Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - 4 dager på Vestlandet (vi

Legg inn av Flanker »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Krav og krav, det er vel ikke noe krav ift. verken videokvalitet eller lengde på turrapporter ;-) Jeg lager video først og fremst for min egen del, for å ta vare på minnene. Og så synes jeg det er morsomt å redigere. Film i vei, jo mer kjøring jeg kan se på jo gladere blir jeg :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - 4 dager på Vestlandet (vi

Legg inn av Flanker »

Jaja, første uke på jobb er snart over. Et traume som vanlig etter ferien, men jeg skal kanskje ikke klage. Har blitt to betalte MC turer denne uken: Oslo i går, med god trening i lanesplitting med for bred sykkel til formålet på E18. Og en oppaltfortidlig tur til Fredrikstad i dag, med avreise 06:45. Motorvei = kjedelig, men det slår bil uansett. Ulempen er at orket til å kjøre kveldstur på morsommere vei reduseres etter slike dager.

Jeg har ihvertfall noe å se frem til: Neste helg avspaserer jeg fredag, og Smia MC legger ut på årets høsttur. Telemark, Ryfylke, Lysebotn, Suleskar... Jepp, det skal bli digg :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - 4 dager på Vestlandet (vi

Legg inn av LordShaft »

Det der er en av de tingene jeg hatet med å jobbe 8 til 16.
Det er liksom bare helgene eller ferie det er mulig å få noe skikkelig turer. Det er så himmelsk å jobbe turnus, når en kjører mc. Masse fri midt i uken å en kan planlegge nesten etter været, ikke jobben :thumleft

Jeg hadde aldri kunne begynt i vanlig jobb igjen

Note4

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - 4 dager på Vestlandet (vi

Legg inn av Flanker »

Straks klart for en søndagstur, så får vi se hvor man ender opp: http://locatoweb.com/map/single/080157277" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - 4 dager på Vestlandet (vi

Legg inn av Flanker »

Faen... Det straffet seg å overliste værgudene for halvannen uke siden. I dag tok de hevn! Telemark var feil valg, skulle tatt Skjærhalden gitt. Damn you, Yr.no

Det startet med noen små drypp over Meheia, enda flere små drypp på vei fra Notodden til Bø. Der ble en halvshabby lunsj inntatt... Mat er mat! Og så åpnet himmelen sluser seg skikkelig, temperaturen må ha vært nede i nærmere +10 og sånn fortsatte det til vi kom over Vindfjell og inn i riktig fylke igjen (Vestfold).

Uansett, Valebøveien er forsåvidt morsom i regn også. Og Hanekleiva med fritt leide på hjemveien er heller ikke å forakte :thumleft

27 mil er greit tidsfordriv på en søndag...

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Flanker »

Selv om dagens tur ble rimelig våt kom det da noe godt ut av den... Mer video! Som kompensasjon for de som fikk blodpropp av å lide seg igjennom videoutgaven av forrige turrapport har jeg denne gangen fattet meg i kortet. Bare 4min. 37sek. opp Hanekleiva :vs

Stedet er velkjent for mange på Østlandet, og er i tillegg til å være et fint stykke MC-vei et mye brukt sted å brekke av E18 for å finne morsommere veier når man kommer nordfra. Så da kan dere Vest- og Nordlendinger se filmen, så vet dere hva vi snakker om når begrepet "Hanekleiva" dukker opp her inne.

Disclaimer: Nevnte Vest- og Nordlendinger må huske at vi er på Østlandet her, nærmere bestemt Vesfold fylke. Ikke forvent Trollstigen nr. 2 eller noe sånt :[-X

[video]https://vimeo.com/136445041[/video]

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av kjellv »

Flanker skrev:Selv om dagens tur ble rimelig våt kom det da noe godt ut av den... Mer video! Som kompensasjon for de som fikk blodpropp av å lide seg igjennom videoutgaven av forrige turrapport har jeg denne gangen fattet meg i kortet. Bare 4min. 37sek. opp Hanekleiva :vs

Stedet er velkjent for mange på Østlandet, og er i tillegg til å være et fint stykke MC-vei et mye brukt sted å brekke av E18 for å finne morsommere veier når man kommer nordfra. Så da kan dere Vest- og Nordlendinger se filmen, så vet dere hva vi snakker om når begrepet "Hanekleiva" dukker opp her inne.

Disclaimer: Nevnte Vest- og Nordlendinger må huske at vi er på Østlandet her, nærmere bestemt Vesfold fylke. Ikke forvent Trollstigen nr. 2 eller noe sånt :[-X
Som Nordvestlending må jeg bare si at Hanekleiva virker forlokkende!
Etter å ha sett filmen vil jeg ikke sammenligne denne med Trollstigen, her er jo svingene og flyten en helt annen. Virker også mye morsommere å kjøre (jfr. en annen tråd her inne om hårnålsvinger)
Den spektakulære naturopplevelsen fra Trollstigen mangler, men veien virker mye morsommere å kjøre!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Flanker »

Veien er flott den, og flyten blir god. Men totalopplevelsen kan ikke sammenlignes med det man finner på Vestlandet. Blant annet Trollstigen :thumleft

Fikk fritt leide opp Vammensbakkene også, rett utenfor stuedøra mi. De valgte jeg klokelig å ikke filme i dag :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Bjerknez »

Er det bare meg som mener at det ser ut som om videoen går litt i "slow motion"? Føler liksom ikek at den oppfattede hastigheten er den reelle...
kanskje noe galt med renderingen av videoen eller noe?

Men ellers så dette meget oppegående ut :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av mortenolb »

Bakdelen med hanekleiva er vel at det er nesten meningsløst, siden det tar omtrent tre minutter :sorry

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Flanker »

mortenolb skrev:Bakdelen med hanekleiva er vel at det er nesten meningsløst, siden det tar omtrent tre minutter :sorry
Veien er forsåvidt morsom fra du kommer ut av 30-sonen i Sande og til krysset Hof/Eidsfoss. Kjører du det strekker på 3 min. så er du sprek! Tar du til høyre da fortsetter morsom MC vei til Eidsfoss og videre langs Eikeren, helt til Fiskum. Da er det over på... Hmmmm... Rundt 40 min. Men det er morsomme veimuligheter i alle retninger videre også.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av mortenolb »

Joda, men selve hanekleiva! 3 minutter var såklart å ta i, men tar jo ikke lang tid :-)å . Er dem ferdige med å ha grusvei nord for Eidsfoss nå forresten?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Flanker »

Veien heter faktisk Hanekleiva fra rundkjøringa i Sande og helt til krysset Hof/Eidsfoss. Men oppover langs Eikeren er de ferdige ja, har ikke vært noe veiarbeid der denne sesongen. Det er bra dekke hele veien til Vestfossen nå.

@Berknez: Jeg tror ikke det er noe galt med rendringen. Ikke så mye som kan gå galt når man kjører en 720p 60fps video gjennom iMovie... Tror jeg? Er vel mest kombinasjonen av vidvinkel og at kameraet følger hodebevegelsene mine gjennom svingene som gjør at det kan virker litt slow motion. Jeg tipper fartsfølelsen hadde blitt større hvis kamera var montert på sykkelen, og fanget nedlegg og krapphet på kurver 100%

Har planer om å teste flere kameraposisjoner snart, så får vi se. Kanskje til helgen :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av Flanker »

Da ruller Smia MCs Høsttur 2015 straks avgårde. Følg turen gjennom helgen her:

GPS sporing i sanntid med LocaToWeb: Smia MC Høsttur 2015
http://locatoweb.com/map/single/192456108" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Flankers rare turer og fjas! - En kort video...

Legg inn av ojda »

Flanker skrev:Da ruller Smia MCs Høsttur 2015 straks avgårde. Følg turen gjennom helgen her:

GPS sporing i sanntid med LocaToWeb: Smia MC Høsttur 2015
http://locatoweb.com/map/single/192456108" onclick="window.open(this.href);return false;
God Høsttur :vs Sjøl lurer jeg på en hvilehelg (er jo tross alt fryktelig gammel) :gk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar