Sjåføren's vestlandske eventyr

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Hmm, ja, hva skal jeg si? Hadde sett meget frem til å kjøre igang noen fine oppdateringer av tråden her denne sesongen, med ny Gopro Hero 3+ Black slik at det kunne komme greie vestlandsbilder med i tillegg. Dessverre som dere ser er vi alt i midten av Juni, og tro meg, det har vært mye fint vær i Bergensområdet i det siste uten at det har vært noe som helst spor av aktivitet å merke her. Det skyldes beklageligvis at motoren min totalhavarerte i starten av Mai, og har nå stått stille på verksted i godt over 5 uker.

Var heldigvis en måned igjen av garantien på sykkelen og alle servicer er fulgt til punkt å prikke så det er ikke verdens undergang det her, men har nå fått beskjed av verkstedet at størstedelen av sesongen kan sees langt etter da det har vært sykefravær og ting trekker ut. Her kjørte jeg løpet fullt ut i fjor med nesten ny sykkel nettopp litt for å kunne slippe slike saker, men sånn er det nå bare, kan ikke alltid være heldig :P Får nå iallefall gjøre det beste ut av det så har blitt en fartsdemon på tråsykkel istedet hehe, begynner og bli nok av hestekrefter å hente der etterhvert :D

Men til tross for at jeg fortsatt er på to hjul, tror jeg ikke det er så mye av verdi å rapportere fra mine lette sykkelturer rundt i nærområdet akkurat så det blir nok ikke mange oppdateringer i eventyrene mine her med det første.

Var dog en tur på Isle of Man nylig og så TT løpene. Ganske sinnsykt, så er vel muligens like greit at jeg må holde meg nede på jorden til adrenalinet som tilskuer der har senket seg litt.

Ønsker alle en ellers riktig god og trygg sesong videre :)

Hilsen Sjåføren
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Olav K »

Fy flate, så kjedelig da, havari på en så ny motor... Står sykkelen hos Bikerstreet kanskje? Har vært litt ventetid på service der, men jeg håper, tror og ber om at de har tatt 10 000 service på min nå før jeg kommer hjem fra havet. Er bare å krysse fingrene for at sykkelen blir i orden igjen så snart som mulig.
Fortsatt god sommer (så god som mulig med bajken på verksted :sorry )
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Jau, riktig det. Er nok litt ventetid der nå, er nok sikkert fullt trøkk med folk som skal ha syklene sine ut i tillegg hehe. Hadde akkurat fått tatt 10 000 km servicen der nå i midten av april, så ble 3 uker (og rundt ca. 4 dager med ok vær) før motoren plutselig bestemte seg for at den ikke ville være kompis lenger.

Men jeg priser meg iallefall sjeleglad for at sykkelen fortsatt var under garanti, så jeg klarer liksom ikke å være helt trist heller, selv om jeg må innrømme at det stikker litt i hjertet når jeg ser det komme noen sykler cruisende forbi i 23 grader og skyfri himmel.

Takk for det, skal prøve å ikke være for misunnelig på alle dere mens jeg venter :D
Nudge nudge, 'wink 'wink..

ZZR-Erling

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av ZZR-Erling »

Hmmm.....begynner å bli noen havarerte T her inne.
Har du noen bilder fra IOMTT da? Det er tøffe greier ja :-)

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

ZZR-Erling skrev:Hmmm.....begynner å bli noen havarerte T her inne.
Har du noen bilder fra IOMTT da? Det er tøffe greier ja :-)
Oida det var bildene ja, jeg har faktisk ikke sett mange av de selv, da fotografen i gjengen vår ikke har delt noe særlig ut ennå (hint hint om du leser dette)..

Ellers kan man vel trygt si at sesongen min ble skadelidende, eller det er vel kanskje tidenes underdrivelse, da jeg fortsatt ikke har fått sykkelen min tilbake fra jeg leverte den inn 12. Mai.
Kan jo innrømme at jeg litt halveis målløs, men hva er vel 5 måneder fra eller til i den beste sommeren i en mann's minne her på vestlandet, hehe.

Noen som har hatt noe særlig erfaringer fra motorhavari eller lignende? Fra verksted etc, hvor lang tid har vært vanlig å bruke på slike ting?
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Tommas »

Skulle jo nesten tro at du hadde/har hatt krav på en lånesykkel eller noe?
Burde i det minste fått en rundhåndet kompensasjon for tapt sesong.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av RuneMC »

:oh 5 måneder og fortsatt ikke tilbake fra garantireparasjon - wov... har ikke vært spesielt skeptisk til Triumph som merke før... men hvis dette er representativt for merkets håndtering av garantisaker så er det jo heeelt bort i natta...

Hva tar tid ifølge verkstedet? Behandling av saken hos Triumph eller forsendelse av nye deler eller at Triumph ikke blir enige om timebetaling eller?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Ja akkurat det er litt morsomt. Verkstedet hevdet hele tiden at de ventet på godkjenning av Triumph, men da vi tok kontakt med Triumph sa det at de hadde godkjent det for lenge siden. Så det er sånn halveis ord mot ord mellom verkstedet og Triumph, men er forsåvidt nesten litt tilbøyelig til å tro på Triumph her da jeg fikk klar beskjed at sykkelen skulle være ferdig 1-3 uker etter at delene kom og de bestilte delene 10.09, så med mindre posten/leverandør bruker 5 uker på å levere så aner jeg ikke helt hva som skjer. For min del spiller det jo ingen rolle lenger, ikke veldig gøy å kjøre inn sykkelen på nytt i kulda og frosten, men det er jo ganske frustrerende å ikke vite hva som skjer med sykkelen.

Ang. Lånesykkel så var det noe de vistnok ikke hadde, så det kunne jeg ikke få.

Ja, jeg kan ærlig talt innrømme at denne opplevelsen har stygt og brutalt skadet både min oppfattelse av både Triumph og verkstedet her dessverre.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av jongsanim »

Sjåføren skrev:Ja akkurat det er litt morsomt. Verkstedet hevdet hele tiden at de ventet på godkjenning av Triumph, men da vi tok kontakt med Triumph sa det at de hadde godkjent det for lenge siden. Så det er sånn halveis ord mot ord mellom verkstedet og Triumph, men er forsåvidt nesten litt tilbøyelig til å tro på Triumph her da jeg fikk klar beskjed at sykkelen skulle være ferdig 1-3 uker etter at delene kom og de bestilte delene 10.09, så med mindre posten/leverandør bruker 5 uker på å levere så aner jeg ikke helt hva som skjer. For min del spiller det jo ingen rolle lenger, ikke veldig gøy å kjøre inn sykkelen på nytt i kulda og frosten, men det er jo ganske frustrerende å ikke vite hva som skjer med sykkelen.

Ang. Lånesykkel så var det noe de vistnok ikke hadde, så det kunne jeg ikke få.

Ja, jeg kan ærlig talt innrømme at denne opplevelsen har stygt og brutalt skadet både min oppfattelse av både Triumph og verkstedet her dessverre.
Er det ikke slik i Norsk lov at dersom leverandør/forretning ikke klarer å levere innen rimelig tid har man krav på ny vare eller tilbakebetalt penger? :)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av jongsanim »

Ang. lånesykkel:

http://www.forbrukerradet.no/dine-retti ... egjenstand" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Hadde jeg vært oppegående i hodet, hadde jeg tatt det videre når verkstedet avviste spørsmålet mitt om lånesykkel. Da hadde jeg jo faktisk kanskje fått en sesong i år (og kanskje fått reparasjonen påskyndet slik at de ikke tapte penger på lånesykkelen).

Dessverre, var jeg ikke klar over det. Men, man lærer så lenge man lever!

Takk så mye for info jongsanim, greit å være obs på til neste gang :)
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av LoneRider »

Med forbehold om at det er noe vi ikke vet om denne saken - 5 mnd på å reparere en sykkel uansett skade er mildt sagt uakseptabelt og viser en total mangel på interesse fra forhandler/verksted. Du bør sjekke hvilke muligheter du har for erstatning ev kreve at kjøpet blir hevet. De bør ikke slippe ustraffet fra dette...

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Olav K »

LoneRider skrev:Med forbehold om at det er noe vi ikke vet om denne saken - 5 mnd på å reparere en sykkel uansett skade er mildt sagt uakseptabelt og viser en total mangel på interesse fra forhandler/verksted. Du bør sjekke hvilke muligheter du har for erstatning ev kreve at kjøpet blir hevet. De bør ikke slippe ustraffet fra dette...
Enig her, dette hadde jeg tatt opp med verkstedet igjen, om jeg ikke fikk gehør hos dem, hadde jeg tatt kontakt med importør eller evt Triumph fabrikken.
Det finnes alltid noen høyere oppe å snakke til. :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av norse900 »

Jeg har endel saker som jeg har tenkt å drøfte inngående med Vårherre når/hvis jeg engang får audiens!!! :knegg
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

ZZR-Erling

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av ZZR-Erling »

Sjåføren skrev:Ja akkurat det er litt morsomt. Verkstedet hevdet hele tiden at de ventet på godkjenning av Triumph, men da vi tok kontakt med Triumph sa det at de hadde godkjent det for lenge siden. Så det er sånn halveis ord mot ord mellom verkstedet og Triumph, men er forsåvidt nesten litt tilbøyelig til å tro på Triumph her da jeg fikk klar beskjed at sykkelen skulle være ferdig 1-3 uker etter at delene kom og de bestilte delene 10.09, så med mindre posten/leverandør bruker 5 uker på å levere så aner jeg ikke helt hva som skjer. For min del spiller det jo ingen rolle lenger, ikke veldig gøy å kjøre inn sykkelen på nytt i kulda og frosten, men det er jo ganske frustrerende å ikke vite hva som skjer med sykkelen.

Ang. Lånesykkel så var det noe de vistnok ikke hadde, så det kunne jeg ikke få.

Ja, jeg kan ærlig talt innrømme at denne opplevelsen har stygt og brutalt skadet både min oppfattelse av både Triumph og verkstedet her dessverre.
Du satte biken på Triumphverksted i mai, og delene ble først bestilt i sept?? Isåfall hadde jeg trolig tatt jevnlig kontakt med Triumph's markedsansvarlig på verdensbasis og bedt dem rydde opp. Den Bergensbutikken høres jo mer enn tvilsom ut!!!

Svar