Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av LordShaft »

Hver gang jeg ser bilde av monsteren hans, får fokuset mitt mot eksosen og lysten til å høre lyden :love

Er det en ting jeg savner mest av alt, så er det den fantastiske lyden av disse syklene..... :redface
Å som sagt mange ganger før. Fantastisk eksemplar av en flott sykkel :thumleft

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

@ Andreas. Ja, jeg liker også best den klassiske Monsteren. Jeg klarer ikke å bli fortrolig med lykta på de nye. Kunne dem ikke bare ha laget ei rund lykt med klart glass og litt hitech reflektor? I stedet for å lage den som ser ut som den er hengt på sykkelen før den har stivna ordentlig. Og hekken er kjøpt fra carbonworld,ja. Jeg kjøpte også den fremre kjedekassa derfra, for den originale DP-kassa hadde brukket ved det indre festet. Sikkert som følge av mange års vibrasjoner.

@ Lordshaft. Jeg kan trøste deg med at lyden fra en ny Monster med Termignoni er helt godkjent. Det fikk jeg høre i går. Eneste den mangla var raslinga fra tørrclutchen. Den hadde nemlig "GRØSS" våtclutch.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av LordShaft »

For å si det slik, lyden i original anlegget på multistrada imponerte stort. Ser ikke like pent ut, men fy faen for en imponerende lyd. Folk kan mene det de vil om lyd forurensning, men jeg liker det :redface

Våtclutch er solide greier, men tar vekk mye av sjarmen. Men bare vent. Dette er en ting ducati må svelge. Det neste blir at alle syklene blir å få kam kjede. Dessverre, men nødvendig for å holde tritt med konkurrentene

Note4

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Ducati uten lyd er som en fisk uten sykkel, LordShaft. Men våtclutch......... Kamkjeder er et positivt framskritt, for da slipper en styret med å bytte reimer. Vel er det en enkel jobb i seg selv, men når nærmeste verksted som gjør sånt er i Holmestrand. Ja, da blir det liksom litt klunder & heft alikevel.

Jeg prøvde meg på en Totenrunde med Neil i sted. Men jeg måtte snu litt nord for Raufoss for det hadde gått ei regnskur der. Regnvær eller bløt asfalt unngås så sant det er mulig. Så da skar jeg rett over fra Raufoss via Landheim og Haugkrysset til Kapp. Derfra var det som vanlig. Det vil si , jeg fylte ikke tanken etter turen. Det er ikke noe vits i å ha full tank når dem skal ta den av på servicen. Må spare ryggen til mekanikeren. :-k
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I dag bestemte jeg meg for å gjøre unna Mjøsa Rundt med Velte-petter. Været så lovende ut da jeg dro. Da kjører jeg fv.33 til Gjøvik og rv.4 til Mjøsbrua. Der tar jeg inn på fv.330 over Biri, Biristrand og Vingrom til Vingnes. Så er det gjennom Lillehammer og ut på fv.213 sørover til Moelv og Gaupen. Derfra kjører jeg på fv.84 gjennom Brumunddal og til Hamar. Fra Hamar er det fv.222 som gjelder ned til Tangen. Fra Tangen kjører jeg fv. 229 til Espa Servicesenter hvor en tvinges ut på E-6. Og da er det strake veien til Minnesund. Og resten av turen går på fv.33 tilbake til Lena.
Været holdt hele turen med unntak av de få regndråpene jeg fikk på visiret ved Nydal før Hamar, og på Vennevold mellom Skreia og Bilitt. Siden jeg kjører mest mulig småveier blir det naturlig nok ikke så mange sykler å se. Så en del sykler før Lillehammer, på E-6 og mellom Minnesund og Feiring.
Hadde med meg kamera,men det er ikke så mange steder at det frister til å stoppe å ta et bilde.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Sønnen til naboen har kjøpt en underbitt Monster. 823 tror jeg. Ser ikke ut som en Monster ved overfladisk beskuning. Men jeg hadde flaks med Kim og fikk prøve den en snøggtur. Helt grei og fin å kjøre. Der har jeg ikke noe negativt å si, den er helt grei og kan kjøres værre enn værst,det tviler jeg ikke på, men den er grei for pyser som meg og.
Det jeg ikke likte var Gjedde Lykta og litt for fremtredene "ramme fremheving". Ville nok heller valgt en eldre modell hvis jeg var kjøpelysten. Og kjøpelysten er jeg ikke før om 2 år. :roll

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Hallo Pollti! Du er i land? Når det gjelder den ny-Monster'n til naboen din er jeg nødt til å prute med deg. Den heter ikke 823, men 821. :D Jeg vet det er flisespikking, men større jobber tar jeg nødig på meg i ferien. Åssen klarer du å holde kjøpelysten i sjakk i to år? Eller er det HG som gjør det? :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Siden jeg somlet så på morran og formiddagen ble det ikke tid til kjøring før etter middag. Og da hadde det samlet seg en del mørke skyer i sør og sørvest. Så derfor ble det bare en Totenrunde med Velte-petter i dag, men jeg er ikke "nødt til" å kjøre i timevis for å ha det morro. Noen svinger som "sitter" er nok for meg. På Totenrunden er det fine svinger gjennom Kolbu sentrum,fra Reinsvoll til Raufoss, fra Kapp til Skreia og fra Skreia til Lensbygda.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Totenrunde med Neil i dag. Driver fremdeles og ferierer så det å komme seg opp og i gang om morran har veldig lav prioritet. Derfor blir det ettermiddagen før jeg får tuslet en tur. Og slik været er om dagen, så er det muligheter for enkelte skurer på denne tiden av døgnet. Det gir utslag i lengden på turen. Jeg kunne ikke ha bodd på Vestlandet og hatt sykkel for å si det sånn. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Luftet Velte-petter i dag. Og det ble den sedvanlige Totenrunden. Det var ikke så mange sykler ute i dag, men de jeg møtte hilste da. Jeg møtte 3 sykler i følge ved Gjøvik, og det tror jeg var utlendinger på ferietur i Norge. De kavet og vinket så energisk tilbake da jeg hilste på dem.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av LordShaft »

Godt å høre du får luftet syklene dine litt :thumleft

Note4

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Jompa »

http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... id-samsung" onclick="window.open(this.href);return false;


Du sku hatt en sånn.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Touringutgaven av 3-girs Corvette, joda det hadde vært noe. Men den er ikke komplett uten en sånn som dette her;
Bilde
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Var som vanlig oppe tidlig i dag og sjekket temperaturen og den var på 11 grader litt etter klokka 8 i dag. !!!!! Så var det den sedvanlige søndagsturen sammen med naboen på 88 før jeg kom hjem og bestemte meg for å ta en liten sykkeltur. I fra jeg stod opp og til jeg var klar med Velte-petter hadde det selvsagt skyet mer over og det dro seg til disse hersens lokale regnskurene. Så da ble det bare Totenrunden i dag. Fikk noen dråper på visiret på Gjøvik, men utover Nordlia og til Kapp var det sol og fint. Rakk akkurat å komme meg på Esso'n før det kom ei lita skur her på Lena. I dag møtte jeg ikke en eneste motorsykkel på runden.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Jompa »

Faren min hadde tregirs corvette, med svingaffel. Husker han brukte "tut" om vknteren.
Den måtte tette skikkelig mot ansktet, hvis ikke blei det forfrysning der det lak.
Trur nesten han brukte samme utstyret når han kjørte Bolindern om vintern også.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar