thewiz biker logg - oppdatering 2018

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av thewiz »

Lenge siden jeg har oppdatert noe her. Solgte R6-en i fjor, da jeg merket at jeg ønsket noe annet med mer power. R6-en er kjempeflott på bane, og den kommer virkelig til sin rett der. Uten at jeg skal skryte, hadde flere 1000cc i min klasse problemer med å holde følge med meg. Jeg legger mye av grunnen til det over på R6-en da den er veldig lett og enkel å kjøre raskt med. Men, uansett jeg er på utkikk etter noe annet nå. Det kommer vel ikke som noe sjokk for noen at neste sykkel blir 1000cc for meg. Har sett litt på japanske sykler, og da er det egentlig kun 2 det står mellom. Dette er da CBR1000RR og R1.

MEN

I dag var jeg å prøvekjørte denne. 959 Panigale. Fantastisk sykkel. Jeg ble overrasket over hvor behagelig den var å kjøre. Flott L-twin med 157 hp / 107.4 Nm. Noe ganske annet fra min tidligere R6.

Bilde

Bilde

Så.... :knegg

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: thewiz biker logg - 959 Panigale?

Legg inn av Jompa »

:santa: :santa: :santa: =; Jepp, flott sykkel.
Regner med at Simpson har hevd på å være den første til å svare, men sneik meg foran :santa:

Svarten, det varikke meninga å bruke SÅ mange nisser.......
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - 959 Panigale?

Legg inn av thewiz »

Her var det jammen lite entusiasme gitt :eh

Det ble med prøveturen inntil videre. Har faktisk sett litt på cruisere i det siste. Hvor skal dette ende :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg - 959 Panigale?

Legg inn av Bjerknez »

Haha! Fra Panigale til cruiser... Ja det fårn si :lol

Men jeg er enig med deg på et vis. Ja, en Cruiser er HELT noe annet, men man er mer "på tur" med en cruiser. Jeg har jo eid en cruiser selv. Jeg har tenkt tanken selv med tanke på cruiser igjen, men foreløpig blir det litt for døll for min del. Man sitter greit på korte avstander, men på langturer så tar en cruiser kverken på ryggen min. Middelmådige dempere og 90 grader i ryggen på stor og flat sal er ikke noe som er bra for meg.

Man sitter i utgangspunktet godt på korte avstander 10-20 mil men etter at jeg kjørte nesten 80 mil på en dag så ble det litt i overkant for min rygg. Jeg ble dog veldig overrasket at ryggen ble langt bedre etter kjøp av STreet Triple R og S1000R. Den sittestillingen passer rett og slett bedre til meg og den er mer ergonomisk riktig. Dempere er jo også av et helt annet kaliber.

Ducati lager tøffe sykler og dem kan design og lyd, men jeg klarer ikke å stole på dem av forskjellige grunner. Sikkert ubegrunnet, men det er uansett en magefølelse jeg ønsker å lytte til, selv om jeg vet at det stikker i hjertet til Simpson :lol

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: thewiz biker logg - 959 Panigale?

Legg inn av vim »

Jeg siklet og siklet - og siklet igjen, på 899 i fjor, men valgte å gå for en rimeligere variant brukt (GSXR).
En av grunnene (bortsett fra pris) var at 899 fortsatt hadde litt av de nykkene Ducati alltid har hatt. Det handlet mye om tre ting:
1) Fryktelig varmt rundt motor/eksos
2) Fortsatt litt nervøs under 60 km/t. Ducatier VIL KJØRES...
3) Enormt hard clutch i kombinasjon med QS som ikke funker på giring ned, gjorde by-/køkjøring slitsomt.

Til gjengjeld, er det det deiligste sykkelen jeg har testet noen gang, på alt mulig annet. Til og med sittestillingen var levelig, sammenlignet med tidlgere modeller jeg har testet (1199 og 1098).

Når 959 nå angivelig skal ha blitt en langt "smoothere" maskin, så er det ikke mye annet enn varmen og det triste eksosanlegget å utsette på den. Instant "VIL HA!" faktor for min del, selv om det ville innebært å bytte eksosen for kostnaden av et lite småbruk.
Jeg kan ikke komme på én eneste sykkel jeg heller ville kjøpt ny i år.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: thewiz biker logg - 959 Panigale?

Legg inn av simpson »

Det var flere som slo meg jompa :redface

At jeg liker Ducati er det vel ingen tvil om.
Men det kommer av egen erfaring av flere i mitt eie.
Skal jeg være ærlig er jeg ikke kjempefavoritt av 959 ene og alene på grunn av eksosanlegget.
Vil selv heller hatt 899, eller aller helst 1199/1299, men det er i en helt annen prisklasse.
Har ikke kjørt "lillebror Panigale", men storebroren er vel det nærmeste jeg har vært himmelen på 2 hjul.
Jeg syntes også den var faktisk meget behagelig å kjøre, bortsett fra sete som er som en planke med skinn på.
Men dette gjelder alle RR fra Ducati, løsningen på min ble Komfortsete, da ble den nesten som en Gold Wing på landeveien.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - 959 Panigale?

Legg inn av thewiz »

959 er den første ducatien jeg har kjørt, og jeg syns den var behagelig og hadde nok power. Det jeg ikke likte var gassen, veldig rykkete i lave hastigher, så litt vanskelig å sitte med 1 hånd på styret. Utenom dette var den kjempeflott, likte twin veldig godt.

Men, det blir nok ikke noe Ducati helt enda, mulig jeg går for 1199 hvis prisen dropper over åra. Er veldig enig med Simpson angående eksosen, liker den ikke spesielt godt. Undertail er mye penere og ryddigere på denne sykkelen.

Har sett litt på S1000RR i det siste, begynner å bli veldig gode priser på dem nå brukt. Må nesten se om jeg får prøvekjørt en. :prf

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: thewiz biker logg - 959 Panigale?

Legg inn av Jørgen L »

Kjøp s1000rr eller nyere R1

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: thewiz biker logg - 959 Panigale?

Legg inn av gbruaset »

Hei! Kjøpt deg ny sykkel ennå?

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - 959 Panigale?

Legg inn av thewiz »

Da ble det sykkel!

Syns utvalget i Norge var for dårlig denne gangen, så turen gikk til Sverige. Hentet en strøken CBR1000RR Fireblade med lav kilometerstand. Kjørte ned med bil og henger og hentet sykkelen samme dag. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd, sykkelen er strøken til 2008 modell å være. Sverige har veldig gode priser, og etter avgifter kommer jeg ganske godt ut i forhold til tilsvarende modeller i Norge.

Hadde et par timer i salen i dag, og 1000cc er helt fantastisk! Den effekten er helt rå, og det bare drar og drar og drar i alle gir / turtall. :twothumbs:


Sykkelen er rimelig original, men har et Yoshimura R77 Carbon full eksossystem. Har også en kort skiltholder med LED blinkers. Planene er forløpig ikke så store, da jeg liker alt sykkelen har. Men skal få tak i det dekselet som skal være under eksosen for å dekke rør. Mulig det blir noe annet småtteri også, mest sannsynlig :twisted


Bilde

Toven

Re: thewiz biker logg - Fireblade

Legg inn av Toven »

oi oi oi :twothumbs:

Hvordan er det med forsikring på ein slik ein?

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - Fireblade

Legg inn av thewiz »

Står på svenske skilt for øyeblikket, men har tegnet forsikring. Kan jo kjøre 30 dager på utenlandske skilt etter importdato etter nye regler som kom for et par år siden. Så tenker at jeg registrerer sykkelen neste år, da det ikke er så lenge igjen av sesongen.

Toven

Re: thewiz biker logg - Fireblade

Legg inn av Toven »

Ah, grei plan. Men fet sykkel altså, grattis med den :)

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - Fireblade

Legg inn av thewiz »

Takk så mye :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg - Fireblade

Legg inn av Bjerknez »

Grattis med "ny" sykkel :thumleft
Og velkommen til litersklassen :knegg

Etter noen mil på denne doningen så vil du forstå hvorfor jeg kaller en R6 for "moped" :thumleft

Svar