Kennys logg - Ducati Monster S4R

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kennys logg - Planlegging Trondheim til Harstad RV17

Legg inn av DrGreve »

Ser at yr.no har lagt ting til rette for deg på søndag med oppholdsvær selv om tempen ikke akkurat gir den store sommerfølelsen, men 15 grader er godt kjørevær.
Ha en gnistrende flott tur langs norges vakreste kystlinje :thumleft :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Planlegging Trondheim til Harstad RV17

Legg inn av Kenny_85 »

Ja det ser lovende ut. Vil nok begynne dagen med regn, men så fort jeg passerer fylkesgrensen blir det muligheter for oppholds og kanskje litt sol. Kjørte Trondheim - Nærøy i kveld, med regn stort sett hele turen. Goretexdressen holdt kroppen tørr og varm hele. Føttene og hendene var det værre med. Satser på finvær i morgen, men tar med plastposer og avispapir for å isolere innerstøvel om det blir regn. Har også et ekstra par hansker for å veksle mellom.

Gleder meg til i morgen!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kennys logg - Planlegging Trondheim til Harstad RV17

Legg inn av DrGreve »

Hvordan gikk turen langs kystriksveien, bilder? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Planlegging Trondheim til Harstad RV17

Legg inn av Kenny_85 »

Turen gikk kjempefint se google maps her

Delte turen opp til Harstad på tre dager. Trondheim til Nærøy, Nærøy til Moskenes og Moskenes til Harstad.
Harstad - Trondheim kjørte jeg på en dag over E6. 90 mil er mer en nok på en dag, men bortsett fra at jeg ble stoppet av UP i 103 km/t i 80 sone gikk det helt fint.

Nærøy til Moskenes var definitivt turens høydepunkt og eneste dagen uten regn. Det var riktignok overskyet men det gjorde ingenting.
Veiene var stort sett fine og med totalt syv ferjer på en dag ble jeg aldri sliten av mc-kjøringen. Unntaket var mot Kilboghavn som du hadde advart meg mot, mye dårlig vei her ja. Her greide jeg å gå tom for bensin også. Glemte å fylle i Nesna og en kilometer før neste bensinstasjon var det tomt. Møtte heldigvis på en mann som sto i hagen sin som lånte meg en femliterskanne med bensin så jeg slapp å trille sykkelen. Jeg tipper at om jeg hadde kjørt ned til en av de mange småbåthavnene jeg kjørte forbi, så hadde det vært mulighet for å fylle der, men det gikk jo greit uansett. Fantastisk fint med de bratte fjellene som går rett ned i havet, den fine naturen nytes nesten like godt fra ferja med en kopp kaffe som bak styret på motorsykkelen.

Jeg tok ferja fra Ågskardet kl 1830 og rakk akkurat ferja fra Bodø kl 2100, med ganske tett trafikk inn mot Bodø pga veiarbeid var det et lite under at det gikk, UP hadde vel ikke blitt spesielt fornøyd om de hadde sett meg :-)å

Kom til Moskenes litt etter kl 12, der hadde dama kjørt ned fra Harstad og satt opp telt, så vi teltet der og kjørte til Harstad neste dag. Har aldri vært i Lofoten før så dette var litt av et syn, bare synd det var så mye regn og tåke rundt fjellene, så ikke toppene.

Harstad til Trondheim var ganske greit, mye spennende å se nedover E6 i Nordland, sol og finvær var det også. Men E6 nedover Trøndelag har jeg kjørt så mange ganger at jeg har lært meg å hate strekningen, var nesten passende at det begynte å regne da jeg passerte fylkesgrensa til Nord-Trøndelag. Etter å ha fått bot i Korgfjelltunnellen holdt jeg meg hovedsakelig innenfor fartsgrensa.

Til tross for plenty av flott og fint landskap og pene motiver på rekke og rad tok jeg ikke så mange bilder.
Her er noen fra turen nedover.

Dette er nok en tur jeg kommer til å gjenta, men kommer da til å bruke litt lengre tid på turen nordover.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kennys logg - Trondheim til Harstad RV17

Legg inn av DrGreve »

Takk for flotte bilder. Kystriksveien er ultimate veien å kjøre i Nordland når været er bra. Likeså gjennom Lofoten og Vesterålen. I tåke og regn er den lite tiltalende siden man ikke får med seg den storslåtte naturen.
Det blir sikkert en slik tur i løpet av sommeren, men tar den på sparket når yr melder fint vær. Skal også ha en tur til Nord-Vestlandet i sommer da jeg enda ikke har kjørt Atlanterhavsveien, Trollstigen eller Geiranger. Mye å glede seg til i sommer :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Kennys logg - Trondheim til Harstad RV17

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Hei Kernny, flott å se at det trossalt er noen med Ånnkli Mottor-Sykkel her inne og :thumleft
Takk for flotte bilder, og neste gang du er nordover må du legge inn en :mk -stopp i Mekka. Jeg er ft. bortreist, og så ikke tråden di før nå.
Ha en fortsatt God Sommer, håper ikke du treffer Onkel Blå flere ganger :-)å

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Trondheim til Harstad RV17

Legg inn av Kenny_85 »

