Erlend & hans CBR: Teaser

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Erlend & hans CBR

Legg inn av Moby »

Hei Erlend, vet du om klokka på cbr'n kan settes til 24 timers klokke? liker ikke dissa 12 timers klokkene
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Erlend & hans CBR

Legg inn av erlend_cbr »

Ja, det mener jeg. Hvis jeg ikke tar helt feil, så skal det være mulig å bytte ved hjelp av de to knappene. Sjekk instruksjonsboka som ligger under setet, da jeg iallefall har 24-timers klokke.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Erlend & hans CBR

Legg inn av Moby »

ok, takker. Skal sjekke i instruksjonsboka. Er på jobbreise hele uka så får ikke kjørt no sykkel :evil
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Ny sykkelpynt på plass og klar til montering

Legg inn av erlend_cbr »

En liten oppdatering er på sin plass, og igjen takk for fine tilbakemeldinger på forrige store post.

Nye godsaker er nå endelig ankommet, tok et lite bilde av herligheten her. For de som ikke skulle se det, så er det ny orginal rød hugger, setecover fordi jeg ikke liker passasjerer og pinstripes til felgene.
Bilde

Ellers har jeg tenkt meg ned til Drammen i dag, nærmere bestemt Monsterbikes. Ble invitert på MC-messa i år til slik åpen dag, bike.no har en sak på dette. Starter i dag og varer til lørdag tror jeg.

Noen som vil være med å teste ut splitter nye Kawa'er og Suzukier?
Sist redigert av erlend_cbr den 17 apr 2013, 14:51, redigert 1 gang totalt.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Erlend & hans CBR: Ny pynt og testing av nye Kawasaki/Su

Legg inn av Moby »

Hmm, høres artig ut. Men jeg vet ikke om rekke til Drammen etter jobb før de strenger...
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Erlend & hans CBR: Ny pynt og testing av nye Kawasaki/Su

Legg inn av erlend_cbr »

De holder åpent til kl 20:00 i dag og i morgen. Jeg tar iallefall turen rett etter arbeidsslutt i 16-tiden.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Erlend & hans CBR: Ny pynt og testing av nye Kawasaki/Su

Legg inn av erlend_cbr »

Da var testkjøringa gjort, og jeg må bare si det at Kawasaki imponerte meg Fikk desverre ikke testet noen GSX-R pga tidmangel, men fikk til gjengjeld en herlig time med en Kawasaki ZX6R 636. Testkjøringa var så gøy at de ble litt bekymret i butikken, da jeg var ute så lenge. Ups :redface

Ang Monsterbike så fikk jeg veldig bra service, men da jeg kom tilbake etter kjøringen så virket flere av de ansatte litt... arrogante. Mulig det bare var meg som syntes dette, men det var så forskjellig stemning der fra da jeg dro på testkjøring til jeg kom tilbake. Jaja. Fin butikk iallefall.

Dette var min førsre tur i år, og noen vil kanskje kalle det utroskap mot egen sykkel å ta denne på en annen tohjulung, men :D

Litt bilder fra kjøringen, måtte ta en pit-stop, for sykkelen var så innihampen hissig.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Enestående handling på biken, bremsene var fantastiske. SKikkelig trøkk i mellomregisteret til 600 å være. Veldig aggresiv sittestilling, og jeg er nok 5-10 cm for høy til at dette skulle vært behagelig over tid. Merket lite forstyrrelser fra Traction Control'en, noe jeg hører fra andre er en god ting. Var aldri over 11,5K RPM, men det var nok av power for meg.
Skulle kjøre forbi en bil på en strekke, girer ned til 5., gasser forbi. Ser så på dashen, og nåla viser 148. Ups. :roll

Ingen nybegynnersykkel, hvis jeg skal være helt ærlig, men som sport - og trackdaysykkel er kanskje denne en av de bedre jeg har kjørt i denne klassen. Tommel opp :thumleft
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1593
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Erlend & hans CBR: Kawa går unna!

Legg inn av Kjellrf »

Et gammelt uttrykk:

Honda er som din kone, mens Kawasaki er som din elskerinne...


:prf
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Erlend & hans CBR: Kawa går unna!

Legg inn av erlend_cbr »

Fikk ingen tid, og sa jeg ville bruke minst tre kvarter, da jeg ville finne skikkelige veier. Omtrent alt jeg fant var veldig rette strekninget med telehiv og sprekker. Dessuten en del trafikk. Kom tilbake etter 50 min, synes selv det er OK.

Da jeg testet Audien min ble selgeren skuffa fordi jeg "bare" kjørte i 1,5 time ;)
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Erlend & hans CBR: Kawa går unna!

Legg inn av EasyRider »

Jeg var også på monsterbike i går.


Rart de ikke sa noe om tiden. Jeg fikk beskjed om en halv time.
Og service var upåklagelig, hvergang jeg var innom butikken så spurte de om jeg ikke skulle prøve flere sykkler. :thumleft

Jeg kjørte også 2 Suzuki sykkler, der skrev dem tiden på lappen du fikk.

Tok noen bilder jeg også.

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... start=2880
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Erlend & hans CBR: Kawa går unna!

Legg inn av erlend_cbr »

Ja, inne i butikken var det veldig bra service, de var veldig imøtekommende. Bra utvalg, ser ut som de på Liertoppen har en konkurrent der, mtp at de fører mye av de samme merkene osv.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Erlend & hans CBR: Close call

Legg inn av erlend_cbr »

I dag smalt det nesten.

Lå i kollektivfeltet ved Helsfyr i retning sentrum. På toppen av bakken før det heller endover mot Vålerengatunellen, kaster en nyere svart Honda CR-V seg over rett foran meg mens det fortsatt var kollektivfelt. Han tenkte vel det var greit å gjøre dette for å spare 10 sekunder, da det var saktegående kø i hans felt.

Jeg har ALDRI bremset så hardt før, ABSen reddet livet mitt i dag.

Glad min mor ikke hørte glosene jeg serverte sjåføren i etterkant....

Fy faen. (Beklager fransken)
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Erlend & hans CBR: Close call

Legg inn av LordShaft »

Bare å være forsiktig.
Kjekt å kjenne at reaksjonsevnen er der og at alt gikk bra.

Enkelte burister kommer aldri til å lære seg å ta hensyn til andre enn seg selv. Jeg hadde nok stått i fare for å dunke hånden min noen ganger i taket på bilen hadde det samme skjedd meg!

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Erlend & hans CBR: Close call

Legg inn av Geir »

Slike suppegjøker kjører jeg etter konsekvent - ikke f*en om de skal slippe unna slike idiotfakter uten å få høre min oppriktige mening om det.... :bl3
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Erlend & hans CBR: Close call

Legg inn av SuperMorten »

Pga av sånne folk kjører jeg med kamera på hjelmen hver dag. Og så prøver jeg å unngå kollektivfeltet så sant det er mulig.
Har bare for min egen del oppdaget at hvis jeg ligger i kollektivfeltet er jeg ikke så forberedt på alt som kan skje, som hvis jeg f.eks lanesplitter. Jeg kjører Vestfold-Helsfyr hver dag, og har sett mye av sånt du beskriver. Forresten idag var det en kar som satt og så på tv i bilen, på en ipad montert på dashbordet. Har det på film...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar