Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Da satser jeg på årets første offisielle tur på to hjul. Blir bare jobbpendling, men er meldt 13-14 grader senere i dag, så det blir kanskje årets første tur på Høk i 16:00 tiden :thumleft

Sitter her i kjøreutstyret og går snart ned til Bimmern og varmer den opp.

Det er ca. 0-2 grader i luften, så jeg er glad for at veien på jobb ikke er så lang. 1.3 mil for å være nøyaktig. :mc1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Det var en frisk, men ikke så alt for kald tur. Var jo ikke så langt heller. Men iskald asfalt og kalde dekk oppfordret ikke til noen vårlige stunt. Aktpågivende og varsomt :thumleft
IMG_1379.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

Fin sykkel! Ser ut som den gleder seg til å få strekt litt på beina snart

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 28 mar 2019, 07:42 Fin sykkel! Ser ut som den gleder seg til å få strekt litt på beina snart Bilde
Var nydelig å kjøre i dag. Jeg tok meg en tur her om dagen til butikken, men det var bare for å "testkjøre" og opplevdes ikke som en "tur". I dag ble egentlig den første "turen" i mitt hode.

Fortsatt litt rusten etter vinterens opphold merker jeg, og kald asfalt er heller ikke noe som virker i positiv retning. Senere i dag er dte meldt 13 grader her i Fredrikstad så kanskje blir det en tur til Høk gitt... :twothumbs:

Kommer du? :knegg

Så tar vi årets første mc treff (eller et av de første vertfall) her inne :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

Ja man merker godt at asfalten er kald så tidlig på våren. Selv med en godt fungerende traction control må man kjøre veldig varsomt, bare gli bortover uten de store akselerasjonene.
Blir litt for langt til Høk i kveld, hadde ikke vært der før tidligst kl 18, og å kjøre hjem, en time på E6, etter solnedgang, tror jeg dessverre blir kaldt og kjedelig! Litt for tidlig på sesongen til det. Men du får nyte ettermiddagen på to hjul!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Husker jeg kjørte fra Eidsvoll til Fredrikstad etter dekkskifte via E6 for ett par år siden i 3-4 grader. DET... var kaldt!

En svipptur til Høk i 13 grader.... not so mutch.... :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Appropo...

Nå merker jeg at jeg er dritt lei hansker med dårlig kvalitet. Jeg har hatt til sammen fire par rådyre hansker siden 2014. Samtlige har innerforet løsnet på og eller revnet i en eller annen søm. Dette er hansker til 2.000,- ++. De tre første parene var Alpinestars. Bare skjiten. Så fikk jeg et par fra Richa, og nå har jaggu meg disse også regelrett revnet i sømmen.

Disse har jeg nå:
https://www.xlmoto.no/mc-hansker-richa- ... x-svart#?p

Er det noen her som vet om noen skikkelige hansker (skinn + Gore tex) som faktisk holder lenger enn en sesong samt holder vannet ute i all slags vær?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

Ja jeg husker den turen vi hadde til Eidsvoll, da det begynte å snø ganske tett på vei ut av Oslo. Det var ikkje bra!
Jeg hadde et par tekstil Richa Gore-Tex-hansker som jeg var veldig fornøyd med. Det var regelrett vinterhansker, men det var på den tiden jeg kjørte uten varme i holkene, og jeg var fornøyd med de. Men de ble hull i de den 12. oktober 2016. Og da klinka jeg til med et par Rukka Imatra

Bilde

Dette er også i 2000,- pluss-kategorien, og jeg har hørt og lest litt forskjellig om Rukka-hansker etter at jeg kjøpte de, men jeg brukte de i 2017- og 2018-sesongen, og de ser ut og føles fortsatt som nye! Jeg synes de er helt rå. Føler seg trygg med disse på hendene.
I fjor var det jo så hinsides varmt, og da jeg startet på sommerturen min svingte jeg innom Bullfighter og kjøpte noen billige, luftige hansker. De måtte være så luftige som overhodet mulig, så jeg endte opp med disse i mesh til 399,-

Bilde

Jeg foretrekker kjøreutstyr i skinn, og spesielt hanskene, og jeg tror ærlig talt ikke disse hanske fra Bullfighter vil holde sammen i en eventuell ulykke der man tar seg for med hendene og sklir bortover asfalten. Ser for meg at de går i oppløsning og flyr av hendene, så det spørs om jeg må ha noen små luftige skinnhansker i løpet av sommeren som er mer solide.
Sist redigert av xyvind den 28 mar 2019, 08:39, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

De Rukka hanskene så fine ut. Hvor får man kjøpt disse? Kan ikke se at Rukka har det helt store utvalget i diverse fysiske butikker...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Disse så jo slett ikke ille ut... Holder ikke ett par Rukka hansker mer enn en sesong så er det ikke håp...

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/?O ... gJUXvD_BwE

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

Tror de pleier å ha en del Rukka på MC Oslo. Du kan jo sjekke på messen i helga. Jeg bestilte mine fra FC-Moto i Tyskland. Tok en råsjans og bestilte på nett. Men jeg visste størrelsen min, hadde veldig flaks og traff spikeren på hodet :-)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Disse så jo slett ikke ille ut... Holder ikke ett par Rukka hansker mer enn en sesong så er det ikke håp...

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/?O ... gJUXvD_BwE
De så fine ut de også. Synes stort sett alt fra Rukka ser veldig bra ut. Jeg valgte Imatra pga beskyttelsen. De har til og med forsterket beskyttelse på håndbaken, akkurat der jeg brakk et bein, som jeg nå til slutt måtte operere ut.
Etter min erfaring er det kjempeviktig med bra hansker!

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

Trenger noe tilsvarende. Har et par hansker selv som er litt for kalde nå. Litt frossne fiskepinner når jeg kommer frem. Men nå skal det sies at jeg har 5 mil vei til jobb da, hvorav de fleste er på E6 i 100 km/t Så kanskje grenser hva slike hansker tåler :P :knegg

Jeg har disse som sommerhansker, og er veldig fornøyd med dem:

Bilde
Sist redigert av Stian87 den 28 mar 2019, 09:43, redigert 1 gang totalt.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 28 mar 2019, 08:12 Er det noen her som vet om noen skikkelige hansker (skinn + Gore tex) som faktisk holder lenger enn en sesong samt holder vannet ute i all slags vær?
Jeg nevner ofte Held når det kommer til kjøreklær, jeg vet... :roll .
Men det Held er mest kjent for er nettopp hansker, gode hansker.
Så hvorfor ikke prøve Held du også.

Jeg kjøpte et av parene jeg har fra MC-klær Bergen. Men om de fortsatt Heldforhandler er jeg usikker på.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Takk for tips xyvind :thumleft

Jeg tror jeg skal teste ut de Rukka Imatra hanskene. Så veldig bra ut og dem ble ikke alt for "bling". Rukka skryter jo mange av, så hvis ikke disse holder en sesong (minst) så vet jeg ikke helt...

AJ:
Held har jeg ikke prøvd enda. Sikkert bra disse også, men siden toppmodellen til Held ligger på samme pris som Rukka sin og at Rukke Imatra ser bedre ut (i mine øyne) så tror jeg at jeg skal ilegge Rukka en visitt på messen.

Siden jeg skal ut i Oslo by på kvelden så kan jeg jo ta meg en utepils uten å fryse på hendene også. Vinn vinn :lol

Svar