thewiz biker logg - oppdatering 2018

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Bjerknez »

Er det ikke ABS på sykkelen din thewiz?

Uansett... jeg kan forestille meg at det var en vemmelig følelse ja. Hadde en slik skrekkopplevelse sev, men på vanlig vei med cruiser. Hjulslipp midt i en sving (grus) med bil i møte. Siden jeg bare hadde hatt lappen i 2-3-uker så ble jeg ganske så spak av denne hendelsen. Det som skjedde deg er en av grunnene til at jeg ikke har så veldig lyst til å ta med meg en sykkel til 200-lapper. Skal jeg ut p bane så må jeg kjøpe meg en eldre sykkel. :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av thewiz »

Nei, R6 kom ikke med ABS.

Forsikringen gjelder når man kjører med SeniorMC på Rudskogen, så det er ikke noe å bekymre seg over. :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Nei, R6 kom ikke med ABS.

Forsikringen gjelder når man kjører med SeniorMC på Rudskogen, så det er ikke noe å bekymre seg over. :prf
Okay.

Joda, at forsikring dekker skadene er jo en selvfølge hvis jeg skal på bane, men man skal skrape opp sykkelen rimelig heftig før dte lønner seg å ta det på forsikring. Man mister mye bonus og legger man til egenandelen så blir det fort jævlig dyrt... bare for at man vil ha det litt gøy.

Da skulle jeg som sagt hatt en eldre sykkel som jeg ikke hadde brydd meg om om den hadde riper og skrammer. Altså en sykkel man kunne kastet på "dynga" den dagen den ble for mye ødelagt.

Toven

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Toven »

Dekka mine tok ingen skade av å stå i vinter ihvertfall. Den stod til og med på sidestøtta men ingen flatspots. Veldig vrient å få den på en depostøtte der jeg har den om vinteren.

Huff, tidlig å snakke om vinter allerede... :-)å

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev:[

Joda, at forsikring dekker skadene er jo en selvfølge hvis jeg skal på bane, men man skal skrape opp sykkelen rimelig heftig før dte lønner seg å ta det på forsikring. Man mister mye bonus og legger man til egenandelen så blir det fort jævlig dyrt... bare for at man vil ha det litt gøy.

Da skulle jeg som sagt hatt en eldre sykkel som jeg ikke hadde brydd meg om om den hadde riper og skrammer. Altså en sykkel man kunne kastet på "dynga" den dagen den ble for mye ødelagt.
Forstår tankegangen, men jeg ville nok ikke kjørt med en "billig" sykkel som kanskje ikke er så godt tatt vare på. Man kjører i høye hastigheter og det krever sitt av sykkelene. Jo nyere jo bedre.

Det er ikke bare litt gøy dette her altså! Hehe :knegg Tryner man går det som regel ille med sykkelen på bane, så da er det jo bare egenandelen, + bonustap men fortsatt. Verdt hver krone :yeyeye

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:
Bjerknez skrev:[

Joda, at forsikring dekker skadene er jo en selvfølge hvis jeg skal på bane, men man skal skrape opp sykkelen rimelig heftig før dte lønner seg å ta det på forsikring. Man mister mye bonus og legger man til egenandelen så blir det fort jævlig dyrt... bare for at man vil ha det litt gøy.

Da skulle jeg som sagt hatt en eldre sykkel som jeg ikke hadde brydd meg om om den hadde riper og skrammer. Altså en sykkel man kunne kastet på "dynga" den dagen den ble for mye ødelagt.
Forstår tankegangen, men jeg ville nok ikke kjørt med en "billig" sykkel som kanskje ikke er så godt tatt vare på. Man kjører i høye hastigheter og det krever sitt av sykkelene. Jo nyere jo bedre.

Det er ikke bare litt gøy dette her altså! Hehe :knegg Tryner man går det som regel ille med sykkelen på bane, så da er det jo bare egenandelen, + bonustap men fortsatt. Verdt hver krone :yeyeye
Finnes vel en mellomting vil jeg tro. En sykkel som er i god stand, men som har noen kilometer på baken samt noen småskrammer etc. En slik sykkel bør man få ganske rimelig. En annen grunn til å ikke bruke "søndagssykkelen" på bane er at ved krasj/velt etc. så har man også spolert sommeren med tanke på turer etc. Dette er noe jeg ikke ønsker å risikere kun for å ha det gøy på bane i ny og ne.

Men har full forståelse for at andre prioriterer annerledes :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: thewiz biker logg

Legg inn av LordShaft »

Har en kjørt sykkel lenge nok slipper en bonustap ved skade :redface

Det er jo et tegn på at en kanskje begynner å bli gammel.
Men jeg syns det blir rart å kalkulere med tryning på bane. Her presser du nok grensene lengre enn på veien, men langt ifra så mye at det er fare for sykkel. Hvertfall i begynnelsen :-k

Note4

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: thewiz biker logg

Legg inn av 929rr »

Litt enig med Lorden her, på Seniormc banedager er det meningen at en skal kjøre med litt margin. Men det hender stadig at det er noen som tryner alikevell.
Vis en skal pushe grensene bør en vel heller kjøpe seg en billig banesykkel og skaffe seg lisens.
Bonustap bekymrer jeg meg ikke over, har delkasko på begge sykla mine, så skulle jeg gå på tryne så går det av egen lomebok.
For oss som er litt grønne på banekjøring handler det mest om og finne og kjøre idealsporet, selfølgelig med litt fart og nedlegg, gi litt på på langsidene for og komme forbi noen som har lavere fart i kurvene gjør en også, men lite pushing av bremsepungt og svingkjøring helt på grensa til slipp.
Føreropplæring i regi av senjormc og rein roadracingtrening er ganske forskjellig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Har en kjørt sykkel lenge nok slipper en bonustap ved skade :redface

Det er jo et tegn på at en kanskje begynner å bli gammel.
Men jeg syns det blir rart å kalkulere med tryning på bane. Her presser du nok grensene lengre enn på veien, men langt ifra så mye at det er fare for sykkel. Hvertfall i begynnelsen :-k

Note4
Jeg fikk lappen i fjord, så det tar nok litt tid før jeg er såpass opparbeidet på bonussiden at man slipper bonustap/egenandel etc. :thumleft
Du er vel fortsatt en del år yngre enn meg Lordy, men du har nok vesentlig mer erfaring når det kommer til det å kjøre motorsykkel vil jeg tro. Men dette er jo uansett ingen konkurranse. :knegg

Når man kjører på bane så er jo på sikt hele poenget å kunne presse seg selv litt samt kunne kjenne litt på hvordan sykkelen reagerer i gråsonen. Da stiger vel også faren for å gå på trynet, selv om sjansene er relativt små. Jeg kjenner meg selv såpass at jeg nok ville gått langt for å teste ut sykkelen. Men som sagt, med en eldre sykkel uten fare for å spolere sesongen så hadde det vert mer fristende. Men det sitter litt langt inne å kjøpe en sykkel til kun for dette.

Men et førerutviklingskurs med skikkelige rammer er jeg mer åpen for å prøve på sikt. :thumleft

Toven

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Toven »

En banesykkel hadde vært utrolig moro, om bane hadde vært i nærheten.. :P :p

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av thewiz »

Hadde en fin tur i dag med Bjerknes :prop:

Fikk prøve hans S1000R, det var morro! Utrolig svingvillig bike :knegg

Bilde

R6-en er ute for salg nå. Skal prøve noe annet neste sesong, trolig supermotard. :twisted

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: thewiz biker logg

Legg inn av mortenolb »

Fikk Bjerknez endelig prøvd R-sykkel også?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Cutless »

Når du sier Supermotard, mener du helt gjennomførte supermotarder med oljeskift hver fullmåne? Eller kvasi-supermotard som Hypermotard, MV Agusta Rivale, Dorsoduro etc?

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av thewiz »

mortenolb skrev:Fikk Bjerknez endelig prøvd R-sykkel også?
Jepp det gjorde han. Tror han ble positivt overraska faktisk :knegg


Cutless skrev:Når du sier Supermotard, mener du helt gjennomførte supermotarder med oljeskift hver fullmåne? Eller kvasi-supermotard som Hypermotard, MV Agusta Rivale, Dorsoduro etc?
Mener fullblods supermotard, oljeskift hver 1000km eller hva det nå er. Tenker litt på Husquarna 510/511 SMR. Rundt 100kg med 60hk :twisted

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Bjerknez »

Takk for turen i dag thewiz :thumleft

Jeg ble faktisk positivt overrasket over sitestillingen i forhold til hva jeg hadde forventet på en R-sykkel. Knevinkel var intet problem egentlig, men man sitter jo litt for mye fremoverlent og det smale styret (eller hva det var) gjorde at sykkelen faktisk føltes litt "tregstyrt" i forhold til min. Jeg tror faktisk ikke jeg har kjørt en sykkel som føltes mer tungstyrt i svingene. Jeg så for meg at en r-sykkel var mer "leken" og svingvillig. Nå forstår jeg vår gamle venn LordShaft sin ferd i Alpene og grunnen til sykkelbytte hans :knegg

Men som sagt, jeg harr forventet en langt mer ubehagelig sitteposisjon. En erfaring rikere :thumleft

Motormessig var dte så klart et hakk eller to ned, men den dro greit når man fikk litt turtall, men på ingen måte "skremmende". Føltes "trygg" å dra på med da man ikke bør være "redd" for at fremhjulet forlater asfalten ved pådrag.

Men jeg skjønner thewiz godt når han sier han ønsker seg en 1000cc R-sykkel. Blir liksom litt mer anvendelig. Uansett en flott liten tur i dag samt litt dekksparking på Høk :thumleft

Svar