AJ Arena...friskmeldt!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av Stian87 »

Fy flate. Det var jævelig å lese. Håper alt går bra med den lille.

Som småbarnspappa med barn på tilsvarende alder freaker jeg litt ut av å lese sånt. Tror jeg skal gå å klemme ungene nå.

Tenker på dere
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av olela »

Forferdelig å lese :(
Har selv små barn, og kan bare tenke meg hvor forferdelig det må være.

Lillegutt på 5 år bristet armen i barnehagen her om dagen. Det er selvfølgelig ingenting i forhold til det dere gjennomgår, men noen ganger skulle jeg ønske man kunne overført alt det vonde over på seg selv slik at barna slipper.

God bedring, og håper alt går bra med veslejenta.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av Skogstrollet »

Å fy flate... Klarer ikke å forestille meg hvordan det føles når noe slikt skjer. Håper på full bedring for den lille!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av hakhap »

Fy, håper på god og rask bedring for barnebarnet.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av Dansekris »

Veldig leit å høre A!

Forhåpentligvis blir dette bare en liten fartshump i et langt og lykkelig liv for lille frøken.

Håper du får tatt deg en tur oppi alt det kjipe. Det kan være godt og lurt å ta seg en pause fra det vonde nå som hun er i trygge hender.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av L-NA »

Det var vond lesing AJ. Og fikk meg til å tenke på andre vonde historier Dere har opplevd lenger fremme i din blogg. Men nå krysses alle fingrer og håper at hun blir helt frisk igjen.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av AJ »

Takk til alle som har kommet med mang gode ord og lykkeønskninger som varmer og hjelper oss til å holde motet oppe.
Vi er trygge på at dette skal gå bra siden go'jenta allerede var kvikk og sterk da hun ble rammet. Rask og kyndig hjelp gjorde også sitt til at blodproppen raskt ble lokalisert og nøytralisert, for å si det slik.

Så til kommentarer til Dansekris om å ta seg en MC-tur.
Da tenker jeg det er like greit å nevne den andre hendelsen, som selvfølgelig ikke er på langt nær like alvorlig, men som likevel har slått meg ut en smule de siste dagene .
Sykkelen er nemlig på verkstedet på Lillehammer hvor den nå sjekkes for oljelekkasje for tredje gang.
Oljelekkasjen oppdaget jeg ca. 1000 km. etter førstegangsservicen da jeg så at venstre motordeksel var sauset inn i motorolje.
Ingen hyggelig oppdagelse...
Forhandler ble kontaktet skriftlig umiddelbart. Syns det er greiest med skriftlig kommunikasjon i tillegg til tlf.samtaler ved slike tilfeller siden man ikke vet hva man bør legge fram som dokumentasjon i en evt. videre prosess med mulig heving av kjøp eller alternativt såkalt omlevering.
Verksmester hos forhandler ringte tilbake og advarte først mot å kjøre hvis oljelekkasjen var av en viss størrelse, for å unngå oljesøl på dekk med de følger de kan få. Greit at man får en slik advarsel, noe jeg faktisk ikke hadde tenkt på.

Uansett, lang historie kort:
Ny del, en gummigjennomføring i dekselet, kom på plass etter et par uker og verkstedet var rimelig sikker på at denne delen, som var feilmontert fra fabrikken, ville løse lekkasjeproblemet. Slik gikk det ikke. Vel hjemme fra verkstedet var lekkasjen like fullt tilstede.
Nye bilder og mail til verkstedet, som bestilte den nødvendige delen for å bytte den andre gummigjennomføringen i motordekselet. Lite kjøring i påvente av ny time.
Så skjer dette med veslejenta vår...
Forklarer situasjonen og får til en god avtale med forhandler om at de henter sykkelen og frakter den på bil til verkstedet for å bytte den andre delen. Avtaler å hente sykkelen på Gjøvik fredag 15. juni.
Men på torsdag samtidig som vi er på vei for å besøke go'jenta på sykehuset får jeg en telefon fra verkstedet og får vite at de har oppdaget en annen oljelekkasje i fremre sylinder. Etter hva jeg forsto en alvorligere lekkasje enn den fra motordekselet.

Og slik er status akkurat nå. Hva som skjer videre får jeg antakelig vite på mandag.
Imens har jeg vært i tenkeboksen, slik jeg fortalte verksmesteren på tlf. at jeg ville gjøre, og skrevet et utfyllende reklamasjonsbrev til forhandler hvor jeg har gitt uttrykk for at jeg ønsker kjøpet hevet.
Om dette blir resultatet vet jeg ikke. Jeg er heller ikke sikker på om jeg kommer til å stå på dette kravet. Vil først høre hvordan forhandler stiller seg stil saken.

Hvor lang tid det vil ta før jeg igjen har sykkel aner jeg ikke. Første del av sesongen er allerede spolert som følge av oljelekkasjen som jeg oppdaget 10. mai, kun drøye tre uker etter at fikk vognkort og nøkler og dro storfornøyd hjem igjen fra Lillehammer med nysykkelen...

Opplever ikke akkurat at jeg er født med gullhår i ræva nå om dagen...

Så da var den "katta ute av sekken", så nå kan dere komme med alle kommentarer om KTM og kloke forslag til hvilken sykkel jeg heller burde valgt....
Eller... dere må gjerne la være... ;) .
Dansekris skrev: 16 jun 2018, 11:49 Veldig leit å høre A!

Forhåpentligvis blir dette bare en liten fartshump i et langt og lykkelig liv for lille frøken.

Håper du får tatt deg en tur oppi alt det kjipe. Det kan være godt og lurt å ta seg en pause fra det vonde nå som hun er i trygge hender.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av barske »

Utrolig trist å lese om barnebarnet. Fikk en stor klump i halsen. Håper alt går godt.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av hakhap »

Ang sykkel hvis du er fornøyd ellers ville jeg bare forsøkt å byttet / hevet for å ta en klin lik igjen da alle kan få et mandags eksemplar. Omtrent hva jeg gjorte med min forrige Tuono da det er den sykkel som gir / gitt meg mest god følelse ved kjøring de siste årene.

Eller blir det interessant så hva du gjører når alle tingene landet og ser er blitt litt ro.

Uansett så mange fine sykler der ute så nok vanskelig å gjøre et bomkjøp sånn sett.

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 16 jun 2018, 00:38 >snip<
Takk for at du oppdaterer oss Anders. Jeg håper du fortsetter med det. Jeg er sikker på at et samlet forum venter på dette og håper at ditt lille barnebarn kommer fra det uten varige skader!
I dag hadde vesla mormorbesøk og da hun kom hjem nå i ettermiddag kunne hun fortelle at go'jenta hadde greid å stå alene ved sykesenga.
Hun hadde til og med forsøk å hoppe og fikk det nesten til da foreldre og mormor sang "Og alle de som hoppe kan. De hører hjemme i hoppeland" og begynte å klappe selv om treffsikkerheten med håndflatene ikke var slik den var og skal bli igjen da det ble sunget "Og alle de som klappe kan. De hører hjemme i klappeland" :) .
Ekstra stas var det å høre at det første hun lurte på da mormor kom var "Hvo er bestefaaaar" :D .
Svært god framgang på få dager hos den viljesterke frøkna. Det gleder oss stort!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av olela »

Rørende og lese. De er heldigvis robuste de små. :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av Stian87 »

Godt å høre. Etter det jeg leser høres det ut som alt skal gå bra. Broren min gikk bort etter hjerneblødning, og etter hva jeg ble fortalt vet de ganske tidlig hvordan det kommer til å gå.

Kjedelig med sykkelen, men den er bare en ting. Selv om det er klart det er noe dritt oppi alt det andre. Angående heving, har du krav på å heve kjøpet dersom ikke selger greier å fikse samme feil etter to forsøk. Så lenge det ikke vil være urimelig. Men oljelekkasje er jo ganske alvorlig.

Uansett, håper det ordner seg med alt, og at du om noen uker suser beskymringsfritt rundt på en motorsykkel igjen.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av L-NA »

Gledelig å høre om framgangen til jenta. Kjente jeg ble liksom litt "Akutt" forkjøla når jeg leste den siste der....😊

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av olela »

Når det kommer til sykkelen kan du kanskje ta det som ett tegn på at du må få tak i en av de aller første utgavene av Moto Guzzi V85?? ;)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Viktigere enn MC akkurat nå...

Legg inn av AJ »

olela skrev: 16 jun 2018, 20:08 Når det kommer til sykkelen kan du kanskje ta det som ett tegn på at du må få tak i en av de aller første utgavene av Moto Guzzi V85?? ;)
Tanken har streifet meg mer enn en gang mens dette har pågått, ja... ;) .

Fin og spennende sykkel og ikke minst en hyggelig, imøtekommende forhandler med en verksmester som kan Guzzi til fingerspissene, kun et kvarters kjøretur unna.

Dermed ikke sagt at ikke Motorspeed AS på Lillehammer hvor jeg kjøpte KTM'en ikke er imøtekommende og forståelsesfulle!
Det har de absolutt vært så langt i denne prosessen, helt klart.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar