Sjåføren's vestlandske eventyr

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

LoneRider skrev:Med forbehold om at det er noe vi ikke vet om denne saken - 5 mnd på å reparere en sykkel uansett skade er mildt sagt uakseptabelt og viser en total mangel på interesse fra forhandler/verksted. Du bør sjekke hvilke muligheter du har for erstatning ev kreve at kjøpet blir hevet. De bør ikke slippe ustraffet fra dette...
Ja, har endelig fått litt tid på meg til å få satt meg ned og formulert et mail til Triumph. Føler kanskje jeg var litt krass (dog ikke over grensen), da Triumph under forrige korrespondanse svarte nesten umiddelbart og maskineriet hoppet i gir, men av og til må man nesten få ut en aldri så liten smule frustrasjon også :P
ZZR-Erling skrev:
Du satte biken på Triumphverksted i mai, og delene ble først bestilt i sept?? Isåfall hadde jeg trolig tatt jevnlig kontakt med Triumph's markedsansvarlig på verdensbasis og bedt dem rydde opp. Den Bergensbutikken høres jo mer enn tvilsom ut!!!
Ja, det var med å kontakte Triumph i sept. at delene først ble bestilt og ting skjedde forrige gang så ble visst dessverre nødt å gjøre det en gang til. Nå spiller det jo forsåvidt ingen rolle egentlig da sesongen uansett er helt over, men det er jo ikke kjempekjekt å stå i blinde uten å vite hva som skjer med sykkelen heller.


Men men, det skal bli artig å se om den er ferdig snart da. Kan jo iallefall bli spennende å se hvordan dette ender og hvordan sykkelen presterer når jeg skal hente den ut etter vinterlagring neste sesong.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Olav K »

Men når du sier at du skriver mail til Triumph, er det da Bikerstreet, Triumph Scandinavia i Sverige, eller til fabrikken i England?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Olav K skrev:Men når du sier at du skriver mail til Triumph, er det da Bikerstreet, Triumph Scandinavia i Sverige, eller til fabrikken i England?
Har hatt veldig mye mail (og tlf) dialog med Bikerstreet siden motoren havarerte, så nå sendte jeg til Triumph Scandinavia (eller Sverige som det blir) hvor jeg var i kontakt med han som sitter med reklamasjon og garanti tidligere i år (sept. :P)
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Olav K »

Sjåføren skrev:
Olav K skrev:Men når du sier at du skriver mail til Triumph, er det da Bikerstreet, Triumph Scandinavia i Sverige, eller til fabrikken i England?
Har hatt veldig mye mail (og tlf) dialog med Bikerstreet siden motoren havarerte, så nå sendte jeg til Triumph Scandinavia (eller Sverige som det blir) hvor jeg var i kontakt med han som sitter med reklamasjon og garanti tidligere i år (sept. :P)

Kjedelig at Bikerstreet ikke skal kunne levere på service i Bergen altså.... de har vært flinke og greie med meg, men jeg har ikke opplevd problemer av noe slag.
Men er vel en grunn til at mange av gjengen i Triumph I Vest har handlet på GMS og Classic.

Håper du får et fornuftig svar, la oss høre tilbake fra deg når du har nyheter å fortelle
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Olav K skrev:
Sjåføren skrev:
Olav K skrev:Men når du sier at du skriver mail til Triumph, er det da Bikerstreet, Triumph Scandinavia i Sverige, eller til fabrikken i England?
Har hatt veldig mye mail (og tlf) dialog med Bikerstreet siden motoren havarerte, så nå sendte jeg til Triumph Scandinavia (eller Sverige som det blir) hvor jeg var i kontakt med han som sitter med reklamasjon og garanti tidligere i år (sept. :P)

Kjedelig at Bikerstreet ikke skal kunne levere på service i Bergen altså.... de har vært flinke og greie med meg, men jeg har ikke opplevd problemer av noe slag.
Men er vel en grunn til at mange av gjengen i Triumph I Vest har handlet på GMS og Classic.

Håper du får et fornuftig svar, la oss høre tilbake fra deg når du har nyheter å fortelle

Ja, det var meget trist den hendelsen her dessverre, da det trekker endel ned. Har jo ellers selv hatt meget god erfaring fra Bikerstreet her, med veldig hyggelige og behjelpelige folk så det ofte ført til en ekstra tur inn i butikken om så bare for en kaffe og kikke litt.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Heisann godtfolk!

Ville bare dele en liten gladnyhet med dere. Takket være at Triumph og Bikerstreet Stavanger tok over saken min ser alt ut til å ordne seg, og jeg får endel tilbake i fine kompensasjoner for tapt sesong og 6 mnds ventetid. Var veldig kjekt å kunne snakke med veldig ordentlige og hyggelige folk hos Triumph som tok godt vare på meg, samt Bikerstreet Stavanger som nå har sak og sykkel.

Ser visst ut til at jeg stiller klar til dyst neste sesong med godt mot, litt ekstra stash og splitter nye garantier på sykkelen :)

Mvh
Sjåføren
Sist redigert av Sjåføren den 05 des 2014, 16:54, redigert 1 gang totalt.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av ojda »

Sjåføren skrev:Heisann godtfolk!

Ville bare dele en liten gladnyhet med dere. Takket være at Triumph Scandinavia og Bikerstreet Stavanger tok over saken min ser alt ut til å ordne seg, og jeg får endel tilbake i fine kompensasjoner for tapt sesong og 6 mnds ventetid. Var veldig kjekt å kunne snakke med veldig ordentlige og hyggelige folk hos Triumph som tok godt vare på meg, samt Bikerstreet Stavanger som nå har sak og sykkel.

Ser visst ut til at jeg stiller klar til dyst neste sesong med godt mot, litt ekstra stash og splitter nye garantier på sykkelen :)

Mvh
Sjåføren
Det skulle jammen bare mangle at Triumph la seg i selen etter den behandlingen du har fått fra
et av deres godkjente verksteder :-# :x Men veldig bra at det ordner seg for deg.
Sessongløs med garrantisykkel burde ingen være :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

ojda skrev:
Sjåføren skrev:Heisann godtfolk!

Ville bare dele en liten gladnyhet med dere. Takket være at Triumph Scandinavia og Bikerstreet Stavanger tok over saken min ser alt ut til å ordne seg, og jeg får endel tilbake i fine kompensasjoner for tapt sesong og 6 mnds ventetid. Var veldig kjekt å kunne snakke med veldig ordentlige og hyggelige folk hos Triumph som tok godt vare på meg, samt Bikerstreet Stavanger som nå har sak og sykkel.

Ser visst ut til at jeg stiller klar til dyst neste sesong med godt mot, litt ekstra stash og splitter nye garantier på sykkelen :)

Mvh
Sjåføren
Det skulle jammen bare mangle at Triumph la seg i selen etter den behandlingen du har fått fra
et av deres godkjente verksteder :-# :x Men veldig bra at det ordner seg for deg.
Sessongløs med garrantisykkel burde ingen være :[-X
hehe forsåvidt :D
Må innrømme at det vært enkelte tunge stunder (spesielt da midt i rushtiden i en varm å sliten bil for så å se en MC flyte behagelig forbi).
Men! Neste sesong folkens! Da blir det bare gull og grønne skoger :)
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Bjerknez »

Sjåføren skrev:Heisann Olav og takk for det :)
Ja, jeg regner vel med det når jeg ser du har storebroren ;)
Planen var jo egentlig å ta en tur innom Hardanger denne helgen, men akk og ve så ble det ei noe av.
Men fortvil ikke, her skal det rulles mange mil før denne sesongen nærmer seg slutt!
Jeg likte nok også best kompisen din sin :P :p :-# :x

Men den var jaggu ikke ille din heller :vs

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Bjerknez skrev:
Sjåføren skrev:Heisann Olav og takk for det :)
Ja, jeg regner vel med det når jeg ser du har storebroren ;)
Planen var jo egentlig å ta en tur innom Hardanger denne helgen, men akk og ve så ble det ei noe av.
Men fortvil ikke, her skal det rulles mange mil før denne sesongen nærmer seg slutt!
Jeg likte nok også best kompisen din sin :P :p :-# :x

Men den var jaggu ikke ille din heller :vs
Haha, takk for det, men kjenner at etter et år med (-2014) cruiser skulle jeg gjerne hatt meg en Speed/Street triple også, dog tror det ville vært en rask affære som ville endt heller dårlig hehe. Valgte cruiser av den grunnen at jeg har relativt få sperrer, så en fartmaskin uten sidestykke kunne fort kortet ned livsprospektet mitt en liten grad hehe.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Bjerknez »

Sjåføren skrev:
Bjerknez skrev:
Sjåføren skrev:Heisann Olav og takk for det :)
Ja, jeg regner vel med det når jeg ser du har storebroren ;)
Planen var jo egentlig å ta en tur innom Hardanger denne helgen, men akk og ve så ble det ei noe av.
Men fortvil ikke, her skal det rulles mange mil før denne sesongen nærmer seg slutt!
Jeg likte nok også best kompisen din sin :P :p :-# :x

Men den var jaggu ikke ille din heller :vs
Haha, takk for det, men kjenner at etter et år med (-2014) cruiser skulle jeg gjerne hatt meg en Speed/Street triple også, dog tror det ville vært en rask affære som ville endt heller dårlig hehe. Valgte cruiser av den grunnen at jeg har relativt få sperrer, så en fartmaskin uten sidestykke kunne fort kortet ned livsprospektet mitt en liten grad hehe.
Jeg hadde også en cruiser (Yamaha XVS 1300 2012mod.) og kan med en gang si at cruiseren jeg hadde og Street Triplen jeg har i dag er veldig gode på hver sin måte. Faktisk (tro det eller ei) så mener jeg selv at jeg sitter bedre på Street Triplen når jeg kjører veldig langt. Det har kun med sittevinkelen og ryggen å gjøre. Har man ryggstøtte på cruiseren så er jo dette en evighetsmaskin man kan kjøre til man sovener uten å bli sliten. Det kan man dog ikke med en Street Triple. Men poenget er jo ikke å kjøre lengst mulig uten å dette av sykkelen.

Nå har vel jeg noen sperrer da...tror jeg... som slår inn. men det hender dem slår inn litt sent...desverre.. :scratch :roll

Men som sagt, jeg har besøkt begge kategorier og selv om jeg var meget fornøyd med cruiseren på alle måter, så føles Triplen mer som et kirurgisk instrument i forhold. :thumleft

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av KawaJens »

Ikke bra for Triumph sin del og spesielt etter det eg har forstått så blir det mindre forhandlera i Norge. Synd for eg trudde Triumph virkelig var på god vei opp.

Men uansett grattis med lykkelig slutt på saken din. Den Speedmasteren siklet eg mye på for endel år siden. En av dei finaste crusera på markedet :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Ikke bra for Triumph sin del og spesielt etter det eg har forstått så blir det mindre forhandlera i Norge. Synd for eg trudde Triumph virkelig var på god vei opp.

Men uansett grattis med lykkelig slutt på saken din. Den Speedmasteren siklet eg mye på for endel år siden. En av dei finaste crusera på markedet :thumleft
Skal jeg synse litt, så tror jeg Triumph kommer til å bestå, men da med kanskje større seriøse, men færre forhandlere kontra flest mulig forhandlere. Jeg har for meg at Triumph vil fremstå som et premium merke som man ikke finner på hvert gatehjørne som selger 2-hjulinger. Det samme har jeg for meg gjelder Ducati og BMW.

Alf Graarud Motor i Sarpsborg fikk en bekymringsmail av meg for ett par uker siden etter rykter her inne om at dem skulle avvikle Triumph. Dette ryktet ble avfeid til de grader, og faktisk er dem i dialog med Triumph angående at dem kanskje blir et "testsenter" for Triumph på sikt. Alf Graarud Motor har faktisk også stilt krav til Triumph som dem har etterfulgt. Så jeg er trygg på at dem kommer til å fortsette med Triumph i lang tid fremover.

Alf Graarud Motor er også en familiebedrift som har holdt på lenge og servicen der er upåklagelig så langt synes jeg. Dem er ikke raske til å svare på mail og svarene man får er ikke akkurat lange, men ta en telefon eller stikk innom så får du den hjelpen du trenger. Jeg kjøpte sykkelen min der og kjøpsprosessen var veldig ryddig og dem tok seg god tid til den biten. Det ble to kaffekopper og 30 minutter før jeg fikk bestemt meg for hvilket ekstrautstyr jeg skulle ha uten at jeg fikk inntrykk av at jeg var til noe "last". :thumleft

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av KawaJens »

Triumph vil bestå, det har eg ikke annen tru på, men premium merke? Ka det vil seie? At det er kun østlendinger som har tilgang til det?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Triumph vil bestå, det har eg ikke annen tru på, men premium merke? Ka det vil seie? At det er kun østlendinger som har tilgang til det?
Jeg kan vel egentlig ikke svare på det da det bare er synsing fra min side, men det er nok ikke like lett for forhandlere og selge Triumph som japanske merker da Triumph er litt mer sære og ha med å gjøre, på godt og vondt. Dette "vet" grunnet rykter og at etter en prat med en forhandler som selger Triumph.

Har for meg at Yamaha/Honda/Suzuki "pøser" ut nye sykler til butikkene, mens Triumph er litt mer "jordnære" og vil styre markedet litt mer samt ha mer oversikt. Jeg er som sagt på meget tynn is her nå da dette er tatt rett fra mitt eget hode :-k

Svar