Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37868
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Feste med strips... :scratch ?
Høres ikke... skal man driste seg til å si... helt profft ut... :-k .

Men ingenting å si på resultatet ut fra bildene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:Feste med strips... :scratch ?
Høres ikke... skal man driste seg til å si... helt profft ut... :-k .

Men ingenting å si på resultatet ut fra bildene.
Det fulgte med slike gummipads til å klisre på som skal dempe evt. Støt og vibrasjoner og når jeg dro til stripsene så satt den godt. Men ja, jeg kunne vel tenkt meg en mer solid løsning. Men nå er den montert og da forsvinner den jaggu meg ikke av igjen i mitt eie vertfall, hvis den da ikke blåser av, men det tviler jeg på :knegg

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Cutless »

Hærlig!

Hva festet du den nederste stripsen på radiator-beskytteren i?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Hærlig!

Hva festet du den nederste stripsen på radiator-beskytteren i?
Passasjer fothvileren.

Neida, jeg festet den rundt festebraketten til bolten som er der på baksiden. I værstefall så ryker den og detter av og da skal jeg vertfall ikke plukke den opp igjen. Men jeg tror den sitter bra nå. Satser på det. Skal ta en tur på E6 i morgen før jobb og teste om det kommer noen ulyder fra vibrasjoner etc. Gjør det det så bare fester jeg den bedre med flere strips.

Funker ikke det så blir det gaffateip :lol

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Baffin »

Bjerknez skrev:
AJ skrev:Feste med strips... :scratch ?
Høres ikke... skal man driste seg til å si... helt profft ut... :-k .

Men ingenting å si på resultatet ut fra bildene.
Det fulgte med slike gummipads til å klisre på som skal dempe evt. Støt og vibrasjoner og når jeg dro til stripsene så satt den godt. Men ja, jeg kunne vel tenkt meg en mer solid løsning. Men nå er den montert og da forsvinner den jaggu meg ikke av igjen i mitt eie vertfall, hvis den da ikke blåser av, men det tviler jeg på :knegg
Det er flere produsenter som velger å feste med strips bl.a. Touratech. :O

Baffin
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37868
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

At Touratech, R&G og Tutoro, kjedesmøreren jeg har montert på sykkelen, både bruker og åpenbart anbefaler strips, imponerer meg ikke, for å si det slik.
Feste med skruer er absolutt å foretrekke. Etter min mening.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Nei, jeg ble ikke akkurat imponert. Jeg så en video på siden til R&G Racing og der brukte dem skruefester, men det var en annen sykkel. Derfor så trodde jeg at det også var slik på min, men det var det da altså ikke...

Men jeg fikk det på til slutt og det ser ut til å sitte veldig bra. Prøvekjørte en tur på E6 i går og det var ingen ulyder etter vibrasjoner etc. fra denne i høye hastigheter så jeg annser meg som ferdig med den saken. Skulle den løsne eller ramle av på sikt så blir den ikke plukket opp igjen for å si det sånn. Da vil den bli brukt som grillrist.

Men du store så mye bedre sykkelen ser ut med denne sorte radiatorbeskyttelsen på. Er noe helt annet enn å se den skitne lysegrå radiatoren. Nå er alt sort og det liker jeg.

Nå venter jeg bare på TechSpec tank padsa som skal monteres på slik at jeg får litt mer "feste" til sykkelen :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

En viss person her i forumet er jo voldsomt i mot blogger, så da kan jeg ikke la vær å poste et lite innlegg :knegg

I dag blir det en liten tur på Høk etter jobb og jeg er nok der i 16:30 tiden. Kommer det kjentfolk så si hei :thumleft

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:En viss person her i forumet er jo voldsomt i mot blogger, så da kan jeg ikke la vær å poste et lite innlegg :knegg

I dag blir det en liten tur på Høk etter jobb og jeg er nok der i 16:30 tiden. Kommer det kjentfolk så si hei :thumleft
Bare dritt å lese her jo.. Ikke er det spørsmål om forgasser-rens på en gammal Yamaha, eller noe annet vettugt. Bare rør og vas! Huff så kjedelig å lese, bare bajs her! :vs

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Haha, å værre skal det bli! :lol

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av JohnnyTh »

Strips er da veldig solide saker egentlig. Tror dere er litt for skeptiske her :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Tommas »

Synes radiatorbeskyttelsen satt veldig godt med strips på min S1000R, men jeg kjørte relativt sedat i forhold til Bjerknez.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Synes radiatorbeskyttelsen satt veldig godt med strips på min S1000R, men jeg kjørte relativt sedat i forhold til Bjerknez.
Haha, den var god Tommas. Så vidt meg bekjent så har vi da ligget ganske så likt de turene jeg har vert med på vertfall. Dessuten så har jeg enda til gode og få bakhjulsløft i sving. :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av mortenolb »

Bakhjulsløft....I sving?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Bakhjulsløft....I sving?
Tror Tommas må forklare den :lol
Det er vertfall slik jeg forsto forklaringen hans etter en litt overivrig kjøretur, som jeg forøvrig ikke var med på. :P

Svar