Welshen har solgt BMWen sin

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Welshens nå med nebb, tankveske og toppveske

Legg inn av Carpa »

Welshen skrev:Kommer Carpa..... men siden jeg MÅTTE være med på famlietur idag, samt fotballturnering og koropptreden så rakk aldri mcen ut av garasjen.... men som sagt det står tur på planen på onsdag og da skal de i bruk....så skal se jeg kan få knipset noen bilder fra fjæra i Stavern da?

PS en kjempedag både på fotballbane, koroptreden mm...... men så jo ut som dere hadde det svært så hyggelig også!
Ok, da venter jeg i spenning :thumleft

Joda, mekking og kakespising hos undertegnede, MC-tur langs sjøen og grilling hos Nanny var slett ikke på noen måte plagsomt :yeyeye

Onsdag drar Nanny og jeg på tur også, retning Mjøsa. Håper bare YR ombestemmer seg litt når det gjelder værprognosene
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshens nå med nebb, tankveske og toppveske

Legg inn av Welshen »

Carpa skrev:
Welshen skrev:Kommer Carpa..... men siden jeg MÅTTE være med på famlietur idag, samt fotballturnering og koropptreden så rakk aldri mcen ut av garasjen.... men som sagt det står tur på planen på onsdag og da skal de i bruk....så skal se jeg kan få knipset noen bilder fra fjæra i Stavern da?

PS en kjempedag både på fotballbane, koroptreden mm...... men så jo ut som dere hadde det svært så hyggelig også!
Ok, da venter jeg i spenning :thumleft

Joda, mekking og kakespising hos undertegnede, MC-tur langs sjøen og grilling hos Nanny var slett ikke på noen måte plagsomt :yeyeye

Onsdag drar Nanny og jeg på tur også, retning Mjøsa. Håper bare YR ombestemmer seg litt når det gjelder værprognosene
Ja Yr er noe ambivalent for tida.... i går skulle det bli sol hele uka, mens nå er de noe tvilende fra torsdag.... men men jeg går for gull og satser på at de ombestemmer seg innen den tid....

Jeg lover å knipse et par gullgoe bilder av mc med knæsje vesker,,,,,,,
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Welshens nå med nebb, tankveske og toppveske

Legg inn av erlend_cbr »

Nå er dette en høyst subjektiv mening som kanskje jeg ikke deler med mange, men jeg har litt problemer med slike "nebb" på motorsykler. Jeg synes det ikke ser så bra ut, men nå er det engang min mening :)

Eller så synes jeg GS'en din er riktig så fin! :thumleft

Kjørte en BMW F600R på kjøreskolen, og den var kjemefin, dóg veldig snill med power ;)
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshens nå med nebb, tankveske og toppveske

Legg inn av Welshen »

erlend_cbr skrev:Nå er dette en høyst subjektiv mening som kanskje jeg ikke deler med mange, men jeg har litt problemer med slike "nebb" på motorsykler. Jeg synes det ikke ser så bra ut, men nå er det engang min mening :)

Eller så synes jeg GS'en din er riktig så fin! :thumleft

Kjørte en BMW F600R på kjøreskolen, og den var kjemefin, dóg veldig snill med power ;)

He he, smaken er som baken.... Delt og til tider for stor. :-) ja hadde jo vært kjedelig om alle kjørte like sykler...
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshen nyter flott kjørevær

Legg inn av Welshen »

En fin tur i dag. Kjørte kortreist men allikevel flott. Ble hjemmenifra ut til Hyggen- Røyken- Nærsnes for litt grill og hjem igjen.....

Herlig dag for en mc tur.

Her er mcen med nye vesker. Veldig godt fornøyd med disse.
turklar.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshen nyter flott kjørevær

Legg inn av Welshen »

Etter endt bursdag for en av de små kom jammen eldste dattera og lurte på om ikke vi kunne kjøre en tur. Og jeg trenger jo ikke så mye overtalelse.... Så da ble det en liten sving ned om Drammen sentrum og litt små kjøring. Dattera var godt fornøyd og synes hu satt godt bakpå bmwen også. Eneste er at kjøredressen begynner å bli snau på hu.... Vokser noe voldsomt disse små.... Fint kjørevær men sommer er det ikke ennå... Temp viste ned i 12 grader på turen. Brrrr
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshen nyter flott kjørevær

Legg inn av Welshen »

Begynner å nærme seg mc tur nå.... ser fram til en liten tur til syden....(Lillesand) Har ennå ikke lagt ruta, men sikkert er det at det ikke bli e 18 hele veien. Tror det blir det fra drammen til Sande så får vi se om det blir ytre eller indre vei. Uansett så ser det bra ut med været.... gleder meg. Fikk strammet litt på kjede idag så nå er mcen klar i hvertfall!
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshen nyter flott kjørevær

Legg inn av Welshen »

Tilbake etter en fin fin tur.....

Startet opp og kjørte fra Drammen og til Sande, over Hanekleiva videre til hvittingfoss,Siljan og til Skien /Porsgrunn. Da fikk vi beskjed av verten å ta snareste vei ned da maten snart stod på bordet. Så da ble det snareste veien nedover. Men for et flott dag med mc tur.... helt supert og lite trafikk... ordentlig kosetur.
Fylte opp tanken da jeg ankom Lillesand. 27,4 mil kjørt og forbruk: 9,3 liter bensin..... urolig snill sak altså. Kan leve med det.

Idag skulle vi hjem igjen og siden vi så litt på yr startet vi fra Lillesand kl 09.... kom til Larvik før regnet satte inn og hu og hei for et drittvær.... hadde heldigvis på meg ekstra regnjakke så kun våt på beina. Må si at håndtaksbeskytterne virkelig gjorde turen mye bedre. Krøyp seg ned mot 11 grader og striregn, så da fyrte jeg opp varmehåndtakene og ble ikke våt på finga... det var bra.

Men alt i alt, en hygelig tur, selv om de siste 9-10 milene ble kjørt i regn.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

F650GS solgt, la letinga begynne

Legg inn av Welshen »

Ja da er bmw f650gs solgt og jeg er uten sykkel..... snodig for denne skulle jeg jo ha så lenge....
Finn fungerte nok en gang og mcen ble solgt etter 2 uker og jeg er fornøyd med prisen jeg fikk. Virker som om det fortsatt er mye liv i kikkerne på finn.... tror jeg har passert over 1100 klikk på de to ukene. Men et klikk er jo ikke det samme som en interessent... Veit ikke hvordan salget går for andre?

Så nå er det penger på bok og så til det morsomme. Hva blir det nå?

Jeg er ferdig med pendling for nå, så jeg trenger ikke å ta de samme behov som jeg gjorde for 2 år siden ved kjøp av den første. Da skulle det være svært lett og letthåndterlig grunnet mye bygater. Dette er jeg ferdig med.
Behovene endrer seg og det jeg har savnet er noe mer vind og regn beskyttelse.

BMW er jeg jo vedlig godt fornøyd med, og en r1200rt (skrivefeil i starten der) er jo en flott sykkel....
Men hva annet finnes?
Honda Paneuropean---- annet???

Blir vel litt finn kikking nå. :mk

Kom gjerne med innspill....
Sist redigert av Welshen den 05 sep 2013, 13:20, redigert 1 gang totalt.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

ZZR-Erling

Re: F650GS solgt, la letinga begynne

Legg inn av ZZR-Erling »

Welshen skrev:Ja da er bmw f650gs solgt og jeg er uten sykkel..... snodig for denne skulle jeg jo ha så lenge....
Finn fungerte nok en gang og mcen ble solgt etter 2 uker og jeg er fornøyd med prisen jeg fikk. Virker som om det fortsatt er mye liv i kikkerne på finn.... tror jeg har passert over 1100 klikk på de to ukene. Men et klikk er jo ikke det samme som en interessent... Veit ikke hvordan salget går for andre?

Så nå er det penger på bok og så til det morsomme. Hva blir det nå?

Jeg er ferdig med pendling for nå, så jeg trenger ikke å ta de samme behov som jeg gjorde for 2 år siden ved kjøp av den første. Da skulle det være svært lett og letthåndterlig grunnet mye bygater. Dette er jeg ferdig med.
Behovene endrer seg og det jeg har savnet er noe mer vind og regn beskyttelse.

BMW er jeg jo vedlig godt fornøyd med, og en rt1200r er jo en flott sykkel....
Men hva annet finnes?
Honda Paneuropean---- annet???

Blir vel litt finn kikking nå. :mk

Kom gjerne med innspill....
Du mener R1200RT?

I den kategorien ville jeg også vurdert FJR1300!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: F650GS solgt, la letinga begynne

Legg inn av AJ »

Welshen skrev:Blir vel litt finn kikking nå. :mk

Kom gjerne med innspill....
Hvorfor være vanskelig å be? ;-)

Prøv Moto Guzzi :thumleft . Stelvio og Norge er flott sykler. Synes (selvfølgelig...) jeg :janikk
Kan fort hende du blir positivt overrasket om du sjanser på å prøve en :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshen har solgt BMWen sin

Legg inn av Welshen »

Da har jeg levert sykkelen. Litt snodig å ha overlevert den til ny eier. Men men, alle papirer underskrevet og penger overlevert. I morgen blir det en tur innom biltilsynet for å levere salgsmeldingen.

Så da er det bare å se på kontoutskriften en liten stund.......
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Welshen har solgt BMWen sin

Legg inn av SuperMorten »

ZZR-Erling skrev:
Du mener R1200RT?

I den kategorien ville jeg også vurdert FJR1300!
Jeg vurderte også den, men min mening er at den er for liten. Ikke motormessig, men fysisk. Det går ut over komforten.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Welshen har solgt BMWen sin

Legg inn av Vagabond60 »

Har muligens en 2006 R 1200 RT km.stand 36.000 til salgs. Vurderer salg på høsten. Skulle det være av interesse, så ligger prisen 142`med sidevesker/toppboks (svær), innervesker til alle. Original tankveske, ekstra høy vindskjerm (lite brukt, da den var for høy for meg) medfølger, standard står på nå. ABS/ESA, radio montert osv. Dekk skiftet for ca 3000 km siden.

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Welshen har solgt BMWen sin

Legg inn av Welshen »

Vagabond60 skrev:Har muligens en 2006 R 1200 RT km.stand 36.000 til salgs. Vurderer salg på høsten. Skulle det være av interesse, så ligger prisen 142`med sidevesker/toppboks (svær), innervesker til alle. Original tankveske, ekstra høy vindskjerm (lite brukt, da den var for høy for meg) medfølger, standard står på nå. ABS/ESA, radio montert osv. Dekk skiftet for ca 3000 km siden.
Hei jeg venter nok til 2014..... men det er notert!
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Svar