Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av xyvind »

Var ikke meningen å være kjip angående den fraktprisen altså. Tror jeg var kjempeheldig den gangen, og det var er vogntog som skulle kjøre en tom henger nedover eller noe. For det var kun sykkelen min ombord i hengeren da den kom til Alnabru ihvertfall. Det var noen jeg kjenner som sendte den fra sin arbeidsplass, et lager i Molde. Og de hadde et kundeforhold med denne transportøren og en fast dag i uka de sendte noe nedover.
Blir uansett bra for Ove å få tilbake sykkern sin nå :-)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av kjellv »

xyvind skrev: 12 apr 2018, 23:11 Blir uansett bra for Ove å få tilbake sykkern sin nå :-)
Det er det viktigste! Kan ikke ha noe av at han driver å kjører gammel Tempo-knallert med livet som innsats til og fra jobb noe særlig lenger.. :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 12 apr 2018, 23:05 Sorry guys. Dama mi snuser Bilde

Nå har jeg vært nedi garasjen og kjørt varm bimmern en gang. Funka fortsatt den. Klar for tur til Nordby jeg Bilde
:sk?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22844
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 12 apr 2018, 23:05 Sorry guys. Dama mi snuser Bilde
Stian87:
:erte

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22844
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 12 apr 2018, 23:03 Her var det da mer rosende ord enn en mann har godt av. Risikerer jo å bli høy på pæra av slikt.. :redface Jeg hjelper jo bare en god kamerat så godt jeg kan :-k Ove går langt i å antyde at jeg skal grundig skjenkes til sommeren.. Ja det kan bli trivelig. Ove og jeg har tømt innpå noen halvlitere før vi, og overlevd begge to :cheers
Fraktpriser kan være litt trøblete, det er ikke alltid bare faste takster å forholde seg til. Dette handler om tilbud og etterspørsel. Jeg har fått til bedre pris på frakt av MC før, men akkurat nå var det vanskelig å finne de veldig gode prisene. Men så lenge Ove er fornøyd med prisen er ikke dette noe mer å spekulere på. Med de snømengdene det fortsatt er mellom Mjøsa og Bjorli vil jeg anta det er lenge igjen til det er aktuelt å kjøre naken sykkel så langt.
Deal med fraktselskapet er gjort, jeg venter bare på en 2018 Tracer 900 som skal komme til uka. Når den er pakket ut er det bare å sette sykkelen til Ove i denne emballasjen og sende den.
Jeg er rett og slett ikke vant til at folk stiller opp på den måten kjellv og bruker mye av sin egen tid til slikt. Det er jo alltid litt jobb med slikt som skal passe inn i en ellers så travel hverdag. Å sende en motorsykkel er jo ikek akkurat det samme som å sende et brev. :)

Hadde du ikke tilbytt seg å hjelpe meg med dette, så hadde sykkelen min stått uten strøm når jeg hentet den i juli måned. Nå ser dte ut til at jeg får den hjem og kan få kjørt litt, vasket litt og ellers gjort ting jeg liker frem til sommerferien. I mine øyne har du gitt meg noen måneder med ekstra lykke. Slikt settes stor pris på, selv om du kanskje ikke selv føler at det var rare greine :)

Jeg håper uansett du er heldigere med valg av feriedager i år, for i fjor så passet mitt besøk ikke veldig bra, siden du jobbet hver dag. Forøvrig kan jeg si at min sommerferie er satt. Fire uker i juli, og en til to uker går med til reisen oppover og opphold i Molde etc. :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22844
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Bjerknez »

Forøvrig... fraktprisen jeg fikk var langt høyere enn den xyvind fikk fra sitt selskap, men allikevel langt under det jeg tenkte var mulig å få til. Grunnen til den lavere prisen er for det første at kjellv henter sykkelen på adresse for egen "regning" og sender den fra der han jobber. Den blir heller ikke sendt hjem til min adresse, men til Langhus, noe som uansett ikke er noe problem for meg. Er en drøy halvtimes kjøring fra der jeg bor. :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Stian87 »

kjellv skrev: 12 apr 2018, 23:03 Her var det da mer rosende ord enn en mann har godt av. Risikerer jo å bli høy på pæra av slikt.. :redface Jeg hjelper jo bare en god kamerat så godt jeg kan :-k
Det er vel fortjent kjellv. Er absolutt ikke noe selvsagt at man strekker seg så langt og ordner, selv for kompiser :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 13 apr 2018, 08:24
xyvind skrev: 12 apr 2018, 23:05 Sorry guys. Dama mi snuser Bilde
Stian87:
:erte
Jeg veit, nedtur :sorry
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22844
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Bjerknez »

For første gang på et år så begynner jeg nå og kjenne ett visst kjøresug. Jeg har vært skånet for dette i vinter, så for meg har vinterdvalen gått veldig bra.

Nå ser det ut til at sykkelen kommer til meg i løpet av neste uke en gang etter 8 måneder alene på vestlandet, og da må jeg jo trå til med litt vask og polering av sykkelen. Regner jeg må ta en service på den også siden dette er ca. Ett år siden sist, selv om den ikke har gått mer enn litt over 5.000 km. For det er vel hver 10.000 eller en gang i året hvis jeg husker riktig...

Kjedet skal få seg en rens og rykende fersk Motul Road og hele sykkelen skal skinne som aldri før :)

Når dette er gjort, så blir det vel sessongåpning samens med xyvind muligens hvor vi kjører en tur til søta bror og hamstrer litt snus og sparker litt dekk.

Men kjøredress må kjøpes, for den jeg har er garantert alt for stor for meg. Men hva jeg skal kjøpe er enda veldig usikkert. Men blir nok noe casual vil jeg tro med god beskyttelse. Støvler og hansker har jeg. Men ny hjelm og litt godlyd i hjelmen står også høyt på listen....

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22844
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Bjerknez »

I går sendte jeg melding til kjellv og fortalte aat sykkelen måtte hentes av han "i dag" (altså i går) da søskenbarnet mitt drar i dag tidlig og da får han ikke hentet sykkelen min så han får sendt den ned til meg. Ho kommer nemlig nedover hit til Fredrikstad grunnet begravelsen til min far.

Dette hadde gått helt i glemmeboken hos meg og jeg fikk gitt beskjed til kjellv, selv om jeg var ganske sikker på at det var i seneste laget.

For å gjøre en lang historie kort, så sendte han meg dette bildet på face etter noen få timer:
30550373_2389967857695456_1772536993_o.jpg
Han hadde skaffet seg transport. En kompis av han hadde kjørt han og kompisen hans tok med alt mc utstyr mens kjellv kjørte sykkelen min hjem til seg. I dag tar han den med seg på jobb og mest sannsynlig blir denne sendt nedover til meg før helgen.

Snakk om service, og snakk om å hive seg rundt i siste liten!! :thumleft :thumleft

Nå er jeg jaggu meg skyldig kompisen hans en halvliter også! :cheers
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Jacobsen »

Bra det ordner seg! Eksemplarisk service :twothumbs: Når du først er så godt i gang, så må du gjerne holde meg med øl også :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22844
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Bjerknez »

Jacobsen skrev: 17 apr 2018, 10:57 Bra det ordner seg! Eksemplarisk service :twothumbs: Når du først er så godt i gang, så må du gjerne holde meg med øl også :knegg
Tror jeg skal være forsiktig med å love bort noe mer ØL nå. :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22844
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Bjerknez »

Til helgen ser det ut til at jeg får hentet sykkelen på Langhus. Kjellv sendte meg nettopp dette bildet av sykkelen via fjesboka og den blir nok sendt i løpet av dagen eller i morgen vil jeg tro :)

Rettelse: Det ser ikke ut til at jeg får hentet den før mandag, men det går helt greit. Nå er den vertfall på vei :twothumbs:
bimmern.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Stian87 »

Dette blir bra! Hvis dere tar sesongstarten på kvelden en dag er det store muligheter for at jeg kan bli med (hvis dere vil ha selskap) :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22844
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg fått bekreftet at sykkelen har ankommet Langhus. I morgen blir det henting av sykkel og sesongen er dermed startet også for min del :twothumbs: :twothumbs:

Svar