Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

Er UV-lyset godt innenfor det synlige spekteret så er det ikke så farlig, dette lyset finner man på alle diskoer omtrent.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 22 sep 2022, 19:55 Er UV-lyset godt innenfor det synlige spekteret så er det ikke så farlig, dette lyset finner man på alle diskoer omtrent.
Ja, husker i mine yngre dager. Jeg befant meg i et såkalt hard techno miljø og de fleste av oss hadde noe vi kalte "Black Light" hjemme på gutterommet. Tøft fordi alt som var hvitt ble VELDIG hvitt og støv syntes veldig lett etc. å selvsagt også refleksene på technoklærne vi hadde på oss.

Sist jeg var ute og opplevde slike lys må vel ha vært på dassene på Oslo S :lol

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Domino »

Det er nok ikke alle som ville føle seg komfortabel med å ha black light på gutterommet...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 23 sep 2022, 09:51 Det er nok ikke alle som ville føle seg komfortabel med å ha black light på gutterommet...
Sikkert ikke. Vertfall ikke i dag…kanskje.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

Enkelte aktiviteter setter mer spor som er godt synlige i blacklight enn andre på promperommet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 23 sep 2022, 13:37 Enkelte aktiviteter setter mer spor som er godt synlige i blacklight enn andre på promperommet.
Know what you mean…… :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Har vurdert lenge å kjøpe meg et slik "iFixit" sett med verktøy med spesialbits til åpning samt demontering av diverse enheter.
356BBBC0-EDAE-4B26-85AA-C044FE9B4A13.jpeg
Var jo ikke voldsomt dyrt heller, men jeg så også dem hadde et slikt sett på Biltema med tilnærmet like mange deler til 199,-. Jeg ser for meg at de 2-3 gangene i året jeg skulle trenge dette settet så har jeg nok dette livet ut.
0DB291F3-233D-4249-A064-FBA4B97DB0E3.jpeg
Men ja, jeg ser at skruhjernene i iFixit settet er mer fancy og man har to størrelser etc. kanskje er iFixit settet til og med verdt prisen. Men det blir nok ikke nok brukt til at det kan forsvares uansett mener jeg.

Jeg lever i den oppfatning at billig er best frem til det motsatte er bevist. Grunnen til den oppfatningen er årelang erfaring med både billig og dyrt verktøy. Ja, jeg har jobbet som industrirørlegger i mine yngre dager og jeg har også jobbet veldig mye med elektronikk. Faktisk har jeg 8 år på nakken som prosessarbeider hvor jeg har gjort alt fra montering og testing av forsterkere, invertere etc. samt at jeg i 3 av årene faktisk har kjørt en SMD settemaskin som plasserer SMD komponenter på kretskort. Kjøpte du en Nokia telefon på slutten av 90-tallet så er det stor sjanse for at jeg var en av dem som hadde satt sammen/kontrollert laderen til denne.

Men både når det gjelder industrirørlegging og elektronikk så ser jeg ofte dyrt verktøy blir byttet ut med billigere verktøy. En stor industrirørlegger i Fredrikstad hadde en verktøymaker jeg jobbet samens med. En som reparerte alt forbruksmateriell som sveiseapparater, kabler, slanger, kompressorer etc. han hadde fri tilgang til å bruke hvilken leverandør han ville, men håndverktøy kjøpte han stort sett fra Biltema.

Han hadde også en Multimeter fra Biltema. En slikt billig gult ett. Så han aldri bruke noe annet.

Men lager, pakninger, krympestrømper og skjøtekabler ble kjøpt gjennom Tess mener jeg å huske.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av JoeHugin »

Har det Biltema-settet, det har sett langt mer bruk enn først antatt de 3-4 årene jeg har hatt det. Ligger i skuffen i pulten, alltid.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

JoeHugin skrev: 24 sep 2022, 15:43 Har det Biltema-settet, det har sett langt mer bruk enn først antatt de 3-4 årene jeg har hatt det. Ligger i skuffen i pulten, alltid.
Ja, det ble jo kjøpt som et «kjekt og ha» sett så jeg tviler på at jeg sliter det ut :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Om en times tid får jeg den nye iPhone 14 Pro Max levert på døra :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

I dag blir det ut på byen en tur med kompiser :)
888BF1C1-80F3-4BC6-87C4-D01C521F2575.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av pingvin »

Støtter valg av Hansa :thumleft Født i Bergen og selv om bare bodde der mitt første leveår er jeg da bergenser og da drikker man Hansa. Veldig glad i Premium, lys nok til å drikke i varmen på verandaen men smakfull nok til kraftig måltid midtvinters :D
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg vil si det motsatte, som født og oppvokst på Oslo Øst er grønn Hansa regnvann fra Bergen. Ringnes, Frydenlund og Schous for the win :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Den diskusjonen føler jeg overgår kjedesmøring :lol

Men kjør på :)

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av pingvin »

FredrikE24 skrev: 01 okt 2022, 17:43 Jeg vil si det motsatte, som født og oppvokst på Oslo Øst er grønn Hansa regnvann fra Bergen. Ringnes, Frydenlund og Schous for the win :thumleft
Frydenlund er jo bare ikke godt...selges det enda? Må være tiår siden så noen drikke Frydenlund....
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Svar