Sjåføren's vestlandske eventyr

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Hei alle sammen,

Både som ny forumbruker og som ny MC sjåfør, tenkte jeg det kunne være artig å opprette en liten blogg hvor jeg kan dele mine opplevelser og erfaringer.

Jeg er en kar på 25 år og har hatt lappen i litt over en måned nå (04.06.2013). Jobber til daglig innen IT, og det er derfor ganske fint å få litt spenning utenfor det normale. Men nok om meg.
To uker etter jeg bestod kjøpte jeg meg min først sykkel. Jeg hadde egentlig forbeholdt meg et ganske lavt budsjett for sykkelkjøp, men da jeg så et bilde av Triumph sin Speedmaster falt jeg helt totalt. Endte opp med en enveis bilett til Stavanger og et vognkort i hånden.
Jeg tok førerkortet sammen med 3 nære venner, hvor to av dem nå har fått seg sykkel. Den siste påstår at han ikke har økonomien til det, men vi skal nok få lurt han med til slutt. Gjennom denne sesongen satser vi på og få til mange turer med mye liv å glede.

For å ikke få den aller lengste førsteposten her, oppdaterer jeg heller tråden litt etter litt.


Edit:

Har fått inn noen bilder av sykkelen nå, så tenkte jeg kunne ligge de her i starten :)

[album]4673[/album] [album]4674[/album] [album]4675[/album] [album]4676[/album] [album]4677[/album]
Sist redigert av Sjåføren den 18 jul 2013, 22:07, redigert 1 gang totalt.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Kenny_85 »

Gratulerer med lappen og ny sykkel. Speedmaster har jeg ikke sett med egne øyne før, legg ut bilder :)
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Takk for det :)
Will do. Har akkurat endret litt estetisk på noen småting så må få tatt et par sammenligningsbilder. Endret blinklysglasset fra oransje til hvitt for å få en litt mer gjennomført look.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Carpa »

Velkommen hit :vs og gratuler med både lappen og ny sykkel

Det høres ut som om du er klar for mange fine turer i sommer så det skal bli gøy å følge bloggen din :thumleft
Jeg er helt fersk selv, har hatt lappen i snart 2 mnd og kjører så fort jeg har anledning :mc6
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Takk for det Carpa, og det samme til deg.
Ja det er jaggu ikke feil og få kommet seg ut litt på to hjul.

Var akkurat i Oslo nå i helgen og feiret min bursdag. Det var en fin tur. Kan jo ta en liten oppsummering:

Startet helgen litt tidlig på Torsdag og hev meg hjem fra jobb. Sekken var alt ferdigpakket fra dagen før (sjelden jeg er så gjennomtenkt gitt :P ) så hev meg raskt en tur i dusjen før jeg stod foran en nyvasket klar Triumph Speedmaster.
Første destinasjon var Flom, hvor jeg skulle møte en god venn av meg som hadde hytte der. Vestlandet var blitt forært et nydelig vær tilnærmet hele uken og det var derfor en ren fryd og rulle gjennom vakkert vestlandslandskap (til tross for at jeg har kjørt Bergen-Voss en million ganger var dette strekket også helt supert).
Jeg ankom Flom hvor min venn stod og ventet, klar til å ta oss en middag og et par runder på Ægir bryggeriet (I min verden, Norges beste bryggeri).

Når vi var bedre i siget, tok jeg inn som gjest på hytten hans og vi tok oss et par øl til før jeg tok kvelden. Dagen etter våknet jeg frisk og fin, klar til langtur over fjellet.
Turen over fjellet gikk som en drøm, annet en et par sauer på veien i ny og ne, kjørte Hol/Aurland (ruten jeg liker best) så det er jo og forvente.
Hadde skyfri himmel hele turen til og jeg kan ikke tenke meg en bedre tur som første langtur.
Resten av helgen kjørte jeg ikke mye da det var mye feiring o.l.
Søndagen kom, og jeg var litt skeptisk. Her hadde jeg kunne skryte av nydelig vær hele turen og hele pakken, men nå så det ut som hellet var tatt slutt. Værmeldingen meldte lavtrykk etter lavtrykk, men jeg tok været med fatning og gjorde klar nye Scott regnjakken min.

Turen tilbake til Bergen gikk forbausende fint, helt til jeg hadde krysset fjellovergangen og vestlandsværet viste seg igjen, dog i mild form.
Til tross for uerfaren sjåfør, regn, fjellveier, sauer og andre biler kom jeg meg hel hjem. Så det var den første skikkelige langturen min.

Nå til helgen ser det ut som turen går til Hardanger, så vi får se om ikke det kommer en rask oppdatering.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Velkommen hit og Grattlerre med Lappen, flott Mottor-sykkel og logg :thumleft
Og ja, du som er ung og i IT-bransjen burde da være istand til å legge ut rikelig med bilder av Mottor-sykkern din i flott Vestlans-natur :yeyeye

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av joo »

Gratulerer og velkommen på to hjul :thumleft

Ikke noen dusinvare du har handlet, håper den gir mange gode mil.

Vet ikke hvor helgeturen min går, får sjekke værmeldingen og holde meg unna den verste varmen men vil over Langfjella helst. Hardanger er med i vurderingene. Skal se etter en Speedmaster hvis jeg skulle havne i det området!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Takk alle, for en hyggelig velkomst her :)

Nei, må innrømme det at sykkelen sålangt dekker både forventning m.m.

Er vel svar skyldig på bilder så skal se å få lagt ut noen asap hehe.

Her er den iallefall nyvasket, hehe:

[album]4673[/album] [album]4674[/album]

Meg og en god venn av meg kjøpte tilfeldigvis sykkel på samme dag, veldig forskjellig type sykkel da, men hva er vel oddsene for at det ble samme merket:

[album]4675[/album] [album]4676[/album]

Her er et etter jeg byttet blinklysglass igår:

[album]4677[/album]

Edit:
Kan jo likegjerne ligge de opp i hovedposten min også slik at de er enklere å finne :)
Nudge nudge, 'wink 'wink..

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av LordShaft »

Se her ja, måtte inn å lese meg opp litt på hvem du var for en kar :thumleft

Er du mye ute å kjører, å liker lengre samt korte turer, skulle vi prøvd å møttes en gang. Alt for få av den yngre garde som prioriterer sykkel om dagen :-)

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Ja men det hørtes ut som en meget oppegående plan, blir nok ganske mye kjøring i sommer ja så det hadde vært hyggelig. Jeg tok lappen sammen med noen gode venner av meg, hvor to av dem har brukere her på forumet (Pete'n og Lasse Liten) og vi har hatt et par gode turer så langt :)
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Olav K »

Flott sykkel du har!!!:-)
Men den som kompisen din kjøpte er nok likevel min favoritt :thumleft :thumleft :thumleft
Gi en lyd om du planlegger tur til indre Hardanger/Kvinnherad :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Heisann Olav og takk for det :)
Ja, jeg regner vel med det når jeg ser du har storebroren ;)
Planen var jo egentlig å ta en tur innom Hardanger denne helgen, men akk og ve så ble det ei noe av.
Men fortvil ikke, her skal det rulles mange mil før denne sesongen nærmer seg slutt!
Nudge nudge, 'wink 'wink..

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av joo »

Sjåføren skrev: Planen var jo egentlig å ta en tur innom Hardanger denne helgen, men akk og ve så ble det ei noe av.
Så ingen Speedmaster der i helga nei...
Sikkert like greit, var ubehagelig varmt i Hardanger i helga! Samme over diverse fjelloverganger også... Noe skal man klage på :-)å
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

lazyboy
Innlegg: 241
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av lazyboy »

joo skrev:
Sjåføren skrev: Planen var jo egentlig å ta en tur innom Hardanger denne helgen, men akk og ve så ble det ei noe av.
Så ingen Speedmaster der i helga nei...
Sikkert like greit, var ubehagelig varmt i Hardanger i helga! Samme over diverse fjelloverganger også... Noe skal man klage på :-)å

Men jeg så en kar på enrød BMW Gs som fyllte bensin i Odda på Lørdag. :D

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av joo »

lazyboy skrev:

Men jeg så en kar på enrød BMW Gs som fyllte bensin i Odda på Lørdag. :D
Var du en av de tre som stod der på ettermiddagen???
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Svar