MysteryShadows verden. Selge sykkelen ?! :-(

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

evike skrev:
MysteryShadow skrev: Men når det kommer til rompa, så må jeg finne på ett eller annet. Det er ikke vondt, og jeg MÅ ikke ta pauser, og blir ikke handicappet, men kjennes ut som sittesår. Øm og rar... hehe. Men det er verdt det :)
Det går over når bare rompa di blir vant til det. Jeg er sånn hver eneste vår..
Ja, du kan ha et poeng. De første dagene jeg kjørte, så hadde jeg jo feiljustert bakfjærer, og ble jo helt ødelagt. Etter justering ble jeg fortsatt litt ødelagt i halebeinet. På vei NEDOVER mot sør- og østlandet, fikk jeg litt vondt, men på vei oppover igjen kjentes det ikke vondt ut, og jeg lurte veldig på hvorfor. Men det er nok fordi raua har blitt vant til å sitte på det harde setet :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av Carpa »

MysteryShadow skrev:
Carpa skrev:Jeg lurer fortsatt litt på dette med ferjer... Dere sier at dere setter dere på den når det blir litt "ulendt terreng", men klarer dere å holde igjen sykkelen om den vipper, er tyngden fra kroppen nok til at den ikke vipper?
Man må jobbe litt med beina ja. Det skal ikke mye til før 200 kilo sykkel ligger på siden, og du trenger å være klar når den begynner å røre seg litt. Sykkelen min er såppas lav at jeg har godt trykk med beina ned på bakken, og kan sitte litt bredbent, så vi står støtt. Men du bør nok ikke sette seg på den, og ha all vekta på f.eks sidestøtta. Jeg tror ikke den tåler det, eller er laget for akkurat det. Jeg slo opp støtta og satt på sykkelen når jeg gjorde det. Ellers sto jeg ved den, og hold tak i venstre styreholke :)

Men å kjøre den helt frem til lemmen, og støtte framhjulet der kan nok også være et godt tips ja :)

Da skal ikke jeg prøve meg på den metoden, jeg rekker ikke skikkelig ned med fotsålen og ikke er jeg spesielt sterk.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Carpa skrev:
MysteryShadow skrev:
Carpa skrev:Jeg lurer fortsatt litt på dette med ferjer... Dere sier at dere setter dere på den når det blir litt "ulendt terreng", men klarer dere å holde igjen sykkelen om den vipper, er tyngden fra kroppen nok til at den ikke vipper?
Man må jobbe litt med beina ja. Det skal ikke mye til før 200 kilo sykkel ligger på siden, og du trenger å være klar når den begynner å røre seg litt. Sykkelen min er såppas lav at jeg har godt trykk med beina ned på bakken, og kan sitte litt bredbent, så vi står støtt. Men du bør nok ikke sette seg på den, og ha all vekta på f.eks sidestøtta. Jeg tror ikke den tåler det, eller er laget for akkurat det. Jeg slo opp støtta og satt på sykkelen når jeg gjorde det. Ellers sto jeg ved den, og hold tak i venstre styreholke :)

Men å kjøre den helt frem til lemmen, og støtte framhjulet der kan nok også være et godt tips ja :)

Da skal ikke jeg prøve meg på den metoden, jeg rekker ikke skikkelig ned med fotsålen og ikke er jeg spesielt sterk.
Jeg tror man bør ha solid kontakt mellom fotsåle og bakken, og være klar over at sykkelen vipper litt, og da stramme til litt. Jeg kjøpte faktisk sykkelen min mye fordi den var så lav, og fordi jeg er så fersk (helt ny) med sykkel, så hadde jeg veldig lyst på en der jeg fikk skikkelig trøkk ned i bakken, og kunne støtte sykkelen godt hvis den skulle begynne å vippe.

Men noen fasit for hvordan man skal holde en sykkel på hjulene i en slik situasjon er det vel noen andre som har, men rekker man ikke skikkelig ned og har skikkelig kontakt med bakken, så vil man kanskje ikke kunne berge sykkelen hvis den begynner å røre seg..
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Et bilde til.....

Me and my Shadow ;-)
shadow.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av DrGreve »

I "vanlig" vær med litt blåst og noe sjøgang skal det mye til, om ikke umulig at sykkelen skal tippe over sidestøtten. Tipper den så tipper den over på andre siden. Hvis det er en kort fergetur hvor det er lov å oppholde seg på bildekket og føler at man vil ha kontroll på sykkelen, er det bare å la den stå på sidestøtten men passe på at den ikke bikker over topp-punktet. Når ferga nærmer seg fergeleiet (like før den bumper i kaia) kan det være greit å sette seg på den og holde inn bremsen i det ferga klapper til.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Lurer på om jeg skal prøve å sette på et sett med ekstra fothvilere jeg. Liksom rett ned slik det er på "fremoverlentkjørestil"-sykler.

Hvorfor?

Fordi jeg da kan sette beina under meg, og da får en litt annen sittestilling. Får trykket fra setet litt mer under meg og litt mer frem mot "klokkespillet", og ikke bare rett på ræva. Får jo sittesår over lang tid. Dog har det jo blitt bedre, men jeg vil ha det heelt bra :-)

Ellers er planen å få montert et 12v-uttak. Luksus, men jeg blir stressa hvis jenter på tur og må tenke på at telefonen snart er tom for strøm. Trenger ikke strøm til gps. En gps passer ikke på sykkelen min uansett ;-)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MysteryShadows verden - Ekstra fothvilere ?

Legg inn av Carpa »

Hva med å vurdere en USB lader?

Denne har jeg montert på min sykkel og den fungerer helt utmerket
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t= ... sb#p133026
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: MysteryShadows verden - Ekstra fothvilere ?

Legg inn av Kawagutten »

Mulig sykkelen din kan senkes med senkesett eller har justering ved demper orginalt for bedre bakkekontakt.Noen Aprilia har det og tror noen andre typer har det også men det sjekkes vel lett opp ved ett lite søk i håndboka tenker jeg :-)
Bytte av fothviler kan hjelpe også :-) Finner kanskje en justerbar på Ebay.

Manaen min har original justeringer på det ene og det andre+sigarett tenner men har bestilt dobbelt usbuttak i tillegg å mangler bare rette vindskjermen så er sykkelen mer perfekt :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ekstra fothvilere ?

Legg inn av MysteryShadow »

image.jpg
Bilde tatt like ved Best-stasjonen mellom Flakk og Klett


En liten kveldstur burde egentlig vært lovpålagt. Så deilig med en liten sving. Tok den (for trondheimsfolk) kjente runden fra Trondheim sentrum til Byneset via Flakk og tilbake via E6 fra Klett. Fantastisk vær og føre med litt lav sol men ellers bra.

Det ble faktisk litt rått og kaldt like ved tankanlegget ute i svingene der. Nesten så jeg frøys et øyeblikk.

Nå står jeg på piren og nyter en liten solnedgang.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ekstra fothvilere ?

Legg inn av MysteryShadow »

image.jpg
Vakkert. Lite sykler å se i sentrum i kveld. Men mye amerikanske biler på torvet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Kveldstur

Legg inn av MysteryShadow »

Noen fra forumet som var ute og kjørte to hjul i Trondheim i kveld? En hvit sykkel kom opp på torvet da jeg sto der, men snudde bare og kjørte sin vei. Tenkte hvis det var noen herfra, så er det ingen grunn til å være sjenert ;-)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: MysteryShadows verden - Kveldstur

Legg inn av Kenny_85 »

Kom akkurat inn fra tur nå, nesten rart at jeg ikke så deg.
Kjørte Møllenberg-Byneset-Klett-Orkdal (fylkesveien mot fjorden)-Trondheim
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Kveldstur

Legg inn av MysteryShadow »

Kenny_85 skrev:Kom akkurat inn fra tur nå, nesten rart at jeg ikke så deg.
Kjørte Møllenberg-Byneset-Klett-Orkdal (fylkesveien mot fjorden)-Trondheim
Jøss, da har vi jo omtrent kjørt samme vei. Iallefall deler av den. Kom Innherredsveien og gjennom sentrum så mot Trolla og Klett jeg, så trilla jeg litt rundt i byen etterpå. Nå er jeg trygt hjemme igjen.

Du får gi et hint neste gang du skal ut på tur, så kanskje jeg henger meg på.


Eller var det kanskje deg jeg fikk bak meg, på vei nedover fra Lerkendal omtrent?
Fikk en sykkel med grom lyd med meg ned fra Lerkendal og til Teateret. Der tok den av mot Nidarosdomen.

Skal si ifra neste gang jeg tar meg en tur. :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Kveldstur

Legg inn av MysteryShadow »

Bak meg og litt rundt meg, var vel sykkelen. Var en sykkel med to Potter på høyre side, oppå hverandre. Snasen sak :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: MysteryShadows verden - Kveldstur

Legg inn av Kenny_85 »

Jepp det var nok meg. Da vet jeg sånn ca hvordan du ser ut :thumleft
Får se om vi treffes senere langs veien :)
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Svar