Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Andreas »

Godt å høre at den er i bruk igjen :prop: Ducati har blitt ganske råe på logistikken med delebestilling. Regner med Løvaas-gjengen fikk opp tankmåleren ila uka? Rekorden her oppe til oss i Trondheim er 22 timer fra ordren ble sendt, til delene kom på døra.. Da sendt fra hovedlageret i Modena :prf

Til sammenligning så ventet jeg 3 uker..TRE UKER, her nå i mai, på at en annen MC-merkeforhandler, skulle få sendt noen deler fra hovedlageret i Oslo og opp til Trondheim :[-X

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Ja, dem ringte fra Løvaas på mandag ettermiddag og fortalte om bensinlekkasjen. Da spurte dem om jeg ville at de skulle fikse den. Så da bestilte dem vel delen på mandag eller tirsdag. Da jeg snakket med dem kunne de ikke love sykkelen ferdig til i går. Men som jeg skrev så avtalte vi at jeg skulle ringe på fredag. Og da var'n klar. Så da hadde vel delen kommet på torsdag eller fredag. Jeg er i hvertfall fornøyd med servicen.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Andreas »

Elolz skrev:Løvaas er helt rå på å skaffe deler kjapt og ordne opp. :thumleft Er verre her vest. Admin på Facebooksiden til Ducati Owners Club Bergen velger nå å selge Hypern sin etter at Sigma har hatt den inne i snart en mnd uten å få ut fingen... Går jo glipp av halve sesongen. Snart blir det vel kun østpå en kan skimte en Ducati i ny og ne. :sorry
Det er synd.. Alle Ducati-forhandlerne bestiller jo deler igjenom det samme systemet, så fram til at delene er på lager i Modena, så er det nok verkstedskapasiteten det går på.. :roll

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Jompa »

Det er rart at noen verksteder tør å yte dårlig service i 2015.
Enten en forhandler har godt eller dårlig rykte, sprer det seg over hele landet på et øyeblikk.
Det må jo bety at det finnes folk som enda lever på 70 eller begynnelsen av 80 -tallet da de aller fleste handlet lokalt, uansett om verkstedet var bra eller ikke ?
Har de ikke hørt om internett, facebook, mcsiden og andre forum ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Jeg hadde tenkt å ta en litt lengre tur i dag, men regnbyger i vest hindret meg. Så det ble bare en Totenrunde med en sving ut i Kolbu. Med Velte-petter så klart. Jeg har panisk redsel for regnvær når jeg kjører sykkel. Det blir så mye arbeid å få den ren igjen etterpå. Så det er bare når jeg ikke har mulighet til å unngå det, at jeg kjører i regn.
Jeg må si meg enig med Jompa i påstanden om dårlig service. Rykter spres med lysets hastighet i dag. Og evig eies kun et dårlig rykte.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Haymaker »

Jompa skrev:Det er rart at noen verksteder tør å yte dårlig service i 2015.
Enten en forhandler har godt eller dårlig rykte, sprer det seg over hele landet på et øyeblikk.
Det må jo bety at det finnes folk som enda lever på 70 eller begynnelsen av 80 -tallet da de aller fleste handlet lokalt, uansett om verkstedet var bra eller ikke ?
Har de ikke hørt om internett, facebook, mcsiden og andre forum ?
Det der lærte vi tidlig i servicebransjen.
1 positiv omtale når 10 stykker.
1 negativ omtale når 1000, da det oftest er disse som deles via diverse sosiale plattformer.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Jompa »

Evig eies kun et dårlig rykte.....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Sesåderja! En deilig sommerdag på Toten. Og i dag har det gått i ett fra jeg var ferdig på arbeid. Først til Gjøvik for å bestille nye dempere til Neil og betale for reparasjonen av gressklipperen min. Da brukte jeg bil. Så hjem for å bytte til kjøreutstyr og ut med Velte-petter. Først kjørte jeg på kryss og tvers av bygda. Var på Skreia, i Kolbu og på Kapp.Da kjørte jeg bare bygdeveier. Så en rask frisering, før jeg tok Totenrunden som avslutning på dagen.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Utrolig! To dager med fint vær etter hverandre. Det må være årsbeste. :P :p
Nuvel, jeg bestemte meg for å utvide Totenrunden i dag. Jeg kjørte Fv 244 fra Lena til Mjørlund. Det er en bra motorsykkelvei. Ganske svingete og kupert og strekker en fartsgrensa litt og kommer inn i rytmen blir det morro. Fra Mjørlund kjørte jeg et lite stykke på Rv 4 til Einavoll. Og så snudde jeg nordover på Vestsida av Einafjorden til Eina stasjon. Så på Rv.4 til Reinsvoll og videre på Totenrunden derfra. Noen sykler å se på veien i dag, men ikke så veldig mange når en tar været i betraktning.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Ny rekord! 3. dagen med finvær på rad. Begynner nesten å bli vant til det. Så da tok jeg Velte-petter med til Dokka langs Fv.33. Er endel fine partier på den strekka. Men selve morroa begynner først når en svinger inn på Fv. 250 på Dokka. For over Vingromsåsen er det helt max å kjøre. Mange lange svinger og kupert. Men en skal ikke slippe vettet helt på den veien, for det er en god del dyr på beite der. Jeg fikk meg en liten støkk i bakkene ned mot Vingrom. Kom rundt en sving og ikke så langt etter svingen stod det ei søye med to lam dønn midt i veien. Mens jeg bremsa ned vurderte jeg på hvilken side jeg skulle kjøre forbi dem. I tilfelle de ble skremt og begynte å løpe. For de stod jo hver sin vei, så søya kunne løpe til venstre og lammene til høyre. Heldigvis stod de rolig og jeg kom meg forbi dem godt til venstre. Sauer er ikke ålreite dyr. Fra Vingrom tok jeg gamle Rv.4 sørover i stedet for E-6 langs Mjøsa. Med middagspause på Biri. Fra Mjøsbrua er det veldig enkelt, der er det Rv.4 som gjelder til Gjøvik. Og så bar det Fv.33 strake veien hjem.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Så vart det helg og godt vær. Det så litt "skummelt" ut da jeg sluttet på arbeid, men det klarnet opp litt senere. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, for "fille-bilen" fikk en lenge tiltrengt vask i dag. Etter det tok jeg Velte-petter med på en Totenrunde med innlagt stopp på GMS. Jeg trengte nye kjørestøvler fordi gore-texforet i de gamle hadde løsna øverst i hælpartiet på den høyre støvelen. Dermed ble den veldig vanskelig å få på seg fordi jeg tråkket foret ned i støvelen. Så da var det å se etter nytt fottøy, så en støvel som jeg kunne tenkt meg hos dem. Men selvfølgelig ikke i riktig størrelse i utstillinga. Så jeg gikk bort til kassa og snakket med han som var der. "Skal bare skrive opp et batteri i bestillingsboka mens jeg husker det" sa han, "og så skal vi se hva vi har inne på lager". Det var samme kar som ikke hadde tid til å skifte bakdekket mitt da jeg kom med hjulet for to år siden. Men som kastet seg rundt da jeg bare så på'n. Skal si det var service i dag. Nærmest løp inn på lageret etter ett nummer større støvel da 45 var for trang over vrista. 46 passet perfekt, så jeg dro av meg den andre gamle støvelen og rev av lappene som satt på de nye. "Da tar je dessi her,je" sa jeg "Og dom gamle kæn du kaste sammen med det ændre skrote'". Ingen protester å høre. Støvlene heter visst TCX Explorer. Og dem var gode å ha på beina både å kjøre i og gå med .
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Tok Neil da jeg skulle til Gjøvik i stad. Det er så godt og varmt at jeg var i tvil om jeg skulle bruke skinnjakke eller om jeg skulle ta Lindstrands dongerijakka. Det ble skinn, og jeg ble ikke for varm da jeg var hos urmakeren og fikk nytt batteri i klokka mi. Kjørte om Raufoss hjem for å få noen fler km før Neil skal på service. Da er det tid for ventiljustering og litt mer.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Jompa »

Det er fint å hive seg på mopeden når man har små-ærender.
Selv fikk æ meg en tur i går kveld, det var ikke mere enn åtte grader, men med ullgenser og stillongs under dressen gikk det fint.
28 mil t/r for å levere to o-ringer til en kunde. Og ikke var det liv om å gjøre heller....
Men kunden var glad for servicen, og sjøl va æ fornøyd med turen.
Og sykkelen fikk fulle spjeld over noen kilometer vidde.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Sprint »

Tror nok kunden kommer til å huske den ekstraservicen :prf
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Jompa skrev:Det er fint å hive seg på mopeden når man har små-ærender.
Selv fikk æ meg en tur i går kveld, det var ikke mere enn åtte grader, men med ullgenser og stillongs under dressen gikk det fint.
28 mil t/r for å levere to o-ringer til en kunde. Og ikke var det liv om å gjøre heller....
Men kunden var glad for servicen, og sjøl va æ fornøyd med turen.
Og sykkelen fikk fulle spjeld over noen kilometer vidde.
Og her er det nesten for varmt med fullt kjøreutstyr. Men hvis en snur sørover og reiser like langt som det er til Alta blir det enda varmere. :-)å
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Svar