ArcticTiger skrev::vs Hei Kernny, flott å se at det trossalt er noen med Ånnkli Mottor-Sykkel her inne og :thumleft
Takk for flotte bilder, og neste gang du er nordover må du legge inn en :mk -stopp i Mekka. Jeg er ft. bortreist, og så ikke tråden di før nå.
Ha en fortsatt God Sommer, håper ikke du treffer Onkel Blå flere ganger :-)å
Takk for det :thumleft Jeg kan ikke være dårligere så jeg tilby en :mk om du skulle stoppe i Norges egentlige hovedstad.
DrGreve skrev:Takk for flotte bilder. Kystriksveien er ultimate veien å kjøre i Nordland når været er bra. Likeså gjennom Lofoten og Vesterålen. I tåke og regn er den lite tiltalende siden man ikke får med seg den storslåtte naturen.
Det blir sikkert en slik tur i løpet av sommeren, men tar den på sparket når yr melder fint vær. Skal også ha en tur til Nord-Vestlandet i sommer da jeg enda ikke har kjørt Atlanterhavsveien, Trollstigen eller Geiranger. Mye å glede seg til i sommer :)
Som sagt er det ingen tvil om at denne turen vil bli gjentatt. Atlanterhavsveien har jeg kjørt tidligere i år, da med tykk havtåke så den vil nok bli kjørt en gang til.

Si i fra når det blir tur sørover. Om du har lyst må du gjerne legge inn en kaffestopp i Trondheim.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Ny tur snart, service i Alingsås.

Legg inn av Kenny_85 »

På tide med en liten oppdatering her.

Har byttet ut de gamle kinaspeilene med bar-end speil fra Rizoma. Nå ser jeg trafikken bak meg i stedet for albuer. 12v sigarettenner har også kommet på plass med 2x usb-kontakter, så kan jeg lade mobil på tur.

For å få meg en tur har jeg bestilt 20k service i Alingsås i Sverige fredag i neste uke. Har aldri kjørt i Sverige så det blir en ny erfaring.
Jeg skal kjøre ned gjennom Sverige på Torsdag, ta service på fredag formiddag også bruke helga på å kjøre tilbake til Trondheim. Rute opp igjen har ikke blitt bestemt enda.

Dette blir tur nedover.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Kennys logg - Ny tur snart, service i Alingsås.

Legg inn av joo »

Kenny_85 skrev:Rute opp igjen har ikke blitt bestemt enda.
Ja du må IKKE ta sammen vegen opp igjen! Kjør forbi Trollhättan og litt forbi Mellerud og sett kursen mot Bengtsfors. Der fins noen av de bedre små og svingete vegene i Sverige. Mye svinger og bakketopper hvis du liker sånt, du sovner i alle fall ikke hvis du kjører aktivt...
Nord for E16 er jeg ikke sikker på fornuftig valg videre... mest kjørt bil der.
Havner du oppover RV3 i Østerdalen og har tid må du stikke over ei mil nord for Atna til Ringebu. Nydelig veistykke under Rondane (Friisvegen) som flere MC-sidister sikkert er enige i at man må ta.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Tur til Sverige

Legg inn av Kenny_85 »

La opp bilde av de nye speilene. Synes de ble fine.

På tur tilbake fra Alsingsås tror jeg at jeg skal kjøre opp til Lærdal og videre til Geiranger og Åndalsnes. Har lyst til å kjøre Trollstigen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av Kenny_85 »

Jeg begynt å peile meg litt inn på hvor jeg skal kjøre og trenger litt tips på rute mellom Hønefoss og Geiranger. GOOGLE MAPS LINK

Ser ut som at jeg har flere alternativer. Google maps foreslår at jeg kjører E16 over Beitostølen og videre med RV15 til Geiranger.
Jeg antar at dette er den kjedeligste ruta.

RV7 og RV52 opp til lærdal ser spennende ut, spørsmålet er da om jeg skal kjøre videre opp til Lom, eller om jeg skal ta ferje over til Sogndal.
Fra Sogndal kan jeg også kjøre opp til Lom på RV55 eller ta RV5 opp til E39 og videre til Geiranger.

Det er mange veier å velge mellom så her trenger jeg råd. Setter stor pris på input på veivalg. Så om noen har noe å komme med blir jeg meget takknemlig.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av mekkern »

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av Kenny_85 »

@mekkern
Tusen takk, har sett over ruta i street view og det ser ut som fin mc-vei med mye fint å se på :thumleft

Så er det spørsmål om veien videre til Geiranger.
Noen som har input på veien videre? Akkurat nå er det dette som er den planlagte ruta: GOOGLE MAPS
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av Carpa »

Flott å se noen bilder fra lengre nord i landet vårt. Kystveien og Lofoten står på min liste over veier jeg har lyst til å kjøre :thumleft

Du fikk vel kanskje en aldri så liten bot da du traff på UP?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av AJ »

Alingsås... vært innom Biscaya verkstedet?
Kan du si litt om hvilket inntrykk du har om det er der du har vært?
Lurer nemlig på om jeg skal prøve å ta en service der nede på Stelvio'en...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar