thewiz biker logg - oppdatering 2018

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Banekjøring nye bilder s12

Legg inn av thewiz »

Ja, det hadde vært morro. Nesten flaut å gå rundt med rene og fine pucker på rudskogen. Hehe

Øhlins TTX er nok et veldig trygt og bra valg. Ja, det blir vel opp / ned giring nå da?

Slites fort dem RS10ene, men det er jo mer eller mindre banedekk.

Nei, hva er fordelen med det?

Hvis du er hypp på en kjøretur, kan vi jo møtes i helgen ellerno. Er jo ikke lange biten inn til Oslo :-)

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: thewiz biker logg -Banekjøring nye bilder s12

Legg inn av KTM950SMR »

Byttet til opp/nedgiring i går når Vortex ble montert. Føles mer riktig:) Skal kjøre en liten tur i dag å få justert girstaget da pedalen havnet for høyt. Har ikke fått Øhlinsen enda så har har gyngehest på bakdemperen. Så blir nok bare å justere girstaget og vaske for meg i helgen. Blir ny demper neste uke:) Så fra da er jeg gjerne med på en tur!

17og 18 juli arrangerer racing4fun banedag på rudskogen 3500 for 2 dager. Må sikre noen skruer, tape lykter og tappe kjølevæske, men for 2 fulle dager med bane er det verdt det;) Bli med?
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Banekjøring nye bilder s12

Legg inn av thewiz »

Da kan vi ta en tur til uken! Skal vaske og ordne med sykkelen i helgen jeg også. Den ser fæl ut etter mye kjøring i det siste.

Noen som har tips til poleringsprodukter? Jeg har ikke tolmodighet til å stå i flere timer, så kom med tips deretter :roll

Den helgen er jeg dessverre bortreist, det var dumt. Så på hjemmesiden til racing4fun, så veldig morro ut.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: thewiz biker logg -Banekjøring nye bilder s12

Legg inn av mortenolb »

poleringsprodukter? aner ikke. Motul sin Wash&Wax gir greit resultat uten mye effort. Er strengt tatt en "dryclean", men vasker alltid over på vanlig måte før jeg bruker den etterpå.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg -Banekjøring nye bilder s12

Legg inn av Bjerknez »

Skal du polere for å fjerne swirls elelr småriper etc. for å få en blankere lakk så må du kjøpe deg skikkelig rubbingprodukter og en roterende/oscilerende poleringsmaskin.
Ta en titt på Scandicshine.no

Scholl S17 er et bra allround middel for polering/rubbing. Når det gjelder voks/beskyttelse så funker vel det meste, men denne er nok mer enn bra nok:
http://scandicshine.no/index.php?route= ... &order=ASC" onclick="window.open(this.href);return false;

PS! Hold deg unna TurtleWax sine produkter. Det er bare noe komersielt klin. :thumleft

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: thewiz biker logg -Banekjøring nye bilder s12

Legg inn av gbruaset »

Stilige bilder, og pen sykkel du har!

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Banekjøring nye bilder s12

Legg inn av thewiz »

Ikke mye rart som skjer for tiden.

Har fått noen nye deler til sykkelen som er montert og jeg føler dette konkluderer modifikasjonene jeg kommer til å gjøre med denne sykkelen. Jeg har nå montert 15T Renthal fremdrev, healtech speedohealer, Zero Gravity Double Bubble vindskjerm, nye sorte fothvilere og USB uttak for lading av diverse elektronikk.

Det ble mye bedre med vindskjermen, den er ca 3-4cm høyere enn den forrige og det gjorde stor forskjell.

Bilde

Jeg har vært veldig fornøyd med R6-en, men jeg merker jeg kjører mindre med denne enn jeg gjorde med min sportstouring. Jeg funderer på om jeg skal prøve litt andre sykler. Grunnen til at jeg kjører mindre er vel fordi det er mer aggressiv sittestilling, og for min del er knevinkelen litt slitsom.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Bjerknez »

Får litt vondt inni meg når jeg ser en ellers flott sykkel trenge en skikkelig rubbing når det kommer til kåpen :-)å

Følgende produkter annbefales for utbedring:

http://scandicshine.no/index.php?route= ... duct_id=55" onclick="window.open(this.href);return false;

http://scandicshine.no/index.php?route= ... uct_id=442" onclick="window.open(this.href);return false;

http://scandicshine.no/index.php?route= ... uct_id=474" onclick="window.open(this.href);return false;

http://scandicshine.no/index.php?route= ... &order=ASC" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumleft :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av thewiz »

Hehe, kunne trengt en rubbing ja, men er ikke så gæli. Det er litt klin foran på sykkelen pga SeniorMC klistermerket.

