Mobys blogg - Ved foten av alpene (s. 3)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Mobys blogg - Ved foten av alpene (s. 3)

Legg inn av Moby »

Jeg har vel egentlig ikke presentert meg skikkelig her på mcsiden og fikk plutselig en lys ide om å starte en blogg.
Så... nicket er moby, er 29 år ung og bor i Nes kommune i Akershus.

Jeg har i noen år grublet på om jeg skulle ta mc lappen, i fjor ble jeg dyttet i riktig retning av en kompis og 12 september 2012 er en merkedag i livet mitt. Da fikk jeg lappen på mc. :prop:
Siden den nye CBR600F ble lansert i 2011 har jeg sikklet(og sittet) på den sykkelen. Jeg hadde lyst på en ny sykkel og cbr'n bare roper: Bli min. I begynnelsen av april ble det henting av en splitter ny CBR600F. pr dags dato har den gått 3800km.

I dag har jeg vært på vålerbanen. En hel dag med masse kjøring, det var rett og slett dritkult. CBR'n skuffet ikke. Bakdekket bærer preg av å vært en dag på banen. Det gjør forsåvidt føreren også. :lol
Veldig morsomt å kunne slippe seg helt løs. Under er det noen bilder fra dagen

Masse gromme sykler, noen var grommere enn andre. Alle japsemerkene var representert. zx10r, r1, gsxr1000 og cbr1000rr

Hp4 og s100rr
[img]http://i1349.photobucket.com/albums/p76 ... 2ddfe7.jpg[/img]

Vi ble delt inn i to grupper. Her er gruppe to klare til å kjøre ut på banen
[img]http://i1349.photobucket.com/albums/p76 ... 50314f.jpg[/img]

Tage Solberg hadde gjort et klokt valg av sykkel... han kjørte cbr600f :prf
[img]http://i1349.photobucket.com/albums/p76 ... ae65b9.jpg[/img]
Sist redigert av Moby den 22 mai 2014, 23:10, redigert 7 ganger totalt.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Mobys blogg

Legg inn av Carpa »

Gratulerer med blogg :thumleft
Er nok gøy å leke seg på bane med ny og fin sykkel :yeyeye
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Mobys blogg

Legg inn av LordShaft »

Du er såpass ung du også ja :thumleft
Godt å høre at det begynner å ta seg opp med litt yngre brukere her :vs

HP4 er jaggu flott, men jeg klarer ikke helt å like den fargekomboen. Det er bare ikke meg :redface
Kan tenke meg det var artig på bane. Skulle gitt mye for å ha bane i nærheten av vestlandet også :sorry

Legg gjerne ut flere bilder om du har :D

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg

Legg inn av Moby »

Jeg tok ikke så mange bilder. Jeg filmet litt med mobilen men det ble ikke no greie på de snuttene. Apropos hp4 og fargekombo så liker jeg den fargen jeg. Hjelmen min er svart hvit og blå så den passer perfekt til en hp4
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Mobys blogg

Legg inn av erlend_cbr »

Dritbra! Blir flott å høre fra en med samme sykkel om erfaringer og opplevelser!

I hvilken sammenheng var du på Våler? Senior MC eller noen andre som arrangerte kjøringen?
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg

Legg inn av Moby »

Jeg ble invitert av forhandler. Det var SPS(spare sparts service) som arrangerte dagen, de forhandler blandt annet shubert og metzeler. De to/tre første turene lå vi bak en instruktør som holdt ganske lavt tempo. Deretter kunne man velge mellom å ligge bak en instruktør som kjører fort eller en som ikke kjører så fort. Etter lunch ble det et par oppvarmingsrunder bak instruktør før han vinket oss forbi :D
Sånn holdt vi på til kl 17. Kunne gjerne kjørt mer men begynte faktisk å bli sliten. Uansett så var det en helt konge dag på banen.

Så nå er det egentlig bare å finne ut når neste trackday blir. Jeg syns opplegget til senior mc virker greit, med banedag hver torsdag burde det la seg gjøre å finne en torsdag som passer med tanke på jobb osv.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg

Legg inn av Moby »

Har ikke oppdatert bloggen siden før pinse så det er vel på tide nå. Det ble noen småturer i pinsehelga. Jeg kjørte øyern rundt 16. mai, ruta gikk fra Fetsund - Skjønhaug - Askim - Solbergfossen - Lillestrøm. Stoppet et par ganger underveis, for å strekke beina. På bilde under hadde jeg funnet en liten grusplass, planen var å ta et bilde med øyern i bakgrunnen. Først etter at jeg hadde parkert la jeg merke til at sola var perfekt laina opp bak biken. Da angret jeg på at jeg bare hadde mobilkamera til rådighet.

Bilde


Tok en rask stopp ved solbergfossen før jeg kjørte videre. Det ligger også en gård ved siden av fossen. Hele området er skikkelig fint, absolutt verdt en tur...
Bilde


På 17. mai var det gjennom de vanlige postene... barnetog, middag, kaffe osv. mot kvelden fikk jeg alikevel sneket meg til en tur. Etter at en annen bruker her på forumet kjørte til vikersund ble jeg litt inspirert til å ta samme turen selv. Jeg kjørte til Lier før jeg svingte av E18 mot Sylling. Fra sylling kjørte jeg på sør-vest siden av tyrifjorden på modumveien. Denne veien må jeg si har sett bedre dager. Her var det mye hull og sprekker i asfalten, men det satte ingen demper på moroa...

Jeg måtte jo ta et bilde av tyrifjorden. Fant en liten grusplass som så egnet ut, litt grått vær og ikke direkte vamt, men det regna ihvertfall ikke
Bilde

Framme i Vikersund, jeg må begynne å ta bilder av biken fra andre vinkler snart :redface
Bilde


Resten av pinsehelga ble tilbrakt med familie på hytta på sjusjøen. Jeg kjørte sykkelen opp, men det ble bare en liten tur den lørdagen. Planen var å kjøre til Dokka, når jeg kom til Lillehammer ble jeg litt overrasket over å se mange vakter i gule vester, og sånne publikumsgjerder over alt. Men ingen publikum, datoen var 18. mai og det var jo selvfølgelig glavatouren som hadde målgang i Lillehammer. Boasson vant vel den etappen hvis jeg ikke husker feil. På vei ut av sentrum møtte jeg også en politisykkel, var litt opptatt med venstre hånda da så fikk ikke hilst :thumleft

Trygt ute av Lillehammer kjørte jeg Lillehammervegen(250) til Dokka, det var en veldig fin vei. Masse fine svinger og ikke mye trafikk. :twisted
Jeg hadde god driv ut av en sving og begynte å gi på langs en slette når jeg plutselig så 3 elg som stod i veikanten. FY F*** jeg skvatt... jeg bremsa ned og kjørte pent forbi (det var ku med to 1 års, tror jeg, kalver). I sånne situasjoner hadde det vært veldig artig å hatt hjelmkamera. Men jeg har ikke lyst til å ha video bevis av den inspirerte kjøringa mi så jeg tror jeg lar den ideen ligge. Jeg stoppa ca halvveis mellom Lillhammer og Dokka, fant et sted med fin utsikt for å knipse noen bilder.

Noen som vet hvilket fjell dette er? Bildet er tatt i nordvest retning tror jeg
Bilde

Alt i alt en meget velykket pinsehelg, ble mange mil å klarte å bomme på 3 elger :-)å
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Mobys blogg

Legg inn av TheHaughom »

Moby skrev:Jeg tok ikke så mange bilder. Jeg filmet litt med mobilen men det ble ikke no greie på de snuttene. Apropos hp4 og fargekombo så liker jeg den fargen jeg. Hjelmen min er svart hvit og blå så den passer perfekt til en hp4
Enig, svart/hvit/blå HP4 er rå! :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg

Legg inn av Moby »

Nå har jeg ikke oppdatert bloggen på lenge. Er vel for opptattt med å leve livet på sykkelen :D

Det har blitt mange småturer hit og dit, sjelden på mer en 15-20mil. Turene blir ikke så lange når været er så ustabilt som det har vært i sommer. Men nå som den skikkelige sommervarmen har kommi måtte det bli en litt lenger tur. Planen var å kjøre rett ned til Tønsberg, men siden 90% av turen går på kjedelig motorvei så jeg tok en omvei rundt hele Hurumlandet. Det passa bra å stoppet på Tofte for å strekke beina. Tok bilde av cellulosefabrikken som nå synger på siste verset.

Bilde

Jeg syns jeg måtte kjører nedenom Holmsbu, når jeg kom fram ble jeg overrasket over hvor mye folk det var der. Café-ene der var stapp fulle. Bildet under viser dårlig hvor folksomt det var i Holmsbu i dag. Egentlig burde jeg ha snudd meg å tatt bilde i motsatt retning for å vise fram "folkehavet"

Bilde

Så gikk turen videre til Tønsberg, svingte innom Horten for å se om det var no liv der. Kjørte deretter hortensveien ned til Tønsberg og endte selvfølgelig opp på brygga.

Det var godt oppmøte fra mcfolket på brygga. Jeg kom i snakk med med en kar på en honda '71 modell CB750. Han hadde kjøpt den i '77 når han ble 18 og har hatt den siden. Sykkelen var selvfølgelig så godt som orginal, og hadde gått 106000km :oh Dessverre tok jeg ikke bilde av den sykkelen. Var vel på brygga nesten en times tid før jeg begynte på turen hjem igjen. Nok en genial mc dag, var ute i nesten 7 timer. Totalt ble det 44 mil. :thumleft

Honda'n har nå rulla 9745km


Bilde
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Mobys blogg - The summer of Moby

Legg inn av Carpa »

Alltid mye folk i Holmsbu i helgene om sommeren, nesten litt for mye :knegg

:-k Tønsberg ja, det er jo en fin dagstur for meg. Må sette den på turlista mi også :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - The summer of Moby

Legg inn av Moby »

Carpa skrev: :-k Tønsberg ja, det er jo en fin dagstur for meg. Må sette den på turlista mi også :thumleft
Jeg syns det er artig med sånne faste møteplasser. Jeg vil tro det alltid er sykler der på fine sommerdager...
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Mobys blogg - The summer of Moby

Legg inn av joo »

Du må prøve rekesmørbrødet på "Krabba" på Holmsbu :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - The summer of Moby

Legg inn av Moby »

joo skrev:Du må prøve rekesmørbrødet på "Krabba" på Holmsbu :thumleft

Skal huske på det neste gang :D
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Mobys blogg - The summer of Moby

Legg inn av RuneMC »

Nok en fin blogg startet ser jeg :prf ... jeg må visst prøve å følge med litt bedre :gk

Stilren svart MC du har forresten - liker look'en :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - The summer of Moby

Legg inn av Moby »

RuneMC skrev:Nok en fin blogg startet ser jeg :prf ... jeg må visst prøve å følge med litt bedre :gk

Stilren svart MC du har forresten - liker look'en :thumleft


Tusen takk, jeg har bevist ikke montert på alskens bling på sykkelen for å bevare stilrenheten. Faktisk har jeg bare satt på en tidy-tail og bytta clutch og brems hendler til pazzo sine korte og svarte hendler. Jeg vil ikke gjøre no mer enn det i frykt for å ødelege "lokket".
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Svar