Tor2502's blogg. -sesongåpning 2015

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av Bjerknez »

tor2502 skrev:Jeg tør ikke å gi meg ut på en review av vstar 1300, det var en interesang sykkel å kjøre , totalt vibrasjonsfri, men å gi en review vil jeg ikke gi meg ut på til det var turen alt for kort det vil nok kreve en helg med kjøring men sykkelen ga mersmak det gjorde den
men ikke så mye mersmak at jeg vil vurdere å kjøpe en.

Når det er sagt så har jeg sagt det før for meg spiller det ingen rolle hva folk flest kjører det som teller er at de er fornøyde selv,
hva andre syns og mener har ingenting å si det er DU som eier og bruker sykkelen.

Når det gjelder Vrod'n - at den har en slik karakterisikk i motoren det har sin forklaring som jeg kunne godt skrevet side opp og ned om
- StageII kammene våkner til liv ved 5k og screamer helt opp til turtallssperra
- Destroyer throttlebody(58mm, standard er 53mm) og Destroyer injectorer har også innvirkning


Jeg kjører rett som det er på 2500-3000 og jeg opplever det ikke slik som du forklarer, men det er en høyturtalls-motor som liker
turtall. På vanlig kjøring er jeg nesten aldri over 5k

Men jeg liker det sånn, så thats IT, lik det eller ikke idont give a shit, det er jeg som bruker den og ikke andre så det er så greit.
Når det gjelder vibrasjonene er de vanskelige å gjøre noe med , det har med motorkarakteristikken å gjøre
de vibr. er mellom 2800-3200
det har med at balanseakselen klarer ikke å få det smooth over hele turtallsskalaen , og en Harley skal vibrere litt, det skal ikke være som en japse sykkel, hadde en honda i 11 år , kunne nesten sette en 20-kroning på høykant på blokka.

fant litt tekniske specs:

1300 xvs

73hk @5500
106nm@4000
304kg

vrod cvo screamin eagle

155hk @9000
154nm@8200
295kg

Det blir nesten som makanikeren på LB sa: dette er kompromissløst racing oppsett.

Nå håper jeg at ingen blir fornermet over innlegget...... det er ivertfall ikke min intensjon å fornærme noen.

Grunnen for at den skal selges er at det må gjøres plass i garasjen og økonomisk for en road king cvo, hadde det ikke vært for det
ville sykkelen ikke vært for salg, det blir for kostbart å sitte på to cvo'er
Dette var overhodet ikke for å fornærme deg Tor. Jeg sa akkurat det samme til deg (eye for an eye). Dette vil ikke si at jeg synes sykkelen er dårlig. Langt her i fra. Dette var den råeste sykkelen jeg har kjørt til nå (inkludert min egen). Gjennomført HELE veien etc. Men så koster den også 100.000,- mer.

Sykkelen din ga så absolutt mersmak og den var kjempemorsom å kjøre, men jeg vil nok være en som liker momentet mye lenger ned på turtallstigen. :D

Jeg har jo ikke rare sammenligningsgrunnlaget så alt jeg kjører blir sammenlignet med min egen og problemet er vel at min og din sykkel er så forskjellige som dem kan for blitt. Langt mer forskjellige enn jeg først trodde, for jeg trodde at en V-Rod var en mer cruising sykkel enn det den var. Men som du sier, dette er en racing cruiser (eller hva det skal kalles) En meget spesiell og flott sykkel på godt og vondt.

Når dte er sagt, så prøver jeg den gjerne igjen ved neste møte. Absolutt en sykkel jeg likte og det har jeg ikke sagt om mange sykler for å si det sån :)

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av tor2502 »

Jeg lar meg ikke fornærme, så det skal du ikke være redd for, er ganske tjukkhuda på det feltet.
Men har du lyst til å ta deg flere turer på V er det slettes ikke noe problem.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av Bjerknez »

tor2502 skrev:Jeg lar meg ikke fornærme, så det skal du ikke være redd for, er ganske tjukkhuda på det feltet.
Men har du lyst til å ta deg flere turer på V er det slettes ikke noe problem.
Ser frem til det Tor! :thumleft

Uansett, et smykke av en sykkel du har der :prf

Jeg prøver bare å være så objektiv som overhodet mulig uten å "fornerme" noen. Synes det blir litt mer troverdig det man sier når man ikke bare driver og duller og nusser, hehe.
Men med V-rod'en var det jo ikke veldig mye å trekke for, og de som kjølrer en slik sykkel driter jo fullstendig i vibrasjoner og det høye turtallet etc. Det er jo nettopp derfor dem kanskje kjøper sykkelen. Dette er bare min mening, ikke noe annet, og i tillegg kjørte jeg ikke mer enn rundt 5km. totalt, så det bør vel ikke legges veldig mye vekt på min "review" uansett :lol

Du får di lyd fra deg en helg i juli så finner vi på noe "lurt" :vs

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av tor2502 »

Litt for å ilustrere hva jeg mener..... med smooth

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zFXayz0m ... jCOzLxTe7d[/video]
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av Bjerknez »

tor2502 skrev:Litt for å ilustrere hva jeg mener..... med smooth

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zFXayz0m ... jCOzLxTe7d[/video]
Haha, dette ble vel litt i overkant smooth og dermed litt "kjedelig

Finnes en mellomting, hehe.

