Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

I går var det en meget spesiell dag, for å si det pent. Først så dør faren min på sykehuset (ikke akkurat hårreisende sjokkerende, men det gikk litt fortere enn forventet) og litt senere spurte jeg Kjellv her inne om fraktmuligheter fra vestlandet vedrørende Bimmern som står i Molde. Egentlig mest for morroskyld. Etter at jeg fikk en meget god pris, samt at kjellv henter sykkelen hos min familie, kjører den til der han jobber, pakker den inn og setter den på en bil.... så takket jeg ja til det tilbudet. Den må riktignok hentes på et lager i Langhus, men det skal jeg fint få til :)

Sykkelen blir i følge kjellv sendt rett etter helgen en gang og da kan jeg hente den allerede neste uke. For første gang på ca. ett år så begynner jeg vagt å kjenne et kjøresug...

Igjen så brillierer kjellv! Makan til service! En ting er sikkert. Nå begynner halvliterene jeg skylder og hope seg opp, så at kjellv blir dritings på førstkommende jazzfestival på min regning råder det ingen tvil om. Kanskje tar jeg en svingom med kjærringa hans i år også :lol

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av haakeik »

Kondolerer så mye.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Dansekris »

Leit å høre Ove!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av AJ »

Kondolerer.
Selv om det er slik at man vet hvilken uunngåelig vei det går, er det likevel et spesielt øyeblikk med mange følelser for de aller fleste av oss, når våre nære og kjære dør.
Mistet selv min far for noen år siden etter lengre sykehusopphold med opp og nedturer i sykdomsforløpet.
En lengre periode med håp og tristhet...

Det var leit å lese om dette, Bjerknez .
Men hyggelig å lese om at sykkelen er på vei hjem :thumleft .
Til det flotte vårværet :sunny: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Jo takk. Det med dødsfall og det følelsesmessige rundt dette er jeg ganske flink til å håndtere. Jeg er vel ganske hardhudet når det gjelder slikt, men så klart er det veldig trist. Vi har alle våre måter og takle slikt på :)

Det var en av grunnene til at jeg bestille transport av bimmern også. Nå må man se fremover og fylle livet med positivitet og huske de bortkomne for hvordan de var og ikke hvordan de så ut når dem trakk sitt siste åndedrag, for det er ikke noe særlig og legge på minnet alltid.

Kjellv fisket opp et skikkelig tilbud og samtidig tilbød han seg å ta jobben vedrørende henting på adresse og innpakking for egen regning. Slikt setter jeg utrolig stor pris på! :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 11 apr 2018, 19:16
Stian87 skrev: 11 apr 2018, 08:40 Velkommen til en syklists verden. :lol På landveissykkel har jeg opplevd så mye ubødvendige og farlige situasjoner. Nå sist noen som kjørte forbi meg i en 40 sone, på ekstremt svingete, trange og uoversiktlige veier. I tillegg gav dritten meg fingern. :-k

Foreslår at du melder fra til bussselskapet om du har tidspunkt, dato og bussrute. Sånne folk har ikke noe som bussjåfør å gjøre.
Jeg har faktisk syklet på jobb flere ganger og synes det er langt tryggere. Jeg bruker gangstier for det det er verdt. En syklist har overhodet intet i veibanen å gjøre spør du meg. Vertfall ikke når det finnes gangsti rett ved siden av :)

Man kan også velge en del andre snarveier når man sykler. Med moped så MÅ man jo kjøre på veien...
Ikke helt enig i det, på en landveissykkel ligger du gjerne i 40-50 på rette strekk og opp mot 70-80 nedover. Det er alt for høy hastighet til å sykle på gangsti.

Utrolig trist å lese om faren din Ove, kondolerer så mye. Selv om det er ventet er fortsatt vondt, og blir lett et tomrom. Jeg tror imidlertid det var et godt valg å hente bimmern ned igjen. Har selv brukt sykkel som terapi og det gjør sjela utrolig godt å fare av sted på sykkelen i deilig vårvær.

Og utrolig kudos til kjellv for servicen. Om jrg noensinne befinner meg i hans trakter med biken vil jeg uten tvil foretrekke sjappa hans!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av AJ »

All honnør til romsdalingen :notworthy:

God service? Det er kjellv, det :twothumbs:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 12 apr 2018, 09:21
Bjerknez skrev: 11 apr 2018, 19:16
Stian87 skrev: 11 apr 2018, 08:40 Velkommen til en syklists verden. :lol På landveissykkel har jeg opplevd så mye ubødvendige og farlige situasjoner. Nå sist noen som kjørte forbi meg i en 40 sone, på ekstremt svingete, trange og uoversiktlige veier. I tillegg gav dritten meg fingern. :-k

Foreslår at du melder fra til bussselskapet om du har tidspunkt, dato og bussrute. Sånne folk har ikke noe som bussjåfør å gjøre.
Jeg har faktisk syklet på jobb flere ganger og synes det er langt tryggere. Jeg bruker gangstier for det det er verdt. En syklist har overhodet intet i veibanen å gjøre spør du meg. Vertfall ikke når det finnes gangsti rett ved siden av :)

Man kan også velge en del andre snarveier når man sykler. Med moped så MÅ man jo kjøre på veien...
Ikke helt enig i det, på en landveissykkel ligger du gjerne i 40-50 på rette strekk og opp mot 70-80 nedover. Det er alt for høy hastighet til å sykle på gangsti.

Utrolig trist å lese om faren din Ove, kondolerer så mye. Selv om det er ventet er fortsatt vondt, og blir lett et tomrom. Jeg tror imidlertid det var et godt valg å hente bimmern ned igjen. Har selv brukt sykkel som terapi og det gjør sjela utrolig godt å fare av sted på sykkelen i deilig vårvær.

Og utrolig kudos til kjellv for servicen. Om jrg noensinne befinner meg i hans trakter med biken vil jeg uten tvil foretrekke sjappa hans!
I slike hastigheter med tråsykkel midt i trafikken hadde vertfall ikke jeg utsatt meg for. Jeg ser helt klart at dette kan være vel så nervepirrende... :oh

Er du i Molde traktene og trenger hjelp med sykkelen, så ringer du kjellv. Helt klart. :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av xyvind »

Kondolerer, Ove.. det var veldig trist å lese.

Jeg var oppe i Molde både sist helg og for to uker siden. Tenkte på deg og bimmern hver gang jeg suste forbi Nesjestranda-traktene. Kjører medium-sized elbil, så jeg hadde dessverre ikke mulighet til å ta den med :-)
Men det er bra du får den nedover nå! Sånn skal det være.
Fraktet selv en sykkel fra Molde til Alnabru for noen år siden, med et lokalt transportfirma der oppefra. Tror jeg betalte bare 600,- eller noe lignende. Og da hadde sjåføren et stål-bur som det var kommet en splitter ny MC i en eller annen gang. Så han stroppet bare sykkelen fast i buret. Kjempegod løsning

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

600,- var jo en hårreisende god pris!

Jeg synes også prisen jeg fikk var god, selv om den var langt høyere, men siden jeg sikkert fikk en spesialpris av kjellv, så er jeg usikker på om det egner seg på trykk her. SIkkert ikke noe hemmelighet, men det får han avgjøre :)

Det er vertfall billigere for meg å frakte sykkelen til prisen jeg fikk kontra ta fly opp og hente den, med de kostnadene det medfører :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av xyvind »

Jeg sjekka nå. Det var visst 850,- jeg betalte, i april 2014. Men uansett, blir kaffe på Høk snart da

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Olav K »

Kondolerer, Ove.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 12 apr 2018, 12:52 Jeg sjekka nå. Det var visst 850,- jeg betalte, i april 2014. Men uansett, blir kaffe på Høk snart da Bilde
Jepp, da blir det kaffe på Høk om litt :)

Men tror nok nye kjøreklær må kjøpes snart for min del. Jeg tror klærna jeg har er alt for store for meg nå, men dem duger vel til noen turer i nærmorådet vil jeg tro, før jeg kjøper meg nye.

Jeg sikler litt på denne jakken:
https://jofama.se/mcsm/no/produkt/dundee/

Og denne buksen:
https://jofama.se/mcsm/no/produkt/lizard-2/

Litt "casual" og "røff"... på en måte... Men litt usikker på hvor godt disse passer sammen skal sies...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 12 apr 2018, 13:16 Kondolerer, Ove.
Takk for det :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av xyvind »

Kule klær du linka til. Jeg er også ute etter ny jakke. Kjøpte jo ny Lindstrands skinnbukse i fjor. Tror jeg starter sesongen neste uke, så er vel på sin plass å finne ei jakke snart.. bra du minte meg på det!

Svar