JRO blogg: 2015

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: KZ1300 blogg: KZ 1300 er solgt må endre nick.

Legg inn av Busa Trond »

Busa Trond skrev:Men skal du bytte må jeg virkelig si at Cardo-mannen er et passende navn :prf
:D
Gratulerer med nytt navn :thumleft

JRO blir sikker stokket om med Cardo og kz1300 i nærmeste fremtid.

I dag har jeg hørt på deg å kjøpt avfetting av typen du anbefaler :thumleft . Polarisen har fått seg en grundig vask, og resultatet ble perfekt.


Også en stor takk til prøvekjøringa som vi hadde på McSidensSommerTur :vs Moro :prf

Bilde

Helt sikkert at sykkelen kler dem fargene der :yeyeye

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: KZ 1300 er solgt må endre nick, nytt nick er

Legg inn av JRO »

ojda skrev:Ja, men jeg er ikke sint :[-(
Bare veldig, veldig skuffet :-k

:P :p :P :p
Ja slik er livet Ojda, fylt av skuffelser. Men håper at gleden av MC turer kan dempe noe av skuffelsen, vi tar Øyern rundt 28.juli så skal vi nok komme over dette. Du kan få låne skulderen min å gråte på. :redface :lol
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: JRO blogg: KZ 1300 er solgt må endre nick, nytt nick er

Legg inn av ArcticTiger »

Ok Kz1300, øhh JRO :scratch , Grrrattllere med nytt Nick da :thumleft
Vel gjennomtenkt sier du........ :-k ........., da melder jo spørsmålet seg,.......hmmmm, hva skjuler seg bak de initialene/forkortelsen da :scratch :scratch ?
Du har jo fått deg ny Mottor-sykkel vet jeg, en som er ung, sprek, hendig og villig, og stimulerer deg og holder deg Ung :yeyeye
:-k JRO sa du.... kan det bety: xxxxxxxxxxx :redface :redface :redface


Edit: xxxx Selv-sensuren =; slo heldigvis til før dere står opp der hjemme, for husfredens skyld :-)å :-)å :-)å

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: KZ 1300 er solgt må endre nick, nytt nick er

Legg inn av JRO »

Var en liten søndagstur idag, møtte han "som tror han rekker over før jeg kommer" ser kanksje ikke så dramatisk ut på videoen men måtte bremse kraftig.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=AX1nGdRS ... e=youtu.be[/video]
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Telemarkstur torsdag 1.august

Legg inn av JRO »

Det har vært en rolig første uke på jobb, så jeg bestemte meg for at torsdag hvor det var meldt fint vær, at jeg tar en fridag til og tar en MC tur. Hadde ikke helt bestemt meg for hvor jeg ville dra, men har helt siden Vårtreffet 2012 hatt lyst til å prøve Multistradaen på ned og oppkjøring ved Dalen. Så torsdag 1.august satte jeg vekkerklokka på ring 06.30 for å ta en arbeidsøkt på sykkelen. Her er jeg ca. kl. 07.30 på Notodden hvor jeg tanket og tok en mårrakaffi.

Bilde .

Videre gikk turen til Bø og mot Dalen.

Her et stopp ved Tokke.

Bilde

Var i Dalen ca. kl. 11.00 og tenkte å ta lunsj der. Det gatekjøkkenet jeg stoppet ved åpnet ikke før kl. 12 så jeg salet opp og dro videre opp mot Valle / Suleskaret og fikk der prøvd Multistradaen på 180 graders svinger opp fra Dalen. Svingene ble tatt i 2. gir ned mot 15 km/t og en RPM på rundt 1500 - 2000 og akselrasjonen var upåklagelig selv om jeg måtte slippe den så langt ned i rpm registeret. På toppen tok jeg veien mot Vraadal og var i Vraadal ca. kl. 12.00 hvor en baconpølse i brød ble lunsjen.

Bilde

Etter Vraadal ble det kjørt mot Brunkeberg og ned 11% nedfarten med mange svinger der.

Tok så retning opp mot Gaustadtoppen, temperaturen sank fra ca. 22 grader i Seljord til 14 grader på 1173 meter ved kafeen på Gaustadtoppen.

Bilde

Mange mennesker og fult på parkeringsplassen vitnet om at det var mange som ønsket å ta turen opp til toppen denne dagen.

Traff en likesinnet Ducati kjører og vi utvekslet noe info til hverandre.

Bilde

Fra Gaustadtoppen gikk turen til Rjukan og tilbake til Kongsberg. Turen ble på ca. 40 mil og jeg var hjemme igjen kl. 16.00.
En strålende dag for MC kjøring.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: JRO blogg: Telemarkstur torsdag 1.august

Legg inn av Carpa »

Det var nok en flott fridag tenker jeg :-)

Jeg håper jeg får til en Telemarkstur, i de trakter du har vært nå, før sesongen plutselig er over.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: JRO blogg: Telemarkstur torsdag 1.august

Legg inn av pelsen »

JRO skrev:En strålende dag for MC kjøring.
jepp :D det var en fin dag
jeg var i samme området men muligens litt senere. Fylte bensin i Rjukan i firetiden.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: JRO blogg: Telemarkstur torsdag 1.august

Legg inn av ArcticTiger »

Nesten reprise på Telemarks-køyring turen vår i fjor :D , tenker MTS var litt mer lettkjørt en Kz :-k
Forresten, kom Kz helskinnet fram til Sandnessjøen da :mk

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Telemarkstur torsdag 1.august

Legg inn av JRO »

ArcticTiger skrev:Nesten reprise på Telemarks-køyring turen vår i fjor :D , tenker MTS var litt mer lettkjørt en Kz :-k
Forresten, kom Kz helskinnet fram til Sandnessjøen da :mk
Sant det AT nesten samme turen som i fjor, og KZ har landet i Sandnesjøen uten en skramme.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: JRO blogg: Telemarkstur torsdag 1.august

Legg inn av Busa Trond »

:vs
Ønsker deg godt Nytt År JRO :thumleft
Litt små skriving her og der, hils kona og takker for vafler :prf
Bestefar igjen, Gratulerer :D
Godt Nytt år til deg og Multistradan :yeyeye

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: JRO blogg: Telemarkstur torsdag 1.august

Legg inn av ojda »

Ja det er vel bare å henge seg på her :vs
Godt nytt år :bb_p:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Telemarkstur torsdag 1.august

Legg inn av JRO »

Takker for hilsninger, har vedlikeholdslada Multistradaen i dag, ja jeg har den hjemme i garasjen. Nesten som jeg snart tar den ut, ikke noe snø i Kongsberg. Men får vel bare innse at det er vinter og må holde meg langt unna kjøring nå. Selv om jeg har den beste sykkelen, så skal det bli flere turer i 2014. Ble bestefar for tredje gang 28.desember og det er svært hyggelig å være med på at en ny verdensborger blir født.
Og ja, er på forskjellige forum og legger inn noen innlegg nå og da.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Recall til Multistradaen

Legg inn av JRO »

Har fått brev fra Italia i dag, fra Ducati. Det er en recall på Multistradaen, her er teksten:

Please be informed that an update is available for your Ducati Multistrada 1200 S.
Continuous quality control of the product has led us to observe that the rear accelerometer cable of your motorcycle's DSS (Ducati Skyhook Suspension) suspension system may malfunction. In the event that this occurs, the suspension system will continue to operate. However, the suspension will function in a "Fail Safe" mode, where it will perform in such a way that maintains performance and safety. In "Fail Safe" mode the semi-active control is deactivated, and the suspension operates utilizing a standardized compression and rebound setting set by the manufacturer.
Your Dealer has been provided with the resources necessary to replace the part with a redesigned component. This update is free of charge, and takes approximately 45 minutes. Please contact your Dealer to book an appointment.
Please be reminded that Ducati Customer Service is available should you require assistance. You can reach a representative by dialing 408-253-0499 begin_of_the_skype_highlighting 408-253-0499 FREE end of the skype highlighting opt. 1, or by using the contact form on-line.
We would like to take this opportunity to send you our very best wishes.

The Ducati Service Team

Har ikke merket noe til dette, ikke fått noen feilmeldinger, men sikkert greit å få dette ordnet tidlig i sesongen. :D
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: JRO blogg: Recall til Multistradaen

Legg inn av Andreas »

JRO skrev:Har fått brev fra Italia i dag, fra Ducati. Det er en recall på Multistradaen, her er teksten:

Please be informed that an update is available for your Ducati Multistrada 1200 S.
Continuous quality control of the product has led us to observe that the rear accelerometer cable of your motorcycle's DSS (Ducati Skyhook Suspension) suspension system may malfunction. In the event that this occurs, the suspension system will continue to operate. However, the suspension will function in a "Fail Safe" mode, where it will perform in such a way that maintains performance and safety. In "Fail Safe" mode the semi-active control is deactivated, and the suspension operates utilizing a standardized compression and rebound setting set by the manufacturer.
Your Dealer has been provided with the resources necessary to replace the part with a redesigned component. This update is free of charge, and takes approximately 45 minutes. Please contact your Dealer to book an appointment.
Please be reminded that Ducati Customer Service is available should you require assistance. You can reach a representative by dialing 408-253-0499 begin_of_the_skype_highlighting 408-253-0499 FREE end of the skype highlighting opt. 1, or by using the contact form on-line.
We would like to take this opportunity to send you our very best wishes.

The Ducati Service Team

Har ikke merket noe til dette, ikke fått noen feilmeldinger, men sikkert greit å få dette ordnet tidlig i sesongen. :D
Problemet er at kabelen til akselerometeret, som står bak på svingarmen, er litt kort. Bånner man fjæringen bak, er det fare for at det kniper litt. Derfor har noen opplevd å få feilmelding på DSS. Løsningen er ny sensor med lengre kabel :thumleft Løvaas har vell en liggende til deg :prop:

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Recall til Multistradaen

Legg inn av JRO »

Andreas skrev:
JRO skrev:Har fått brev fra Italia i dag, fra Ducati. Det er en recall på Multistradaen, her er teksten:

Please be informed that an update is available for your Ducati Multistrada 1200 S.
Continuous quality control of the product has led us to observe that the rear accelerometer cable of your motorcycle's DSS (Ducati Skyhook Suspension) suspension system may malfunction. In the event that this occurs, the suspension system will continue to operate. However, the suspension will function in a "Fail Safe" mode, where it will perform in such a way that maintains performance and safety. In "Fail Safe" mode the semi-active control is deactivated, and the suspension operates utilizing a standardized compression and rebound setting set by the manufacturer.
Your Dealer has been provided with the resources necessary to replace the part with a redesigned component. This update is free of charge, and takes approximately 45 minutes. Please contact your Dealer to book an appointment.
Please be reminded that Ducati Customer Service is available should you require assistance. You can reach a representative by dialing 408-253-0499 begin_of_the_skype_highlighting 408-253-0499 FREE end of the skype highlighting opt. 1, or by using the contact form on-line.
We would like to take this opportunity to send you our very best wishes.

The Ducati Service Team

Har ikke merket noe til dette, ikke fått noen feilmeldinger, men sikkert greit å få dette ordnet tidlig i sesongen. :D
Problemet er at kabelen til akselerometeret, som står bak på svingarmen, er litt kort. Bånner man fjæringen bak, er det fare for at det kniper litt. Derfor har noen opplevd å få feilmelding på DSS. Løsningen er ny sensor med lengre kabel :thumleft Løvaas har vell en liggende til deg :prop:
Ja, har gjort avtale allerede med Løvaas. De ordner dette før sesongen starter. Tenkte jeg skulle sette på litt carbon også, hva anbefaler du å bytte ut Andreas?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Svar