Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av Haymaker »

Ahh, dette så nydelig ut :D

Fælt så interessert dere var i den Kawaen da :knegg

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av Tommas »

Olav K skrev:
Tommas skrev:Herlig! Skriv mer ;-)
mer ;-)
:lol

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av freddy123 »

som vanlig falt reiseskildringene i smak fra denne kant1 også denne gangen :D fin lesning gjør meg så kjørekåt atte :prop:

men skal jeg på rudskogen så må jeg til med en litt hvassere kruttbørse først vi får se hva som står i stallen neste sesong :D

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av hakhap »

freddy123 skrev:som vanlig falt reiseskildringene i smak fra denne kant1 også denne gangen :D fin lesning gjør meg så kjørekåt atte :prop:

men skal jeg på rudskogen så må jeg til med en litt hvassere kruttbørse først vi får se hva som står i stallen neste sesong :D

går fint å kjøre med den du har, men ja kanskje litt mere gøy med en annen sykkel :redface
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av ZnirlN »

Haymaker skrev:Ahh, dette så nydelig ut :D

Fælt så interessert dere var i den Kawaen da :knegg
Viss du hadde vært der ville du lagt merke til hvor fin den kawaen var :prf :yeyeye Læret satt på de rette plassene :lol

Må kom med videon nå Olav. Har sett råmatrialet, så er spent på det ferdige produktet :yeyeye

Lenge til vi reiser nå?? Du som har tellingen :mk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22908
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev:Mulig du har skrevet det, men hva synes du om dekkene? Holdt de til banekjøring? Noen overraskelser?
Dekkene var iallefall ikke det som begrenset meg... MULIG det hadde vært enda bedre med Pilot Power 3, men jeg kan ikke klage over morofaktoren iallefall :knegg
Og de holder bra, blei en tanke mer slitt på midten på vei hjem, men det var jo 80 mil med motorvei, så annet er ikke å forvente. Nå er de rullet 6400 km, og blir å sette på nye nå før alpeturen. Vil ikke risikere å gå tom for gummi nedi EU vettu :[-X
Da må jeg legge meg i hardtrening så jeg får pusset bort den siste millimeteren av pysestripa jeg også, hehe. Men jeg kjører ikke på bane da :-)å

Nå er det uansett liiike før de virkelige mc turene dukker opp da det nærmer seg ferie for meg og da håper jeg at jeg kan ta meg en liten tur på besøk Olav. Tenkte å kjøre kystriksveien mot Stavanger etc. og opp forbi deg og videre mot Lærdal/Årdal/Tindeveien/Sognefjellet/Strynefjellet/Geiranger/Trollstigen/Aursjøvegen/Sunndalsøra/Molde... :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22908
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:
freddy123 skrev:som vanlig falt reiseskildringene i smak fra denne kant1 også denne gangen :D fin lesning gjør meg så kjørekåt atte :prop:

men skal jeg på rudskogen så må jeg til med en litt hvassere kruttbørse først vi får se hva som står i stallen neste sesong :D

går fint å kjøre med den du har, men ja kanskje litt mere gøy med en annen sykkel :redface
Må vel si meg enig med freddy123 her... Å kjøre på bane med cruiser er vel ikke akkurat spennende. men man lærer jo sykkelen å kjenne da... :thumleft

Men det aner meg at hver eneste sving hadde endt opp i en EN stor og lang skraaaaaaap :lol

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av Ashland »

Virkelig flott reisereferat :thumleft
Nå er det bare en måned til ferien starter og turen går nordover til tillsvarende kurs på ACR. Ser ikke akkurat mindre frem til det etter å ha lest om deres opplevelse :-)å

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av Olav K »

Den Kawa'en var noe av det flotteste vi har sett med en skinndress oppå... hmmm, er det rart man kan bli en "gammel gris" på få minutter :knegg
Men du vet man sier Haymaker: Seeing is belivin' :[-o<

Det som slo meg på denne banekjøringen er alle de med RR sykler som kjører som om de var utstyrt med mopeder... for all del, mange kjørte fint og flott, men jeg synes det var en god porsjon med "velutstyrte" RR piloter som kjørte som om de hadde sirup under dekka og var plaget av nedleggsskrekk.
Observerte flere av gutta i GS klubben som kjørte i ring rundt disse "RR sneglene"
Og da tenker jeg mitt.. jaja, det er de som betaler i dyre dommer for forsikring og vedlikehold, når de hadde klart seg like bra med en 400ccm :[-(

Siste del av innlegget er flyttet grunnet sikkerhetsproblematikk og klimaforandringer
Sist redigert av Olav K den 31 okt 2015, 13:13, redigert 1 gang totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av thewiz »

Olav K skrev:
Det som slo meg på denne banekjøringen er alle de med RR sykler som kjører som om de var utstyrt med mopeder... for all del, mange kjørte fint og flott, men jeg synes det var en god porsjon med "velutstyrte" RR piloter som kjørte som om de hadde sirup under dekka og var plaget av nedleggsskrekk.
Observerte flere av gutta i GS klubben som kjørte i ring rundt disse "RR sneglene"
Og da tenker jeg mitt.. jaja, det er de som betaler i dyre dommer for forsikring og vedlikehold, når de hadde klart seg like bra med en 400ccm :[-(
Jeg har merket at dette er flere som har gitt utrykk for og jeg kan med hånden på hjerte virkelig ikke forstå det.

Har tanken slått deg at det kan være nye sjåfører som har lyst å lære seg sykkelen å kjenne? Hva er ikke bedre enn å lære på RR sykkel, hvis det er det man ønsker å kjøre?

Må man virkelig ha noe å slå i bordet med hvis man velger å kjøre RR? For mange er ikke RR noe spesielt dyrere i forsikring eller vedlikehold enn GS eller Speed Triple. Greit, jeg betaler litt ekstra i året, men jeg kjører sykkelen jeg liker. Er jeg i nærheten av MotoGP nivå? LANGT i fra, men jeg syns det er morro å lære og utvilke seg innen RR.

Phu, den har jeg sittet inne med en stund :-)å

Forøvring, kjempeinteressant lesning fra turen til Rudskogen! Skal kjøre endel på Ruskogen selv i sommer, det er veldig morro! :prf

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av Olav K »

Endel av disse jeg omtaler her, er folk som snakker og oppfører som om de var veldig flinke, folk med lisenskurs og mangfoldige banedager under vesten.
Jeg synes bare at de fremstår som noen veldige wannabee's med en total overkill når det kommer til sykkel. I tillegg diskuteres det av de skulle hatt en sånn Lordshaftsykkel siden den er ENDA råere og går bedre enn den de har.

Jeg sier ikke at jeg har rett, jeg gir bare uttrykk for mine tanker omkring temaet.
Folk må selvsagt få kjøre absolutt hva slags sykkel de vil... men dette er Kant1's "blogg" og her "tømmer" jeg meg etter behov :prf

Edit: btw, jeg misunner deg den muligheten til å kunne stikke opp på banen en ettermiddag for å kose seg :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av thewiz »

Men da er vi på samme side! Jeg er helt enig med deg at det er poengløst å oppgradere til f.eks S1000RR hvis man ikke mestrer sykkelen man har.

Hvis man har lisenskurs og endel banedager under seg, bør man ha utviklet seg endel. Vanskelig for meg å si hva du observerte, men det er helt klart enkelte som har "feil" sykkel i forhold til ferdighetene. Har sett noen på 1000cc som blir frakjørt så det holder av folk på 600cc, rett og slett pga manglende ferdigheter til å bruke kjøretøyet slik det er ment.
Olav K skrev: Edit: btw, jeg misunner deg den muligheten til å kunne stikke opp på banen en ettermiddag for å kose seg :thumleft
Ja, det er ikke feil for å si det slik. Er vel rundt 40 minutter til Rudskogen fra meg. :prop:

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av Tommas »

Tipper min S1000R føler seg som en premievinnende travhest som blir kjøpt av et gammelt ektepar, og deretter kun brukt til å leie barnebarna rundt på gårdsplassen...

Ikke tvil om at sykkelen har potensial for utrolig mye mer enn jeg får ut. Men bane ser gøy ut, skal definitivt prøve å få til det i løpet av 2015.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av Olav K »

thewiz skrev: Ja, det er ikke feil for å si det slik. Er vel rundt 40 minutter til Rudskogen fra meg. :prop:
Som nyfrelst, vil jeg helst ikke høre om det.... men får bare glede meg over at Fjord Motorpark på Karmøy er på gang.... glede seg skal man gjøre en stund... men den kommer :vs
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av Gulars »

Hei Olav

Ser du kjørte rundt kysten på fredagen. Vi dro ca kl 13 og rett til Moss og inn på fergen. I Horten tok vi småveier til Skien og derfra til Drangedal (hvor vi møtte regnet). Videre til Treungen i Nissedal, hvor vi overnattet. Forøvrig en fin plass. Derfra til Evje og så til Tonstad, tok omveien litt opp i Sirdalen før vi dreiet vestover mot Ålgård og den kjedelige E134. Litt lenger tur men fine, gøye veier og nesten ikke trafikk. Kjører gjerne litt lenger for å slippe E-veier.

En annen ting som slo meg da vi nærmet oss Tonstad. Vi møtte den første tunnellen. Det var befriende og slippe "en million" tunneller.

Snakkes. :)
Kjør sikkert!

Svar