Tordfo sin F650GS. Urbanisering.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 79
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Tordfo sin F650GS. Urbanisering.

Legg inn av tordfo »

Hei!

Skal oppdatere her med det som er gjort, når det er gjort og hvorfor. For ordens skyld :)

Kjøpt i august 2013. Kilometerstand ca 27700.

Bilde

Bilde

Utstyr: Varmeholker og ABS.

Før denne hadde jeg en 1998 Fazer 600, men ville tilbake på samme type sykkel som jeg brukte på kjøreskolen og oppkjøring i fjor. Fazeren var grei nok, men jeg fant meg aldri helt til rette. Jeg savnet en sykkel som spiser dårlig vei, har god oppreist sittestilling, samt mulighet til å kjøre igjennom gearene uten å risikere fengsel på ubestemt tid.

Etter kjøp ble det bestilt time hos Mc-Oslo for å sjekke ventilklaringer, samt bytte bremse og kjølevæske. Her ble det byttet noen chims så det var nok greit med en sjekk ja! Tut og kjør!

Bilde
Sist redigert av tordfo den 19 okt 2013, 13:59, redigert 2 ganger totalt.
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37842
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tordfo sin F650GS

Legg inn av AJ »

Heisan tordfo,

og velkommen med egen biker-logg her inne :thumleft

Meeen... :-k det ser ut til at img-tag'en ikke takler bildene dine fra DropBox'en...
Får i hvert fall ikke opp bildene dine på PC'en min.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 79
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Tordfo sin F650GS

Legg inn av tordfo »

Takk :)

Jeg fant ut det jeg også. Etter litt knot, testing og googling ser jeg at om bildene ligger i "public" mappen i dropbox så fungerer det! Flere bilder og slikt kommer!
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Tordfo sin F650GS

Legg inn av Snikendeugle »

Finfin sykkel!
Hvordan er draget på en slik en, mtp på vekta?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 79
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Tordfo sin F650GS

Legg inn av tordfo »

Takk!

Jeg syns draget er godt nok så lenge man ikke er avhengig av en sykkel som drar på bakhjulet i andre, tredje, fjerde, etc, gear :) I lovlige hastigheter, sett bort fra motorvei, er den sprek nok for at jeg koser meg i alle fall - og det er jo det viktigste! På motorveien kommer savnet etter å legge seg ned, geare ned til tredje og dra turtallet til 14000 rpm - men, jeg føler meg tryggere på å bevare både sertifikatet og helsa nå ;) Selv med en lett passasjer føles den relativt uanstrengt å kjøre.

Når jeg hadde sykkelen på service hos Mc-Oslo fikk jeg låne en 2013 Suzuki Gladius. Jeg bet meg fort merke i at selv uten noen form for kåpe var den mer behagelig å kjøre i hastigheter over 60kmt. Turbulensen rundt hjelmen var borte. Vindskjermen, dakarstyle, ble fjernet og vips var turbulensen borte her også. Nå ser den litt "tom ut" uten noen form for vindskjerm, så det blir et vinterprosjekt å finne tak i en løsning til neste sesong - eventuelt kappe/tilpasse den originale.

Bilde

Nå treffer derimot all vind meg rett i brystet. Ikke optimalt på denne årstiden :)
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 79
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Tordfo sin F650GS

Legg inn av tordfo »

Den nitriste originale kjedekassen med bøyle rundt bakhjulet var påtenkt fjernet allerede når jeg så sykkelen på finn. Etter noen uker venting på gave fra Ebay ble den endelig erstattet. Siden jeg bruker sykkelen på vei og ikke i skogen forsvant sannelig motorbøylene også. Spart vekt og mer gatevennlig utseende! Bukplaten sparer vel motor og eksos for mye dritt så jeg tenker den blir værende på.

Bilde

Bilde
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Tordfo sin F650GS. Urbanisering.

Legg inn av Snikendeugle »

Motorbøyler er vel kjekt å ha på uansett om en skulle være uheldig
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 79
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Tordfo sin F650GS. Urbanisering.

Legg inn av tordfo »

Tja tja. Lykkelig og uvitende som jeg er så klarer jeg ikke se for meg når de skulle komme til nytte. Bank i bordet :)

Er det noe helt åpenlyst jeg overser så er jeg åpen for å høre om det altså.
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37842
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tordfo sin F650GS. Urbanisering.

Legg inn av AJ »

tordfo skrev:Tja tja. Lykkelig og uvitende som jeg er så klarer jeg ikke se for meg når de skulle komme til nytte. Bank i bordet :)

Er det noe helt åpenlyst jeg overser så er jeg åpen for å høre om det altså.
Ble seende bra ut uten motorbøylene, BMW'den din :drg
Samtidig enig med Snikendeugle om at det kan være lurt å ha de på,montert om uhelelt skulle skje.
I hvert fall har jeg valgt å gjøre det med Stelvio'en siden motorbøylene ser ut til å kunne beskytte sylindrene på en god måte ved velt.
Heldigvis sluppet situasjoner som det.Så jeg vet jo ikke, men slik bøylene er kontruert og montert vil jeg tro de vil være til god hjelp om man skulle være uheldig å velte :overtro ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 79
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Tordfo sin F650GS. Urbanisering.

Legg inn av tordfo »

Takk, de kommer nok ikke på igjen her nei. Litt mer å beskytte på Moto Guzzien :)
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37842
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tordfo sin F650GS. Urbanisering.

Legg inn av AJ »

tordfo skrev:Takk, de kommer nok ikke på igjen her nei. Litt mer å beskytte på Moto Guzzien :)
Sant det, siden sylindrene står ut til siden og sånn sett rimelig utsatt om sykkelen skulle gå i bakken... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Tordfo sin F650GS. Urbanisering.

Legg inn av Jarle »

Grattis :-)

Hadde en 650 Dakar som jeg solgte for ca ett år siden.
Grei sykkel, gikk som du sier godt nok hvis man vil beholde lappen, men Dakar versjonen hadde for høy salhøyde til mine korte bein.

Får nok mange og mil på den.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 79
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Tordfo sin F650GS. Urbanisering.

Legg inn av tordfo »

Dakar versjonen er vesentlig høyere ja. Prøvesatt en hos Mc-Oslo og om jeg ikke husker feil fikk jeg ikke begge tåspissene i bakken samtidig. Her står jeg fjellstødig :)

Siste oppgradering (eller nedgradering om du vil), var å montere Scorpion eksos og fjerne bøylene til koffertene bak. Lyden med Scorpion kontra originalen er såpass fantastisk at jeg forlenger sesongen noen dager/uker ekstra bare for å høre den herlige endunkerlyden og blaffringen når man går av gassen. Herlig herlig ;)

Bilde
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 79
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Tordfo sin F650GS. Urbanisering.

Legg inn av tordfo »

Vår 2014. Original vindskjerm montert. Kjøpt til fin pris fra ebay, England.

Bilde
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 79
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Tordfo sin F650GS. Urbanisering.

Legg inn av tordfo »

2015 er i gang!

I fjor monterte jeg "booster plug" eller rettere sagt Accelerator Module (http://www.sol2.be/" onclick="window.open(this.href);return false;). Enkel å montere og effekten av den lille boksen var det ingenting å si på. Surging på lave turtall er nå en saga blott! :thumleft Veldig fornøyd!

I dag fikk jeg det nye Dakar setet jeg bestilte fra bikerstreet. Gleder meg til å teste komfort og høyde :-)

[album]5185[/album]

Ellers har våren så langt blitt benyttet til noen små lufteturer og litt vasking.

[album]5183[/album]

[album]5184[/album]
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Svar