Rustee - Oppdatering!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av Carpa »

TheHaughom skrev:Høres ut som du har god fremgang i alle fall, Rustee. Synd oppkjøring blir litt senere enn forventet!
Tror du bør kjøpe MC før kiden kommer, ellers blir det fort lagt ned veto mot å kjøpe. :roll
Helt enig :knegg
Og dessuten er det mye igjen av sesongen når du får lappen :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av rustee »

TheHaughom skrev:Høres ut som du har god fremgang i alle fall, Rustee. Synd oppkjøring blir litt senere enn forventet!
Tror du bør kjøpe MC før kiden kommer, ellers blir det fort lagt ned veto mot å kjøpe. :roll
I går var læreren fornøyd ihvertfall, så da får jeg også være fornøyd :D Aner jo ikke selv om det er bra eller dårlig, bare prøver å gjøre som han sier :P :p
Skjønner godt hvorfor du er så fornøyd med Duke, for blir bare mer og mer glad i den etterhvert som jeg får tid på den :yeyeye
Fikk beskjed av kona sjøl i går at hu helst ville at jeg skulle vente til våren igjen evt for å få spart enda mer egenkapital, men får se hva jeg får til når lappen er i boks. Skal på ferie store deler av august, så blir uansett lite kjøring da i utgangspunktet. Blir dyrt hvis jeg skal ta sykkel til Danmark og hu ta bikkjene og bilen på samme ferie. Men får se hva som skjer og når lappen er i boks :-)
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av rustee »

Carpa skrev:Helt enig :knegg
Og dessuten er det mye igjen av sesongen når du får lappen :thumleft
DET er sant! Men som sagt, skal på ferie store deler av august, så må tenke litt på det når jeg er ferdig med lappen. Skal selvsagt prøve å grine meg til det, for skal jo ikke ha pappaperm før kona er ferdig med sin. Så får med en god del av sesongen til neste år! Vil heller kjøre sykkel til/fra jobb enn '98 modell Opel Corsa jeg kjører til og fra jobb per i dag. Begynner jaggu å bli sliten den også, skrangler fælt når jeg kjører :redface
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av TheHaughom »

Med skikkelige hansker og kjøreklær kan du jo pendle til jobb nesten hele året.
Syklene er jo også en anelse billigere på høsten, enn på våren.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av rustee »

Ikke fullt så fan av å kjøre annet enn bil på vinteren :P :p Fant forøvrig ut at jeg ikke får mer enn 20% bonus hvis jeg kjøper sykkel nå, men hvis jeg venter til mai neste år (fyller da 28), så får jeg 50% :scratch


Byttet kjøreskole i dag også, fikk en oversikt der jeg må vente 1 mnd på å få begynt på det obligatoriske :confused Det var uaktuelt, så da byttet jeg som sagt kjøreskole til noen med litt bedre kapasitet/flere kjørelærere. Så da ble det satt opp dobbeltime 14/6 og 2 dobbeltimer 17/6 (2 forskjellige tider på dagen) :D
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av Carpa »

Alt for lenge å vente en hel måned så det er bra du fant noen andre.
Har du oppkjøringsdatoer som ikke er så langt frem i tid da? Eller har du meldt det opp selv kanskje?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av rustee »

Syns selv det var alt for lenge, spesielt siden det ikke var en eneste kjøretime imellom der. Vil være ferdig med minimum det obligatoriske før jeg drar på ferie i starten av august, noe den nye skolen kunne garantere 100%. Oppkjøring var ikke 100% sikkert, da hu måtte fikse oversikten først. Men iom at jeg var på jobb, så hadde jeg ikke tid til å vente på at det skulle skje. Ganske stramt tidsskjema på jobb :sk? Har ikke ordnet det helt ennå, hu jeg snakket med på den nye skolen skulle ordne alt sammen, så jeg venter egentlig bare på datoer for annet enn kjøretimer nå :-)
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av rustee »

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her ser jeg, får skylde på enorme mengder jobb, fint vær og tid :P :p Siden jeg allikevel er syk, så kan jeg jo oppdatere de siste kjøretimene i samme slengen :-)

14.06.2013

Første kjøretime med ny kjøreskole :-) Møtte opp for å kjøre litt på bane, sånn at han kunne se hva jeg kunne der. Fikk vite dagen før at Yamaha FZ6 Fazer'n hadde fått ødelagt drivverket sitt på langtur den dagen, så han skulle heller ta med en BMW F650GS jeg kunne prøve. Gikk forsåvidt helt OK, slet fortsatt litt med gangfartkjøring, men det var visst vanlig for de fleste elevene han hadde. Men sykkelen var helt forferdelig å kjøre, no offense dere som kjører slike sykler, men den likte jeg absolutt ikke :-k Slet med å finne gripepunktet og følte at den generelt sett var litt vanskelig å jobbe med. Skal selvfølgelig legges til at denne sykkelen var en smule syk, så kjørelæreren likte heller ikke å kjøre denne sykkelen. Heldigvis var det bare en lånesykkel pga Yamaha'en. Den begynte plutselig å blinke med blinklysene helt vilt ut ifra hva den selv ville, og hadde trengt en service (i følge læreren). Uansett, kjørte litt av de øvelsene man har på oppkjøring denne dobbeltimen. Som sagt, slet fortsatt litt, men regner med at det ordner seg :-) Alt i alt en helt grei time

17.06.2013
Her hadde jeg 2 doble kjøretimer ila dagen.
Kjøretime 1 gikk slik at jeg satt på med læreren oppi haugen i Larvik, slik at jeg skulle få kjøre litt i boligfelt og få litt mer forståelse for trafikken osv. Denne gangen på en BMW F800GS. Og det var en relativt fin tur det, slet litt med plasseringene mine til å begynne med. Kjørte litt rundt og stoppet opp sånn at han kunne vise og forklare litt mens han tok en røyk (syns det er greit at vi tar 5 min midt inni for å oppdatere, selv om vi sikkert bare stopper sånn at læreren kan røyke :P :p ), og det gikk straks bedre etter det. Men det var en actionfylt time helt på tampen!! Kjørte bortover en gate, så fikk jeg beskjed om å svinge til venstre og til venstre igjen i neste kryss. Jeg svingte til venstre første gang, og la meg opp i 30 som er fartsgrensen, så blir det action. Kjørte forbi et hus der en kar sto ute og drev på med et eller annet, så kommer det et digert monster av en hund løpende ut fra den hagen idet vi kjører forbi. Den tok oss nesten igjen, og jeg skulle egentlig svinge til venstre i krysset som var ikke lenge etterpå. Mistet helt konsentrasjonen og var mest opptatt av å ikke kjøre på hunden som kom løpende etter, så kjørelæreren måtte minne meg på at jeg skulle svinge til venstre sikkert 6-7 ganger. Det gikk heldigvis bra, men jaggu ble jeg skremt :-)å Kjørte ned til kjøreskolen igjen og parkerte der :-)

Kjøretime 2 gikk egentlig rett og slett til helvete. Fikk meg til å tenke på om jeg egentlig var egnet til å sitte på en motorsykkel og om jeg ville fortsette med dette. Skulle fortsette i boligfelt og litt mer utfordrende med rundkjøringer, variert hastighet osv. Startet ganske greit, begynte å få til plasseringene litt bedre (er fortsatt ikke heeeelt 100% sikker på plasseringene, men de sitter på neste time). Så kom kjempesmell nr.1... Kjørte bortover ei gate og kom til enden, hvor jeg skulle svinge til høyre. Kom en bil fra venstre, og jeg hadde ikke vikeplikt annet enn i mitt eget hode. Hogde inn forbremsen så latterlig hardt at kjørelæreren deisa rett i ryggen min (godt man ihvertfall har ryggplate, for det var ubehagelig). Litt "lettere" irritert og vettskremt ble han og fikk høre greit at det der var livsfarlig. Fikk somlet meg avgåre igjen, etter å ha sluppet frem bilen. Ble sittende og gnage på det der selv, noe som resulterer i at konsentrasjonen satt ganske løst. Kjørte litt rundt og var litt flinkere, helt frem til en halvtime etterpå. Da kom vi til en rundkjøring for fjerde eller femte gang den dagen og et snev av panikk la seg over meg idet jeg så at det kom en bil fra venstre. Det var kjempesmell nr.2... Gjorde akkurat det samme som forrige gang, den eneste forskjellen var vel bare det at jeg var litt hard på forbremsen ved et uhell. Fikk karen i ryggen igjen og han ble nok en gang ganske oppgitt, forståelig nok. Merket der og da at det ikke var noen stjerner i margen denne kjøretimen heller. Men det toppet seg egentlig da jeg gikk på en liten smell mot slutten av kjøretimen. Han har en fast plass her i Larvik der han tar med alle elevene, for her lurer vi oss selv. Det er en bolig helt i enden av gata, men det går en liten vei ned til venstre som man egentlig skal kjøre. Tenkte ikke noe over det og kjørte helt opp til boligen, merket da at motivasjonen var relativt tynnslitt :sorry Fikk surret og rørt med ned den lille veien og tatt til venstre (helt syk hårnålsving akkurat der). Kjørte tilbake til kjøreskolen og fikk parkert, med en ganske usikker tanke som nevnt i starten..

Etter mye tenking og hjernesnurring, så fikk jeg satt opp flere timer når kjørelæreren ringte meg. Fant da også ut at jeg måtte skjerpe meg ganske kraftig om jeg skulle bli ferdig med førerkortet jeg har hatt lyst på i alt for mange år nå!

02.07.2013
Atter en gang to doble timer denne dagen!
Time 1: Møtte opp på skolen 15 min før tiden som vanlig, slik at jeg ikke skulle gå glipp av noe tid :P :p Morgentimer er helt fine å ha, frisk temperatur og jeg er allikevel oppe tidlig selv om jeg har fri. Yamaha'en var da tilbake igjen, så jeg skulle få kjøre helt alene på sykkelen :prop: Viser seg det at den sykkelen har mindre nyttelastevne enn en Honda NSR :scratch Uansett, fikk blitt smått kjent med sykkelen baki gården til kjøreskolen og surret meg opp på veien. Kjørte mye i smågater og større gater og litt i rundkjøringer osv. Var en helt fantastisk følelse å kjøre uten å ha læreren bakpå! Usikkerhet, angst og alt bare forsvant når jeg satte meg på en liten tiger (den maler så fint som en tiger). Var på skikkelig cruisetur i Larvik, og koste meg helt sinnsykt! Stoppet ca halvveis for den vanlige røyken og snakken med læreren med en liten update på hvordan det hadde gått, hva som skulle skje osv :-) Kjørte litt flere rundkjøringer og kryss, som gikk ganske bra og bare rullet rundt i byen som om vi var på sightseeing :P :p Var så befriende at jeg klarte å få til det jeg surret med gangen før. Var et par tilfeller der jeg stoppet opp uten at jeg hadde vikeplikt, men det var rett og slett fordi jeg stresset litt i de enkelttilfellene. Men morro var det uansett! Avsluttet turen ved å kjøre tilbake til plassen ved boligen og venstresvingen, som gikk helt strålende! Kjørte da litt sikksakk i gatene ned igjen til skolen og parkerte der sånn at læreren fikk hatt lunsjpause før neste doble time.

Time 2: Etter en baguett og litago på Shell, så var det duket for litt mer kjøring :thumleft Skulle nå kjøre oppover mot Sandefjord (ca 20 min på landevei) og kjøre litt i gatene der. Var helt sinnsykt så deilig det var å cruise oppover landeveien i 60 på sykkel med læreren bak meg. Han sier ikke så alt for mye bortsett fra å si hvor vi kjører, så følte nesten litt at jeg kjørte alene :D Kjørte opp til Sandefjord, hvor han har en fast plass der 99% av elevene surrer. Det er et skilt hvor det ikke er tillatt med motorvogn, men det er et underskilt der som sier at det er 300m eller noe slikt, noe jeg ærlig talt ikke la merke til engang :redface Jeg tenkte at jeg var kjempeflink og oppmerksom som blinket til høyre og plasserte meg deretter. Så kom beskjeden om å stoppe i krysset. "Se på skiltet en gang til, så svarer du på hvorfor du blinker til høyre". Fortsatt overså jeg underskiltet og forklarte at det ikke var lov med motorvogn der inne. Læreren begynte å humre litt og sa at jeg gikk i akkurat samme felle som 99% av elevene hans og spurte om jeg ikke så underskiltet. Svaret var jo da nei og vi kjørte videre...rett frem :P :p Etter litt surr og rør i sentrum, med kun 2 feilplasseringer (en gang så lå jeg for langt til venstre i enveiskjørt når vi skulle til høyre og en gang tok jeg liksågodt opp begge feltene inn mot en rundkjøring), kjørte vi og stoppet slik at vi kunne snakke litt om inntrykk osv :-) Turen var da duket for landevei helt tilbake til Larvik, som igjen var en helt ufattelig følelse. Skjønner godt hvorfor vi (kan jo inkludere meg selv også) utsetter oss for noe så flott som motorsykkel :prop:

Det var vel en rimelig grei oppdatering på hva som har skjedd! Har fått oppkjøringsdato, men holder denne hemmelig inntil videre ;-) Skal ha veiledningstime trinn 3 på torsdag, så er det over på langkjøring osv før oppkjøring i løpet av sesongen :D
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av TheHaughom »

Kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsene dine. Spesielt det med om jeg skulle gi opp hele kjøringa. Hadde en slik periode når jeg tok kjøretimer selv, fikk ikke ting til å stemme og følte kjørelæreren var jævlig negativ til alt. Ingenting satt, og jeg gledet meg ikke spesielt mye til neste kjøretime.

Fikk dreisen på det etter hvert og da kom gliset og mestringsfølelsen.

Har aldri sett meg tilbake etter det, MC er heeeerlig! :thumleft


Har du fått oppkjøringsdato enda?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av Carpa »

Stakkars sjåførlærer :knegg sorry, men kan ikke annet enn å le av bråbremsingene dine, en motorsykkel har ganske så bra bremser i forhold til en bil :knegg

Men nå er du godt i gang og mestringsfølelsen kommer etterhvert, helt sikkert. Ingen av oss har medfødte talenter for noe som helst, alt må trenes opp :thumleft

Lykke til videre :D
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av rustee »

TheHaughom skrev:Har du fått oppkjøringsdato enda?
Har fått oppkjøringsdato, men selv ikke kjerringa vet når den er ;-) Holder det for meg selv inntil videre, så slipper jeg å få en grusom prestasjonsangst :P :p

Carpa skrev:Stakkars sjåførlærer :knegg sorry, men kan ikke annet enn å le av bråbremsingene dine, en motorsykkel har ganske så bra bremser i forhold til en bil :knegg

Men nå er du godt i gang og mestringsfølelsen kommer etterhvert, helt sikkert. Ingen av oss har medfødte talenter for noe som helst, alt må trenes opp :thumleft

Lykke til videre :D
Ja, syns synd på han selv også. Ler litt av det selv i etterkant, men var en grusom følelse der og da. Fikk kjenne skikkelig på hvordan de bremsene føles når de klemmes for hardt inn :P :p
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av Carpa »

Jeg holdt også helt kjeft om oppkjøringa mi, bortsett fra til de jeg øvelseskjørte med og nærmeste familie.

Det er press nok som det er :-)å

Men jeg tror det er viktig å være litt nervøs. Det skjerper sansene og viser en sterk motivasjonen :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av rustee »

Det er helt sant. Kommer nok til å fortelle hu her hjemme det, men får holde det :P :p Jo færre som vet, jo bedre er det syns jeg. Mindre folk som lurer på hva som skjer :-)
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av rustee »

Kommet hjem igjen etter dobbeltime i dag :) Så da kan jeg jo oppdatere litt her, siden jeg har fri fra jobb + er syk (typisk å være det når man har fri :P :p )

Skulle møte opp 09.30, men jeg møtte opp litt tidlig i dag. Skulle hente pakker på posten, men de var ikke så trege som de pleier å være :-k
Uansett, snakket kjapt om hva planen var de første kilometrene. Gleden strømmet rundt i kroppen når det var E18 med 80 og 100 sone som skulle rulles på til å begynne med! Makan, så gøy! Litt irriterende vindstøy, men det var min egen feil som ikke hadde klikka igjen pinlocken. Litt vind, men det var bare morro :D Følelsen av at vinden tok litt tak i kroppen var ubeskrivelig deilig, og nok en bekreftelse på drømmene om å cruise langs veien når egen sykkel er i boks :yeyeye
Turen gikk deretter inn i Sandefjord for å kjøre litt mer i bymiljø med rundkjøringer osv. Dette gikk overraskende bra, bortsett fra i 1 kryss! Var ikke bestemt nok på giret, så jeg tråkket giret i fri istedenfor 1, så det var litt køddent når jeg skulle ta igang kan man si :P :p Flaks for meg, så kom det ikke noen biler der jeg bokstavelig talt midt i veien! Kjørte litt rundt og klarte å kvele sykkelen pga stress for å kjøre når det var luke. Men det gikk bra det også, kom igang igjen og fikk kjørt.
Så stoppet vi halvveis i dobbeltimen for å snakke litt og legge planene for veiledningstime trinn 3, hvor læreren skulle holde helt kjeft og bare fortelle hvor vi skulle kjøre. Det var jaggu morro det også, endelig nærme meg a være klar for oppkjøring! :D
Kjørte litt på landevei nedover og han valgte en fin rute med endel svinger, både litt krappe og ganske slake. Da fikk jeg samtidig slått fra meg det med frykten for å ikke klare å ta to svinger etterhverandre! Kjørte litt gjennom Larvik og nok en gang overså jeg et fordømt underskilt! Må øve litt på det når jeg kjører bil og når jeg kjører sykkel neste gang...
Men, i hvertfall, så returnerte vi til skolen og pratet litt om hvordan det gikk. Læreren syns det gikk relativt bra, selv om jeg kan bli litt stresset. Det er jo noe jeg selv må jobbe med, at jeg ikke har dårlig tid!! Regner med at jeg trenger 1 kjøretime til for å finpusse litt på huet mitt, evt 1 til rett før oppkjøring for å være varm i kroppen når det er min tur :D

Det var vel oppdateringen for denne gang, nå er det bare å vente på telefon i slutten av neste uke sånn at landevei og presis kjøreteknikk skal planlegges :prf

Eneste litt leie jeg har funnet ut, er at det er null poeng i å kjøpe sykkel i 2014 også :grt Skal ha pappapermisjon juli, august, september og halve oktober, så da forsvinner sesongen. Men får bruke tiden til å finne ut nøyaktig hva jeg vil kjøpe og prøvekjøre endel sykler :mc1
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Veien til førerkortet

Legg inn av rustee »

Hadde helt glemt at jeg hadde opprettet den her, jeg. Har forsåvidt ikke skjedd så alt for mye, bortsett fra langkjøring, kjøregård, enkeltime for å få krypen på plass og oppkjøring siden sist.

Utelater alt annet enn oppkjøring, for det er jo ikke så spennende å lese om nå uansett. Ikke husker jeg det heller :P :p

Anyway.....hadde oppkjøring i dag klokka 09.25 i Skien! Møtte opp på trafikkstasjonen klokka 08.00 for å betale for meg og roe nervene, der jeg gikk igjennom øvelsene inni hodet ved kjøregården. Slo meg fort at det var en liten kjøregård, der det var litt køddent å få riktig hastighet på unnamanøvrering. Men det er ikke så nøye. Møtte en som skulle ha oppkjøring, så jeg ble sittende og se på han mens han tok kjøregården og jeg allikevel ventet på kjørelæreren min. Gikk forresten bra med han som var før meg :thumleft I tillegg tok han billappen i går på bursdagen sin, som han også klarte! Det er bra.

Tilbake til min kjøring... Varmet opp litt. Kjørte litt rundt om kring for å bli litt "kjent" med sykkelen igjen, før jeg kastet meg ut i krypkjøring. Dette gikk smertefritt, så jeg beveget meg over på unnamanøvrering. Gikk litt så som så, ikke imponert over meg selv. Var nok nervene som rotet det til for hodet mitt. Flyttet meg til bremsing og sving osv, gikk bra. Tok en pause hvor læreren gikk igjennom det tekniske, før jeg bare kjørte litt rundt og gjorde øvelsene en gang til.

Sensoren kom tilbake, gjorde seg ferdig med forrige elev og forsvant igjen. Når han kom tilbake, kjente jeg at nervene var på utsiden. Snakket litt om løst og fast mens vi gjorde oss klare. Klarte de fleste kjøregårdøvelsene på første forsøk, bortsett fra svingen :-k Fikk en intens kløe på hånda inni hansken, så jeg slapp opp gassen for å klø på holken...Var vanvittig teit gjort, men klarte den på andre forsøket :-)

Så var det kjøredelen da... Var ubrukelig nervøs og slet med å få på plass intercom osv. Ørepadene sled vekk, så jeg måtte be sensoren gi instruksjoner gang på gang :redface Cruiset litt rundt i "bystrøk". Var ikke så mye sentrum akkurat, som jeg ble forespeilet.. Mesteparten gikk på landevei, noe jeg syns var helt fantastisk!! Landevei slår alt annet når som helst :prop:

Kjørte litt til på landevei og tilbake til trafikkstasjonen. Var så ufattelig nervøs for hva utfallet var.. Hadde en veldig god følelse, samtidig som at jeg hadde en veldig vond følelse på det hele. Visste jeg hadde ligget litt under fartsgrensen på flere strekninger på landevei, men unnskyldte meg bare med at det var så varierende kvalitet på veien at jeg følte det var mer riktig å finne en mellomting. Det syns han forsåvidt var en god forklaring på det.

Han sa noe sånt som: "Som jeg sa innledningsvis, så er min jobb å ikke se på feil du gjør. Det er krav jeg kan stille en erfaren sjåfør. Jeg er kun ute etter å se hvordan fin flyt og arbeidsvanene dine i trafikken. Og ut ifra det jeg har sett i dag, så har jeg ingen problemer med å gratulere deg med bestått førerprøve." Så da er endelig den i boks, samme dagen som jeg reiser på ferie! Blir vanvittig deilig :-)å Den ferien her kommer til å være den beste ferien på vanvittit lenge!! :banansplit :banansplit :banansplit
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

Svar