Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Det er med blødende hjerte jeg skriver dette innlegget😥😥
Jeg må selge alt utstyret mitt. Jeg har kjørt mc i mange år,og den hobbyen har gitt meg flere fantastiske opplevelser på veldig kort tid. Men dessverre har jeg vært blind for at kjøringen har ødelagt balansen i hverdagen min. Og nå har det rett og slett blitt for mye. Jeg får ikke engang gjort hjemlige plikter. Så nå har jeg tatt den vanskelige avgjørelsen om å legge utstyret mitt ut for salg.

Her er en liste over utstyret:
1 støvsuger
1 strykejern
1 strykebrett
1 gulvskrubb
2 sett vaskebøtter med mopper
2 snøskuffer
1 vaskemaskin
1 skittentøyskurv (skittentøy medfølger)
1 stor eske med diverse rengjøringsmidler

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Siden jeg skal en tur på Graarud Motor sine prøvekjøringsdager i dag rett etter jobb, så tok jeg litt motvillig Rocket'en i dag. En frisk tur i minus 7 grader. Heldigvis har jeg ikke mer enn 1.6 mil til jobb :-)å
rocket.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Jompa »

Dagens !
Og tusen takk.
Nå ser jeg endelig at støvsuging, tv-glaning,plenkøipping, brøyting , vedsaging mm tar en alt for stor del av tida og livet mitt.
Alt blir lagt ut for salg på Facebook i kveld. :twothumbs:
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Her er en liste over sykler som kan prøvekjøres:

HONDA CBR1000SP*
HONDA CBR650R*
HONDA CBR500R
HONDA CMX1100*
HONDA CMX500
HONDA CB1000R*
HONDA CB650R
HONDA CB500F
HONDA NT1100
HONDA CRF1100*
HONDA CRF1100*
HONDA NC750X
HONDA CB500X*
HONDA CRF300*
HONDA NSS750*
HONDA NSS350*
HONDA ADV750*
HONDA ADV350*
HONDA CB125R
HONDA CB125F*
HONDA NSS125*
HONDA MSX125*
HONDA PCX125*
HONDA SUPERCUB C125*

TRIUMPH TIGER 1200 Dessverre utsatt, ny dato for prøvekjøring av Tiger 1200 kommer.
TRIUMPH TIGER 850 SPORT
TRIUMPH ROCKET 3
TRIUMPH 660 SPORT
TRIUMPH TRIDENT 660
TRIUMPH STREET SCRAMBLER 900
TRIUMPH STREET TRIPLE RS

YAMAHA TRACER 7
YAMAHA MT07
YAMAHA XSR125

Ikke noe spesielt som frister der for min del, men hvis dem har en Rocket R (ikke GT) så kunne jeg tenkt meg å testet sittestillingen på denne. Men ellers føler jeg vel at resten kan få stå urørt for min del. ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I dag rappet jeg en antikk lampe som jeg har sett henge på veggen utenfor huset som pyntegjenstand i snart to år. Dette er en antikk sak som er rustet helt i stykker og jeg tenkte at det hadde vært gøy og få denne til å lyse igjen. Å restaurere den kan jeg glemme. Den detter i fra hverandre bare ved å ta på den.

Jeg fikk omsider opp lokket uten å ødelegge den for mye og innmaten var hekt smuldret opp. Men det satt ett par eldgamle batterier der som jeg ville kontrollmåle spenningen på før dem gikk til gjenvinning. Til min atore overraskelse målte begge batteriene 1.42V(!!!) what???

Jeg koblet til pæren som sto i sammelykten som heller ikke så ny ut for å si det pent, og jaggu tror du ikke den lyste!!!! Disse batteriene må jo være uhyre gamle og denne lampen så ikke ut til å ha blirr reparert før for å si det sånn...

Men selve chassis rundt lappen er i elendig forfatning. Men hadde uansett vært gøy og erstattet disse batterienemed 2 AAA batterier og brukt den samme pæra :) pæra trakk 200mA ved 3V. Det vil si at to AAA batterier (eller evt. et 18650 batteri med en regulator) vil gi lys til lampa en stund til...
E4D0E81D-97A8-45FD-B6E3-3CCAB2A9B426.jpeg
53203DB7-7617-453E-8C2C-2EC7A155961A.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7582
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av mekkern »

Gammel campinglampe.
Tror det ligger en slik i kjelleren et sted.
De batteriene er nok fra midten av 70 tallet.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 02 apr 2022, 06:56 Gammel campinglampe.
Tror det ligger en slik i kjelleren et sted.
De batteriene er nok fra midten av 70 tallet.
Helt merkelig at disse batteriene fortsatt har en spenning nesten 1.5V og faktisk virker. De batteriene har trolig sittet der i veldig veldig lang tid og akt var rustet rundt dem.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Ble en liten tur til Graarud Motor i dag og kikket litt. Ingen prøvekjøring. Var der vel i ca. en times tid før jeg dro til Høk og tok meg en kaffe. En ting er sikkert. Rocket'en trekker oppmerksomhet :)
11203E7B-0998-45D8-957B-7AC7DDCE6703.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1289
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 02 apr 2022, 08:00
mekkern skrev: 02 apr 2022, 06:56 Gammel campinglampe.
Tror det ligger en slik i kjelleren et sted.
De batteriene er nok fra midten av 70 tallet.
Helt merkelig at disse batteriene fortsatt har en spenning nesten 1.5V og faktisk virker. De batteriene har trolig sittet der i veldig veldig lang tid og akt var rustet rundt dem.
Ååhh gamle Berec batterier, ble nesten litt nostalgi her :D
Helt utrolig at de funker fortsatt! Men de var antagelig lite brukt før lampen ble stående.
Burde heller ha sett mer slik ut (de to til høyre foran ser ut til å være Berec):
irrogdrit.jpg
Husker disse gamle Hellesens batteriene i diverse serier (farger), de var fæle når de gikk tomme og begynte å tyte dritt raskt.
Ser det er minst ett av de i det bildet over.
hellesens_rød.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7582
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av mekkern »

Man hadde også de blå Hellesens med MOTOR :lol ja og GOLD...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Faktisk helt utrolig at disse batteriene virker enda. Her er et par bilder av batteriene hvor jeg måler spenningen på det ene, men begge viser tilnærmet samme spenning. Om jeg kan stole på disse målingene er jo ikke sikkert, siden jeg ikke bruker Fluke multimeter :knegg
157FDA75-3D9E-4291-A7C2-F7ADEA7D2F35.jpeg
DDD0A7EB-4231-4C3E-BC20-E8CD4994E43A.jpeg
Fikk lampen til å virke også, med den orginale pæren :thumleft
1958D431-A197-47C1-BFAF-FD5DF8CC37CF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 02 apr 2022, 15:16
Bjerknez skrev: 02 apr 2022, 08:00
mekkern skrev: 02 apr 2022, 06:56 Gammel campinglampe.
Tror det ligger en slik i kjelleren et sted.
De batteriene er nok fra midten av 70 tallet.
Helt merkelig at disse batteriene fortsatt har en spenning nesten 1.5V og faktisk virker. De batteriene har trolig sittet der i veldig veldig lang tid og akt var rustet rundt dem.
Ååhh gamle Berec batterier, ble nesten litt nostalgi her :D
Helt utrolig at de funker fortsatt! Men de var antagelig lite brukt før lampen ble stående.
Burde heller ha sett mer slik ut (de to til høyre foran ser ut til å være Berec):
irrogdrit.jpg

Husker disse gamle Hellesens batteriene i diverse serier (farger), de var fæle når de gikk tomme og begynte å tyte dritt raskt.
Ser det er minst ett av de i det bildet over.
hellesens_rød.jpg
Ja, de gamle Hellesens batteriene husker jeg godt, men Berec batterier kan jeg ikke huske... Hadde noen slike Hellesens batterier i en gammel bærbar kasettspiller en gang. 6 stk. :) Men er noen år siden ja.

Men veldig synd at lampen jeg fant var i spoass dårlig stand. Den smuldret nesten opp. Hadde den vært i bedre stand kunne jeg pusset den ned og "restaurert" den etc.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1289
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Gammelsmurfen »

Kan vel trygt si at batterienes påtrykk "Leakproof" holder ord, etter sannsynligvis så mange år innmontert i den lampa.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 02 apr 2022, 19:21 Kan vel trygt si at batterienes påtrykk "Leakproof" holder ord, etter sannsynligvis så mange år innmontert i den lampa.
Det er jo nesten så jeg tror at det ikke er fysisk mulig. En ting er at jeg måler 1.44V hvilespenning, men dem funket når jeg koblet den medfølgende glødepæren til dem også. Disse batteriene må vel vel være 20-30 år gamle?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 02 apr 2022, 19:25
Gammelsmurfen skrev: 02 apr 2022, 19:21 Kan vel trygt si at batterienes påtrykk "Leakproof" holder ord, etter sannsynligvis så mange år innmontert i den lampa.
Det er jo nesten så jeg tror at det ikke er fysisk mulig. En ting er at jeg måler 1.44V hvilespenning, men dem funket når jeg koblet den medfølgende glødepæren til dem også. Disse batteriene må vel vel være 20-30 år gamle?
Finner ikke noen informasjon om hvilken kapasitet dem har heller. Men skal jeg tippe, så tror jeg kanskje rundt 1000mA? Altså når dem var nye.

Svar