LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Fantastisk flotte turrapporter så langt Lordshaft !
Gjør meg ikke mindre lysten på Euro-tur neste sommer. som jeg virkelig håper blir noe av :[-o< .
Gjør meg ikke mindre lysten på Euro-tur neste sommer. som jeg virkelig håper blir noe av :[-o< .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Blir nesten litt brydd. Utrolig kjekt å høre at turreferatet faller i smak! Jeg kan opplyse om at turen fortsetter straks. Å bjerknes. Det er godt mulig du skal få lov til noe slikt. Tar det på pm også får vi se hvordan det blir når hele rapporten er ferdig.
Jeg for sitere Viggo Valle, som er veldig populær hos meg.... Ja, hvor skal vi reis hen? Følg med, neste post blir del 3 av årets eventyr. Gutta krutt skal igjen samles
Jeg for sitere Viggo Valle, som er veldig populær hos meg.... Ja, hvor skal vi reis hen? Følg med, neste post blir del 3 av årets eventyr. Gutta krutt skal igjen samles
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Fantastisk bra turrapport, utrolig godt skrevet og fantastisk fine bilder
Tror nesten jeg er tilbøyelig til å være enig med en tidligere taler om at dette bør vurderes mellom to permer
Jeg bøyer meg i hatten
Tror nesten jeg er tilbøyelig til å være enig med en tidligere taler om at dette bør vurderes mellom to permer
Jeg bøyer meg i hatten
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!
- ZnirlN
- Innlegg: 84
- Registrert: 01 nov 2013, 21:00
- Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
- Sted: Kvinnherad
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Synes så inderlig å huske noen fleire som var veldig glad i Nutella.... En viss lilleguttNoen lurer nok sikkert på hva Stian med sin rafinerte gane spiste til frokost... La oss si det slik. Nutella damer og herrer, Nutella er en life saver.
Ligger her på luftmadrassen min på Norway Cup å lengter tilbake.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
.
Sist redigert av LordShaft den 07 okt 2015, 18:51, redigert 2 ganger totalt.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Måtte bare fylle opp et glass Ron Zacappa før jeg setter meg ned med nyeste
oppdateringen i føljetongen fra LordShaft Så må det være natta etterpå
oppdateringen i føljetongen fra LordShaft Så må det være natta etterpå
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bjerknez
- Innlegg: 22913
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Haha, så jævlig bra skrevet!
Igjen... du er den nye turrefferat kongen her på forumet, ferdig snakka!
Igjen... du er den nye turrefferat kongen her på forumet, ferdig snakka!
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Nok et hærlig kapittel fra en av de beste mc-turene jeg noensinne har deltatt på.
Hørte jeg "for mye text"?
Kan det avsløres navn på avsender av sånne kommentarer har jeg bunter med strips her
Nei fortsett å skriv med samme innlevelse og glød, dette gjør virkelig godt å lese igjennom.
Jeg kommer helt garrantert å lese det flere ganger i måntene som kommer
Hørte jeg "for mye text"?
Kan det avsløres navn på avsender av sånne kommentarer har jeg bunter med strips her
Nei fortsett å skriv med samme innlevelse og glød, dette gjør virkelig godt å lese igjennom.
Jeg kommer helt garrantert å lese det flere ganger i måntene som kommer
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
For mye tekst Det er det dummeste jeg har hørt!
Keep up the good work
Jeg skjønner jeg virkelig har gått glipp av noe stort, som forsatt ikke har kommet med nedover Europa og Alpene! Det må rettes på...
Keep up the good work
Jeg skjønner jeg virkelig har gått glipp av noe stort, som forsatt ikke har kommet med nedover Europa og Alpene! Det må rettes på...
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Hallelujah!
God start på dagen, gleder meg til neste kapittel
God start på dagen, gleder meg til neste kapittel
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Utrolig gøy å lese. Jeg kom for et par uker siden hjem fra 11 dager i alpene, men nå får jeg bare lyst til å ta en måneds tid permisjon fra jobben og stikke ned for å kjøre mer!
Keep it up
Keep it up
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Bare for å ha sagt det
Det bildet av han "pølsegubben" i Stelvio er bare så jævelig bra
Åsså jeg som normalt ikke har sansen for "tofarget photo"
Det bildet av han "pølsegubben" i Stelvio er bare så jævelig bra
Åsså jeg som normalt ikke har sansen for "tofarget photo"
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Du har en meget god penn Lordshaft, morsomt å lese, jeg har kjørt det meste bortsett fra Mangart som jeg må få plukket neste år da ferien i år besto av Frankrike for det meste. Passet du ikke husker navnet på er lysregulert og hvis jeg ser riktig må det være, Passo Stalle eller Staller pass. Måten du skriver på og bildene får meg til å huske mine egne opplevelser :)
Forøvrig masse flotte bilder, forøvrig samme pølsegubbe som serverte meg lunsjpølsa på Stelvio i år Altså fargebildet
Og ja..du har skjønt det, 35 mil, kanskje 40 pr dag er mer en nok så lenge man ikke skal kjøre transportetapper
Tilslutt grattis med ny meget grom sykkel Det er sånn det er, man blir frakjørt av det meste...jeg har kommet dithen at det ikke er så farlig så sant jeg ikke får i meg en skjelden gang. Du vil oppleve å bli frakjørt nå også, av lokale helter på div 450,690 800 900 , dukes eller motarder så sant det svinger hardt. Da er det bare de relativt små syklene som duger og selv 1290 din blir for stor
Forøvrig masse flotte bilder, forøvrig samme pølsegubbe som serverte meg lunsjpølsa på Stelvio i år Altså fargebildet
Og ja..du har skjønt det, 35 mil, kanskje 40 pr dag er mer en nok så lenge man ikke skal kjøre transportetapper
Tilslutt grattis med ny meget grom sykkel Det er sånn det er, man blir frakjørt av det meste...jeg har kommet dithen at det ikke er så farlig så sant jeg ikke får i meg en skjelden gang. Du vil oppleve å bli frakjørt nå også, av lokale helter på div 450,690 800 900 , dukes eller motarder så sant det svinger hardt. Da er det bare de relativt små syklene som duger og selv 1290 din blir for stor
Memento mori
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Tusen takk for flotte tilbakemeldinger. Jeg prøver å skrive så godt jeg kan etter hukommelsen, med litt hjelp fra google maps. Men vi kjørte til tider så mye på kryss og tvers, at det er litt fort gjort å miste styringen
Ja skulle jeg holde ut 3 uker på veien, så måte jeg holde meg til 35 mil +- om dagen. Helt klart riktig mengde for min del å kjøre hver dag. Men dette kommer jeg nok til å skrive litt om i løpet av tur referatet.
Jeg hadde igrunn bestemt meg for at jeg burde begynne å tenke på ny sykkel allerede før vi dro på tur. Men skulle bruke turen å kjenne litt etter. Det er liten tvil om at jeg blir kjørt fra med ny sykkel også. Men hva faen skal en med en R sykkel annet enn å se bra ut eller kjøre godt på bane? Det er brukenes til langt mer, men der finnes sykler som er langt bedre egnet til ALT annet enn en R sykkel. Å når langturer skal prioriteres, ja da var igrunn valget lett. Det måtte bli traktor
Ja skulle jeg holde ut 3 uker på veien, så måte jeg holde meg til 35 mil +- om dagen. Helt klart riktig mengde for min del å kjøre hver dag. Men dette kommer jeg nok til å skrive litt om i løpet av tur referatet.
Jeg hadde igrunn bestemt meg for at jeg burde begynne å tenke på ny sykkel allerede før vi dro på tur. Men skulle bruke turen å kjenne litt etter. Det er liten tvil om at jeg blir kjørt fra med ny sykkel også. Men hva faen skal en med en R sykkel annet enn å se bra ut eller kjøre godt på bane? Det er brukenes til langt mer, men der finnes sykler som er langt bedre egnet til ALT annet enn en R sykkel. Å når langturer skal prioriteres, ja da var igrunn valget lett. Det måtte bli traktor
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*
Hehe takk for det Ojda... Spørs om du ikke blir nødt å ta opp igjen litt av foto interessen din igjen Du viste jo en del tendenser underveisojda skrev:Bare for å ha sagt det
Det bildet av han "pølsegubben" i Stelvio er bare så jævelig bra
Åsså jeg som normalt ikke har sansen for "tofarget photo"