Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

Rukka Imatra har også noe materiale på begge pekefingrene og tomlene som gjør at du kan bruke touch-skjermer med hanskene på! Funker utrolig nok på min iPhone :-)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 28 mar 2019, 09:46 Rukka Imatra har også noe materiale på begge pekefingrene og tomlene som gjør at du kan bruke touch-skjermer med hanskene på! Funker utrolig nok på min iPhone :-)
Hvor varme er de?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 28 mar 2019, 09:48
xyvind skrev: 28 mar 2019, 09:46 Rukka Imatra har også noe materiale på begge pekefingrene og tomlene som gjør at du kan bruke touch-skjermer med hanskene på! Funker utrolig nok på min iPhone :-)
Hvor varme er de?
Personlig bryr jeg meg ikke så mye om akkurat hvor varme dem er. Dem blir stort sett brukt i fint/varmt vær. Bare dme er vanntette og varmeholkene virker, så har jeg så langt ikke hatt problemer med å fryse på hendene så langt i min MC karriere.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev:
xyvind skrev: 28 mar 2019, 09:46 Rukka Imatra har også noe materiale på begge pekefingrene og tomlene som gjør at du kan bruke touch-skjermer med hanskene på! Funker utrolig nok på min iPhone :-)
Hvor varme er de?
De er ganske godt polstra, og har et fór som skal ta varmen vekk fra hendene når du blir for varm, ta vare på varmen og bringe den tilbake hvis hendene blir kalde. Akkurat det kan jeg ikke si jeg legger merke til Bilde men de er nok ikke de varmeste hanskene på markedet. De er ganske sporty og stive/faste, sånn som jeg liker. Vil tro det finnes touringhansker/polvotter for de som må ha enda mer varme som er bedre egnet Bilde varmeholkene på S1000R er jo ikke så veldig kraftige heller. Det skulle vært mulig å justere nivåene litt slik som jeg kunne på Tracer’n. Der kunne man virkelig svi hendene til det ubehagelige hvis man ga holkene mer futt i innstillingene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 28 mar 2019, 10:38
Stian87 skrev:
xyvind skrev: 28 mar 2019, 09:46 Rukka Imatra har også noe materiale på begge pekefingrene og tomlene som gjør at du kan bruke touch-skjermer med hanskene på! Funker utrolig nok på min iPhone :-)
Hvor varme er de?
De er ganske godt polstra, og har et fór som skal ta varmen vekk fra hendene når du blir for varm, ta vare på varmen og bringe den tilbake hvis hendene blir kalde. Akkurat det kan jeg ikke si jeg legger merke til Bilde men de er nok ikke de varmeste hanskene på markedet. De er ganske sporty og stive/faste, sånn som jeg liker. Vil tro det finnes touringhansker/polvotter for de som må ha enda mer varme som er bedre egnet Bilde varmeholkene på S1000R er jo ikke så veldig kraftige heller. Det skulle vært mulig å justere nivåene litt slik som jeg kunne på Tracer’n. Der kunne man virkelig svi hendene til det ubehagelige hvis man ga holkene mer futt i innstillingene.
Mine varmeholker blir vertfall veldig varme... Men jeg har jo en nyere modell... :P

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 28 mar 2019, 10:47
xyvind skrev: 28 mar 2019, 10:38
Stian87 skrev:
xyvind skrev: 28 mar 2019, 09:46 Rukka Imatra har også noe materiale på begge pekefingrene og tomlene som gjør at du kan bruke touch-skjermer med hanskene på! Funker utrolig nok på min iPhone :-)
Hvor varme er de?
De er ganske godt polstra, og har et fór som skal ta varmen vekk fra hendene når du blir for varm, ta vare på varmen og bringe den tilbake hvis hendene blir kalde. Akkurat det kan jeg ikke si jeg legger merke til Bilde men de er nok ikke de varmeste hanskene på markedet. De er ganske sporty og stive/faste, sånn som jeg liker. Vil tro det finnes touringhansker/polvotter for de som må ha enda mer varme som er bedre egnet Bilde varmeholkene på S1000R er jo ikke så veldig kraftige heller. Det skulle vært mulig å justere nivåene litt slik som jeg kunne på Tracer’n. Der kunne man virkelig svi hendene til det ubehagelige hvis man ga holkene mer futt i innstillingene.
Mine varmeholker blir vertfall veldig varme... Men jeg har jo en nyere modell... :P
Hehe om du kjører uten hansker blir de sikkert det, men med tjukke hansker blir ikke mine særlig varme

Kjører for tiden med

Bilde

Og er ikke veldig imponert
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Etter tre hansker fra Alpinestars så kan jeg vertfall med sikkerhet si at det aldri blir Alpinestars igjen. Ikke bare ryker dem i sømmene, men innerforet løsner og vannet siver inn.

Jeg tror jeg har hatt bedre hansker fra Sparkjøp til 99 kroner som liten enn disse.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Slik ser mine hansker ut etter en sesong:
IMG_1383.jpg
IMG_1382.jpg
IMG_1381.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Slik ser mine hansker ut etter en sesong:
Og det var vel en ganske kort sesong også på 3.000 km??

Ser jo nå at mine ikke ser ut som nye lenger. Men den eneste slitasjen jeg kan finne er på tuppen av begge tomlene. Kun litt slitasje. Ikke dårlig etter to sesonger? Nå har ikke jeg behandlet hanskene med noen ting heller da. Det skal man kanskje egentlig??

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

Da vil jeg si at mine ser nyere ut. Men de brukes kun under ti grader...
IMG_0707.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Det kan nok hende jeg brukte disse litt forrige sesong også når jeg tenker etter, men at dem skal gå helt i oppløsning (alle fire hanskene jeg har hatt) etter en sesong (i snitt) er for meg helt uforståelig. Kjøredressen min til 2.500 kroner fra Sharkspeed i Trollhattan har bedre kvalitet enn disse svindyre hanskene... Støvlene mine fra TCX ser nesten nye ut etter to sesonger, hjelmen er nesten like fin etter snart fem år, men hanskene rett og slett går i oppløsning.

Jeg forstår det bare ikke.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Men jeg kommer garantert til å kjøpe disse Rukka hanskene på messen hvis tilbudet er bra. Hvis jeg ikke bestiller på nett. Jeg ser du får dem ned mot 1800 kroner på nettet. Men vil gjerne prøve dem først...

For hansker MÅ jeg ha i år. Mulig jeg klinker til med ny kjøredress også. Jeg trenger dte egentlig ikke, men hadde vert fint med noe som var litt mer motstandsdyktig mot været enn den perforerte stoffdressen jeg har. jeg har også en skinnjakke/bukse fra Sharkspeed som er like fin i dag som da jeg kjøpte den, men jakken der er også perforert.

Får kikke litt på messen og se om jeg finner noe som tilltaler meg :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

Mine kjørehansker er inne i sin tredje sesong, så enig i det du skriver der. Mener nok at alt MC-utstyr bør holde i fem år, ellers er det dritt.

Vurderer om jeg bør skaffe meg en perforert skinnsdress i år selv. Vurderte det i fjor også, men blir så svindyrt.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 28 mar 2019, 12:14 Mine kjørehansker er inne i sin tredje sesong, så enig i det du skriver der. Mener nok at alt MC-utstyr bør holde i fem år, ellers er det dritt.

Vurderer om jeg bør skaffe meg en perforert skinnsdress i år selv. Vurderte det i fjor også, men blir så svindyrt.
Jeg tror ikke jeg skal ha noe som er perforert neste gang. (Det har jeg jo fra før evt.) Det er svinkaldt selv midt på sommeren i strålende solskinn over fjellet med perforert skinndress. Så fort jeg tar på meg regndressen (som er vindtett) så går det helt fint.

Derfor så skal jeg vertfall ha noe som er vindtett neste gang samt tåler litt vann. Da er det i mitt hode skinn som gjelder (ikke perforert).

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 28 mar 2019, 12:29
Stian87 skrev: 28 mar 2019, 12:14 Mine kjørehansker er inne i sin tredje sesong, så enig i det du skriver der. Mener nok at alt MC-utstyr bør holde i fem år, ellers er det dritt.

Vurderer om jeg bør skaffe meg en perforert skinnsdress i år selv. Vurderte det i fjor også, men blir så svindyrt.
Jeg tror ikke jeg skal ha noe som er perforert neste gang. (Det har jeg jo fra før evt.) Det er svinkaldt selv midt på sommeren i strålende solskinn over fjellet med perforert skinndress. Så fort jeg tar på meg regndressen (som er vindtett) så går det helt fint.

Derfor så skal jeg vertfall ha noe som er vindtett neste gang samt tåler litt vann. Da er det i mitt hode skinn som gjelder (ikke perforert).
Ja men det har jeg :D

Men sånn som i sommer da jeg var hos deg, da var det 30 pluss og sol, hadde du ikke foretrukket perforert da? Eller mener du det blir for kalt da også?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar