Kawasaki ZZR 600. Skinndress og bart.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av TheHaughom »

Det ser ut til å være en DB-killer der ja, hvordan du får den ut er jeg ikke sikker på.
På de pottene jeg har sett på har det vært en skrue ut mot hjulet. Deretter er det bare å trekke den ut...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
AleksanderRH
Innlegg: 53
Registrert: 01 apr 2013, 13:52
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
Sted: Gursken/Stjørdal

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av AleksanderRH »

TheHaughom skrev:Det ser ut til å være en DB-killer der ja, hvordan du får den ut er jeg ikke sikker på.
På de pottene jeg har sett på har det vært en skrue ut mot hjulet. Deretter er det bare å trekke den ut...
Tror jammen jeg skal forsøke å åpne opp. :-)

Synes for øvrig det er litt plagsomt at sykkelen skrangler sånn. Den har gått 110k nå, er et godt stykke. :-k
Kawasaki ZZR 600 1998

2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av EasyRider »

TheHaughom skrev:Det ser ut til å være en DB-killer der ja, hvordan du får den ut er jeg ikke sikker på.
På de pottene jeg har sett på har det vært en skrue ut mot hjulet. Deretter er det bare å trekke den ut...

:-k sikker? synes jeg ser "netting" rundt den indre lydempern.. hvis det går ann å kalle den det.
Så for meg ser det ikke ut som at den kan trekkes ut/fjernes.

@AleksanderRH

Hvis du tar et bedre bilde rett inn i eksosåpningen med lys, så kan en lett se om den er til å trekke ut.

Ikke så mye jobb å åpne den da.. Den ser ut til å være poppet i enden mot mellomrøret/grenerør.
Skru av slipon'n (unbrako). Borr ut naglene, fjern det som skrangler og popp nye nagler inn. Jeg hadde vel byttet ulla også.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
AleksanderRH
Innlegg: 53
Registrert: 01 apr 2013, 13:52
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
Sted: Gursken/Stjørdal

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av AleksanderRH »

EasyRider skrev:
TheHaughom skrev:Det ser ut til å være en DB-killer der ja, hvordan du får den ut er jeg ikke sikker på.
På de pottene jeg har sett på har det vært en skrue ut mot hjulet. Deretter er det bare å trekke den ut...

:-k sikker? synes jeg ser "netting" rundt den indre lydempern.. hvis det går ann å kalle den det.
Så for meg ser det ikke ut som at den kan trekkes ut/fjernes.

@AleksanderRH

Hvis du tar et bedre bilde rett inn i eksosåpningen med lys, så kan en lett se om den er til å trekke ut.

Ikke så mye jobb å åpne den da.. Den ser ut til å være poppet i enden mot mellomrøret/grenerør.
Skru av slipon'n (unbrako). Borr ut naglene, fjern det som skrangler og popp nye nagler inn. Jeg hadde vel byttet ulla også.
Jeg prøvde, har ikke eget verktøy - bor på hybel. Huseieren hadde bare noe fra Biltema som bøyde seg så fort jeg begynte. Tar ikke sjansen på å ødelegge bolthodet. Tror jeg bare skipper det. Har ikke demper-ull eller noenting liggende heller. Var mest for nysgjerrighetens skyld jeg gjorde det. :-)

Jeg kikket inn i eksosåpningen, det var ikke noe rundt der, kun netting og selve "stussen". Sykkelen er fra 1995, og jeg mistenker at Ixil-anlegget ble levert som ekstrautstyr da den var ny. Virker som om det er mange RF600 i Polen med samme anlegget. Min er tyskimportert.

Får slå meg til ro med at det ikke er DB-killer på. ](*,)

Ellers lurer jeg egentlig på å bytte sykkel, men jeg vet ikke om det tar lang tid å få solgt sykkelen heller. :scratch

Jeg er fornøyd, men den er noe liten for meg i størrelse, ikke kubikk. :sorry
Kawasaki ZZR 600 1998

2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS

Brukeravatar
AleksanderRH
Innlegg: 53
Registrert: 01 apr 2013, 13:52
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
Sted: Gursken/Stjørdal

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av AleksanderRH »

Dobbeltpost.. Får legge inn et bilde her når jeg har fått tatt nye.
Kawasaki ZZR 600 1998

2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av TheHaughom »

Ser ut som jeg tok feil. Om du ser nettingen i kant med uttaket er det ikke DB-killer i.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
AleksanderRH
Innlegg: 53
Registrert: 01 apr 2013, 13:52
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
Sted: Gursken/Stjørdal

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av AleksanderRH »

TheHaughom skrev:Ser ut som jeg tok feil. Om du ser nettingen i kant med uttaket er det ikke DB-killer i.
Selv den beste kan ta feil, bærer over med deg. :-)

I Stjørdal regner det, får ikke gjort særlig mye. Solgte unna det brukte utstyret mitt, men må vente på at butikken skal få inn hjelmen min. Får litt PMS nå..
Kawasaki ZZR 600 1998

2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS

Brukeravatar
AleksanderRH
Innlegg: 53
Registrert: 01 apr 2013, 13:52
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
Sted: Gursken/Stjørdal

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av AleksanderRH »

Ikke blitt så mye skriving i det siste, har stort sett vært på skolen. Innleveringer i fleng, kjøring med egen elev og annet gøy på timeplanen.

Begynt å bli glad i motorsykkelen, tror det går en stund før jeg bytter den ut. :-)

Ellers spekulerer jeg litt i hva som er korrekt slakk på kjedet - burde lest litt rundt, men akkurat nå finpusses det litt på pedagogikkeksamenen - vi har hjemmeeksamen, og været er knallbra. Straks helt ferdig, så da blir det kjøring :-D

For øvrig har jeg hentet alt kjøreutstyret. Splitter nytt, og kanskje i overkant kostbart, men jeg ser på det som en investering.

For øvrig veldig fornøyd med Ståle på Bikerstreet i Trondheim - skal dere ha noe der; snakk med Ståle! :-D

Håper dere som leser er velsignet med pent vær og lekkasjefri motorsykkel. :lol

Fortsatt god sesong så lenge. :prop:
Sist redigert av AleksanderRH den 29 mai 2013, 20:51, redigert 1 gang totalt.
Kawasaki ZZR 600 1998

2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av gorbys »

er det ikke 2-3 cm slakk som er det vanlige da?

Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2

Brukeravatar
AleksanderRH
Innlegg: 53
Registrert: 01 apr 2013, 13:52
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
Sted: Gursken/Stjørdal

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av AleksanderRH »

gorbys skrev:er det ikke 2-3 cm slakk som er det vanlige da?

Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
Det var hvertfall så mye jeg strammet det til, fungerte fjell.

Nå har jeg kjørt litt over 6000 km hittil i sesongen, og sykkelen er lagt ut for salg. Mulig det kommer ei dame og kjøper den fredag - for jeg har kjøpt meg ny sykkel.

Denne gangen ble det en Kawasaki ZZR 600 1998-modell med rundt 35000 km bak seg. :-)


Regner med dette blir et av de siste bildene jeg tar av sykkelen før den forsvinner;

Bilde

Har vært et hyggelig bekjentskap, vært veldig fornøyd med den, men føles for liten for mine lange bein..
Kawasaki ZZR 600 1998

2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av Jompa »

Skole, Stjørdal ?
Det må være trafikklærerskolen. Æ hadde sikkert funnet ut av det hvis æ bladde tilbake til side en..

Og, joda, æ har starta sesongen med lekkasjefri sykkel og været e sånn at æ begynne nesten å håpe
på varige, menneskeskapte klimaendringer, som det heter.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AleksanderRH
Innlegg: 53
Registrert: 01 apr 2013, 13:52
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
Sted: Gursken/Stjørdal

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av AleksanderRH »

Jompa skrev:Skole, Stjørdal ?
Det må være trafikklærerskolen. Æ hadde sikkert funnet ut av det hvis æ bladde tilbake til side en..

Og, joda, æ har starta sesongen med lekkasjefri sykkel og været e sånn at æ begynne nesten å håpe
på varige, menneskeskapte klimaendringer, som det heter.
Hehehe. Ja, jeg synes det hadde vært greit med litt varmere vær. Men troen på menneskeskapte klimaendringer er jeg litt skrantende til, for det har vært slike perioder før vår tid også uten at det nødvendigvis skyldes mennesker. :-k

Trafikklærer ja, ferdig neste år. :-)

Suzukien er forsvunnet, og nå har jeg Kawasakien. Meget fornøyd. V-Twin i Horten har jeg svært gode erfaringer med, det må sies. :-)
Kawasaki ZZR 600 1998

2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS

Brukeravatar
AleksanderRH
Innlegg: 53
Registrert: 01 apr 2013, 13:52
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
Sted: Gursken/Stjørdal

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av AleksanderRH »

Nå har jeg herjet litt på Ebay. :prf

Bestilt tankpad, sotede blinklysglass foran, sotet vindskjerm, kortere hendeler og annet snacks. :mk


Akkurat nå ser sykkelen slik ut.
Bilde

Kommer til å legge inn bilde når jeg har fått satt på alt jeg har bestilt, har troen på at det blir bra. :prf

Sånn ellers lurer jeg på å sette på slip-ons eller helst komplett anlegg hele veien. Lurer på å ta turen over til Sverige, for jeg finner ikke så mye i bruktmarkedet.

Er det slik å forstå at en egentlig kan tilpasse det meste av annen eksos?

Opplever at bremsene lugger ved nedbremsing, skal visst være en vanlig ting på ZZR 600. Mistenker at bremseskivene ikke er helt rene, og tror ikke det er noe i veien med hjullageret. Klossene vet jeg ikke så mye om. Noen som har tips? Kunne målt om skiven var like tykk hele veien også. :scratch
Kawasaki ZZR 600 1998

2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av Jompa »

Luggende bremser kan skyldes at skivenene henger fast på en eller flere av boltene, sånn at de kaster litt
sidelengs.
Hadde selv "hakkende skiver" på min, men den har ikke flytende skiver.
Skreiv litt om det i bloggen min.
Etter at eg bytta bort "racingklossene" fra Wemoto med orginale klosser, rettet skivene etter fattig evne og manglende forstand, bytta styrelagere og skrudde fast øvre gaffelbru blei det vesentlig bedre.
Det har nok lite hensikt å prøve å måle tykkelsen, vanskelig å få noe sikkert mål på slitte skiver.
De variere nok uansett bare etpar hundredeler i tykkelsen, men sjekk uansett klossene.
Klarer du å se klossene når de står i caliperne på din sykkel ?v
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AleksanderRH
Innlegg: 53
Registrert: 01 apr 2013, 13:52
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
Sted: Gursken/Stjørdal

Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke

Legg inn av AleksanderRH »

Jompa skrev:Luggende bremser kan skyldes at skivenene henger fast på en eller flere av boltene, sånn at de kaster litt
sidelengs.
Hadde selv "hakkende skiver" på min, men den har ikke flytende skiver.
Skreiv litt om det i bloggen min.
Etter at eg bytta bort "racingklossene" fra Wemoto med orginale klosser, rettet skivene etter fattig evne og manglende forstand, bytta styrelagere og skrudde fast øvre gaffelbru blei det vesentlig bedre.
Det har nok lite hensikt å prøve å måle tykkelsen, vanskelig å få noe sikkert mål på slitte skiver.
De variere nok uansett bare etpar hundredeler i tykkelsen, men sjekk uansett klossene.
Klarer du å se klossene når de står i caliperne på din sykkel ?v
Tusen takk for svært konstruktivt svar :prf

Ser klossene, de virker noe rustne, men det er en del belegg igjen.

Får sjekke gaffelbruen også. :scratch


Edit:

Veldig lyst på nytt eksosanlegg. :-k Begynt å ruste litt her og der, velkjent problem på ZZR. Sikler veldig på Laser DuoTech, fant et 4-2-1 sett på blocket.se til knallpris, men dessverre var det utsolgt. Studerer, så jeg prøver til stadighet å få mest for pengene, men det er dog prioriteringer - jeg velger å drikke mindre øl og bruke mer på hobbyer, men jeg tør påstå at jeg har det minst like gøy fordiom.. :thumleft

Noen som har tips til anlegg? Kikket på Barracuda, Raptor, Eagle og Cobra-anlegg - er det noen som har erfaringer med noe av dette? Prisen var ganske grei, men kunne tenkt meg å kjøpe brukt eller rabattert. :prop:
Kawasaki ZZR 600 1998

2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS

Svar