Cheron; Ferie modus :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Cheron; Ferie modus :)

Legg inn av cheron »

Har somlet meg over til dette forumet jeg også, får vel først presenter meg selv :)

Er en kar på noen og tretti år som jobber med psykisk utviklingshemmende og trives med det :)

Som hobby har jeg fotball, ja, faktisk, og laga mine er Sandefjord Fotball og Liverpool Football Club ;)

Men min største lidenskap er vel kanskje kjøretøyer! Mc og biler. Har de siste 15 årene skrudd en del på biler og har mange prosjekter bak meg, men de siste året er det sykkel som har stått for den største tidsfordriven.

Brukssykkelen min er en 2000 modell Yamaha YZF 1000R som jeg kjøpte nå i september, har bare hatt 2-3 turer med den da jeg havnet i en ulykke og havnet i bakken :( Sykkelen er nå ferdig fikset opp, og skal legge inn noen bilder av den på slutten her :)

Prosjeketet mitt er faktisk min første MC som 16 åring i 1991. Honda CB 100N. Utrolig nok har jeg denne enda :D Bilder av den kommer også på slutten....

Og nå var jeg på slutten gitt.......

Ace:

Her er'n litt småskada og på vei til å plukkes ned for å gjøres fin igjen ;)
Bilde
Bilde
Nå er den neste ferdig montert, mangler bare sideblinklys foran som ligger inne på bestilling hos Speed.
Bilde
Bilde
Bilde

Så var det prosjektet mitt da. Sykkelen er plukket helt i biter, ramma er lakkert opp på nytt og ymse smådeler er blitt byttet ut, lakkert, og fikset opp.

Utgangspunktet;
Bilde
Bilde

Status pr i dag;
Bilde

Skal lage en tråd på verksted delen etterhvert der jeg dokumenterer hele denne begivenheten :)

Så med dette kan jeg vel ønske dere velkommen til Cheron og verkstedet med det rare i....... :)

Bilde

God fornøyelse! :scratch :thumleft
Sist redigert av cheron den 11 des 2009, 22:01, redigert 9 ganger totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Har ikke lest hele innlegget ditt, men gjør det etter hvert.

Det viktigste først: Velkommen til Forum MCsiden!!

Så til lesing av foruminnlegget i den nye bloggen... :wink:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Du verden...
Flott verksted, flotte sykler :wink:

Husker Honda hundrekubbiker'n. Den var noe for seg selv og noe alle med lett lappen ønsket seg.
Jeg hadde ikke råd, men kjøpte meg en Honda 90 i stedet. Morsom sak, det også... 8)
Prøvde å finne bilde av den på nettet, men fant ingen... :(
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Flotte lokaler og fine sykler. Artig at du har tatt vare på den gamle Hondaen. Den vil sikkert gi deg fine turer på nostalgiens veier. :D

Dessuten er det bra at noen tar tak i småkubikk-syklene. Egentlig mener jeg dypt innerst inne at man ikke trenger en million hester for å få glede av mc-livet. Klassen mellom 125 og 500 ccm er nesten fraværende her i landet. Og det er synd. Rimelige arbeidsesler for nytte og glede. Jeg funderer hardt og nådeløst på å skaffe meg et prosjekt eller to innenfor den størrelsesklassen. :roll:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Kjempemessig Cheron :)
Fint at det kommer noen vinterprosjekter som vi kan få følge :)

:) Ragnhild

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Jalmar skrev:Flotte lokaler og fine sykler. Artig at du har tatt vare på den gamle Hondaen. Den vil sikkert gi deg fine turer på nostalgiens veier. :D

Dessuten er det bra at noen tar tak i småkubikk-syklene. Egentlig mener jeg dypt innerst inne at man ikke trenger en million hester for å få glede av mc-livet. Klassen mellom 125 og 500 ccm er nesten fraværende her i landet. Og det er synd. Rimelige arbeidsesler for nytte og glede. Jeg funderer hardt og nådeløst på å skaffe meg et prosjekt eller to innenfor den størrelsesklassen. :roll:
Gleder meg til å starte opp denna og mimre tilbake da jeg fresa rundt på bygda med lange blikk etter meg. Var jeg og 3 kompiser til som hadde disse. Jeg hadde grå, og de 3 andre hadde de vinrøde utgaven. Husket jeg tryglet og bad til pappa om å kjøpe en sånn til meg, han kom hjem med en grå; "fargen betyr vel ikke noe?" mente han... Sukk :)

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Vel, i mørket er alle katter grå. I ettertid kan det jo vise seg at den grå blir ettertraktet fordi den kanskje var den minst vanlige fargen dengang da?
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Jalmar skrev:Vel, i mørket er alle katter grå. I ettertid kan det jo vise seg at den grå blir ettertraktet fordi den kanskje var den minst vanlige fargen dengang da?
Kanskje, men denne blir nok aldri solgt. Pappa går og venter og venter og gleder seg til våren, da kommer han med bil og henger og henter den med seg hjem til Rogaland igjen :) Gamle mannen må ha noe å putre rundt i han og ;)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