Artig video :thumleft

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av tor2502 »

og i tillegg kjørte jeg ikke mer enn rundt 5km. totalt, så det bør vel ikke legges veldig mye vekt på min "review" uansett :lol
5km på xvz , derfor ville jeg ikke skrive noen review til det var turen for kort.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av Bjerknez »

Da glemmer vi den saken :vs

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av tor2502 »

Vi tar opp tråden litt senere i Juli , siste helga i Juni er jeg opptatt og 25-27 juli er det Horten treffet.
innimellom burde det være muligheter.
Trash treffet er 4-6 juli , ikke helt bestemt ennå
Tigern treffet er 6-8 august - det er bestemt.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av Bjerknez »

Fra 14. - 22.juli så tar jeg turen til vestlandet, men utenom dette er jeg stort sett ledig for artige påfunn. Kan jo ta noen midtukers dager også, spesielt i juli fro min del fro da her jeg ferie.

Du får gi lyd fra deg så snakkes vi :D

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av tor2502 »

Kanskje du blir med på Horten treffet eller er du kake etter Molde turen?
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av Bjerknez »

tor2502 skrev:Kanskje du blir med på Horten treffet eller er du kake etter Molde turen?
Litt langt frem til at jeg kan gi noe konkret svar, men Horten treffet bør vel la seg gjøre. Er jo kun ca. 3 mil til Horten for meg hvis jeg tar fergen :-)

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:
tor2502 skrev:Kanskje du blir med på Horten treffet eller er du kake etter Molde turen?
Litt langt frem til at jeg kan gi noe konkret svar, men Horten treffet bør vel la seg gjøre. Er jo kun ca. 3 mil til Horten for meg hvis jeg tar fergen :-)
Jeg tar fergen fra Moss, slipper å kjøre rundt da , men har du lyst å kjøre rundt kan vi godt det eks. ta Oslofjordtunnellen.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av Bjerknez »

tor2502 skrev:
Bjerknez skrev:
tor2502 skrev:Kanskje du blir med på Horten treffet eller er du kake etter Molde turen?
Litt langt frem til at jeg kan gi noe konkret svar, men Horten treffet bør vel la seg gjøre. Er jo kun ca. 3 mil til Horten for meg hvis jeg tar fergen :-)
Jeg tar fergen fra Moss, slipper å kjøre rundt da , men har du lyst å kjøre rundt kan vi godt det eks. ta Oslofjordtunnellen.
Viu kunne gjort det, men den Oslofjordtunnelen samt veien dit er svært kjedelig. Da er dte bedre at vi drar tidligere med fergen til Horten tror jeg og heller bruker tiden på noen veier der borte?

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:
tor2502 skrev:
Bjerknez skrev:
tor2502 skrev:Kanskje du blir med på Horten treffet eller er du kake etter Molde turen?
Litt langt frem til at jeg kan gi noe konkret svar, men Horten treffet bør vel la seg gjøre. Er jo kun ca. 3 mil til Horten for meg hvis jeg tar fergen :-)
Jeg tar fergen fra Moss, slipper å kjøre rundt da , men har du lyst å kjøre rundt kan vi godt det eks. ta Oslofjordtunnellen.
Viu kunne gjort det, men den Oslofjordtunnelen samt veien dit er svært kjedelig. Da er dte bedre at vi drar tidligere med fergen til Horten tror jeg og heller bruker tiden på noen veier der borte?
Den er grei , hvis vi skulle tatt osl.tun. hadde ve kjørt eikern og over eidsfoss, men vi tar ferja.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av Bjerknez »

tor2502 skrev:
Bjerknez skrev:
tor2502 skrev:
Bjerknez skrev:
tor2502 skrev:Kanskje du blir med på Horten treffet eller er du kake etter Molde turen?
Litt langt frem til at jeg kan gi noe konkret svar, men Horten treffet bør vel la seg gjøre. Er jo kun ca. 3 mil til Horten for meg hvis jeg tar fergen :-)
Jeg tar fergen fra Moss, slipper å kjøre rundt da , men har du lyst å kjøre rundt kan vi godt det eks. ta Oslofjordtunnellen.
Viu kunne gjort det, men den Oslofjordtunnelen samt veien dit er svært kjedelig. Da er dte bedre at vi drar tidligere med fergen til Horten tror jeg og heller bruker tiden på noen veier der borte?
Den er grei , hvis vi skulle tatt osl.tun. hadde ve kjørt eikern og over eidsfoss, men vi tar ferja.
Kanskje tatt med oss Svelvik og fergen der i samme slengen ja...

Eidsfoss har je gvert. Er fint der. Tar gjerne en tur dit igjen.

Men jeg skal ikke kjøpe rekesmørbrød en gang til! 89-spenn for en loffeskive med litt reker på var hinnsides dyrt! :lol

Låst