Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
Jompa skrev:Husk å filme utrykket i fjeset ditt hvis du blir stoppa i kontroll og får beskjed om 6 mnd sperrefrist påmc-lappen. :evil ;-) :knegg

Det kan bli en hit på youtube :lol
Bare kjører fra purken jeg da vetu! Er jo ikke helt tett heller! :mc1
Har motstridende tanker om det :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
Jompa skrev:Husk å filme utrykket i fjeset ditt hvis du blir stoppa i kontroll og får beskjed om 6 mnd sperrefrist påmc-lappen. :evil ;-) :knegg

Det kan bli en hit på youtube :lol
Bare kjører fra purken jeg da vetu! Er jo ikke helt tett heller! :mc1
Har motstridende tanker om det :scratch
Hehe...

Neida, jeg kjører en fast rute ett par ganger i uken på landevei hvor jeg i beste fall midt i "rushen" møter mellom 1-10 biler på fem mil. Kjører jeg på kveldstid (som jeg pleier å gjøre) så møter jeg maks to biler. Ikke noe purk her ute jeg bor. Når rettferdigjør ikke det min kjøring for å si det sån, og dte er heller ingen unskyldning, men jeg kjører pent og vet mine begrensninger så det går nok bra.

Ikke ta fra meg all gleden nå da gutter og jenter!! :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Jompa »

Herlig !
Som da jeg var 15 og "øvelseskjørte" med gamlingens handgearte Corvette i skogen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Zadnez »

hva om du skulle kjøre ned noen? da blir det ikke sykkel nr 2 på noen år tenker jeg:/
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Relax »

La nå gutten ha litt morro da!
Så lenge han er forsiktig og kjører der "det ikke er folk" ..


Gjør vi ikke alle litt på kanten av hva som er tillatt innemellom da? Særlig vi på 2 hjul ;-)
Eller holder alle her lovlig fartgrense og alle regler hele tiden?
"Do the right thing"

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Må da være opp til hver enkelt hva en gjør. Legger meg lite opp i det : )


Men det beste er å være diskré om det 8)
Sist redigert av Snikendeugle den 06 sep 2013, 08:57, redigert 2 ganger totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av jongsanim »

Husker jeg kjørte moped før jeg fikk lappen (tok lappen som valgfag på skolen, men fylte år så sent at den ikke ble utlevert før august).. Kjørte sommeren gjennom, men holdt meg på bakveier, så kan nok ikke si noe på det jeg heller :P

Men, det er viktig å ha i bakhodet at konsekvensene kan bli veldig store dersom man skulle klare å skade andre, uavhengig av hvor lite sannsynlig det er.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Jaja... vi har vel alle våre "svin på skogen" :)

I dag har jeg testet det nye GoPro kameraet mitt med et feste jeg kjøpte med sugekopp som jeg festet på tanken. Den satt dønn fast! :) Jeg er ikke akkurat bortskjemt med høys internett hastighet her jeg bor, så jeg har brukt hele dagen på og laste opp denne videoen. Jeg har også laget meg en ny Youtube kanal som jeg kommer til å "pynte" litt på etter hvert, men får ta det litt og litt :)

Det er litt vindstøy på videoen, men denne tror jeg at jeg får bort mye av ved å benytte meg av beskyttelseshuset til Gopro som er helt tett. men LITT vindstøy må man jo regne med.

Dette er en ganske lang video og turen er filmet i sin helhet, uten noen form for redigering og klipping.

Håper dere liker videoen, og god tur! :)

Video er fjernet av undertegnede da jeg ikke ønsker å lage dårlig stemning. Dette var ingen skrytevideo av meg alene på sykkel rundt nabolaget, men en video av meg på sykkel rundt nabolaget MED en anonym passasjer (kompis) bakpå som gjorde turen helt lovlig. Men siden stemningen allerede har blitt som den har blitt, så trekker jeg meg litt unna dette forumet.
Sist redigert av Bjerknez den 06 sep 2013, 21:58, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Plumber
Innlegg: 411
Registrert: 07 jul 2012, 14:58
Motorsykkelen din: Ingen...
Sted: Bjørkelangen

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Plumber »

Bjerknez' : Skal du ha min mening, så synes jeg ikke dette er så veldig lurt. Du har ikke førerkort, og kjører mye gjennom tettbebygd strøk. HVA om det kommer en unge løpende ut i veien bak en hekk, og du kjører på den ???? Her BØR du virkelig tenke over konsekvensene som kan oppstå. Er du i det hele tatt oppmerksom på at hvis du kjører på noen, og personen blir invalid, vil ikke noen forsikring dekke dette. Det du VIL få, er et regresskrav som kommer til å ta knekken på økonomien din resten av livet ditt !!!

Er ikke akkurat det største " sjakktrekket " å legge ut " skryte-video " heller.

Vanligvis driter jeg i hva folk gjør, men her i skrivende stund, kjenner jeg at jeg blir litt irritert over det du gjør. :evil Man kan ikke tenke : det skjer ikke meg

VÆR SÅ SNILL !!! Dra på Biltema og kjøp en passende presenning til sykkelen, og pakk den bort for i år.
Nå vet jo " alle " hvor du bor, og vil kanskje følge litt med på deg. ( Det er også folk som er politi her på MCsiden.no )

La sykkelen stå til du har tatt lappen, så kan du kjøre til krampa tar deg siden. :thumleft
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av ojda »

Plumber skrev:
VÆR SÅ SNILL !!! Dra på Biltema og kjøp en passende presenning til sykkelen, og pakk den bort for i år.
Nå vet jo " alle " hvor du bor, og vil kanskje følge litt med på deg. ( Det er også folk som er politi her på MCsiden.no )

La sykkelen stå til du har tatt lappen, så kan du kjøre til krampa tar deg siden. :thumleft

+1, Du er gammel nok til å vite bedre en dette :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Er det ikke lov til å øvekjøre da?

Riktignok hadde jeg ikke gul vest på meg, men en kompis satt bakpå hele veien og vi hadde samband mellom oss. Skal ut å kjøre igjen i morgen, men da med gul vest. Rakk ikke innom butikken å fikk kjøpt dette i dag.
Han har hatt MC lappen i 18 år.

Siden jeg skulle filme hele turen kunen jeg sikkert bevist ved å filme han også, men kameraet var fastmontert på tanken i riktig stilling. I og med at jeg vill ha en video fra hele turen uten forstyrrelser, så gjorde vi ikke mer ut av oss.

Men jeg kan for all del fjerne videoen da jeg føler jeg allerede har laget en dårlig stemning.

Brukeravatar
Plumber
Innlegg: 411
Registrert: 07 jul 2012, 14:58
Motorsykkelen din: Ingen...
Sted: Bjørkelangen

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Plumber »

Bjerknez skrev:Er det ikke lov til å øvekjøre da?

Riktignok hadde jeg ikke gul vest på meg, men en kompis satt bakpå hele veien og vi hadde samband mellom oss. Skal ut å kjøre igjen i morgen, men da med gul vest. Rakk ikke innom butikken å fikk kjøpt dette i dag.
Han har hatt MC lappen i 18 år.

Siden jeg skulle filme hele turen kunen jeg sikkert bevist ved å filme han også, men kameraet var fastmontert på tanken i riktig stilling. I og med at jeg vill ha en video fra hele turen uten forstyrrelser, så gjorde vi ikke mer ut av oss.

Men jeg kan for all del fjerne videoen da jeg føler jeg allerede har laget en dårlig stemning.
Har du med deg en godkjent veileder og kommunikasjon så stiller denne saken i et annet lys... Men har forstått det slik at DU ( uten veileder ) har tatt deg en del turer uten veileder.

PS. skriver ikke slike ting for å ødelegge ny-MC-stemningen for deg. Det var ment som ren FORNUFT !

Har GoPro Hero 3 jeg også, men siter med å laste opp pga. treg linje. Hvor rask opplastning har du ?
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Busa Trond »

=;
Gul vest med L, hjelper ikke. Tenk om alle har det, da er det ingen som ser det :-)å

Nei bare tull :D
Lykke til med kjøring og lappen. Fin sykkel du har kjøpt forresten :thumleft

Sender en pm, skal til Halden neste uke med sykkel så kanskje det blir en kaffekopp et sted :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Man skal ikke gjøre mye galt som nytt medlem før man får som hatten passer, på en mer eller mindre ovenfra og ned holdning. I stede for å sette pris på en slik MC relatert video, så gikk man i stede ut fra at jeg var alene på sykkelen og valgte å slå hardt ned på dette uten engang å spørre først om jeg faktisk kjørte alene.

Ja, jeg har kjørt ett par kortere turer alene for å teste sykkelen, men hvem i guds navn har ikke gjort dette her inne? Kom ikke å fortell meg at ALLE her inne sitter med en glinsende gloria over hodet.

Jeg bærer ikke nag til noen, men jeg har opplevd dette i omtrent ALLE forumene jeg har vert med i (og det er ikke få). Det tar tid å bli respektert. Spesielt i forum hvor de fleste kan gjemme seg bak nick. I forum hvor full navn er påkrevd opplever jeg en langt hyggeligere tone. jeg sier ikke at dette forumet oppleves som noe bedre/værre enn andre forum, men noen ganger kan det være greit å tenke gjennom beskyldninger før man faktisk poster dem. Det koster svært lite å stille ett spørsmål.

Joda, jeg kunne løyet etc. men man overlever ikke lenge på diverse fora hvis man farer med løgn. Hovedgrunnen til at jeg er aktiv på diverse fora er for å bli kjent med andre samt delta på treff etc. men jeg må ærlig innrømme at den tanken fikk seg er real knekk for øyeblikket. Joda, dette havner også i glemmeboken til slutt, men jeg føler det er bedre at jeg heller følger med på sidelinjen enn å faktisk delta aktivt i forumet på en stund, slik at slike ting som dette kommer litt på avstand, for det synes jeg ødelegger stemningen litt.

Det er flere her inne som har kjørt uten MC lappen og hvis alle skal få den samme pisken som jeg fikk, så tror jeg det kan bli ganske utrivelig.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av ojda »

Visst har jeg som 16 åring kjørt uten lappen, jeg har endatil kjørt
påvirket langt over 0.5%o som var alkogrensen på den tiden :-k
Men det betyr ikke at jeg unnlater å påpeke risikoen ved dette
om jeg ser folk rundt meg gjøre samme dummheten. :[-X
Du har selv gitt inntrykk av at din øvelseskjøring ikke foregår
helt etter boka, og har fått ikkedømmende, men heller til ettertanke-vinklede
henvendelser. Om du velger å høre på det jeg kaller fornuft eller ikke
får være opp til deg, og jeg tror ikke noen her stempler deg som en tosk fordet. =;
At du derimot stempler et helt forum som dømmende fordi noen gir deg
fornuftige råd blir jeg ikke spesiellt imponert over.
Fortsett å ta med deg kammeraten din på tur du og få lappen i boks,
så åpner det seg en ny værden. Uten å risikere økonomisk katastrofe
for resten av livet :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar