Welshen har solgt BMWen sin

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Welshens lurer på håndtak med spoiler....

Legg inn av SuperMorten »

Jeg kjørte uten før, og har hatt håndtaksbeskyttere siden jeg byttet sykkel. Det er veldig stor forskjell. Men med varmehåndtak er det som dag og natt. Jeg blir nesten ikke våt på henda mer. Nå hender det at jeg føler meg litt kjølig oppå håndbaken, mens varmeholkene "brenner" inni hånda..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Welshens lurer på håndtak med spoiler....

Legg inn av knutk »

Til F650GS finnes der orginalt gode håndbeskyttere.
Trolig noe dyrere enn fra tredjeparts leverandør, men fremstår også som de mest solide.
Beskytterne festes til håndtaksbeskytteren, og de finnes i tre størrelser, etter hvor mye vindbeskyttelse som ønskes.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Welshens lurer på håndtak med spoiler....

Legg inn av RuneMC »

Håndbeskyttelse gjør ganske stor forskjell merket jeg når jeg fikk V-Strom'en som hadde det på fra kjøp. Hånden kommer mer i le for vinden pluss at regnet ledes litt utenom, så du kan gjerne satse på et hakk mer sommerlige hansker ved samme temp, spesielt om du har varmeholker. Om spoileren i tillegg er gunstig får bli en avveining - sikkert enda mer i le for fartsvinden, men samtidig blir det jo et vindfang - og vindfang ytterst på styret kan jo evt gjøre det mer spennende i mye vind - men alt kommer an på utformingen - må nesten testes for å finne ut det...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshens lurer på håndtak med spoiler....

Legg inn av Welshen »

Da er det bestilt nye håndtaksbeskyttere med spoilere.... blir sikkert bra! Tror det skal bli digg særlig på slike dager som dette som det er halvkaldt og regn......

Nå må jeg ut å vaske mcen også, bli rimelig møkkete med tur/retur Oslo på E18 på en søledag.... Men jeg var faktisk like tørr.... spraya støvlene med impregnering før jeg dro og det holdt faktisk. Kanskje jeg skulle ha pusset de også....
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Welshens lurer på håndtak med spoiler....

Legg inn av gorbys »

Jeg har hånd beskyttere på vstromen og de tar fint av for regn og vind. Kan anbefales i kombinasjon med varmehåndtak :-)

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Welshens lurer på håndtak med spoiler....

Legg inn av E-strom »

Samme erfaring her - har både varmehåndtak og vindavviser på V-Strom'en og anbefaler det varmt... :prf

Kommer bare på en ulempe:
- når jeg hilser på møtende mc'er må jeg ta hånda bak og ut før jeg kan vinke
- uten vindavviser/spoiler er det nok å bare strekke hånda rett ut
Ikke mye til ulempe, men det var det eneste jeg kom på... :redface
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshens lurer på håndtak med spoiler....

Legg inn av Welshen »

Da er det jammen kommet litt stasj i huset.... eller lettere sagt i butikken klar for henting.

Håndtakbeskyttere med spoiler, nytt "nebb" touratech typen, og snart blir det ny litt høyere vindskjerm. I tillegg invisterte jeg i en momentnøkkel idag.... har ikke hatt det før, men ser at det står i instruksjonboka at det kan være greit i forbindelse med kjedestramming. Så da får jeg se om jeg skjønner hvordan jeg skal bruke den...... :scratch

Forøvrig håper jeg det er lett å få på plass håndtaksbeskytterne.... så mye regn jeg har kjørt i nå kunne det være greit.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshens med nytt stasj til bmwen...

Legg inn av Welshen »

image.jpg
Da er nytt nebb montert:) tok jo ikke mange sekundene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Welshens lurer på håndtak med spoiler....

Legg inn av tagesk »

[quote="SuperMorten"Men med varmehåndtak er det som dag og natt. Jeg blir nesten ikke våt på henda mer. Nå hender det at jeg føler meg litt kjølig oppå håndbaken, mens varmeholkene "brenner" inni hånda..[/quote]
Husk at GoreTex fungerer ved at fukt transporteres fra den varme siden til den kalde.
Vanligvis er jo det fra innsiden og ut.
Med varmehåndtak og skikkelig regn (i timesvis) slik at hansken blir våt på håndflatene, da vil fukten bli transportert inn i hansken.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Welshens lurer på håndtak med spoiler....

Legg inn av SuperMorten »

tagesk skrev:
SuperMorten skrev:Men med varmehåndtak er det som dag og natt. Jeg blir nesten ikke våt på henda mer. Nå hender det at jeg føler meg litt kjølig oppå håndbaken, mens varmeholkene "brenner" inni hånda..
Husk at GoreTex fungerer ved at fukt transporteres fra den varme siden til den kalde.
Vanligvis er jo det fra innsiden og ut.
Med varmehåndtak og skikkelig regn (i timesvis) slik at hansken blir våt på håndflatene, da vil fukten bli transportert inn i hansken.

[TaSK]
Jeg var sikkert dårlig til å formulere meg. Det var kombinasjonen av håndtakbeskyttere og varmehåndtak. Håndtakbeskytterene stopper fysisk regnet, mens varmehåndtakene er.. nettopp varme.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshens nå med nebb, tankveske og toppveske

Legg inn av Welshen »

Nå røsser det på med utstyr.... :roll

Fikk levert toppveske og tankveske fra Touratech idag. Super flott. Har ennå ikke fått prøvd det da det ligger igjen på jobb, men håper på å få satt det på i morgen og da skal jeg knipse et bilde av det.
Skal i grunn bli veldig greit å få noe bagasjeopplegg... for til neste uke er det tur på gang!
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Welshens nå med nebb, tankveske og toppveske

Legg inn av joo »

Kjøp en bra 30-40 liters vanntett pakksekk i tillegg. Da kan du pakke litt i den og stroppe den foran toppkofferten hvs du trenger mer plass. De kan komprimeres og rulles så de blir så små de kan, og tar mye når det trengs.
Så kan de ligge i kofferten så lenge du ikke har bruk for de på tur.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshens nå med nebb, tankveske og toppveske

Legg inn av Welshen »

Da er tankvesken "montert"....når sant skal sies var det å bytte ut to skruer på et deksel og feste noen borrelås sak fra setet og oppover "tanken".... 3 min, men jeg er seff svært fornøyd med den strålende innsatsen.... :prf

Toppveska/seteveska var utrolig fin fra Touratech. Passet glimrende og det blir faktisk en del plass i den..... Når det gjelder tankveska var det heller dårligere med plass, men den funker til alt unntatt for pcen.... men men da får den ligge bak.

Er nå klar for en tur til uka. Blir ikke langt, men overnattingsplan er det i Stavern. Det blir fint.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Welshens nå med nebb, tankveske og toppveske

Legg inn av Carpa »

Welshen skrev:Da er tankvesken "montert"....når sant skal sies var det å bytte ut to skruer på et deksel og feste noen borrelås sak fra setet og oppover "tanken".... 3 min, men jeg er seff svært fornøyd med den strålende innsatsen.... :prf

Toppveska/seteveska var utrolig fin fra Touratech. Passet glimrende og det blir faktisk en del plass i den..... Når det gjelder tankveska var det heller dårligere med plass, men den funker til alt unntatt for pcen.... men men da får den ligge bak.

Er nå klar for en tur til uka. Blir ikke langt, men overnattingsplan er det i Stavern. Det blir fint.

Vi må jo få se bildet av disse veskene da. Jeg blir ihvertfall nysgjerrig på hvordan de ser ut :D
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshens nå med nebb, tankveske og toppveske

Legg inn av Welshen »

Kommer Carpa..... men siden jeg MÅTTE være med på famlietur idag, samt fotballturnering og koropptreden så rakk aldri mcen ut av garasjen.... men som sagt det står tur på planen på onsdag og da skal de i bruk....så skal se jeg kan få knipset noen bilder fra fjæra i Stavern da?

PS en kjempedag både på fotballbane, koroptreden mm...... men så jo ut som dere hadde det svært så hyggelig også!
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Svar