Bjerknez' | Triumph Rocket 3 GT

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Toalmar skrev: 04 jun 2024, 14:16 Hvorfor både liggeunderlag og stol når man kan få liggeunderlag som også kan brukes som stol.
Tek.no har nå testet flere av disse

https://www.tek.no/test/i/a7nxja/beste- ... _bandit-1-
Jeg tror liggeunderlaget mitt og denne stolen tar mindre plass enn disse all in one løsningene? Det er lettere og pakke to små ting enn ett stort er min erfaring.

Toalmar
Innlegg: 393
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Sted: Gjøvik

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Toalmar »

Bjerknez skrev: 04 jun 2024, 15:49 Jeg tror liggeunderlaget mitt og denne stolen tar mindre plass enn disse all in one løsningene? Det er lettere og pakke to små ting enn ett stort er min erfaring.
Tja er du sikker på det?
Her bruker dem liggeunderalges som stol, dermed sparer du plassen stolen tar
Se bilde av ryggsekken og stolen på siden.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Liggeunderlaget mitt får jeg ned i samme pose som soveposen som ligger i kompresjonssekk. Stolen jeg bestillte bytter jeg ut med stolen jeg egentlig skulle hatt med meg. Samlet sett tror jeg min løsning er noe mindre ja, uten at jeg har målt. Dessuten er det allerede kjøpt, så da får det blir slik i år uansett :)

GSXR-Erling
Innlegg: 107
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av GSXR-Erling »

Overlessa bike er no dritt hvertfall
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17 og en Z4 😸

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

GSXR-Erling skrev: 04 jun 2024, 19:36 Overlessa bike er no dritt hvertfall
Jeg har i grunn mulighet til å ha med mye mer egentlig, men hadde ikke tenkt til å utvide bagasjevolumet. Teltutstyret etc. får jeg fint plass til i drybag'en, men jeg skal jo ha med en del andre ting også :)

Går nok bra dette skal du se. Jeg er god på og planlegge, måle, handle utstyr, lese reviews samt bruke god tid. Allerede ukan før jeg drar så skal sykkelen prøvepakkes etc. så det blir ingen siste liten overraskelser her :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 01 jun 2024, 11:13 Satt opp teltet på nytt igjen og så at det var full av pollen etter at jeg tok det ned sist. Det var en ypperlig sjanse til å sjekke om det var vanntett så det fikk seg en god dose med vann fra hageslangen. Da fant jeg også ut at det ikke lakk noe vann inn i teltet :)

IMG_0624.jpeg
Siterer mitt innlegg her for å komme med en reell test vedrørende hvir vanntett teltet er. Det har vært ruskevær og regn i hele natt her i Fredrikstad og det skal regne i hele dag, ganske kraftig også. Det er også meldt ganske mye vind.
IMG_1436.jpeg
Så får vi se etter jobb i dag om det har kommet noe vann inn i teltet :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Da har det regnet konstant og til tider heftig fra i går kveld til kolokken 12:00 i dag i tillegg til kye vind. Teltet står like bra og inni teltet er det knusk tørt :)

Så da kan jeg være trygg på at jeg ikke trenger å ligge med flytevest :twothumbs:

lazyboy
Innlegg: 326
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av lazyboy »

Nå må du bare finne en kompresjonsbag til dassrullen så er du i mål :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 05 jun 2024, 21:12 Nå må du bare finne en kompresjonsbag til dassrullen så er du i mål :lol
Ikke nok med det. Jeg må jo ha en tarp til så ikke den andre tarpen blir våt i regnvær. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Bestillte meg enda et liggeunderlag nå nettopp.

Den jeg bestillte flrst hadde en R-verdi på 1.4 og er kun 4.5cm. Tykk når oppblåst. Den funket den, men så sa madammen at hun også ville ha et liggeunderlag da hun skal på fjelltur med søstera si i høst, så da bestillte jeg like godt et liggeunderlag til beregnet for litt kjøligere temperaturer.

Så da bestillte jeg Exped Dura 5R LW (Extra Long and Wide). Fikk den til kjempepris. Kun 1.200 kroner. Dette liggeunderlaget er 7cm. Tykt og isolerer bra helt ned til -20 grader. Ligger man på dette en kjølig sommerkveld med rundt 5-10 grader så vil man kjenne at det varmer. :)

Så jeg tenker at jeg skal teste Exped underlaget på tur i år :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

I natt fosset det ned regn. Såpass mye at takrennene ikke klarte og ta unna. Det er det værste regnskyllet jeg har opplevd på ganske lenge. Det værste varte en liten time, men det regnet ellers hele natten.

Det vr såpass ille at jeg nesten ikke kan forvente at teltet er helt tørt inni. Men det skal jeg sjekke om en times tid. Er teltet helt tørt inni så må jeg si jeg nesten er overveldet...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

I natt regnet det såpass at takrennene ikke klarte og ta unna vannet. Det regnet såpass at jeg våknet av støyen på taket. Jeg tenkte at DETTE ble for mye for det stakkars teltet til 1500 kroner, men jaggu tror du ikke det var knusk tørt inne i teltet dagen etter. Det var ikke engang vått på innsiden av duken.
IMG_1438.jpeg
IMG_1439.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Kjørte forøvrig en Triumph Daytona 660 her om dagen som lånesykkel. Dette er vel Triumph sin RR sykkel?

Uansett, sittestillingen med tanke på beinvinkel var faktisk ikke så ille og den funket bra til min rygg da jeg kunne ta i mot med beina etc. men den var alt for fremoverliggende og jeg kjente det godt i nakken etter bare 2 mil. Slitsom å kjlre med tanke på nakken.

Motoren var derimot ganske overraskende. Ålreit bunndrag og morsom i høyere turtall. Skal jeg sammenligne den med Yamaha R6 som jeg kjlrte en gang så erindrer jeg at Triumphen var morsommere å kjøre. Men vi snakker om en 2007 mod. R6 mot en 2024 Daytona her altså...

Ingen av dem drar skinnet av pølsa, men sistnevnte var en morsom liten sak :)

ErikW
Innlegg: 754
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av ErikW »

@Bjerknes Hvor fikk du dette til 1200 kr. Lett på nett lenge nå. Har du en link

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

ErikW skrev: 08 jun 2024, 23:38 @Bjerknes Hvor fikk du dette til 1200 kr. Lett på nett lenge nå. Har du en link
Mener du teltet? Jeg skrev vel 1500?

Fjellsport pleier å kjøre gode rabatter med gjevne mellomrom og dem bytter stadig. Du får mitt telt i tre farger. Det gule har dem ikke tilbud på akkurat nå, men rød og grønn for du for 1500 spenn:
https://www.fjellsport.no/turutstyr/tel ... ombu-green

Svar