Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Takker for tips LarsE :)

Jeg merker nok jeg er ute etter noe litt mer orginalt enn en sykkel som du nevner her. Ingen tvil om at det ikke er en god sykkel, men vil kanskje ha noe som er litt mer "custom" og klassisk. Triumph Bobbern blir nok feil for meg har jeg funnet ut. Mest grunnet liten tank samt at det kanskje er mer en posørsykkel og ikke langtur sykkel.

Har lest mye om R NineT nå, og ser at man kan få tøffe sidevesker og tankveske til denne:
391838E4-95EF-410E-8989-2FC58F74835E.jpeg
Sittestillingen skal være god, motoren veldig momentsterk og karakteristikken passer kanskje denne sykkelen bedre enn r1200rs som jeg testet. Med bråkepotte eikehjul, og en god baggasjeløsning som ikke gjør skam på sykkelen ser jeg en mulighet her. Men jeg er litt skeptisk til boxer motoren og jeg vil gjerne ha cruise control og quickshifter. Usikker på om denne har dette. Har den det, så er jeg ett steg nærmere. Altså hvis jeg blir overbevist etter en prøvetur. :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Stian87 »

Enig med deg i at R nine T er en superstilig sykkel! Men synes prisen er helt hinsides mtp hva man får for pengene
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 25 jul 2019, 07:19 Enig med deg i at R nine T er en superstilig sykkel! Men synes prisen er helt hinsides mtp hva man får for pengene
Ja, den er ikke gratis. Men jeg synes uansett denne ser bedre ut enn sine direkte konkurrenter. Den ser mer robust ut. Den har bredere bakhjul enn Speed Twin, har på papiret mer krefter etc.

Eksemplaret jeg satt sammen kostet 228.000,- Da tok jeg med eikefelger og en del annet. Man kan legge til MYE mer enn dette og man kan lett få denne opp i rundt 300.000,- men det blir bare idiotisk.

For den summen nærmer jeg meg faretruende en Triumph Rocket III :knegg

Jeg merker at Speed Triple RS er på en veldig god delt andreplass samens med XSR'en... XSR'en har i utgangspunktet ingen svakheter. Jeg får den i sort blank, sittestillingen er perfekt, motoren er veldig bra og man får også sidevesker som ser bra ut etc.

Speed Triple vinner en grei seier på utseendet. Den er mer moderne med LED lys og stort sexy TFT fargedisplay. Enkel svingarm og ellers alt av utstyr til samme prisen som sluttsummen på XSR900. Bakdelen med SPeed Triple RS er at man ikke får den i sort blank (må velge den hvite) og at jeg må fire litt på kravene rundt sittestilling.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Stian87 »

XSR er en knallfin sykkel. Særlig i sort. Den ser både sportslig og retro ut i ett og jeg synes den har en fin lyd. Er en sykkel med masse sjel.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Ja, jeg tror det er en fin sykkel, men det plagermeg litt at den havner på rundt 200k før listen er fyllt ut. Til den summen frister Speed Triple RS litt mer, hvis man tarbort sittestilling og fargevalg...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg vert en tur hos Graarud Motor for å kikke litt samt få svar på noen spørsmål. Om jeg ble så mye klokere vet jeg ikke, men det er nå uansett artig å kikke litt rundt samt prøvesitte. Prøvekjøring var vist ikke mulig i dag grunnet ferieavvikling tror jeg.

Yamaha XSR900:
Bilde-3-2.jpg
Yamaha XSR900 overrasket meg nok en gang etter å ha sett på flere sykler jeg sikler litt på. Den ser "voksen" ut og er ganske stor i størrelsen. Graarud har slike pakkeløsninger som gjør at sykkelen med ALT av utstyr, inkludert SV Motech sidevesker, Øhlins dempere, Radiator beskyttelse, Varmeholker og Quickshifter havner på litt i underkant av 190.000,- Altså 12-13.000 rimeligere enn det hjemmesidebyggeren viser.

Yamaha er også mest gunstig med tanke på service intervaller for en som trolig ikke kommer til å bikke 5.000km. i året. Hovedservice er hver 40.000km. eller fire år. (kjellv får rette på meg hvis jeg tar feil her)

Det er kun EN eneste bakdel med denne XSR'en og det er at den ikke kan fåes med Cruise Control. Ellers er alt som det skal. SYkkelen virker ikke "billig" overhodet og kan ikke sammenlignes med MT09 What so ever mener nå jeg.

