Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Flanker »

Takk for det :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Flanker »

Haukeli uten tunnellene, Nasjonal turistveg Ryfylke, Lysebotn, Suleskarveien... Jeg har hatt en av mine desidert beste dager på to hjul noensinne i dag! Fy faen, denne videoen kan bli bra er jeg redd :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av LordShaft »

var det på songesang dere måtte booke fergen?

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Moffa »

Flanker skrev:Haukeli uten tunnellene, Nasjonal turistveg Ryfylke, Lysebotn, Suleskarveien... Jeg har hatt en av mine desidert beste dager på to hjul noensinne i dag! Fy faen, denne videoen kan bli bra er jeg redd :thumleft
Jeg gleder meg allerede til å se den :thumleft
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Flanker »

LordShaft skrev:var det på songesang dere måtte booke fergen?
Stemmer det. Vi tok turistferga, siste helgen den går for i år. Nå var det god plass uansett da, men vi booket tidlig for å være sikre med 15 sykler.

Været har vært upåklagelig, veiene fantastiske og veldig mange har fått erfare at det ikke er så enkelt å henge på en traktor på smal, svingete vei :thumleft

Og så fikk vi lokalkjent guide fra Årdal til Songesand, på supermotard, i "tunmag" her fra forumet som sikret seg en gratisbillett med ferga. Hadde til tider min fulle hyre med å henge på der, mens feltet sakket akterut. Fy faen så moro, for en vei over mot Songesand... Og for en natur! Nei, jeg er både rimelig høyt oppe etter dagen, og rimelig trøtt etter 33-ish mil, to øl og et glass vin til maten.

Hjem i morgen, mer fine veier og en liten innlagt avstikker opp og ned begge sider av Dalen x2. Hurra :thumleft
Sist redigert av Flanker den 23 aug 2015, 07:21, redigert 1 gang totalt.

tunmag
Innlegg: 39
Registrert: 25 mai 2015, 11:08
Motorsykkelen din: Husqvarna SMR511
Sted: Ryfylke

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av tunmag »

LordShaft skrev:var det på songesang dere måtte booke fergen?
https://www.kolumbus.no/globalassets/ru ... mbibat.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne båten går så sant det ikke er is i fjorden, dog noe dårlig kapasitet så lønner seg å bestille tidlig.

Flanker:

Igjen, tusen takk for at jeg fikk henge meg på dere, hadde en topp tur. Hadde jeg vært noe kjappere ut døra skulle jeg møtt dere på hjelmeland og vist dere en avstikker til, men det får bli en annen gang. :prf

Synd vi ble så splittet opp i fra lysebotn, fikk ikke takket for følge og ønsket god tur videre, gruppebilde av dere gikk også i dass :redface Om noen av dere (eller andre også for den skyld) skulle komme på desse kanter igjen så hyl ut, vet om en del perler av avstikker her i område.

Tar sjangsen på å legge ut ett bilde fra ferja med lysebotn i bakgrunn, så får du heller si ifra hvis du vil ha det fjernet.
[img]http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... iewt5w.jpg[/img]

Og ja, gleder meg til film :D

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Flanker »

Bilder er selvfølgelig helt i orden, og ja det ble en komisk fuckup ved Øygardstøl. Forøvrig turens eneste så langt. Dro greit på oppover etter tunnelen fra Lysebotn og det ble en luke bakover. Når jeg kom opp var det 60 biler og 10 sau i alle retninger, så å stoppe i veien var kinkig, men jeg tenkte jo at jeg var tydelig på hvor vi skulle stoppe før vi kjørte av ferga, og svingte inn. I det jeg tar av meg hjelmen ser jeg feltet dra forbi videre opp... Bare to andre tok av. Å komme igjennom på telefon til de med intercom funker ikke slik produsenten hadde tiltenkt, og folket dro greit på... De skulle jo ta igjen den jævla BMWen! :lol

Vi fikk oss en pause og noen fine bilder vi. Resten kom frem til hotellet 15-20 min. før oss... "Du sa jo på toppen, og det var flere svinger igjen til toppen". :lol :lol

Så det blir gruppebilde på morgenen i dag...

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Flanker »

Da får MCsiden folket førpremiere på filmen fra årets høsttur... Igjen er jeg oppe i grei dokumentarfilm-lengde på denne, men det var usannsynlig mye godt råmateriale å ta av! Jeg har også eksperimentert litt med flere kameraposisjoner denne gangen, og det skal jeg fortsette med. Lærerikt, og jeg vet hva jeg må gjøre annerledes til neste gang. Det var et par andre som også filmet litt på denne turen, men slet med feste til kamera, vinkel m.m. Så det er bare noen korte klipp av dette som er puttet inn her og der. En mer fullstendig turrapport får vi ta senere, filmen dekker det meste! Her finnes blant annet:

- Tuddal-Gaustatoppen-Rjukan
- Haukelifjell utenom tunnelene
- Nasjonal Turistveg Ryfylke
- Gullingen
- Lysebotn
- Suleskarvegen

Er det noen som gidder å se en 44 minutter lang turfilm? Hvis ja, hent kaffekoppen, skru opp lyden og trykk "play" under...

[video]https://vimeo.com/137301843[/video]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Høsttur 2015 (video)

Legg inn av LordShaft »

44 min.... nå er jeg faen meg spent.... Nå skal det sies at det er få som har fått meg til å se så lange mc filmer, men jeg gir den et forsøk.... Skal bare fylle i kaffikoppen :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Høsttur 2015 (video)

Legg inn av LordShaft »

*satt på pause* etter 10 min.

Dette er bare så jævlig bra!!! :thumleft Utrolig bra laget, men siden du er så jævlig flink å lage film, skal jeg komme med et par pointers så langt. Hva tenkte du på når du satt SIDEBROK som første sang i filmen? For meg som er oppvokst i mye samme distrikt. :[-X :lol :lol

Mulig det kommer mer av det, men jeg ville lagt inn flere innslag av at dere passerer hverandre. Eller du blir forbikjørt som leder av 1 eller 2 sykler, også drar de litt ifra. Dette skaper langt mere følelse av å være på sykkeltur (siden dere alikevell er flere på tur) :thumleft
Ser lysa på syklene i speilet fra tid til annen, har så lyst å se de komme opp på siden å kjøre forbi :redface
Dette er småpirk på en terningkast 5 film så langt...

*satt på pause*
Nice detalj med den bobilen, får inntrykk over hvor smalt det er på en helt annen måte! 13:50 ut i filmen

17:36 trodde du det var polti eller :lol

20:50 utrolig artig detalje med den hunden!! :thumleft

Se der ja :=D> :notworthy: 23:45 :love haha også den sangen.... LET's DANCE! :thumleft

Hahaha.... got to love those american rides :-)å

Måtte gjøre meg noen notater underveis, så trykket jeg post, så den ble synlig litt før, men det går fint :vs

Helvete her har du lagt ned et godt stykke arbeid. Jeg anbefaler absolutt alle å se hele filmen, for dette var virkelig bra. Jeg er utrolig glad for at du klipper vekk alle de "kjedeligste langstrekkene. Jeg tar meg selv i å sitte å bevege hodet i svingene.
Tilogmed kjerringa ble imponert, de minuttene hun så :yeyeye

Der er to helt uforklarlige musikkvalg inni her :scratch Men når du leverer såpass bra arbeid må en få et par velmenende pointers.... Det var jo bare til meg du laget denne filmen :lol :lol

Nei jeg er mektig imponert... Utrolig bra film!!! :vs Tusen takk for at du gidder å ta deg tid, å ikke minst deler med oss. :-)å

PS... kan du forstå hvorfor de på død og liv skal legge de feristene så nært innpå sving? Har du noen gang kjørt over en slik på vått føre :[-X Faen meg skummelt.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Høsttur 2015 (video)

Legg inn av Flanker »

LordShaft skrev:*satt på pause* etter 10 min.

Dette er bare så jævlig bra!!! :thumleft Utrolig bra laget, men siden du er så jævlig flink å lage film, skal jeg komme med et par pointers så langt. Hva tenkte du på når du satt SIDEBROK som første sang i filmen? For meg som er oppvokst i mye samme distrikt. :[-X :lol :lol

Mulig det kommer mer av det, men jeg ville lagt inn flere innslag av at dere passerer hverandre. Eller du blir forbikjørt som leder av 1 eller 2 sykler, også drar de litt ifra. Dette skaper langt mere følelse av å være på sykkeltur (siden dere alikevell er flere på tur) :thumleft
Ser lysa på syklene i speilet fra tid til annen, har så lyst å se de komme opp på siden å kjøre forbi :redface
Dette er småpirk på en terningkast 5 film så langt...

*satt på pause*
Nice detalj med den bobilen, får inntrykk over hvor smalt det er på en helt annen måte! 13:50 ut i filmen

17:36 trodde du det var polti eller :lol

20:50 utrolig artig detalje med den hunden!! :thumleft

Se der ja :=D> :notworthy: 23:45 :love haha også den sangen.... LET's DANCE! :thumleft

Hahaha.... got to love those american rides :-)å

Måtte gjøre meg noen notater underveis, så trykket jeg post, så den ble synlig litt før, men det går fint :vs

Helvete her har du lagt ned et godt stykke arbeid. Jeg anbefaler absolutt alle å se hele filmen, for dette var virkelig bra. Jeg er utrolig glad for at du klipper vekk alle de "kjedeligste langstrekkene. Jeg tar meg selv i å sitte å bevege hodet i svingene.
Tilogmed kjerringa ble imponert, de minuttene hun så :yeyeye

Der er to helt uforklarlige musikkvalg inni her :scratch Men når du leverer såpass bra arbeid må en få et par velmenende pointers.... Det var jo bare til meg du laget denne filmen :lol :lol

Nei jeg er mektig imponert... Utrolig bra film!!! :vs Tusen takk for at du gidder å ta deg tid, å ikke minst deler med oss. :-)å

PS... kan du forstå hvorfor de på død og liv skal legge de feristene så nært innpå sving? Har du noen gang kjørt over en slik på vått føre :[-X Faen meg skummelt.
Takk for tilbakemeldinger, det settes veldig pris på. Og takk for at du gadd å se hele filmen! Jeg kjenner bare 20 andre som gjør det, og det er de som var med på turen :-)å

Uforklarlige musikkvalg: Jeg regner med du tenker på SideBrok og Vassendgutane... Nei, fordi jeg syntes det var morsomt og passet greit inn. Det bidrar til å bryte opp filmen litt, og folk blir litt sånn "WTF!", og så klipper jeg sangen etter en kort stund. Var egentlig bare i tvil om et låtvalg, nemlig møkkamannen. Var ikke helt fornøyd, men lot den passere... Gadd ikke lete mer i musikkbiblioteket.

Forbikjøringer ble det ikke så mye av, annet enn der jeg kjørte forbi noen. På brorparten av veiene vi kjørte er det vanskelig å holde tritt med traktor, og folket var bekvem med at jeg lå i front og holdt tempoet oppe. Filosofien var i store trekk å legge nåla rundt 10 over fartsgrensa (reell fart da nokså rett på), og bli der i det meste foruten hårnåler... Det funket greit. Strekk i svingene, ingen køtendenser, og muligheter for folk å kjøre det inn igjen på langstrekker slik at man ikke mistet noen. Alt fra Hayabusa, via traktor, til Harley var med på denne turen. Med og uten passasjer, og med variable kjøreferdigheter. Og så er det noen partier der gassrulla fikk løpe litt mer fritt, og da var det vel egentlig bare 1-2 i feltet som klarte å bli med. Selv måtte jeg jobbe fælt for å henge med tunmag på sin 500cc supermotard fra Årdal til Songesand. Fy faen som den går! Og "litt" lettere å kaste rundt på enn 250kg. bayersk stål :-)å Han kunne helt sikker lett kjørt fra meg hvis han hadde villet...

Det skal jobbes mer med kameraposisjoner, og jeg har vel egentlig innsett at jeg trenger et kamera med fjernkontroll (og helst live-view mulighet) i fremtiden. Ihvertfall når vi kjører flere sammen og jeg ikke bare kan stoppe for å skru av. Neste gang skal jeg også hjelpe mine "medfilmere" litt med montasje, tilpasning og vinkel. Så får jeg mer råmateriale å ta av.

Og ferister... Jeg har aldri sett så stor tetthet av faenskapet som over Lyngsheia mot Songesand. Men vi så knapt et eneste fe (eller sau) :scratch Når det er vått er det bare å sette ned farta og sørge for å ta dem "rett opp og ned" selv i sving. Det er faen så ubehaglig når man begynner å skli på dem, særlig når forhjulet mister festet.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Høsttur 2015 (video)

Legg inn av LordShaft »

Du må på ingen måte ta det som kritikk av filmen din, er mere mine synspunkt på hva som kunne løftet filmen enda et hakk....

Møkkamann sangen syns jeg passet veldig bra. Se bare i det den begynner. Akkurat det du er på vei oppover de veiene. Meget passende fra mitt ståsted.
Haha jeg tenkte mest på sidebrok (personlig takler jeg ikke norsk rap, å hvertfall ikke på dialekt) også var det en opera lignende sang :redface

Jeg kunne tenkt meg å sett enda mere stillbilder også om du har. Om du ikke skriver så mye om de, så er det hvertfall konge å se (få litt inspirasjon)

Jeg er av den helt ærlige oppfatning at en mc film ikke bør vare mer enn 6 min. Da med innslag av forskjellige vinkler og da bare høydepunktene. Det er begrenset hvor spennende det er å se på 10 min med motorveikjøring :-# :x (for min del)

Men du klipper til filmene dine, slik at de kjedeligste strekkene er vekke. Det går omtrent bare i svinger. Som gjør at 40 min med film går overraskende fort. Også innslagene av ruten dag for dag er helt topp....

Nei dette her er så bra at jeg er faen meg litt gira på å ta opp igjen filmingen selv. Det tar mye tid, men herregud så gøy det er å lage slikt som en kan se igjen på vinterhalvåret :yeyeye

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Høsttur 2015 (video)

Legg inn av Flanker »

Jeg tar det definitivt som kritikk, men med positivt fortegn... Dette er gode tilbakemeldinger å få! Jeg er jo fornøyd med filmen, men vil gjerne bli enda bedre :thumleft

Den operasaken ja... Er faktisk fra soundtracket til BlackHawk Down den. Både et forsøk på å bryte litt med høytempolåtene, og formidle en viss "sakral" stemning med de 28(?) hårnålene opp Lysebotn. Men ser at det kanskje ble litt vel mye av det gode der, når jeg ser filmen i ettertid. Det kunne vært mer effektivt hvis turen gikk nedover, med mer utsikt kanskje :scratch

Er helt enig vedr. lengde på film, ihvertfall sånn i utgangspunktet. Blir det mer enn 4-5 minutter i strekk, uten endring i kamaraposisjoner eller vettug klipping, så gidder jeg ikke mer. Samme med de som gir faen i å gjøre noe med lyden og det er en kakofoni av vindsus gjennom hele filmen. Da skrur jeg fort av, for jeg gidder ikke se stumfilm heller. Automatisk porrfilm-musikk lagt på av YouTube gir meg også noia.

Nå har jeg produsert et par "spillefilmer" i det siste, som en slags all-in-one løsning, i stedet for å lage separate, kortere filmer fra samme tur. Lengden gjør vel at en del hektes av eller ikke gidder å prøve engang, men det får så være. Filmene lager jeg for meg selv + evt. de andre som har vært med på turen. Ellers merker jeg at tempoet på redigeringsjobben går enormt opp når man har gjort dette noen ganger, så det er bare å kaste seg på filminga igjen :bananas

Flere stillbilder eksisterer, både fra meg og fra veldig mange andre som var med. Skal få samlet disse, så kommer de beste med i en turrapport av noe slag ila. noen uker...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Høsttur 2015 (video)

Legg inn av LordShaft »

Ja det blir akkurat som kapittel løsning på filmen. Å det mestrer du helt fantastisk.

Denne bør ligge i en egen tråd på turreferat delen av forumet. Så vi klarer å finne den igjen. Dette er helt klart en film jeg blir å se flere ganger :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Flankers rare turer og fjas! - Høsttur 2015 (video)

Legg inn av mortenolb »

Hvis jeg skulle få tilbake Internett og ender med å se filmen så må noen informere om nøyaktig når møkkafrans-sangen begynner, så jeg kan mute lyden rett før. Om jeg hører et kvart sekund av den så brekker jeg meg (No offence, bare for å spare meg selv for ubehag)

Svar