AJ skrev:Du verden...
Flott verksted, flotte sykler :wink:

Husker Honda hundrekubbiker'n. Den var noe for seg selv og noe alle med lett lappen ønsket seg.
Jeg hadde ikke råd, men kjøpte meg en Honda 90 i stedet. Morsom sak, det også... 8)
Prøvde å finne bilde av den på nettet, men fant ingen... :(
Halvparten av verkstedet er til vinterlagring. Har 8 sykler der nå, men er plass til en 3-4 til hvis vi legger godvilja til ;) Så om noen i Vestfold enda ikke har ordnet seg plass så er muligheten hos meg! :)

Jada, ble litt snikreklame, men pytt? ;)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Er ikke så mye å fortelle i bloggen om dagen. Annet en at hverdagene stort sett består av jobb og verksted. Kom en sykkel på vinterlagring i ettermiddag, og hatt besøk av ei venninne og hennes nye type. Gutten kunne skru, og var ikke redd for å bli møkkete og kasta seg inn i CB prosjektet mitt... ;) HELT klart godkjent valg av mann! :D

Litt pause måtte vi også ha! ;)
Bilde
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

I dag har vi tusla litt på verksted jeg og ungene. Spilt litt dart, sittet foran data'n og kosa oss mens pappa ( meg ;)) har demontert en Goldwing. Helsike så mye plastikk og drit som må fjernes for å få av bakhjulet!

Men men, det gikk da greit :) Noen bilder...

"Delekatalogen"
Bilde

"Gold'n tusen bitar"
Bilde

Bilde
Sist redigert av cheron den 09 nov 2008, 21:27, redigert 1 gang totalt.
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Må få si at jeg misunner deg verkstedet ditt
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

rogg skrev:Må få si at jeg misunner deg verkstedet ditt
Kan ikke si annet en at vi trives der :) Kom spørsmål her på torsdag om vi ikke skulle hatt sofa der inne... Da måtte jeg se strengt å henne :x

Ikke noe sofa på verkstedet med det rare i nei! Her jobbes det, både kreativt og sikkert! Ikke noe sofadyr her i gården.

Men det jeg derimot kunne tenkt meg her inne er en liten varmtvannsbereder :) Nå er det bare kaldt vann desverre.

Ikke noen som har en sånn liten sak liggende?
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Sitter her en søndag formiddag og blar i karter og leker litt med ruteplanlegger på nettet. Er rimelig sikkert at jeg og kjæresten reiser til Lofoten til sommeren. Vi drar helga i uke 30 og kommer tilbake i løpet av uke 32. Planlegger derfor å ha med oss Lofotentreffet 31.07-02.08.09 :)

I tillegg må vi teste denne bananasplitten på Egon i Trondheim ;) Går rykter her på forumet at den skal være god!

Så første dagsetappe blir da Sandefjord-Trondheim :)

Fra Trondheim og opp til Bodø blir det litt mer å titte på. Dovrefjell blant annet. Tenker vi rett å slett kjører E6 hele veien opp til Bodø og bruker mer tid i Lofoten :)

Noen med erfaringer der oppe fra?
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

cheron skrev:Fra Trondheim og opp til Bodø blir det litt mer å titte på. Dovrefjell blant annet.
Tror du må lære deg å lese kart :P

E6 oppover fra Stiftsstaden er relativt kjedelig, men så har jeg da også kjørt den noen ganger. Trondheim - Mo i Rana (50 mil) er nesten rein transportetappe. Noen strekninger er bra, Namskogan - Trofors for eksempel. Og fra Steinkjær kan man kjøre på østsida av Snåsavatnet.
Et godt alternativ er Ferja Flakk - Rørvik og kjøre opp Fosen til Namsos og Kystriksveien derfra iallfall til Brønnøysund og Tosenveien inn til E6 et stykke sør for Mosjøen. (ei ferje over Bindalsfjorden)
Korgfjelltunnelen bør unngåes, 7 - 8 km svart hull i fjellet. Er bedre å kjøre over. Relativt grei skilting av avkjørselen rett før tunnelåpningen på sørsida.
Et annet alternativ er å kjøre over Hattfjelldalen. Kan ta av fra E6 rett nord for Majavatn eller kjøre opp ved Trofors. Og komme ned til Korgen over Bleikvasslia
Saltfjellet er jo også verd å ta med seg. God vei (bilmessig sett) og en åpen, vid følelse som er god å kjøre i.
Her sett sørfra en sen kveldsstund på polarsirkelen
Bilde
Har man god tid er Kystriksveien (R17) å anbefale. Men det er en 6 - 7 ferjer på strekninga fra Namsos til Bodø. Og skal man unngå for mye hardkjøring mellom ferjene må man beregne seg et par overnattinger.

Men som med alt annet, man må se på tida man har til disposisjon, og hvor mye man vil oppleve underveis.

Et alternativ på returen er å kjøre E10 over Bjørnefjell og ta Sverige som transportetappe nedover. Raskere veier, selv om avstanden nok blir den samme.

Svar