Rustee - Oppdatering!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av rustee »

Takk takk :D
Ble som sagt litt skuffet, men følte allikevel at det var helt perfekt sykkel etter å ha sittet på den og "følt" på den. Har ikke vært skuffet et mikrosekund ennå, så føler selv det var et godt valg til syvende og sist :-)
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av rustee »

Takk takk! :knegg Syns selv den er konge utseendemessig :-) Kraften holder i massevis også for en nybegynner på veien!

Legger opp de 2 bildene jeg har for øyeblikket, fra butikken + den dagen jeg hentet den:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av Flanker »

Gratulerer med flott sykkel!

Sigg79
Innlegg: 61
Registrert: 03 jun 2012, 01:17
Motorsykkelen din: Yamaha FZ6 S2 '07

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av Sigg79 »

Grattis! Tror du kan regne med mange problemfrie mil på den! :thumleft

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av DrGreve »

Artig og lettkjørt sykkel. Gratulerer!
En veninne kjøpte denne i fjor og er meget fornøyd. Tror det er samme motoren?
nybiken.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av rustee »

Takk, den er veldig stas å kjøre :-)
N og f har samme motor, mener jeg også. Fine i f utgaven også


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av rustee »

Elolz skrev:Er vel bare kåpene som er forskjellige på de, N for naked og F for fairing, akkurat som med Kawasaki ER6 :-k
Stemmer det :-)



Forøvrig så var det så latterlig mye vind klokken 5 på morgenen i går når jeg skulle på jobb, at jeg valgte å la sykkelen stå hjemme. Men i dag, så blir det kjøring til og fra jobb + en tur med en tidligere kollega til Vindfjelltunet for en kaffekopp :prop:
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av rustee »

Vært litt kjøring de siste dagene og nærmer meg fort 1000km og første service nå :) Gud bedre det har vært kaldt på fingrene å kjøre til jobb med -1-2 grader på morran! Skulle gjerne hatt varme i holkene nå! Får vurdere det etterhvert!

Har forøvrig kommet til det punktet at sykkelen har blitt ufattelig skitten.. I den sammenhengen, så ønsker jeg gjerne noen tips til hvordan jeg vasker sykkelen? Tenker da spesielt på litt det med smøring av kjedet osv.
Vaskemiddel som kan anbefales, egentlig alt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av jongsanim »

Har sett en del på denne her for inspirasjon :)

http://m.youtube.com/watch?v=HREqf4wIukA" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av rustee »

jongsanim skrev:Har sett en del på denne her for inspirasjon :)

http://m.youtube.com/watch?v=HREqf4wIukA" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Takk, den får jeg kikke litt på :thumleft

Elolz skrev:Jeg bruker WD-40 til å rengjøre kjedet med, sprayer litt på og børster litt med en slik børste: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Va ... ste-82404/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tørker av kjedet med en fille. Går over hele kjedet slik, og så sprayer jeg på kjedesprayen. Ligger noen tråder innpå her om kjedespray, virker som Motul sin er den som får mest skryt.

Når det gjelder vask spyler jeg først av sykkelen, har sånn dusj-greie på hageslangen som jeg bruker. Så vasker jeg over med varmt vann med såpe oppi, bruker gjerne litt på hansken og. Bruker vaskehanske og ikke svamp, da det visstnok skal være bedre. Hvis du vet at du skal polere og vokse, så kan du bruke en heavy såpe som stripper gammel voks. Bruker Turtle SuperWash men finnes nok mye bedre ting å velge mellom. Hvis jeg derimot ikke skal vokse og vil beholde voksen som er på, så bruker jeg Meguiar's Soft Wash.

Har gode erfaringer med Meguiar's Deep Crystal serie for polering. Går først over med Paint Cleaner (lakkrens), deretter polish, og til slutt voks. Ville ha voks som beskytter lenge, så gikk for Collinite 915.

Felger vasker jeg med Turle PreWash-T, tar litt på en fille og bare tørker av. Har også brukt WD-40 en gang i blandt.
Eksosrør og div metall tar jeg også med WD-40.
Strålende, da får jeg gå til innkjøp av dette ved første anledning! Får skrive en handleliste på dette imens :D
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av rustee »

Ble kjøring til og fra jobb i dag også, men ble som sagt i posten lagt ut tidligere i dag stivfrossen i fingrene igjen! Må være noe galt med gradestokken her hjemme som viser 4 plussgrader, for de digitale målerne jeg kjørte forbi på morran viste -1 :eh Kom ihvertfall helskinnet til jobb, det er det absolutt viktigste! Litt kulde tåler man :roll
Fikk min første nestenulykke på vei hjem fra jobb, noe som satte en real støkk i meg! Det som skjedde var at jeg kjørte kom til en rundkjøring, hvor jeg lå bak en bil (ikke heeeelt trygg på å kjøre forbi biler ennå, så jeg ligger heller bak de :P :p ). Var klar bane fra venstre, så bilen kjørte med meg hakk i hæl. Hadde riktignok en liten luke, selv om den kanskje var litt liten. På min høyre side i rundkjøringen sto det en bil, som tilsynelatende enten hater folk på mc, eller som ikke så meg. Årsak kan være samme pokker egentlig, men han kjørte liksågodt ut i rundkjøringen rett etter bilen jeg lå bak. Var ikke mange cm fra å måke rett i siden på bilen når sykkelen stoppet! Fikk i det minste testet nødbrems, om ikke annet. La merke til at bilen bak meg viftet med armene ut gjennom vinduet til han idioten (rett og slett) som kjørte ut i rundkjøringen.
Var bare sjeleglad for at det er såpass med trafikk i området i det tidsrommet hvor jeg reiser hjem, slik at hastigheten var relativt lav!

Så, vær forsiktig folkens, det er jaggu ikke sikkert dere blir sett selv om dere har godt synlig hjelm!! :evil
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Rustee - Oppdatering!

Legg inn av mortenolb »

Fin sykkel, også får du bli med på tur med meg og Toven når han også har fått seg sykkel!

Svar