Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 08 jul 2022, 20:32
Bjerknez skrev: 08 jul 2022, 20:00 Cutless vurderer Adventure sykkel, så jeg har en jobb og gjøre :lol
Ok... :knegg

Cutless får jo snakke for seg selv, men må innrømme at jeg er nysgjerrigre på om han vurderer en Moto Guzzi V85 TT, kanskje?
Det skal jeg nok overlate til han og avsløre evt :)

Men har trolig fått tankene hans over på en mer iøyenfallende sykkel :)

BjørnSover
Innlegg: 392
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av BjørnSover »

Samme hva adv sykkel det er - det MÅ være alukofferter - STORE 😀

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Ketil »

Den Triumfen din begynner nå med kofferter og tankveske å ligne alvorlig på en GS


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Cutless »

BjørnSover skrev: 09 jul 2022, 11:15 Samme hva adv sykkel det er - det MÅ være alukofferter - STORE 😀
:twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Bjerknez »

I skrivende stund ligger vi i denne hytten og det blir siste overnating for oss to sammen for denne turen. I morgen skilles våre veier ved Drevsjø da Cutless setter ruten mot Bartebyen, mens jeg skal videre mot Otta Camping og overnatte der.
FDDDEE39-D008-4A3F-90F4-417BFCE41F6B.jpeg
Så langt har det blitt ca. 140 mil med kjøring og i hovedsak i Sverige. For min del går nå turen mot Otta Camping i morgen som sagt, før den går videre mot Molde hvor jeg blir værende noen dager med familie.

Etter dette går nok ferden hjemover via Geiranger og Hardangervidda vil jeg tro. Litt avhengig av været :)

Rocket er en langtur maskin som virkelig leverer. Merker jeg er glad for ryggstøtten i form av en drybag. Sitter som en konge. Fantastisk langtursykkel! Snittforbruket ligger nå på 0.59l/m, noe jeg aldri hadde trodd den ville komme ned i. Å vi har ikke kjørt for å spare drivstoff for å si det sånn. Mye gladgassing på øde fjellveier og i svenske skoger :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av haakeik »

Jeg kjører nå snart(i dag) til til en hytte i Folldal (ikke langt unna Otta). Skal kjøre vestsiden av Randsfjorden og forbi Dokka, Peer Gyntvegen og Grimsdalen. I morgen mandag, kjører jeg til Oppdal, Sunndalsøra og Aursjøvegen og så videre til Molde. Jeg får ikke lokket deg og Rocket'en med over Aursjøvegen? :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Bjerknez »

haakeik skrev: 10 jul 2022, 11:21 Jeg kjører nå snart(i dag) til til en hytte i Folldal (ikke langt unna Otta). Skal kjøre vestsiden av Randsfjorden og forbi Dokka, Peer Gyntvegen og Grimsdalen. I morgen mandag, kjører jeg til Oppdal, Sunndalsøra og Aursjøvegen og så videre til Molde. Jeg får ikke lokket deg og Rocket'en med over Aursjøvegen? :knegg
Kom gjerne innom hytta/leiligheten min på Otta Camping. Du ser sikkert Rocketen på utsiden. Jeg spanderer kaffe :)

Sender deg nummeret mitt på PM :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er på hytta om ca 2 timer. Altså rundt kl. 13:30.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Bjerknez »

Ankommer snart Otta Camping. Ca. 3 mil igjen :)

Skal bli godt med sol etter mange dager med kaldt overskyet vær og regn om hverandre.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1291
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Gammelsmurfen »

PS Otta Steakhouse er helt ok om du/dere ikke skal mekke noe selv, ikke mye spisesteder å velge i der.... Thon hotellet har kun Pizza.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 10 jul 2022, 13:34 PS Otta Steakhouse er helt ok om du/dere ikke skal mekke noe selv, ikke mye spisesteder å velge i der.... Thon hotellet har kun Pizza.
Joda, Pizzabakern leverer pizza til Campingen :)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av haakeik »

Jeg er på Lillehammer, skal kjøre Per Gyntvegen nå. Kommer nok innom for en kaffe om ca. 2,5 timer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Bjerknez »

haakeik skrev: 10 jul 2022, 16:01 Jeg er på Lillehammer, skal kjøre Per Gyntvegen nå. Kommer nok innom for en kaffe om ca. 2,5 timer.
Det var kjipt. Jeg sovnet selvfølgelig og telefonen sto på lydløs. Er du fortsatt i nærheten så prøv igjen. Er våken nå... :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg rundet 1.700km. Så langt i blandet vær og temperaturer. Det meste av turen så langt har vært i Sverige som vi har krysset på kryss og tvers. Å kjøre motorsykkel i Sverige ga mersmak for en som nok har opplevd veldig mye av vestlandet gjennom et liv. Blir liksom en litt annen atmosfære.

Rocketen er en skikkelig kjøremaskin har jeg erfart. Jeg kjører fra full til tom tank (rundt 20 mil, med en god dose sikkerhetsmargin) uten å stoppe og kunne låkjlrt lenger hvis jeg ikke måtte fylle tanken. Jeg blir ikke sliten i kroppen av å kjøre den. Men jeg må fortsatt være litt forsikrig med brå dumper i veien i høy fart grunnet ryggen. Så med tanke på rygg er ikke sittestillingen perfekt når slike dumper kommer, men uten disse brå dumpene, så er den perfekt.

Motoren er en historie for seg selv. Sterk som en bjønn og brummer av gårde uten stress. Veldig uanstrengt. Ingenting å utsette på den så langt :)

I morgen går turen videre til Molde, og der blir jeg værende en ukes tid før jeg kjlrer hjemmover igjen. Hvor jeg kjører mens jeg er i Molde og på vei hjem kommer ann på dagsform og vær :)

Akkurat nå befinner jeg meg på Otta Camping :)
F92878D3-2A24-483D-841F-5CB26051DD66.jpeg
011138A8-8209-4D9E-9BD7-3E154D7BDE42.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2022 har startet!

Legg inn av Bjerknez »

Våknet opp til lovende vær i dag. Yoohoo :)

Blir bare en liten sjarmøretappe i dag i retning Molde hvor jeg blir værende en liten uke. Mulig jeg svinger innom Kjellv for en kaffekopp i samme slengen, hvis han har tid til å ta meg i mot :)

Svar