Sjåføren's vestlandske eventyr

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av KawaJens »

:scratch
Skjønner ikke helt den der. Triumph har oppover årene jobbet opp et solid navn og levert varene. Trur det var Sprint ST1050 som slo VFR800 på en 50 000km test der motor vart sprettet og analysert, trur det var motorrad.
Skjønner heller ikkje at dei skal miste kontroll ved å selge mykje, det er vel det som er målet deres og det blir vansklig når dei er utilgjenglige for store deler av markedet?
Og at japsene pøser ut sykkler som generelt holder et høgt kvalitets nivå klarer eg ikke heilt å få til å vere noke negativt, men mulig det er eg som er rar :dontknow

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22903
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev::scratch
Skjønner ikke helt den der. Triumph har oppover årene jobbet opp et solid navn og levert varene. Trur det var Sprint ST1050 som slo VFR800 på en 50 000km test der motor vart sprettet og analysert, trur det var motorrad.
Skjønner heller ikkje at dei skal miste kontroll ved å selge mykje, det er vel det som er målet deres og det blir vansklig når dei er utilgjenglige for store deler av markedet?
Og at japsene pøser ut sykkler som generelt holder et høgt kvalitets nivå klarer eg ikke heilt å få til å vere noke negativt, men mulig det er eg som er rar :dontknow
Kan jo kanskje være at dem ønsker å vokse sagte og heller drive lite og trygt enn stort og risikofyllt?

Det er jo store kostnader ved å øke en produksjon med tanke på kvalitetssikkring, lokaler, ansatte etc. som skal læres opp skikkelig. Kanskje dem har såpass høye krav at det er vanskelig å vokse?
Altså.. ikke vet jeg...

Men noe rett må dem jo gjøre for syklene dem lager vinner jo tester på tester verden over. Spesielt Street Triplen. I følge forhandler er dem også veldig greie å ha med å gjøre når det kommer til garantisaker etc. Der hvor dem er/har vert sære er kravene dem har til forhandler. Det går ikke ut over meg som kunde i den grad, men det går kanskje ut over forhandlerne og da vil det jo kanskje bli noen uoverenskommelser som kanskje til slutt fører til at forhandlere forsvinner.

I følge min forhandler så skal dette nå være bedret og i mitt hode virker det som om Triumph kommer sagt men sikkert tilbake med flere forhandlere i Norge. men igjen... bare synsing.. :-k

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av KawaJens »

Nåja, må du ikke overdrive Triumph sin suksess så mye. Speedtriple var kongen men er no langtbak flere merker. Streettriple og Daytona har også vore kassesukseser men uten om det så har dei ikke "vunnet" tester? Tiger Explorer er en sykkel eg har lyst på men den har nok havnet litt i skyggen for et par i sin klasse. Sprint GT har ikke gjort det bra i tester. F800GS er ofte test vinneren i sin klasse og den er det vel strengt tatt bere to sykkler i? Speedmaster hører en sjelden om og dei større cruserane når ikke opp med untaket av Rocket3 som er i en egen liga.

Men bere så det er sagt, har kjørt Daytona 955i endel og den liker eg. Eg liker Triumph og Explorer er en sykkel eg har lyst på, meeen det er ingen forhandlere i nærheten og ikke fanden om eg bruker to arbeidsdager for å sørve en sykkel. Så pr dags dato så føler eg at Triumph detter bakover her i landet på det generele.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22903
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Nåja, må du ikke overdrive Triumph sin suksess så mye. Speedtriple var kongen men er no langtbak flere merker. Streettriple og Daytona har også vore kassesukseser men uten om det så har dei ikke "vunnet" tester? Tiger Explorer er en sykkel eg har lyst på men den har nok havnet litt i skyggen for et par i sin klasse. Sprint GT har ikke gjort det bra i tester. F800GS er ofte test vinneren i sin klasse og den er det vel strengt tatt bere to sykkler i? Speedmaster hører en sjelden om og dei større cruserane når ikke opp med untaket av Rocket3 som er i en egen liga.

Men bere så det er sagt, har kjørt Daytona 955i endel og den liker eg. Eg liker Triumph og Explorer er en sykkel eg har lyst på, meeen det er ingen forhandlere i nærheten og ikke fanden om eg bruker to arbeidsdager for å sørve en sykkel. Så pr dags dato så føler eg at Triumph detter bakover her i landet på det generele.
Det er nok patrioten i meg som snakker nå, så ta det med en klype salt :lol Som jeg skriver så er det mye synsing jeg driver med nå, hehe.

Men personlig så føler jeg at Triumph er et premium merke. Føler at de er skikkelig "sammenskrudd" og man får ikke følelsen av at de er masseproduserte i siste liten. Har prøvesittet mange sykler (ikke kjørt) og de aller fleste japsesykler føles liksom litt billige noen steder. Motoren er sikkert bra og top of the line, men det er liksom mange småting som gjør at jeg liker Triumph bedre. Fikk også veldig godt inntrykk av en BMW S1000R jeg satt på (sykkelen til en på forumet her). Ducati føltes også påkostet. Vet ikke hva det er... kan være min patriotisme som snakker ennå :lol

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av KawaJens »

Veit no ikke om det er du eller sykkelen din som er skrudd :erte :lol
Rekner med du er litt sån type som er litt overbegeistret for det du sjølv har og det er no forsåvidt greit nok det men ta den diskusjonen med en Honda kar for dei har slått seg på brystkassa siden tidlig 80 tallet om best finnish og kvalitet over alt og alle.
No har eg prøvd endel sykkler og av dei eg har likt så er det ikke noen eg kan seie at det er dårlig kvalitet på. Daytona 955i hadde vel ikke den beste finnishen men flott sykkel fordi.
Har aldri vore merke fanatiker og bryr meg katta om det står kawa,triumph,ducati eller Harley på tanken.

Men det er vel greit å slå en strek over dina diskusjonen no eller starte en egen tråd, for vi har vel dratt sjåføren`s logg ned i grøfta :sorry

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22903
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Veit no ikke om det er du eller sykkelen din som er skrudd :erte :lol
Rekner med du er litt sån type som er litt overbegeistret for det du sjølv har og det er no forsåvidt greit nok det men ta den diskusjonen med en Honda kar for dei har slått seg på brystkassa siden tidlig 80 tallet om best finnish og kvalitet over alt og alle.
No har eg prøvd endel sykkler og av dei eg har likt så er det ikke noen eg kan seie at det er dårlig kvalitet på. Daytona 955i hadde vel ikke den beste finnishen men flott sykkel fordi.
Har aldri vore merke fanatiker og bryr meg katta om det står kawa,triumph,ducati eller Harley på tanken.

Men det er vel greit å slå en strek over dina diskusjonen no eller starte en egen tråd, for vi har vel dratt sjåføren`s logg ned i grøfta :sorry
Jeg klarer rett og slett ikke å si det tydeligere at det mest sannsynlig er patrioten i meg som som snakker. Du kan gjerne kalle både meg og eller sykkelen for "skrudd" men jeg tror ikke du har skjønt så mye av det jeg skriver.

Du skriver at du regner med at det er min overbegeistring som snakker. Det er vel ikke noe å "regne med" med, når jeg skriver klart og tydelig at det nok er nettopp det som er grunnen til mine uttalelser?
Det jeg skriver om at "de føles litt billigere noen steder" betyr ikke at jeg mener at syklene har generelt dårlig kvalitet. Jeg snakker om opplevd kvalitet. Men som du sier så har jeg ikke rare erfaringen. Men jeg snakker ut fra den lille erfaringen jeg har.

Men ja, er eing i at vi bør sette en strek her nå. Send meg derimot gjerne en PM så tar vi det derfra :thumleft

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av KawaJens »

Den komentaren om skrudd er 100% fleip og 0% seriøst :cheers

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22903
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Den komentaren om skrudd er 100% fleip og 0% seriøst :cheers
:thumleft

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Lasse Liten »

Nå er det sesong igjen, klar Sjåføren ?
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Aiaiai! Mine damer og herrer! Da var Sjåføren endelig tilbake på to hjul. Sykkelen min ankom fra Stavanger på Tirsdag og det ser ut til å passe meget bra med været spådd i Bergen denne helgen (deriblant idag).

Sykkelen fikk årets første tur på Tirsdag hvor den var å se i Arna da jeg kjøpte meg en liten skrotbil slik at jeg har tak over hodet på kjipe regnværsdager (ja, jeg medgir jeg kan være en noenlunde godværssjåfør hehe) og fikk tatt meg en aldri så liten tur gjennom Bergen vest idag. Gjett om det var fint å være tilbake!

Ja Lasseliten, ikke bare er jeg klar men fingrene rettogslett ivrer etter styret ;)

Du er med på turen imorgen Lasse?

Ellers ønsker jeg alle her på forumet en vel overstått påske og en særdeles god start på årets sesong.

Jeg startet forøvrig min men en grundig 3 timers vask for å slette ti måneders stilleståing på verksted. Gjett om det var deilig å se sykkelen skinne etterpå. Neste som trenger litt behandling er vel meg, da jeg kjenner glidelåsen på skinndressen presse litt hehe. Men den tid den sorg ;)

God helg alle sammen!

Mvh
Sjåføren

Edit: forresten KawaJens og Bjerknez. Fulgte diskusjonen deres med stor interesse hehe, var bare kjekt med litt diskusjon her dog jeg må ærlig talt nevne at jeg holdt godt i med Bjerknez til tross for min situasjon.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Heisann godtfolk! Da var det jaggu meg sommer igjen og i år bestemte meg og Pete'n seg for å ta oss en godtur til Østerrike og stelvio passet. Etter mye om og men gikk vi 4 dager før vekk ifra denne planen og bestemte oss heller for å ta turen opp til Nordkapp langs norgeskysten og atlanterhavsvegen. En tur vi har snakket om en mange år men alltid har blitt trenert etter diverse europaturer. Men nå er det altså igang og avreise er imorgen tidlig... Planen er å ikke ha noen spesifikk plan men bare nyte livet langs kysten. Dersom noen har noen gode veier, camper eller opplevelser å anbefale settes det meget pris på. Om noen vil henge med eller møtes hadde det også vært meget artig.

Bilder vil medfølge ettersom jeg endelig får tak i en Gopro til slutt hehe
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Steinar_R
Innlegg: 60
Registrert: 09 aug 2010, 20:52
Motorsykkelen din: Honda Pan European ST 1100

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Steinar_R »

Hei.

Jeg (vi) er nå i Namsos og skal videre til Lofoten/Tromsø. Vi kjører kystriksveien(Fv17) oppover, den anbefales på det sterkeste fra min side,den byr på noe av det flotteste av natur her i landet,nemlig Helgelandskysten.Fra Namsos er det 7 sjarmerende fergestrekninger av varierende lengde.
Kommer du fra Atlanterhavsveien kan jeg anbefale ruten via Brekstad på Ørlandet til Åfjord ,Osen og videre til Namsos.

God tur!

Mvh

Steinar

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Takk for gode tips Steinar. Da var altså turen godt igang. Ble Bergen-Ålesund på Onsdag og igår gikk turen videre til Levanger via Atlanterhavsveien. Onsdagen var helt super med gode veier og opplett men igår ble det litt slitsomt med regn hele veien.

Fant ut at Goretexen min hadde sine svakheter noe som førte til noe krymping og en våt og kald Sjåfør. Man ka si det var fint å komme frem til campingplassen. Idag håper vi å nå Bodø så blir en god etappe på oss da. Veier, ruter og bilder kommer når jeg er god og varm hjemme i Bergen igjen hehe.

Hvordan er været for deg Steinar? Håper muligens på å kjøre inn i moe godvær i løpet av turen hehe

Edit: mente naturligvis Bodø og ikke Tromsø :-)
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Lasse Liten »

Har du ikke hørt om Tapatalk og smarttelefon, tenke seg til å dra på tur nordover, uten meg også holde oss på pinebenken med lovnader om bilder om noen uker.... Tenke seg til...
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Ok da. Litt bilder skal vi vel kunne få til ;-) blir dog ikke i kronologisk rekkefølge tror jeg

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Svar