Kennys logg - Ducati Monster S4R

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Kennys logg - Ducati Monster S4R

Legg inn av Kenny_85 »

Etter å ha vært en ivrig leser på forumet en stund, tenkte jeg det var på tide å introdusere meg selv. :vs

Så da begynner vi med at jeg er et 27 år gammelt mannebarn som holder til i Trondheim. Jeg tok mc-lappen i august i fjor og i september gikk jeg til innkjøp av en Ducati Monster S4R fra 2005, som jeg pr dags dato har kjørt litt over 2000km med :mc_p:

Da jeg ikke eier bil brukes sykkelen som mitt daglige transportmiddel til skole og jobb. Målet for sesongen er å nå 10 000km før sykkelen settes bort for vinteren. Første planlagte tur blir til Harstad for å besøke familien til dama. Turen går da opp rv 17 til Bodø, båt over til Lofoten også videre til Harstad. :prop:

Så da har jeg sagt hei, håper jeg kan bidra med litt trivsel i tillegg til det dere har her fra før :vs
Om været tillater det blir det en liten dagstur i morgen og da dukker det opp bilder av både sykkel og mitt blide fjes :knegg
Sist redigert av Kenny_85 den 25 jul 2013, 23:02, redigert 7 ganger totalt.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av SuperMorten »

Velkommen hit :-)

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av DrGreve »

Først og frems velkommen inn i forumet og dernest var det din kjørerute som også trigget meg til å svare deg.
Siden fylkesvei 17 er en del av mitt mc-paradis syns jeg du gjør ett riktig valg av kjørerute. Den er som skapt for kjøring på 2 hjul selv om noen få partier har litt dårlig asfaltdekke, men ikke så ille at det går utover kjøregleden.
Skal jeg gi deg noen tips, så sett på en surrestropp på strekningen Forvik-Tjøtta. Hvis det er reservefergen du tar over, så er det en slingrebalje når den svinger selv om det er flatt hav.
Blåser det vestlig kuling over Rødøyfjorden (Kilboghavn-Jektvik) så gjør det samme der.
Og ta med deg egne stropper (3) for surring over Vestfjorden (Bodø-Moskenes) Der slingrer det uansett vær og båtens stropper er som regel tilgriset av olje og dritt.
Og tar du turen i santhanshelga har Harstad MC sitt årlige treff i Folkeparken og er det desidert beste treffet i Nord.
Uansett, velkommen og god tur og ikke se bort fra at du møter en gammel mann med en gammel rød Honda på kystriksveien som fra 2010 ble fylkesvei :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av AJ »

Kenny_85 skrev: Så da har jeg sagt hei, håper jeg kan bidra med litt trivsel i tillegg til det dere har her fra før :vs
Om været tillater det blir det en liten dagstur i morgen og da dukker det opp bilder av både sykkel og mitt blide fjes :knegg
Velkommen hit, ja! :vs

Fin intro :thumleft
Gleder oss til å se bildene!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av TheHaughom »

Velkommen hit, Kenny! :vs
Du må få ut noen bilder, slik at vi kan få se herligheten! Vurderte selv Ducati Monster for et år siden, men siden vi ikke har Ducati-verksted i Stavanger/omegn ble det lagt til siden.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
West77
Innlegg: 62
Registrert: 07 feb 2012, 14:34
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 11`
Sted: Klepp

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av West77 »

TheHaughom skrev:Velkommen hit, Kenny! :vs
Du må få ut noen bilder, slik at vi kan få se herligheten! Vurderte selv Ducati Monster for et år siden, men siden vi ikke har Ducati-verksted i Stavanger/omegn ble det lagt til siden.
:-k Har Ducati verksted i Haugesund etter som jeg har forstått :redface
men det er jo drøyt å reise til Haugesund hver gang :knegg

Men velkommen Kenny_85 :vs
Yamaha FZ8 11`
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av TheHaughom »

Det stemmer, men Haugesund ble for langt for meg.
Men nå har jo KTM-sjappa lagt ned i Sandnes, så nå må jeg enten til Kristiansand eller Stord for å få service uansett ](*,)
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av Desmo »

Velkommen,blodsbror! Må jo nesten ta i så hardt når det er en til med S4R her på forumet. Min er ett år eldre, og den er litt "staila". Æsj, jeg legger ved et bilde av "Velte-petter";
Bilde
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av Kenny_85 »

Hei igjen og takk for alle velkomstene!

Bilde
Her har dere et bilde av sykkelen, ble 20 mil i dag på diverse fylkesveier mellom Melhus og Løkken Verk, om dere vet hvor det er.
For å si litt om sykkelen så er det litt karbon her og der, Termignoni eksos, åpen luftfilterboks m/BMC luftfilter, Ducati Performance ECU, Rizoma speil, clutchplate, clutch og bremseveske-reservoir og åpent clutchdeksel. Alt ferdig montert av tidligere eier, med unntak av ECUen som jeg lastet ned fra nettet og la inn selv nå nylig.

DrGreve: Takk for tipsene, det med stropper hadde jeg faktisk tenkt å spørre om. At riksveien nå har blitt fylkesvei er nytt for meg, lærer noe hver dag :thumleft Om jeg ser deg langs veien skal jeg huske og hilse :vs Drar oppover 8 juni og sørover igjen den 14. så da blir det nok ikke noe treff, kanskje neste år.

Desmo: Blodsbrørdre er meget passende ja, ikke mange som har en slik utsøkt smak når det kommer til valg av sykkel som oss :knegg, har sett litt på Velte-Petter tidligere, stort sett samme stailinga som på min, er det led-blinkers på den? Har noen liggende som jeg ikke har montert enda, de orginale er litt vonde å se på.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av DrGreve »

Flott sykkel :thumleft
Jeg må vel presisere at når jeg mener å stroppe konsekvent på enkelte strekninger, så mener jeg ikke full stropping med jekkestropper. I de fleste tilfeller er det nok å bruke en elastisk bagasjestropp for å holde sykkelen ned på sidestøtten. Dette for å forhindre at sykkelen tipper over topp-punktet og velter over på andre siden. Dette gjør du på noen få strakser.
På strekningen Bodø-Moskenes derimot, må jekkestropper brukes og på begge sider. :)
Uansett, god tur.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av Desmo »

Jeg har montert miniblinkers i aluminium fra Ducati på Velte-petter. De ser sånn ut;Bilde
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av Kenny_85 »

Velte-Petter tar seg godt ut med led-blinkers. får se om jeg skal kjøpe nye eller montere de som fulgte med sykkelen. Er vel noe ebay-kina-skrot jeg har liggende. Får se hva det blir til. Må du bruke resistorer for at det skal bli riktig antall ampere? Med tanke på at led-pærene bruker mindre strøm.

I dag gikk hele søndagen med på sykkelkjøring, knappe 50 mil ekstra på telleren ble det.
Har en kompis i Kristiansund, så kjørte dit, drakk fire kopper kaffe og kjørte tilbake. Fint vær, fine veier og fin natur. Blir ikke bedre enn det.
Så to hjort også, koselig det så lenge de ikke kommer i veien.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Kennys logg - Introduksjon

Legg inn av Desmo »

Det er ikke LED, men jeg hadde samme problemer med dem som de skulle være LED. For blinklysene hadde 5W pærer som standard. Fant 10W pærer med riktig sokkel fra en Osramkatalog. Det er visst interiørpærer til Mercedes-Benz.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Dekkbytte

Legg inn av Kenny_85 »

Interiørpærer faktisk, men det går vel for det samme :)

Hadde egentlig håpet at dekkene mine skulle holde fram og tilbake til Harstad i neste uke, men pga finværet vi har hatt i mai gikk ikke det. Etter dagens tur var korden i bakdekket kommet fram, så da ble det telefon til Eberg motor. Der hadde han ikke ledig time før 17 juni, men siden jeg skulle på tur allerede den 8. skulle han få skiftet dekk på mandag :thumleft

Så da kommer det til valg av dekk, de som jeg har nå er Pirelli Diablo Rosso 2. Det har vært gode dekk, men det ser ut til at de har gått under 5k km, da blir det fort et par dekkbytte i sesongen. Blir jo fort 2k km tur retur Harstad, så da er jeg jo nesten halvveis til dekkbytte på to uker.

Han på Eberg motor anbefalte et dekk fra Michelin, så får vi se hvilket han mente når jeg kommer dit på mandag. Har lest litt om Michelin Pilot Power 3 som er nytt i år, noen som har formeninger om dette vil være et godt dekk?
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Kennys logg - Dekkbytte

Legg inn av TheHaughom »

Pilot Power 3 kjører jeg på, men det er jo et ganske klebrig/mykt sportsdekk. Jeg har det for blandet bane/vei, og der er der helt suverent. Forventer ikke så mange mil på dem tho. 6000km toppen...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar