil antakelig også dukke opp i den store dekktråden her inne.
I mens den høyreiste østerrikske damen får tilpasset nye sko fikk jeg låne en lettbent italiener, som jeg absolutt har funnet tonen med !
Og dermed flere bilder av denne :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering