Welshen har solgt BMWen sin

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Nyvasket og fotografert

Legg inn av Welshen »

Siden jeg solgte banditten med fullt utstyr både med kofferter og tankveske, var jeg jo nødt til å finne noe til å ha ting og tang i til BMWen.

Har kikket litt rundt og sett på forskjellige løsninger! Jeg har kommet til at det ikke blir kofferter. Jeg går for det bløte,,,,,,, Synes faktisk at det kan se vel så bra ut og tror det vil dekke behovet mitt nå.

dette er bestilt: en tankveske fra touratec, den som kan utvides fra 16-22 l.
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/bmw ... 803-0.html
<Sort type, samt at jeg har bestilt meg en toppbagg. En slik som jeg kan feste på passasjersetet. Denne også utvidbar og tror den vil fungere godt som turbag. Jeg har sjelden(aldri) noen bakpå unntatt unga en sjelden gang og da er det småturer for iskjøp mm, så derfor synes jeg denne baggen så bra ut.
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/bmw ... 244-0.html

Ser frem til dette dukker opp! Spesielt tankveska. Tror den blir fin å ha til jobbkjøringa. Den andre ble litt impuls, men planlegger et par lengre turer i vår så da kan den være fint å ha. Pr nå er det ryggsekk, men det funker faktisk overraskende bra.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Tur og sånn....

Legg inn av Welshen »

En liten morgentur på meg idag.

Måtte møte noen i Oslo kl 08 1 mai. og da i beste ånd tok jeg mcen innover. Var ca alene på veien, og så "nesten" ingen andre på 2 hjul da. Må si at da jeg passerte bånn av lierdalen var det 0,5 grader og angret en stund på at jeg ikke hadde kledd meg noe bedre.... Men men... lærer stadig.

Da jeg kjørte hjem fra Oslo var trafikkbilde anderledes. En haug med sykler på tur innover mot Oslo....sola titter igjennom nå og har jeg flaks så tror jeg det blir en litt lengre tur på ettermiddagen når noen har fått på varmen.....
Sist redigert av Welshen den 01 mai 2013, 15:12, redigert 1 gang totalt.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tur og sånn....

Legg inn av SuperMorten »

Welshen skrev:En liten morgentur på meg idag.

Måtte møte noen i Oslo kl 08 1 mai. og da i beste ånd tok jeg mcen innover. Var ca alene på veien, og så ingen andre på 2 hjul da. Må si at da jeg passerte bånn av lierdalen var det 0,5 grader og angret en stund på at jeg ikke hadde kledd meg noe bedre.... Men men... lærer stadig.

Da jeg kjørte hjem fra Oslo var trafikkbilde anderledes. En haug med sykler på tur innover mot Oslo....sola titter igjennom nå og har jeg flaks så tror jeg det blir en litt lengre tur på ettermiddagen når noen har fått på varmen.....
Kjørte ut av Oslo ca kl 0730. Møtte noen sykler på min vei vestover. Var du en av de? :)


Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Tur og sånn....

Legg inn av evike »

Welshen skrev: Da jeg kjørte hjem fra Oslo var trafikkbilde anderledes. En haug med sykler på tur innover mot Oslo....sola titter igjennom nå og har jeg flaks så tror jeg det blir en litt lengre tur på ettermiddagen når noen har fått på varmen.....
Den haugen med sykler kan bl.a. ha vært NAF MC Vestfold på vei til Minnesund/Mjøsa Rundt. Det passer ihvertfall bra med tida.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Tur og sånn....

Legg inn av Welshen »

Ja det kan passe med tida Super Morten. Trodde egentlig ikke jeg møtte noen 2 hjulinger på vei inn, men når jeg tenker meg om så gjorde jeg vel det. Kjørte e18 inn til Maritim og skøyen til Majorstua. Lurer på om jeg kanskje møtte en rett etter Lysaker.... ved Hydro? Kanskje det var deg? Var ganske friskt........

Evike: Ja, det kan nok godt hende, det var mange på tur. tenkte nesten de var for sene til å rekke Mjøsa rundt????
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Tur og sånn....

Legg inn av ojda »

Turen idag 1. Mai ble ikke lenger en til kjøleskapet,
for å hente Coraso-pølse og ost :scratch
Påvei tilbake til godstolen grabbet jeg med meg
rødvin og kjeks :lol Smakte og smaker fortsatt fortreffelig,
men det er nok greit at MamaTiger får stå idag :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tur og sånn....

Legg inn av SuperMorten »

Welshen skrev:Ja det kan passe med tida Super Morten. Trodde egentlig ikke jeg møtte noen 2 hjulinger på vei inn, men når jeg tenker meg om så gjorde jeg vel det. Kjørte e18 inn til Maritim og skøyen til Majorstua. Lurer på om jeg kanskje møtte en rett etter Lysaker.... ved Hydro? Kanskje det var deg? Var ganske friskt........

Evike: Ja, det kan nok godt hende, det var mange på tur. tenkte nesten de var for sene til å rekke Mjøsa rundt????
Mulig.. Hilste på et par sykler. Jeg har sort/rød jakke, gul vest og sort hjelm. Friskt ja. Når man er trøtt etter en lang natt på jobb i tillegg. Måtte stoppe i Drammen og få meg en kaffekopp :)

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

En liten tur innom kubikken....

Legg inn av Welshen »

På vei hjem fra jobb idag, tok jeg en snartur nedom Drammen. Parkerte ved siden av en artsfrende på kubikken, men ingen sjåfører å se, så da ble det en kaffe på Jonas før jeg snudde nesa hjemover for helgevask.... av huset... sykkelen er jo rein så da må jeg vel prioritere annet.....

Er overrasket over hvor lettkjørt nysykkelen er. Spesielt i svingkjøring synes jeg nesten denne er lettere enn den forrige... selv om det burde det vel sånn teoretisk ikke være??? Eller?

Ja ja, hadde tenkt meg til mcens dag i morgen i Drammen, men tror jeg tar en lokal variant på søndag og kjører meg en tur i sola og kanskje prøver årets første softis på Lierkroa på eftan.......Ser jo ut som om det kan bli en våt fornøyelse i morgen......
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Hvor legge vognkort og slikt?

Legg inn av Welshen »

Hmm, har et aldri så lite problem. Liker å ha vognkort, instruksjonsbok og veihjelpa på sykkelen og ikke i omma tilfelle jeg bytter mc jakke.... men finner ikke noe sted å ha det? Noen som har en sykkel som meg som har et forslag? EVt lurte litt på gaffatape og under setet.....

Eller er det kanskje noe jeg har oversett....
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Hvor legge vognkort og slikt?

Legg inn av poulet_cavalier »

Welshen skrev:Hmm, har et aldri så lite problem. Liker å ha vognkort, instruksjonsbok og veihjelpa på sykkelen og ikke i omma tilfelle jeg bytter mc jakke.... men finner ikke noe sted å ha det? Noen som har en sykkel som meg som har et forslag? EVt lurte litt på gaffatape og under setet.....

Eller er det kanskje noe jeg har oversett....
Når de får plass til dette verktøysettet under setet må det da være plass til vognkortet?
[video]http://www.advdesigns.com/800gsunderkitvid.html[/video]
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Hvor legge vognkort og slikt?

Legg inn av Jarle »

Jeg hadde en 650GS tidligere.
Uavhengig av sykkel, så har jeg brukt å laminere vognkortet og ha det under salen.
Noen ganger passer det på høykant i batterikassa.
Så lenge vognkortet er laminert tåler det å brettes uten at det blir ødelagt.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Tur og sånn....

Legg inn av Welshen »

For en flott dag. Har hatt en kjempefin tur på Hurumlandet.

Kom oss ikke avgårde før kl ble 1330, men da var temperaturen blitt ordentlig bra. Jeg hadde faktisk kledd meg for mye.....

Kjørte ut fra Lier og tok Hyggenveien utover. Rett etter Hyggen var det dårlig vei, asfalten har ikke blitt bedre enn i fjor, men en del sprekker som kan være utfordrende.
Men det gikk nå fint allikevel.

Mange mcer på tur, men også mange biler så det ble litt opp og ned hvor fort det gikk utover. Ble faktisk nesten antydninger til kø..... Men når sola skinner så går i grunn det fint.

Glemte kamera, så bilder ble det dårlig av. Kjørte sammen med en kompis som har Honda NC700x med automat. Morsomt og automatkassa fungerer faktisk utrolig bra. Litt uvant at den ikke bremser på gira på samme måte som jeg er vant til, men du verden hvor praktisk den er. Tenker det må være en bra sykkelen til pendling, da du slipper å gire/clutsje.....

Men godt å kjøre sin egen BMW resten da....Turen ble avsluttet på Lierkroa med en stor god softice.....der var det lite mcer idag. Men plass ute i sola ble det på oss.

En fin dag nærmer seg slutten. I morgen tidlig bærer det påny til Oslo....
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshens Tur og sånn....

Legg inn av Welshen »

Nå går snart vinterforet..... idag var det 22 grader da jeg skulle hjem fra Oslo. For en herlig tur. Mange sykler på veien, og det er nydelig å halvere tiden jeg bruker på vei til og fra jobb. Det er jammen meg vel verdt pengene, og så moro da gitt.

Herlig, må få brukt dagene nå, ser ut som det blir noe tristere mot ukeslutt... men men, det kan jo snu!
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Welshens Tur og sånn....

Legg inn av SuperMorten »

Welshen skrev:Nå går snart vinterforet.....
Kjørte hjem fra jobb i går ettermiddag, og når jeg kom hjem gikk vinterforet ja... 10 mil i 100 km/t og gjennomvåt av svette. :-)å
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshens lurer på håndtak med spoiler....

Legg inn av Welshen »

Idag var det guffent.... kaldt og regn på vei hjem fra jobb. Men det som slår meg er at det er kun på finga jeg blir kald.....

Er det noen som har håndtaksbeskyttere?

Hvilke bør jeg gå for?

Ser at touratech har noen som passer:

http://shop.touratech.se/SE/Catalog/bmw ... 081-0.html

De ser jo greie ut, i tillegg har de spoilere:

http://shop.touratech.se/SE/Catalog/hon ... 301-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen som har erfaringer eller tanker rundt disse? Er det merkbart bedre med spoilerne? Eller er det bare tull...
sykkelen blir jo brukt fra vår til sen høst......

Finnes det orginale BMW?

Mange spørsmål her......
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Svar