Jeg har funnet ut at jeg ikke har mye tålmodighet når det kommer til polering og detaljpirking. :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Hehe, kunne trengt en rubbing ja, men er ikke så gæli. Det er litt klin foran på sykkelen pga SeniorMC klistermerket.

Jeg har funnet ut at jeg ikke har mye tålmodighet når det kommer til polering og detaljpirking. :-)å
Å rubbe den kåpa er gjort på fem minutter med riktig utstyr. :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av thewiz »

Fikk kjørt en tur i dag. Har faktisk ikke rørt sykkelen på 2 uker. Hadde tomt batteri når jeg skulle starte, så måtte lade batteriet før den fyrte.

Utrolig hvor lett man glemmer hvor morro det er å kjøre sykkel når man ikke får kjørt på et par uker. :knegg

Bilde

Har lyst på ny hjelm. Denne gangen tror jeg det blir Shoei. Jeg har sett litt på RF1200, men virker som den ikke er å oppdrive i Norge? :scratch
Den fikk ZLA prisen hos Revzilla, så det er nok en veldig god hjelm. Noen som har noen tips hvor man kan oppdrive denne?

Toven

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Toven »

Syntes nye K5 til AGV var tøff, men stilig den RF1200 også. Nå fikk jeg også lyst på en hjelm til haha :P :p

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av thewiz »

Ja, på tide med en liten update, har vært en tur på rudskogen igjen. Veldig morsomt atter engang, spesielt denne gangen siden jeg har 1 mindre tann på framdrevet, passet perfekt på bane! Glad jeg ikke gjorde -1 +2, det hadde vært for ekstremt på veien. Ligger allerede nærmere 8000rpm i 120-130, noe som er høyt i seg selv.

Dekkene mine er toast, korden vises straks på midten og sidene har bare 1 millimeter eller 2 før slitemerket er flush med resten.

Så, jeg sitter å funderer på om jeg skal bytte dekk nå, eller kanskje bare vente til neste år, er jo ikke mye igjen av sesongen og siden sykkelen lagres i en uisolert garasje syns jeg ikke det er kult at helt nye dekk blir stående i kulda / temp forskjellene gjennom 4-5 mnd. :-k

Har lyst å prøve Michelin denne gangen, da tenker jeg Pilot Power 3. Har prøvd både Pirelli, Dunlop og Metzeler tidligere, så vil gjerne prøve Michelin denne gangen.

Slenger med et bilde fra sist banedag :prop:

Bilde

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av thewiz »

Åja, glemte å dele min nær døden opplevelse.

Dette var da på Rudskogen. For de som har vært der før er det en lang oppoverbakke med påfølgende nedoverbakke før en høyre sving på baksiden av banen.
Jeg hadde rundt 220 før jeg bremset ned før høyre svingen. Når jeg så 180 på speedometeret begynte hele sykkelen å danse rundt som om jeg kjørte på is. Jeg har konkludert med at det var pga for hard oppbremsing og jeg klarte dessverre å låse bakhjulet. Jeg kjente hele bakenden på sykkelen skli ut mot venstre før jeg slapp alt av bremser for at sykkelen skulle rette seg opp. Klarte selvfølgelig ikke svingen og kjørte rett på. HELDIGVIS er det lange "runoffs" i denne svingen, så det gikk fint, men fy søren så svett jeg var i hjelmen etter dette :-)å :-)å

Jeg er ikke 100% klar på hva som skjedde, da alt skjedde veldig raskt, men jeg tror jeg enten hadde for mye bakbrems eller for mye forbrems. Vil ikke bakhjulet hoppe / skli hvis man bruker for mye forbrems, da bakhjulet forsatt har for høy hastighet? Merket det litt under hele banedagen at sykkelen føltes litt "glatt".

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: thewiz biker logg

Legg inn av 929rr »

holder meg unna bakbremsen untatt i krabbe fart jeg, veldig lett å låse bakjulet når en klemmer til frambremsen og syklen setter seg på gaflen. Ikke mye bremsevirkning en har bak ved skikklig pådrag på frammbremsen heller.
Viss dekka er toast, ville jeg tro den glatte føelsen kommer derfra, like godt og bytte først som sist, gummien tåler nokk overvintringen uten og forinnges serlig mye.

Svar