Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Artig å lese andres råd rundt dette, men jeg viser til følgende linker:

https://www.dagbladet.no/nyheter/myten- ... g/68579291

https://forskning.no/forebyggende-helse ... m-slanking

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av cannon »

BMI er ikke bare vås. BMI viser et forhold mellom vekt og høyde. En person med "for høy" index vet nesten alltid selv om den høye verdien kommer av muskelmasse i en trent kropp, eller fra fett i en utrent kropp. Forholdet mellom fett og muskler kan måles, men det har ingenting med BMI å gjøre.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har ingen planer om å vinne noen modellkonkurranse og jeg har ikke tenkt til å bære rundt på sykkelen. Jeg går ned i vekt for å bli lettere i kroppen, og det er også sundt for ryggen merker jeg siden jeg sliter med to prolapser. Jeg kjenner allerede forksjellen.

BMI, muskelmasse og fettprosent får andre diskutere.

Jeg har muskler nok til å vinne en og annen håndbak konkurranse, klyve på sykkelen samt reise den opp hvis den velter (ja, jeg har prøvd). Altså muskler nok til det daglige. Kondisjonen kunne sikkert vært bedre, men med mindre og drasse på så vil jo den også bli bedre. Men noen maratonløper blir jeg aldri. Jeg kjører motorsykkel for pokker! :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Da har det gått nøyaktig en måned siden jeg startet hestekuren og jeg kan meddele at jeg nå har gått ned 15.2 kg.

Selv med ekstremt lite mat (pulver) så merker jeg energinivået øker. Det må være noe "riktig" i det pulveret jeg spiser for kropppen klarer seg fint med 500 kalorier om dagen nå hvis jeg slipper de værste sjauejobbene. Normalt sett så er det ikke jeg som sjauer, men i en flytteprosess så må alle trå til litt.

Ja.. jeg har minket kaloriinntaket en smule fra 600 kalorier da raskt resultat er viktigere for min del.

Nå går jeg bare å tenker på sommeren, Peppes Pizza, ØL, MC turer etc. :thumleft

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Relax »

Bjerknez skrev: 08 feb 2018, 05:35 Da har det gått nøyaktig en måned siden jeg startet hestekuren og jeg kan meddele at jeg nå har gått ned 15.2 kg.

Selv med ekstremt lite mat (pulver) så merker jeg energinivået øker. Det må være noe "riktig" i det pulveret jeg spiser for kropppen klarer seg fint med 500 kalorier om dagen nå hvis jeg slipper de værste sjauejobbene. Normalt sett så er det ikke jeg som sjauer, men i en flytteprosess så må alle trå til litt.

Ja.. jeg har minket kaloriinntaket en smule fra 600 kalorier da raskt resultat er viktigere for min del.

Nå går jeg bare å tenker på sommeren, Peppes Pizza, ØL, MC turer etc. :thumleft

Du har satt deg selv på en hestekur :D 500 k er LITE...for 2-3 dager kunne det funket for meg ,men for flere uker!!, fytterakker'n!
500 k er vel kanskje rund 4-5 brødskiver med kjedelig pålegg ..og så ikke noe annet enn vann kanskje...Skjønner du gleder deg til sommer'n!!
"Do the right thing"

Chubby-mc
Innlegg: 45
Registrert: 25 sep 2015, 13:48
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Chubby-mc »

Imponert over selvdisiplinen. Har selv gått ned 18 kg på et halvt år bare med "spise litt mindre og røre meg litt mer-taktikken". Hadde aldri greid det regimet der mer enn en dag, uten å bli helt umulig å bo i hus med:) fungerer du normalt hjemme og på jobb, eller har du satt livet helt på vent?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, fungerer som vanlig egentlig, men blir fort sliten og går konstant sulten.

Lever helt på reservene :)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av mekkern »

Gå sulten er jo bare tortur..
Synes det funker veldig bra med 1000-1200kcl pr døgn.... vil nok ikke kjøre fangeleirmodellen til bjærknezen....
vekten triller forholdsvis fort nedover og jeg kan gjøre dette uten å sulte meg vesentlig eller bruke pulver eller andre trix.
eksempelvis 3 knekkebrød med div pålegg på jobb- en middag med 90% grønnsaker(stor mettende mengde) eller en fjordland-litt suppe eller et par brødskiver til kvelds.
drikke er kaffe eller kullsyret vann.
6 dager pr uke med dette og en dag som jeg spiser og drikker hva jeg har lyst på.
par første ukene detter vekta ganske fort men senere legger det seg på ca 2-2.5kg uka..
aktivitetsnivået øker også etter en stund da det blir lettere å "hoppe rundt"
men nå må jo jeg forbrenne en del for å holde varmen i denna klompen også.. :redface
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Så lenge det funker for deg, så er dte jo ett fett hvordan man gjør det. Vi er forskjellige :)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av mekkern »

:twothumbs: Det er slik vi er: forskjellige.

Hadde vi alle vært like så fy pokker så kjedelig ... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Fsva »

Imponerende framgang, Bjerknez. :prf
Man merker jo når man tar av tursekken på 15kg :D Selv har jeg ikke sånn disiplin i matveien og ville heller kjøpt nye felger i karbonfiber for å få sykkelen til å gå fortere :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av kjellv »

Det blir en kostbar affære dette Ove :-k
Komplett nytt kjøreutstyr til sesongstart også.. Kanskje du til og med slanker deg ut av både hjelm og sko også.
Men imponerende standhaftighet! Den har ikke jeg heller, og må vel bare leve med rundt 20 kg ekstra..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev: 08 feb 2018, 22:48 Imponerende framgang, Bjerknez. :prf
Man merker jo når man tar av tursekken på 15kg :D Selv har jeg ikke sånn disiplin i matveien og ville heller kjøpt nye felger i karbonfiber for å få sykkelen til å gå fortere :knegg
Takk for det Fsva :)

Ja, 15 kilo merker man veldig godt. Nå er det bare 15 kilo igjen så er jeg i mål for denne gang :thumleft

Det blir en kostbar affære dette Ove :-k
Komplett nytt kjøreutstyr til sesongstart også.. Kanskje du til og med slanker deg ut av både hjelm og sko også.
Men imponerende standhaftighet! Den har ikke jeg heller, og må vel bare leve med rundt 20 kg ekstra..
Hehe, hjelmen og støvlene kan jeg nok beholde, men bukse og jakke må nok byttes. ;)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Kawagutten »

Nå har du vel slanket deg nok ned til at det holder med en Honda MT5 snart haha for å få litt fart siden du ikke kjører fort lenger haha
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev: 09 feb 2018, 05:44 Nå har du vel slanket deg nok ned til at det holder med en Honda MT5 snart haha for å få litt fart siden du ikke kjører fort lenger haha
Trenger ikke det. Har jo en Tempo:)

Svar