Triumph Speed Twin:
Bilde-1-2.jpg
Denne ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder tatt rett fra siden. Sittestillingen var overraskende lite oppreist i forhold til hva jeg forestilte meg. Men allikevel bedre sittestilling enn S1000R. Jeg tror denne faller litt bort grunnet dette da jeg på en sykkel i den sjangeren nok ønsker en mer layd back kjørestil.

Jeg spurte ikke, men jeg tviler også på om man får en slik sykkel med både Cruise control, Quick shifter og Varmeholker. Det er liksom ikke en slik type sykkel som har slikt og jeg er usikker på om jeg også ønsker slik på en slik sykkel.

Velger jeg en Speed Twin så snakker man en helt annen kjørestil og det krever en slags omstilling for min del. Noe jeg uansett ikke er helt fremmed for, men i dag så må det førdøyes litt.

Honda CB1000R:
Bilde-2-2.jpg
Dette er ikke en sykkel som er aktuell for min del, men tok en nærmere titt på den allikevel. Dette er jo en firesylindret 1000cc og er vel en slags konkurrent til den jeg allerede har. Utseendet virker bra, men litt furuturistisk i for min del. Den blir litt for "moderne" i utseendet og føler dne mangler sjel.

Men skjønner at enkelte liker utseendet på denne. Dette er uansett en sykkel jeg ikke vurderer for min del.

Triumph Speed Triple RS:

Denne hadde dem ikke inne i dag, men denne har jeg jo prøvekjørt tidligere. Riktignok den gamle modellen. Den nye har jeg kun prøvesittet tidligere. Denne sykkelen har ALT. For rundt 207.000,- får man alt jeg ønsker av utstyr, ferdig snakka. Jeg må som sagt velge en farge jeg ikke er helt fan av (ennå vertfall) for å vå den i blank utførelse og sittestillingen er litt mer "sporty" enn på XSR900. Den koster også nesten 20k mer enn XSR900.

Triumph Bobber:
Denne prøvesatt jeg i dag. Litt tangt i lokalene så fikk ikke tatt noe ålreit bilde, men sittestillingen tiltalte meg veldig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor utenlandske magasiner mener at dette er en posørsykkel som ikke er beregnet for langturer. Joda, tanken er irriterende liten, men bortsett fra det, så er dette en veldig kul sykkel.

Her trenger jeg ikke Cruise Control og Quick shifter. Dette er en sykkel jeg på en måte synes er helt grei uten. Det handler om å endre litt kjørestil, noe jeg som sagt ikke er helt fremmed for. Jeg savner Cruiser mentaliteten inni mellom skal jeg inrømme. Man er liksom mer på tur.

Prismessig nærmer vi oss nok 220.000,- når bagasjeløsning og litt bling er påført listen. En pris som ikke skremmer meg hvis jeg en dag finner ut at det er cruiser jeg vil ha. Dette er derimot den ENESTE cruiseren som er aktuell for min del.

BMW R NineT:
Denne har jeg enda ikke sett noe nærmere på i virkeligheten. Jeg må helt til Speed MC i Sandefjord for å teste denne da Leeres Motorsport i Fredrikstad ikke lenger selger BMW. Dette er forsåvidt et lite skår i gleden for min del. Utseendemessig er det nok den som frister mest blandt Bobber og Speed Twin. XSR900 og Speed Triple RS er jo sykler i en litt annen sjanger mener jeg.

Den har mest krefter i den kategorien, mest moment, den ser ganske voksen ut og jeg synes faktisk en slik sykkel kler boxer motoren. Den er gjennomført stilig hele veien synes jeg og den frister rett og slett mer enn Speed Twin og Bobber. Altså hvis sittestillingen tilltaler meg. Føler jeg meg skikkelig hjemme på R NineT så er dette en klar vinner blant syklene i denne kategorien.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Her er forresten bilder som viser sitteposisjon og beinvinkel på sykler jeg sikler på. Stemmer bra med virkeligheten. XSR gir den desidert mest oppreiste sittestillingen. Noe som forøvrig er bra for min rygg. R Nine T kommer på en god andreplass med tanke på ønsket sittestilling.
FF2ACAB2-9FE0-4843-842F-E664CC977C1C.png
3B6A04DF-2688-49AD-9523-472FD0FD9888.png
2468B0C6-D739-439B-B924-6F0143E734D2.png
2F4C9381-0508-4D7C-B572-62F16C943CCE.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Stian87 »

Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal til Sandefjord når MC Oslo har BMW, det er jo mye nærmere!

Skjønner at du vil ha varmeholker og quickshifter er jo digg, men at cruisekontroll er så viktig skjønner jeg ikke. Bruker du det noe særlig?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 27 jul 2019, 07:27 Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal til Sandefjord når MC Oslo har BMW, det er jo mye nærmere!

Skjønner at du vil ha varmeholker og quickshifter er jo digg, men at cruisekontroll er så viktig skjønner jeg ikke. Bruker du det noe særlig?
Det skal jeg forklare deg :thumleft
Det er omtrent like langt til Sandefjord som til Oslo for min del. Dessuten liker jeg servicen der borte og jeg slipper unna Oslo gryta :thumleft

Cruise control bruker jeg veldig ofte ja. Kanskje hovedgrunnen til at jeg kan kose meg på E6 til tider. Men når det er sagt så er cruise control det jeg til nød kan gi slipp på hvis alt det andre stemmer :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 27 jul 2019, 09:39
Stian87 skrev: 27 jul 2019, 07:27 Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal til Sandefjord når MC Oslo har BMW, det er jo mye nærmere!

Skjønner at du vil ha varmeholker og quickshifter er jo digg, men at cruisekontroll er så viktig skjønner jeg ikke. Bruker du det noe særlig?
Det skal jeg forklare deg :thumleft
Det er omtrent like langt til Sandefjord som til Oslo for min del. Dessuten liker jeg servicen der borte og jeg slipper unna Oslo gryta :thumleft

Cruise control bruker jeg veldig ofte ja. Kanskje hovedgrunnen til at jeg kan kose meg på E6 til tider. Men når det er sagt så er cruise control det jeg til nød kan gi slipp på hvis alt det andre stemmer :thumleft
Ser det med servicen. Men like langt er det ikke ass, du greier fint å komme til Oslo på 1 time og 15. MC Oslo ligger på Furuset så trenger inke være i Oslo gryta.

Hva med Ducati Diavel? Fetere sykkel finnes ikke, prissjiktet er rundt 200’ og sykkelen har massevis av muskler.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Kawagutten »

Tror du bør se mer på avstanden mellom sal/fothviler og knevinkel . Finne den som er nærmest riktig for deg og mulighetene for å tilpasse resten til du kommer i mål med den mc som du vil ha og en sittestilling som passer deg.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av kvase »

Kose tur Plankebyen til Speed Sandefjord eller andre veien https://goo.gl/maps/1zs6ctrmmMo5Z7jR7
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av pekle »

Tja, selv om jeg bor i Oslo hadde jeg faktisk valgt en annen forhandler (trolig Nydal/Hamar) ved kjøp av bimmer (tidligere subpar erfaring med ny sykkel fra McOslo), så forstår at Sandefjord er mest aktuell.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 27 jul 2019, 12:03
Bjerknez skrev: 27 jul 2019, 09:39
Stian87 skrev: 27 jul 2019, 07:27 Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal til Sandefjord når MC Oslo har BMW, det er jo mye nærmere!

Skjønner at du vil ha varmeholker og quickshifter er jo digg, men at cruisekontroll er så viktig skjønner jeg ikke. Bruker du det noe særlig?
Det skal jeg forklare deg :thumleft
Det er omtrent like langt til Sandefjord som til Oslo for min del. Dessuten liker jeg servicen der borte og jeg slipper unna Oslo gryta :thumleft

Cruise control bruker jeg veldig ofte ja. Kanskje hovedgrunnen til at jeg kan kose meg på E6 til tider. Men når det er sagt så er cruise control det jeg til nød kan gi slipp på hvis alt det andre stemmer :thumleft
Ser det med servicen. Men like langt er det ikke ass, du greier fint å komme til Oslo på 1 time og 15. MC Oslo ligger på Furuset så trenger inke være i Oslo gryta.

Hva med Ducati Diavel? Fetere sykkel finnes ikke, prissjiktet er rundt 200’ og sykkelen har massevis av muskler.
Det er like langt jo... å dessuten har jeg til gode å lese noe negativt om Speed MC. MC Oslo har jeg hør litt av hvert om...

Ducati Diavel er helt uaktuell. Jeg stoler ikke på Ducati nok til at jeg vil blåse av 300k for en sykkel. Bare en magefølelse jeg har som jeg velger og følge.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Stian87 »

Er ikke noe vits å diskutere hva som går raskest. Oslo er nærmere enn sandefjord i kjøreavstand, bare å se sjekke navigasjonen det.

Jeg har også hørt mye rart om MC Oslo, personlig har jeg bare godt inntrykk av dem.

Hva regner du med å få for bimmern for resten?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar