Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I går skjedde det noe litt underlig...

Naboen ringte meg noe han aldri har gjort før. Vi har kun snakket over hekken og på gata etc. Han spurte meg om åsse sykkel jeg hadde da hadde sett den passere et dusin ganger. Han hadde nemlig MClappen men hadde ikke kjørt de siste 10 årene.

han hadde veldig lyst på slik sykkel som jeg hadde. Han fikk prøvesitte den og ble litt forelsket :)

Egentlig ganske enormt hvor mye oppmerksomhet denne sykkelen trekker rundt om. Uansett hvor jeg parkerer så kommer det folk bort og gir komplimenter vedrørende sykkelen.

Artig med slik oppmerksomhet og det gjør jo også at man blir kjent med flere :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 04 apr 2022, 10:30 Artig med slik oppmerksomhet
Har vel nevnt det før, men nevner det gjerne igjen at jerhg opplevde ganske nøyaktig det samme da jeg vae Moto Guzzi Stelvio eier.
Ikke at naboen ringte og kom over for å prøvesitte siden det ikke er noen hekk eller skigardnaboer her vi bor... ;) .

Men ellers veldig mye oppmerksomhet og kunne nevnt flere artige episoder i så måte her i landet og i utlandet. Til og med i hjemlandet Italia :crazy: .
Omtrent samme oppmerksomheten fikk jeg da jeg som en av de første her i landet tok sjansen på den første 1290 SA utgaven våren 2015.
Mange nysgjerrige lange blikk og peking omtrent overalt jeg kjørte, her i landet så vel som i utlandet. Ikke minst i Italia med den også, spesielt i Mandello del Lario da jeg var der på Moto Guzzis 95 års feiring i 2016. Den store hvite 1290'en var en ensom hvit svane blant et uhorvelig stort antall italienske sykler utenfor fabrikken. Jeg så i hvert fall ikke flere mens vi var der i to dager.

Så joda, artig å kjøre rundt på noe som vekker nysgjerrigheten og som ikke minst er kontaktskapende :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 04 apr 2022, 10:50
Bjerknez skrev: 04 apr 2022, 10:30 Artig med slik oppmerksomhet
Har vel nevnt det før, men nevner det gjerne igjen at jerhg opplevde ganske nøyaktig det samme da jeg vae Moto Guzzi Stelvio eier.
Ikke at naboen ringte og kom over for å prøvesitte siden det ikke er noen hekk eller skigardnaboer her vi bor... ;) .

Men ellers veldig mye oppmerksomhet og kunne nevnt flere artige episoder i så måte her i landet og i utlandet. Til og med i hjemlandet Italia :crazy: .
Omtrent samme oppmerksomheten fikk jeg da jeg som en av de første her i landet tok sjansen på den første 1290 SA utgaven våren 2015.
Mange nysgjerrige lange blikk og peking omtrent overalt jeg kjørte, her i landet så vel som i utlandet. Ikke minst i Italia med den også, spesielt i Mandello del Lario da jeg var der på Moto Guzzis 95 års feiring i 2016. Den store hvite 1290'en var en ensom hvit svane blant et uhorvelig stort antall italienske sykler utenfor fabrikken. Jeg så i hvert fall ikke flere mens vi var der i to dager.

Så joda, artig å kjøre rundt på noe som vekker nysgjerrigheten og som ikke minst er kontaktskapende :thumleft .
Jeg vil tro at det stort sett er MC kjennere som dras mot Moto Guzzi, for syklene i seg selv skiller seg jo ikke nevneverdig ut (synes jeg vertfall). Med Rocket tror jeg er det er litt annerledes. Rocket er jo en ganske massiv og kompakt sykkel og så fort jeg nevner 2.500 kubikk, så blir dem stående og prate. Så det er nok motoren og utseendet som drar dem mot Rocket'en og ikke fordi det er en Triumph Rocket.

Hvis det ga noen mening :redface

Men ja, jeg synes også Moto Guzzi har noen tøffe sykler. Jeg har litt sansen for stilen og faltisk er dem litt på samme hylle når det kommer til design som Triumph synes jeg. Men det er kun V7 som jeg faktisk liker utseende på. Den er skikkelig klassisk. Boxer motoren er jeg mer usikker på, men alt i alt en flott sykkel. :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Du har trolig rett i det. Sikkert bare jeg som forbinder dem med det grunnet utseende :redface

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av AJ »

Der forsvant svarinnlegget mitt pga. av en liten redigering...
Men kan gjerne legge inn innleggsteksten her på nytt:
AJ skrev:Vel...
Nå er det slik at Moto Guzzi aldri har hatt, så vidt jeg vet, noen sykler med boxermotor... :-k
Derimot har de luftkjølte V-motorene, plassert langsmed MC-ramma/chassiset og ikke på tvers, som i f.eks. KTM, som et klart blikktiltrekkende design.
Det er jo ingen andre sykler med samme motordesign. Det samme gjelder jo trippelen i Rocket, som jo også er noe uvanlig palssert på langs i stedet som på tvers på Triumph Tiger modellene.
Men ja, jeg har nok helt rett i det jeg skrev at Moto Guzzimotoren ikke er en boxermotor.
Altså ikke trolig rett, men helt 100 % rett.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 04 apr 2022, 18:28 Der forsvant svarinnlegget mitt pga. av en liten redigering...

Men ja, jeg har nok helt rett i det jeg skrev at Moto Guzzimotoren ikke er en boxermotor.
Altså ikke trolig rett, men helt 100 % rett.
Ja, jeg betviler ikke et sekund på at du kjenner til dette bedre enn meg :twothumbs:
Men det betyr at Moto Guzzi i mine øyne beveger seg ett hakk opp på rangstigen :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Snøen som garantert ville lave ned i går ble det ikke så mye av. Den kom som regn. Jeg trodde faktisk at meterologene hadde lært at nedbør i + 5 grader som oftest ikke kommer som snø. Så veiene ble fort tørket opp igjen og i dag ble det Rocket'en som tok meg til jobb igjen :)

Man kjenner man lever når man kjører på jobb i minus 6 grader! En kjapp tur innom den lokale Circle K sjappa for å fylle opp tanken.
IMG_0933.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Roargutten »

Det la seg forrøvrig snø på øvre Romerike, og forsvant ikke før i 15 tiden samme dag.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Roargutten skrev: 05 apr 2022, 07:50 Det la seg forrøvrig snø på øvre Romerike, og forsvant ikke før i 15 tiden samme dag.
Ojsan... Håper ikke det ble fullstendig kaos da... :lol

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Roargutten »

Bjerknez skrev: 05 apr 2022, 10:00
Roargutten skrev: 05 apr 2022, 07:50 Det la seg forrøvrig snø på øvre Romerike, og forsvant ikke før i 15 tiden samme dag.
Ojsan... Håper ikke det ble fullstendig kaos da... :lol
Gikk overaskende bra, jeg er tidlig ute på jobb så for meg er det skjeldent problem med trafikk uansett :P

Så ut til at saltbilene hadde vært ute å spredd godt med salt for veiene holdt seg stort sett bare våte.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Roargutten skrev: 05 apr 2022, 13:54
Bjerknez skrev: 05 apr 2022, 10:00
Roargutten skrev: 05 apr 2022, 07:50 Det la seg forrøvrig snø på øvre Romerike, og forsvant ikke før i 15 tiden samme dag.
Ojsan... Håper ikke det ble fullstendig kaos da... :lol
Gikk overaskende bra, jeg er tidlig ute på jobb så for meg er det skjeldent problem med trafikk uansett :P
Det er du ikke alene om. Jeg er skrudd sammen litt annerledes enn alle andre da jeg er på jobb fra klokken 05:00 om morgenen (begynner egentlig 08:00). Når kollegaene kommer på jobb så er kaffen sur for å si det sånn :lol

Det hører med at jeg får en ganske pen bonus hvert år som godtgjør for disse timene, men det er ikke noe pålagt arbeidstid nei. Jeg synes bare jeg får gjort mye mer når jeg er alene på jobb, så kan jeg heller ta det litt mer med ro utover dagen :)

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Roargutten »

Da er du ute en halvtime før meg. Jeg setter avgårde hjemme kl 5. Er da på jobb i Lillestrøm nærmere halv seks.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Roargutten skrev: 05 apr 2022, 17:57 Da er du ute en halvtime før meg. Jeg setter avgårde hjemme kl 5. Er da på jobb i Lillestrøm nærmere halv seks.
Hvis jeg er på jobb halv seks så føler jeg nesten at jeg har forsovet meg :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Til helgen (lørdag eller søndag) er det meldt bra vær. Man blir ikke solbrent, men det kan by på en frisk tur hvor varm kaffekopp i ny og ne vil smake ekstra godt.

Jeg inviterer derfor folk til å bli med på en liten svingom til helgen. Ruten som er planlagt går via Halden, hvor vi tar kabelfergen Sund - jarenleden før vi setter kursen mot ED i Sverige før vi brekker av mot Kornsjø, Prestebakke og tilbake til Halden igjen hvor vi kanskje avslutter turen med en kaffe på Høk som ikke ligger langt fra Halden.

Rundturen fra Halden og tilbake til Halden igjen er ca. 13 mil. Ikke fryktelig langt, men trolig langt nok for dem som evt. får en transportetappe til og fra Halden etc.

I mitt hode er dette en tur for alle hvor hovedmålet er å kjøre en tur, sparke en del dekk, drikke kaffe og ha det litt sosialt. Dette er derfor en tur for ALLE og det blir ikke noe svinkjøring. Kun en hyggelig utflukt :)

Så er det noen her som har lyst til å henge seg på?

Her er ruteforslaget:
tur.PNG
Har også postet den samme innlegget i denne tråden:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f= ... 64#p411364
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Det er snart påske og selv om høytiden i seg selv gir meg svært lite, så setter jeg vertfall pris på at jeg har noen fridager :)

Her om dagen fikk jeg invitasjon til en gruppe på Facebook kalt "Torsnes MC" som er en ytterst lokal og privat gruppe med svimlende 38 medlemmer. Dette er da bygda her jeg bor og her kjenner jeg svært få som kjører MC. Jeg vet jo hvem de fleste er når jeg ser navnene, men viste ikke at dem kjørte MC.

Jeg tror ikke dem er særlig aktive og medlemmene er litt opp i årene, men shit au. :lol

Ikke for at JEG er noen ungfole lenger heller men det kan jo hende noen nye frø blir sådd om jeg henger meg med på noen turer :)

Så i påskehelgen skal jeg innby dem til tur tenkte jeg :)

Svar