Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Man kan vel si det så enkelt som at JEG bestemmer hva jeg vil ha for den, og kjøper hva han vil gi for den. Til slutt er det MIN beslutning om kjøpers sum er akseptabel. Er den ikke akseptabel så bestemmer jeg at kjøpet ikke blir noe av.

Hvis den til slutt ikke blir solgt i det hele tatt, så er sikkert summen som er satt feil i forhold til markedspris, men det er fortsatt jeg som bestemmer hvilken pris jeg vil ha.

Hvis jeg MÅ selge den så blir det annerledes. Da stiller en evt. Kjøper med et sterkere kort.

Jeg har flere enn en gang fått det utroligste for ting jeg ikke trodde var mulig. En gammel mann kjøpte mopeden (tempoen) for hele 14.000 kroner usett. Jeg var bombesikker på at jeg ikke fikk så mye for den da prisen var ren ønsketenkning fra min side. Han ringte å sa "jeg tar den. Henter den om 2 timer."

Han prøvde og prute når han sto der med pengene, men da ristet jeg pent på hodet. Jeg ga 7.000 for den året før.

Jeg har også solgt et brukt GoPro kamera til like mye som den kostet på billigste nettbutikk. Han som kjøpte det bodde i samme by og det hastet da han skulle bruke det denne helgen og det var en lørdag etter stengetid.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av TGR »

simpson skrev: 07 sep 2019, 16:16 Meeen.... ingenting er verdt mer enn det folk vil gi .......
Joda, det kan det være. Bruksverdien kan ofte være langt høyere enn markedsverdien, og da kan det ofte være en god beslutning å droppe hele salget, og heller beholde og bruke den sjøl.

Jeg har en bil som er nettopp slik. En Volvo XC60, som politikerne har dumpet markesdverdien på, med sin tøvete politikk. Men den gjør like fullgod tjeneste som en nyere bil, så den blir nok hos meg enda noen år :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

TGR skrev: 07 sep 2019, 17:15
simpson skrev: 07 sep 2019, 16:16 Meeen.... ingenting er verdt mer enn det folk vil gi .......
Joda, det kan det være. Bruksverdien kan ofte være langt høyere enn markedsverdien, og da kan det ofte være en god beslutning å droppe hele salget, og heller beholde og bruke den sjøl.

Jeg har en bil som er nettopp slik. En Volvo XC60, som politikerne har dumpet markesdverdien på, med sin tøvete politikk. Men den gjør like fullgod tjeneste som en nyere bil, så den blir nok hos meg enda noen år :)
Var borti akkurat det samme for noen år siden. Hadde en Saab 9-3 Diesel da Saab gikk konkurs. I løpet av en måneds tid falt prisnivået på tilsvarende biler som jeg hadde ca 50000 på finn.no
Markedsverdi for bilen og bruksverdi for meg og min bil var langt ifra samstemt for å si det mildt. Jeg prøvde ikke en gang å selge den på flere år, ingen ville ha betalt det jeg ville hatt for den uansett.
Men det er ingenting i veien for å lufte en gjenstand for salg til en høy pris. Du trenger ikke mer enn en kjøper som er villig til å betale det du ønsker. Dukker ikke den kjøperen opp, så blir det ikke salg. Så enkelt er det.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Jeg vil gjerne nominere dette til årets teiteste diskusjon
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av TGR »

Stian87 skrev: 08 sep 2019, 08:29 Jeg vil gjerne nominere dette til årets teiteste diskusjon
Litt tidlig kanskje? Det er jo over et kvartal igjen av året.... 😎

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Haha, er mange teite diskusjoner som overgår denne, men den faller så absolutt under teite diskusjoner ja. Det er ikek BARE meg som har meninger om alt her inne, haha.

Hva andre mener rundt dette med salg har jo uansett ingen betydning her. Annet enn at dem får luftet sine meninger. Vi har alle våre grunner til å selge. Noen legger ut ting for salg for å sjekke litt samt se om man får det man ønsker, mens andre selger i ren desperasjon og ender omtrent med å gi bort varene.

Motorsykkelen står ferdig vasket og detailet i garasjen og der står den bra. Jeg kommer nok til å ta en tur eller to til før sesongslutt, men lysten til å kjøre er liksom ikke engang det den var. Dog er jeg ganske overbevist om at den kommer tilbake igjen til neste sommer muligens.

Derfor er jeg litt nonchalant når det kommer til prissettingen. Jeg tør fortsatt påstå at denne sykkelen ser bedre ut enn da den var ny for snart tre år og 17.000 km. siden. Ikke for at det bør ha alt for mye å si selvsagt, men noe minus er det nok ikke.

Blir den ikke solgt, så driter jeg en lang marsj i det. Da blir den beholdt en stund til. For meg tar jeg dette med knusende ro, uavhengig av hva andre mener rundt priseeting og hvem som bestemmer denne. Jeg føler vertfall ikke at noen har overstyrt meg med tanke på prissettingen ennå :)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av cannon »

TGR skrev: 08 sep 2019, 08:37
Stian87 skrev: 08 sep 2019, 08:29 Jeg vil gjerne nominere dette til årets teiteste diskusjon
Litt tidlig kanskje? Det er jo over et kvartal igjen av året.... 😎
Joda, men det skal godt gjøres å komme opp med noe "bedre" på bare 3 måneder....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Appropo....

For dere som lurer på hva jeg fyller dagene med når jeg ikke kjører sykkel, så har jeg et prosjekt gående furtebua mi. Den gamle kjellerbenken er altså revet ut og jeg har bygget en ny helt fra bunnen av. Nå holder jeg også på å lage en hylle ved siden av kjellerbordet.

Videre planer for kjelleren er mange og er et lite årsprosjekt.

Jeg har kjøpt meg bordsag, har gjærsag fra før, og har planer om å kjøpe meg en stasjonær tykkelseshøvel (elektrisk). For å få plass til dette må gulvet på en liten skjev betongforhøyning i kjelleren avrettes slik at utstyret kan stå der.

Så blir det en del rydding og organisering til slutt.

Her er noen bilder av slik det ser ut foreløpig.
IMG_1926.JPG
IMG_1906.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 08 sep 2019, 09:32 Appropo....

For dere som lurer på hva jeg fyller dagene med når jeg ikke kjører sykkel, så har jeg et prosjekt gående furtebua mi. Den gamle kjellerbenken er altså revet ut og jeg har bygget en ny helt fra bunnen av. Nå holder jeg også på å lage en hylle ved siden av kjellerbordet.

Videre planer for kjelleren er mange og er et lite årsprosjekt.

Jeg har kjøpt meg bordsag, har gjærsag fra før, og har planer om å kjøpe meg en stasjonær tykkelseshøvel (elektrisk). For å få plass til dette må gulvet på en liten skjev betongforhøyning i kjelleren avrettes slik at utstyret kan stå der.

Så blir det en del rydding og organisering til slutt.

Her er noen bilder av slik det ser ut foreløpig.

IMG_1926.JPG

IMG_1906.JPG
For en som påstår han har 1000 tommeltotter har du mye verktøy 😁
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av TGR »

Ser knallbra ut dette. Men den henger ikke fra taket, som planlagt opprinnelig?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 08 sep 2019, 10:06
Bjerknez skrev: 08 sep 2019, 09:32 Appropo....

For dere som lurer på hva jeg fyller dagene med når jeg ikke kjører sykkel, så har jeg et prosjekt gående furtebua mi. Den gamle kjellerbenken er altså revet ut og jeg har bygget en ny helt fra bunnen av. Nå holder jeg også på å lage en hylle ved siden av kjellerbordet.

Videre planer for kjelleren er mange og er et lite årsprosjekt.

Jeg har kjøpt meg bordsag, har gjærsag fra før, og har planer om å kjøpe meg en stasjonær tykkelseshøvel (elektrisk). For å få plass til dette må gulvet på en liten skjev betongforhøyning i kjelleren avrettes slik at utstyret kan stå der.

Så blir det en del rydding og organisering til slutt.

Her er noen bilder av slik det ser ut foreløpig.

IMG_1926.JPG

IMG_1906.JPG
For en som påstår han har 1000 tommeltotter har du mye verktøy 😁
Jeg tenker litt sånn at, enten så kan man bestemme seg for at man ikke kan en dritt angående bygging og leve der etter, eller så kan man kjøpe inn verktøy og på sikt lære seg litt selv. Verktøyet kommer jo godt med nå og selv om jeg ikke akkurat har slitt det ut, så er det behagelig å tenke på at jeg ikke må dra avsted å kjøpe verktøy så fort jeg skal henge opp et bilde :)
Ser knallbra ut dette. Men den henger ikke fra taket, som planlagt opprinnelig?
Kan ikke huske at den oprinnelige planen var å henge det fra taket, men derimot hadde jeg planer om at hele bordet skulle henge fra stendere på veggen. Jeg gikk delvis bort fra disse planene, selv om bordet er støttet opp på midten fra veggen.

Grunnen til dette var nok at det ble enklere å sette opp alene på den måten jeg nå har gjort, samt at det blir langt mer stabilt. Dette blir så solid at det bordet der kommer til å stå i generasjoner.

Bordplaten er såpass tung i seg selv at denne har jeg kun festen med en liten dert lim i hvert hjørne. Da blir den lettere og bytte ut i etterkant ved behov :)

Nå er hyllen i hjørnet ferdig, mangler kun hylleplatene, men disse har jeg ikke. Nå skal det opp en hylle til, men denne skal være selvstående oppå bordet i hjørnet. Hvordan denne skal bli er noe jeg grubler på i skrivende stund :)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av simpson »

Men hva er planene?
Tegner med at du skal bruke dette til noe, ikke bare lage hobbyrom 😁

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 08 sep 2019, 14:13 Men hva er planene?
Tegner med at du skal bruke dette til noe, ikke bare lage hobbyrom 😁
Jeg skal bruke det til hobbyrom. Ikke noe annet. Jeg synes det er artig og holde på litt for meg selv noen ganger. Man lærer også nye ting hele tiden. Jeg har ingen andre mål enn at jeg skal organisere litt samt "pynte" opp litt i kjelleren.

Det skal være et sted jeg kan sitte og knote med alt fra reparasjon av gamle driller, lage brødfjøler og annet nips i tre etc. Rett og slett en furtebu jeg kan hjemme meg bort litt. Vekk fra internet, favebook, tv og andre ting som jeg ser nok av ellers :thumleft

Jeg gikk jo tre år på skole vedrørende rørlegger og har også jobbet som rørlegger tidligere, for maaaange år siden. Så slike ting som dette kommer ganske raskt tilbake når jeg først starter. Jeg arbeidet både som bygning og industrirørlegger og fullførte skolen med fine karakterer, men lysten forsvant når jeg skulle ta fagbrevet og jeg hoppet av hele greia.

Siden det er det data som har vert tingen for min del. Når jeg ser ryggproblemene jeg har i dag angrer jeg ikke på det valget for å si det pent. :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Nå ble jeg forøvrig nesten fersig med andre hyllen også. Må bare kjøpe hylleplater nå, for det har jeg ikke...
A117F411-9E6A-47CB-B6F5-DD133400B4D5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av TGR »

Solide dimensjoner du bruker da. Tåler greit mc-motorer osv de der 👍😎

Svar