Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Joda, da hadde jeg nok foretrukket perforert. Men på de lengre turene ville jeg nok valgt en dress uten perforering. Jeg har kjørt over fjeller mange nok ganger og jeg blir like overrasket over hvor kaldt det er hver gang. Nede i dalstrøkene går det utmerket men over fjellene blir det fort kjølig.

Får man bare stengt vinden ute er det meste gjort (sommerstid)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

Ja det hadde nok jeg også valgt
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Så jeg ser for meg en skinnjakke/bukse med lett foring i mitt tillfelle. Ved siden av et par Rukka Imatra hansker tror jeg at jeg er i mål for denne sesongen. :)

men om det blir kjøredress i år er ikke sikkert. Den perforerte dressen jeg har ved siden av regndress fungerer veldig bra. men å slippe regndressen hadde vert fint...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Da er det på høy tid og så smått begynne å planlegge årets sommertur som starter i førsten juli. Jeg er et vanemenneske og jeg liker som oftest og gjenta ting som har lykkes tidligere. For meg har en tur til Molde for å besøke familie blitt en tradisjon som jeg har tatt med meg fra barndommen.

Familien min bor ganske konsentrert i en radius av ca. 1 mil og det blir alltid noen sene kvelder med utepils med god utsikt over fjorden, samt gratis opphold. To fluer i en smekk. I tillegg har man Jazzfestivalen i juli. Nå er ikke jeg en som hopper opp på bordet i afterski stil så fort jeg hører lyden av en jazz trompet, men som bakgrunnsmusikk en sen sommerdag over en pils rundt gode venner synes jeg det gir en god stemning. I tillegg til dette blir det selvsagt en del daglige kjøreturer mens jeg er der oppe i flott landskap.

Men det har nå dukket opp en annen ting som fort kan bli en tradisjon. Jeg ble godt kjent med Cutless her inne for noen år siden og det viste seg at vi hadde en ting felles utenom motorsykkel som vi stadig diskuterer høyt og lavt. Det handler mest om digital markedsføring, nettsider og psykologi etc. Men lar det ligge med det... dette er tross alt et MC forum :knegg

Poenget er at det også i år ser ut til å bli rom for å svippe innom Bartebyen. Eller rettere sagt Statsbygd/Rissa utenfor Trondheim. Han flyttet jo dit for en stund siden. Han bodde i Fredrikstad først, så flyttet han til Ås og så forsvant han oppover i mokasinenes land til slutt.

Cutless har jo bestillt seg ny sykkel nå (KTM 690 SMC) og da blir det naturligvis en del snakk rundt dette. Han har også lovet og vise meg rundt i sandkassa si samt at vi skal gjenta vår uhøytidelige telttur som vi hadde for noen år siden her i Østfold. Naturen der oppe vil jeg nok tro er litt mer fristende, og blir været bra, så kan det vel umulig bli noen nedtur.

Cutless har også ymtet innpå at han vil være med til Molde en tur den siste Jazzhelgen for å ta noen pils, så da ser det ut til så langt at det blir en samlet tur i den retningen. Hvis alt klaffer.

Spørsmålet her blir hvilken rute jeg tar hjem fra Molde i år. Ruten jeg tok i fjor på vei hjem var rett og slett magisk, å siden jeg er et vanemenneske kan det godt hende jeg gjentar denne. Eneste bakdelen var at det innebar å ta en drøss med ferger. Kanskje legger jeg inn en overnatting eller to på vei hjem og drar lenger sørover. Det har jeg ikke bestemt ennå.

Bimmern har jeg allerede brukt på jobben noen dager og den første turen hadde jeg i førsten av mars. Den går som en klokke. Den skal dog få sine doser med vedlikehold før jeg tar fatt i min årlige sommertur.

Men hvor nøyaktig ruten går i år på vei mot Trondheim, fra Trondheim til Molde, og fra Molde og hjem til Fredrikstad er nok det jeg kommer til å planlegge litt fremover. Det er jo halve morroa :)

Forårets tur kan dere vertfall lese om her:

Dag 1 - Fra Fredrikstad til Utladalen Camping:
https://bjerknez.no/forste-dag-pa-somme ... ing-10512/

Dag 2 - Fra Fredrikstad til Rissa:
https://bjerknez.no/en-flott-dag-pa-to- ... eim-10526/

Fra Rissa til Molde:
https://bjerknez.no/kjolig-men-fin-tur- ... lde-10558/

Fra Molde og hjem:
https://bjerknez.no/turen-hjem-fra-mold ... ilo-10611/

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Cutless »

Gleder meg!

Du får begynne med høydetrening så den tynne lufta oppe i Trønder-alpene ikke tar knekken på deg og BMWn :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 05 apr 2019, 18:05 Gleder meg!

Du får begynne med høydetrening så den tynne lufta oppe i Trønder-alpene ikke tar knekken på deg og BMWn :knegg
Haha, jeg er så høy på meg selv at det skal nok gå bra :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg går riktignok litt opp og ned i vekt, noe som gjør handling av MC klær litt vanskelig. Derfor kjøper jeg litt rimeligere klær som jeg ikke bør være redd for å måtte kvitte meg med etc.

Men kålhuet mitt endrer seg ikke nevneverdig i størrelse, bortsett fra at dobbelthaken blir litt større og at jeg får litt søtere kinn. Så derfor klinket jeg til å bestillte meg Schuberth C4 Pro med Sena Advanced Intercom. Fikk hele greia for 6.990,- på XL-moto hvis jeg plaget en venn med å sende han et tilbud fra siden dems.

Jeg håper derfor Cutless kan tilgi meg for det :lol :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Å der røk det på med et Sotet visir inkludert pinlock også.
Nye hansker (Rukka Imatra) venter jeg på og muligens ny kjøredress i morgen. Jaja... pengene fikk bein å gå på...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37835
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 06 apr 2019, 01:14 Jaja... pengene fikk bein å gå på...
Skattepenger til gode - brukt på forhånd? Like greit først som sist... :crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Olav K »

Penger er ferskvare!
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Rune75 »

Olav K skrev: 06 apr 2019, 12:56 Penger er ferskvare!
Kan fryse de i fond har jeg hørt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Da var turen til Sharkspeed over. Det ble denne jakken og buksen:
https://sharkspeed.no/furysuit

2.800 kroner er en latterlig pris for både bukse og jakke synes jeg. Jeg vet jo ikke noe om kvaliteten ennå, men det overrasket meg at den var såpass tykk som den var. Skikkelig varm. Heldigvis kan man ta av innerforet i både bukse og jakke. Den har vist også ykk glidelåser. (som jeg har hørt skal være bra)

I tillegg skal den være vanntett og vindtett. Om den virkelig er det vet man jo ikke, men den er vertfall mer vanntett enn de to andre perforerte dressene mine, for der blir jeg vår før det begynner å regne.

Kan ikke forstå annet enn at 2.800 må være et godt kjøp. Holder den ett år og ikke lenger, så er dte helt greit. Holder den i to år, så er jeg veldig fornøyd.

Nå venter jeg bare på Schuberth C4 Pro med Sena Advanced intercom, sotet visir med pinlock og Rukka Imatra hansker. Kanskje får regndressen hvile i år. Tror jeg skal teste dressen i hageslangen før jeg legger igjen regndressen hjemme... :)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 06 apr 2019, 15:31 Tror jeg skal teste dressen i hageslangen før jeg legger igjen regndressen hjemme... :)
Du får ta den på deg neste gang du skal bade i spreder'n.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 06 apr 2019, 15:47
Bjerknez skrev: 06 apr 2019, 15:31 Tror jeg skal teste dressen i hageslangen før jeg legger igjen regndressen hjemme... :)
Du får ta den på deg neste gang du skal bade i spreder'n.
Neinei.... da vil jeg være naken :knegg

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37835
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 06 apr 2019, 15:31 Da var turen til Sharkspeed over. Det ble denne jakken og buksen:
https://sharkspeed.no/furysuit
Prisen er det helt klart ingenting å si på - i utgangspunktet.

Men si meg... - er det ordentlig orange farge på stripene?
Vil å så fall passe bra til KTM'en ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar