MysteryShadows verden. Selge sykkelen ?! :-(

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Kveldstur

Legg inn av MysteryShadow »

Kenny_85 skrev:Jepp det var nok meg. Da vet jeg sånn ca hvordan du ser ut :thumleft
Får se om vi treffes senere langs veien :)
Da vet jeg både hvordan sykkelen din ser ut, og hvordan den høres ut. Hørte jo ikke min egen sykkel da vi startet opp på grønt lys ved Samfunnet, gitt. Vakkert :)
Får satse på at vi møtes en gang, hadde vært hyggelig med en stopp og et hils, og kanskje en kjøretur. Veien utover mot Flakk og videre er jo kjempefin. Venstresvinger som blir overtatt av høyresvinger og slik fortsetter det utover. Er jo laget for sykkel :D

Eller har det vært en rolig dag i dag. Hadde lyst på en tur, men regnbyger i det fjerne har hele tiden holdt meg i sjakk, selv om de aldri slo ut i full blomst. Jaja, kommer vel flere kvelder tenker jeg :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: MysteryShadows verden - Kveldstur

Legg inn av Kenny_85 »

Kjører uten db-killere, så da høres det godt, ørepropper er et must :knegg

Kanskje det blir finvær igjen til torsdag, kunne tatt oss en tur da?
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Kveldstur

Legg inn av MysteryShadow »

Kenny_85 skrev:Kjører uten db-killere, så da høres det godt, ørepropper er et must :knegg

Kanskje det blir finvær igjen til torsdag, kunne tatt oss en tur da?
Jobber "tidlig" på Torsdag, så det må isåfall bli etter 16, men vi kan jo ha det som en foreløpig date :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Det er så forferdelig lett å bli høy på pæra!
Eller, hva skal jeg egentlig kalle det ?

Jeg er jo ikke høy på pæra, men jeg tar meg selv i å tro at jeg er mye bedre på to hjul enn jeg egentlig er. Dette er vel kanskje et innlegg ment for de ferskeste av oss - meg inkludert - men kanskje også en del andre.

Det jeg egentlig hadde tenkt å skrive litt om, var at jeg forrige helg, fra Torsdags ettermiddag til Mandag kveld, kjørte bittelitt over 160 mil til sammen, uten å noen gang under turen bli redd, stivne til, bli litt kald og uggen, eller på andre måter være i en situasjon som var ubehagelig. Jeg følge at kontrollen var i min hule hånd. Det gikk ikke spesielt fort, og jeg var nok ofte under fartsgrensen enn over. Men turen gikk fint, og svingene kom ikke brått på. Ikke en u-svingete taxi heller midt på E18 var nok til å vippe meg av pinnen.

Men da jeg satte meg ned for å begynne å skrive, innså jeg hvor lett man egentlig blir litt kjepphøy, og selvgod. Iallefall jeg.
Plutselig har jeg begynt å dra på relativt godt når det blir grønt lys. Jeg har lagt meg tett på biler foran for å få dele litt kjørefelt. Sniker meg i mellom biler når trafikken går sakte gjør jeg også, selv om ingen av disse tingene er spesielt ulovlig. Nesten ikke i det hele tatt. Men så slår det meg - har jeg erfaring nok til å holde på sånn - ennå ?

Er de de 160 milene uten noe spesielt å berette om som gjør meg sånn? Hadde jeg kanskje bare flaks på turen, eller var det det at jeg hele tiden var på hugget, 100 % til stedet som gjorde at ting gikk bra?
Blikket langt frem, plassering, tenking, osv ?


Jeg sier til meg selv, nå, og når jeg sitter på sykkelen - "Du er ikke så god som du tror", og kanskje det er en regel det kan være greit å leve etter?
Det er lett å la seg trigge hvis man har en annen sykkel bak seg, eller foran seg, til å plutselig se ut som man er mer rutinert enn man er. Det er lett å dra på litt mer enn man tenkte og vise seg litt, samtidig som man kanskje havner utenfor komforsonen sin.

Mye babbel, men det viktigste er at dere alle - nybegynner, og ferske - tenker de samme tankene hver gang dere er ute. Ser på det samme. Har samme "sjekkliste" i hodet mens man er ute på veien. For selv om det gikk bra i går, og dagen før der, så er det ikke sikkert det gjør det i morgen.

Dette var kanskje mest ment som et innlegg til meg selv, for jeg er ivrig. Jeg er fersk. Jeg syns dette er drrriiiiitgøy! Og jeg er litt bråkjekk. Jeg klarte å kjøre forbi en rekke biler på grønt lys - èn gang - Kanskje ikke verdens beste sted å gjøre det på, måte det ble gjort på osv. Jeg gjorde det. Jeg evaluerer det, og tenker på det. Viktig.

Ta det pent, tenk, tenk, tenk, tenk.Så går det bra ;)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av SuperMorten »

Skulle tro du leser tankene mine. :prf Jeg tar meg selv i å tenke sånn rett som det er. Forskjellen er at jeg har kjørt A siden 2009, før det tok jeg A1 i 1986, og bil i 1988.. Forsøker å tenke litt "passivt" om jeg kan kalle det det. Forsøker å være litt defensiv. Ikke late som jeg er verdensmester, men heller være på den sikre siden. Jeg skal hjem, hel og uskadd, koste hva det koste vil. Har hatt et par tilfeller siste uka som har gitt meg beviset på at jeg har rett. Biler som kommer ut fra sideveier som ikke ser meg (bilfører er alltid mann over 90..). Jeg ser de, og klarer å forberede meg på det som kan komme til å skje, og unngår at det blir dramatikk i det hele tatt.

Fortsett som du har begynt, og så blir det mange lykkelige år på to hjul. :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av Carpa »

Jeg prøver å tenke konsekvenser av alt jeg foretar meg på veien og det er kanskje fordelen med å ta lappen på tung mc i godt voksen alder? Jeg var ikke så flink til å tenke konsekvenser da jeg var yngre...

Jeg har hatt et par ubehagelige opplevelser på de 11 ukene og snart 400 milene siden jeg fikk lappen, en delvis selvforskyldt hvor jeg nok burde sett at situasjonen kunne oppstå, og en ikke selvforskyldt. Det gikk bra begge gangene og jeg er et par erfaringer rikere.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Carpa skrev:Jeg prøver å tenke konsekvenser av alt jeg foretar meg på veien og det er kanskje fordelen med å ta lappen på tung mc i godt voksen alder? Jeg var ikke så flink til å tenke konsekvenser da jeg var yngre...

Jeg har hatt et par ubehagelige opplevelser på de 11 ukene og snart 400 milene siden jeg fikk lappen, en delvis selvforskyldt hvor jeg nok burde sett at situasjonen kunne oppstå, og en ikke selvforskyldt. Det gikk bra begge gangene og jeg er et par erfaringer rikere.
Jeg er flink til å tenke konsekvens og risiko og vurdere situasjoner. Jeg kjører 600-900 mil i måneden i bil, og har mye erfaring på veien, men det er fort gjort å bli litt bråkjekk når man føler seg som en konge oppå jernhesten. Men så lenge "vi" tenker hele tiden, og holder igjen litt, så tror jeg nok vi kommer til å kose oss i mange år fremover. Men man trenger jo også på en måte disse uheldige situasjonene. for hva skal man ellers lære av? :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: MysteryShadows verden - Kveldstur

Legg inn av Kenny_85 »

MysteryShadow skrev:
Kenny_85 skrev:Kjører uten db-killere, så da høres det godt, ørepropper er et must :knegg

Kanskje det blir finvær igjen til torsdag, kunne tatt oss en tur da?
Jobber "tidlig" på Torsdag, så det må isåfall bli etter 16, men vi kan jo ha det som en foreløpig date :)
Fikk en liten turnusendring i dag, jobber kveld hele denne uka, prøve å få det til neste uke i stedet? Mandag eller tirsdag?
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Kveldstur

Legg inn av MysteryShadow »

Kenny_85 skrev:
MysteryShadow skrev:
Kenny_85 skrev:Kjører uten db-killere, så da høres det godt, ørepropper er et must :knegg

Kanskje det blir finvær igjen til torsdag, kunne tatt oss en tur da?
Jobber "tidlig" på Torsdag, så det må isåfall bli etter 16, men vi kan jo ha det som en foreløpig date :)
Fikk en liten turnusendring i dag, jobber kveld hele denne uka, prøve å få det til neste uke i stedet? Mandag eller tirsdag?
Neste uke jobber jeg sent tror jeg. 13-20, men arbeidsdagene kan vare fra 13 . 13:20 enkelte dager, så vi kan jo prøve å ta det på sparket :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - ufrivillig feltdeling

Legg inn av MysteryShadow »

Tirsdag var jeg ute på en liten tur i "nabolaget", og kjørte gamle E6 ut til Stjørdal.

Det var på vei nedover Gjevingåsen mot Hell at ting ble interesant.

Jeg mener å huske at det er heltrukket sperrelinje, gul og fin, dobbel og greier, hele veien opp fra Hell, og et stykke oppover bakken. Men altså på vei nedover der ser jeg det står en bil i en oppkjørsel på min venstre side. Den venter på klar bane da det kommer to biler oppover, med en bil litt lengre bak. Oppover bakken er det to felt, nedover ett.

I det de to bilene passerer den bilen som står i utkjøreselen er jeg omtrent på høyde med den, og plutselig skyter den fart, sikkert for å komme ut før den siste bilen kommer. Men ... den krysser de to feltene, og kommer over i mitt, og skal samme vei som meg.

Om bilføreren ser meg, eller ikke aner jeg ikke, men jeg ender opp med å ligge like ved hans høyre bakhjul når han kommer over. Det er såppas nære at jeg lett kunne banket på bilen med hånden, men jeg bruker heller energien på å se, tenke, vurdere og evaluere, og gjøre alt på nytt. Jeg blir enig med meg selv at "her kan jeg ikke ligge!", men samtidig har jeg "ok" kontroll på meg selv og sykkelen og ser at det er "et stykke" ut fra kantlinjen, som jeg ligger på, og ut til der det blir ukjørbart terreng.

Ting skjer relativt fort, så jeg blir ikke spesielt redd, men adrenalinet koker, jeg puster tungt, og jeg blir lettere irritert. Inn med clutch - to-tre ganger full gass, og jaggu ser sjåføren meg. Han spretter ut til venstre, og blir liggende i motgående felt, til jeg får kjørt forbi. Ingen finger i været, ingen knuste speil, ingenting. Og vi skal inn på samme sted, Værnes flyplass. Men enda da klarer jeg å kjøre forbi han, parkere og gå inn, uten å gå fullstendig bananas.

Nå tenker jeg jo at jeg burde gjøre det, men akkurat der og da ble det bare sånn.

Men det var en ny og litt skummel opplevelse, men samtidig litt stolt for at jeg beholdt roen. jeg har tross alt ikke kjørt mer enn omkring 280 mil...

Har også fått prøve å dele felt - denne gangen frivillig.

På motorveien inn til Trondheim ble jeg liggende bak en kø som gikk i 15 under fartsgrensen, og så at bilen foran la seg godt ut. Jeg lå der en stund og kikket, og så at han ville slippe meg forbi. Gass - forbi - tommel i været :)

Selv om jeg ikke kom spesielt langt frem i køen, så var det hyggelig å ha en slik bilist foran seg :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - ufrivillig feltdeling

Legg inn av MysteryShadow »

I dag blir det en spontan-tur rundt i Trondheimsområdet :-)
Flere som er ute i dag?
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Spontan-tur

Legg inn av MysteryShadow »

Jaggu ble det spontan-tur ja..

16:30 trillet jeg ut fra gårdsplassen.
00:30 trillet jeg inn på den igjen..
263 km + ca halvannen mil rundt i Trondheim sentrum

"En liten tur i finværet", tenkte jeg. Joda, det ble da en liten tur.

Turen ble slik: http://goo.gl/maps/1Wsi2" onclick="window.open(this.href);return false;

Det ble et par timers stopp i Trondheim. Litt mat, litt glaning og plystring på damene, før man rullet litt rundt i sentrum for å se på livet, før kurset ble satt mot Stjørdal igjen.

Turen startet i helt fantastisk solskinn, med helt blå himmel og 20 grader, og ble avsluttet med månen som selskap, og 9 grader. Ble litt småkald å fingrene, og det ble litt kaldt der jeg har lufteåpninger på dressen, selv om glidelåsen var dratt igjen. På denne turen var det heller ingen dramatikk å fortelle om. Etter en is i Selbu sentrum satte jeg kursen mot Tømra, og mot venstre, mot Mostadmark. Jeg ble overrasket av en merkelig trafikkonstabel som sto midt i veien mellom Tømra og Mostadmarka. Ei ku hadde bestemt seg for å stå der. Jeg var noe skeptisk til å passere dyret, men etter et kjapt bilde, og litt blikkveksling, satte jeg kursen forbi. Dyret rørte seg knapt.. så spennende var jeg.. :p

Fra Mostadmark og mot Jonsvannet var det grusvei. I sporene var det sånn flatklemt glatt "har-vært-grusvei", mens utenfor sporene og i mellom var det grus i massevis. Jeg prøvde meg litt ute i grusen med vilje for å kjenne hvordan sykkelen oppførte seg, og den jaget litt sidelengs, men ble aldri vanskelig å kjøre. I svinger med grus var det bare å ta det med ro, selv om sykkelen gjerne ville både hit og dit, så gikk det jo bra.

En del av strekningen rundt selve Jonsvannet besto av lett gjørme og våt vei. Det er er vel grusvei der også, men lite grus oppå veien, mere hardklemt jord vil jeg påstå. Litt sporete og litt gjørmete. Det var masse fine svinger på veien, mange svinger i krappe svinger med oppoverbakke i tillegg, så man fikk brukt sykkelen litt. Turen var ikke planlagt i det hele tatt, så det ble litt på sparket. Da jeg kom til Sandmoen fikk jeg spørsmål fra jobben om jeg kunne ta en tur til Støren, og ettersom jeg hadde to hjul var jeg jo skapt for oppdraget. Oppdraget lå helt fremst i en 4 km lang kø. Semitrailer mot personbil. Så det ble en avstikker dit, før jeg satte kursen tilbake og inn mot Trondheim, via Flakk og Trolla. Stort sett hele turen gikk med hovedvisir og solvisir oppe, og med solbriller på. Har kjøpt slike verne-solbriller, med en liten skumgummikant rundt på innsiden av brillene. Ypperlig til slikt bruk :)
Måtte legge de vekk da mørket kom, men ellers fungerte de fint

Fantastisk fin tur!
Sto en liten stund på Shell Elgeseter og så på at både den ene og den andre sykkelen kjørte forbi, men da jeg kjørte ned i sentrum etterpå var de borte......

bilde 1.JPG
Hain sjøl! :-)
bilde 2.JPG
Nesten litt romlemantisk. Kjørte nedom piren i Trondheim på min ferd gjennom gatene like etter at sola hadde takket for seg
bilde 4.JPG
Til neste gang; Kjør forsiktig :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: MysteryShadows verden - Spontan-tur

Legg inn av Kenny_85 »

Så deg da du sto nede på Elgeseter, får satse på at jeg ikke er på jobb neste gang du er ute å kjører så skal jeg stoppe og si hei.

Anywho, fin oppsummering av en fin dag

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Spontan-tur

Legg inn av MysteryShadow »

Kenny_85 skrev:Så deg da du sto nede på Elgeseter, får satse på at jeg ikke er på jobb neste gang du er ute å kjører så skal jeg stoppe og si hei.

Anywho, fin oppsummering av en fin dag

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
Det er bare å rope ut på ett eller annet vis, så kan vi prøve å ta en tur, eller kaffe, is, eller noe ;)
Jeg er mildt sagt hekta på sykkel. Jeg kunne kjørt verden rundt hvis det ikke var for at jeg måtte på jobb i morgen :-D

_

I dag var jeg på middag hos mine foreldre. Måtte jo selvfølgelig ta sykkelen når det var bra vær. Litt før 19 trampa jeg inn dørene der og i halv ni-tia dro jeg derfra igjen. Nå, klokken 23 ringte jeg min kjære mor (som er litt smånervøs når jeg er ute på to hjul) for å fortelle at jeg var trygt hjemme.

Jeg HØRTE at hun rista på hodet..hehe. Turen fra dem til meg, tar vanligvis 16 minutter. Men jeg måtte ta meg en liten tur når jeg først var ute.

Det ble ingen spesiell tur, men en runde i Trondheim sentrum, og ut til Flakk Ferjeleie før jeg snudde der og kjørte samme vei tilbake, ut til Sluppen og E6 ned til sentrum og igjennom sentrum, og hjem. Fantastisk :D
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden.

Legg inn av MysteryShadow »

I dag var det så bra vær i Trøndelag at det ble både vask og tur.

Vasken ble unnagjort med svamp, bøtte og såpe, en hageslange, og litt arbeidslyst. Så var det ut på tur.

På Shell i Elgesetergate i Trondheim sto en kar med en småsprek Ducati. Kenny_85 ville ut på tur,og jeg hadde tid, så da ble det en felles tur i dag.

Turen gikk ut mot Trolla og Flakk og til rundkjøringen der E6 og E39 møtes - Klett. Derfra bars det ut til Børsa via gamleveien. Tunneler er kjedelig å kjøre i. Vi satte så kursen over mot Melhus,og stoppet på en skikkelig "gammeldags" bensinstasjon. Riktignok en Statoil, men innvendig var det som i gamle dager. Viftereimer og bildeler sto bak disken, gammeldags kasseapparat. Herlig gammeldags :)

Turen gikk inn til Melhus sentrum for påfyll av bensin. De av oss som hadde bensinsluker trengte litt påfyll ;-)
Derfra ble det staket ut en kurs opp til Klæbu og til Risvollan før vi tok en siste stopp på Statoil Nardo. Litt dekksparking og småprat før vi vinket farvel og fant veien hjem. Før jeg kom meg hjem ble det til sammen 20.1 mil i dag. Ikke verst :-)


Her gikk turen:
http://goo.gl/maps/iOSrY" onclick="window.open(this.href);return false; Turen begynte rett til høyre for "A", ved "Bunnpris", men kartet lot oss vist ikke kjøre over brua bak sykehuset.

Det ble en hyggelig tur, med nye bekjentskaper og nye veier å kjøre på. Selv om raketten til Kenny_85 ofte var mange svinger foran meg ( :prop: ) så var det en veldig veldig hyggelig tur :)

Vi opplevde forøvrig ingen spesielle skumle ting, men vi fikk et innsyn i dette med biler som kjører forbi syklister foran seg. Kenny_85 lå først i løypa og imot kom det en syklist, og bak der en utålmodig bilist. Tror ikke det var fare på ferde, men jeg tror bilisten skjønte at vi ble litt småirriterte :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Svar