FredrikE24 skrev: ↑31 mar 2024, 19:29
Det er lett å tro og ikke stole på legen, men legen har et poeng og ikke alle er likt skrudd sammen. Litt feber er ikke farlig, men når man runder 40,5 grad begynner det å bli spennende for ganske mange.
Ok...
Regner med at du refererer til siste tilfelle da jeg var koronaklein, ja?
Vel, jeg så ikke behovet for legekonsultasjon siden jeg, etter egen vurdering og som viste seg å holde stikk, taklet sykdomssituasjonen helt fint. Basert på tidligere influensaerfaringer. Egne magefølelser og erfaringer skal man på ingen måte kimse av.
En del ubehag, javisst. Slik det som regel er når man er syk... Men hele tiden klar i hodet uten tendenser til hodepine og i ferd med å miste orienteringsevnen eller bevisstheten, for å si det slik.
Feberen i seg selv plaget meg lite, verre med hosten. Så jeg tok en febernedsettende tablett, kanskje to, husker ikke i farten, mest for å berolige kona, som jobber i helsevesenet, og som ivrig målte feberen...
Feberen gikk ned selvfølgelig. Men det hadde den antakelig gjort uansett siden den nok var på sist høyeste og
i ferd med å gå tilbake ettersom kroppens immunforsvar ganske sikkert hadde jobbet på høygir, noe høy feber er en utvetydig indikasjon på at immunforsvaret jobber intenst.
Nå har jeg en sjelden gang vært influensasyk siden ca. 1978, men sjelden tatt febernedsettende, noe jeg helt klart kommer til å fortsette med.
Å ta influensavaksine? Neppe.
Jeg har ikke tatt noen vaksiner siden førstegangstjenesten i militæret. Da fikk jeg difteri- og stivkrampe(Tetanus)vaksine 4.1.78.
Forrige vaksine tre eller fire år tidligere, BCG på ungdomsskolen.
Altså ingen vaksiner siden januar 1978, flere tiår siden.
Fikk for øvrig skriftlig bekreftet fra Forsvaret her om dagen at jeg har blodtype 0 RH+, som skal være "super"blodtypen, som visstnok skal hindre en i å få diverse sykdommer
Ikke vet jeg, men det var jo en artikkel om dette på Nettavisen for en tid tilbake:
https://www.nettavisen.no/blodtypene-og ... 95-1683296
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering