Platec's MC-blogg NÅ: Takk for i år!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Platec's MC-blogg NÅ: Takk for i år!

Legg inn av Platec »

Hei, hei! Jeg er relativt ny her på MC-siden, har fulgt med en stund, men har ikke begynt å skrive innlegg selv før nylig, og har bare positive inntrykk hittil! :D

Jeg kjører foreløbig bare rundt på Hedmarks og hovedsaklig Hamars veier, der det er litt av hvert når det gjelder vegkvalitet. Jeg tok førerkort i klasse A1 for snaue tre uker siden, og har kjørt ca 890 km hittil. Jeg kjører en Honda CBR 125 R 2006, mange misliker denne sykkelen, men jeg er storfornøyd med den! Ingenting stort å klage på!

Jeg bor på Hamar og bruker sykkelen som framkomstmiddel både til/fra skole og til/fra jobb hver dag. Ellers hvis jeg skal noen steder og selvfølgelig for moro :knegg

Denne bloggen/loggen/siden blir hovedsaklig for å skrive om turer, hvordan sykkelen er, pluss å svare på spørsmål hvis det er noe folk lurer på.

Så for å komme igang, fyr løs med spørsmål og idéer om ting jeg kan skrive om her! Det trengs! :D
Sist redigert av Platec den 12 nov 2013, 16:16, redigert 13 ganger totalt.
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Platec's MC-blogg

Legg inn av Duville »

Platec skrev:Hei, hei! Jeg er relativt ny her på MC-siden, har fulgt med en stund, men har ikke begynt å skrive innlegg selv før nylig, og har bare positive inntrykk hittil! :D

Jeg kjører foreløbig bare rundt på Hedmarks og hovedsaklig Hamars veier, der det er litt av hvert når det gjelder vegkvalitet. Jeg tok førerkort i klasse A1 for snaue tre uker siden, og har kjørt ca 890 km hittil. Jeg kjører en Honda CBR 125 R 2006, mange misliker denne sykkelen, men jeg er storfornøyd med den! Ingenting stort å klage på!

Jeg bor på Hamar og bruker sykkelen som framkomstmiddel både til/fra skole og til/fra jobb hver dag. Ellers hvis jeg skal noen steder og selvfølgelig for moro :knegg

Denne bloggen/loggen/siden blir hovedsaklig for å skrive om turer, hvordan sykkelen er, pluss å svare på spørsmål hvis det er noe folk lurer på.

Så for å komme igang, fyr løs med spørsmål og idéer om ting jeg kan skrive om her! Det trengs! :D

Velkommen til forumet.
Førstesykkelen min var en CB125 men det var nok en noe eldre årgang. På mintid var den siste lovlige årgangen av 125 ccm 1969 mod så det blr en 1969 mod. God for 135 --140 og med selvstarter og ett svev som en mye større mc.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Platec's MC-blogg

Legg inn av AJ »

Hey! :vs
Artig med ny blogg, Platec :thumleft
Bilder av sykker'n kan jo være en god start ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg

Legg inn av Platec »

Duville skrev:Velkommen til forumet.
Førstesykkelen min var en CB125 men det var nok en noe eldre årgang. På mintid var den siste lovlige årgangen av 125 ccm 1969 mod så det blr en 1969 mod. God for 135 --140 og med selvstarter og ett svev som en mye større mc.
Kul sykkel det! CBR'n er konstruert for og god for 110 km/t uten store problemer på flat rettstrekke, mens i slak nedoverbakke har jeg fått den opp i 130 km/t og det holder i massevis for meg igrunn. ..for nå :knegg
AJ skrev:Hey! :vs
Artig med ny blogg, Platec :thumleft
Bilder av sykker'n kan jo være en god start ;-)
Kan slenge i et bilde nå av sykkelen som jeg har her på denne PC'n. (Er på skole laptop'n, men har flere bilder på den stasjonære) :-)
Bilde
Flere bilder kommer senere :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Platec's MC-blogg

Legg inn av Svein2 »

Hei Platec, hyggelig med rekruttering i Hamar. Du får henge deg med oss på noen turer neste år, :vs
nå er det riktignok høsten og det eneste vi har att foruten ett par turer, er utstilling på Hamarmart`n neste søndag.
Nå er det kun litt mer sunne og usunne aktiviteter uten sykkel i Klubbhuset i Sverres gate som gjelder.
Selv om du er alt for ung til å være en Old Biker setter vi stor pris på kontakt med den yngre generasjonen. :thumleft

http://www.oldbikers.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Platec's MC-blogg

Legg inn av TheHaughom »

Velkommen til forumet, Platec! Godt det blir flere av oss i den yngre garde også :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Platec's MC-blogg

Legg inn av AJ »

TheHaughom skrev:Velkommen til forumet, Platec! Godt det blir flere av oss i den yngre garde også :prf
:thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Platec's MC-blogg NÅ: Nye bilder og et par innkjøp

Legg inn av Platec »

Hyggelig med så mange flotte tilbakemeldinger! :D

Tenkte jeg skulle slenge inn et par bilder til pluss noen oppdateringer fra de siste dagene.
Beklager at motorsykkelen ikke ser ut på disse bildene :knegg Dette var rett FØR jeg vasket den, så langt som jeg tenker tok jeg alle bildene rett før, og ingen rett etter...
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Det siste bildet er fra når jeg og en kamerat kjørte hjem fra jobb på mandag. Ja, jeg er den gutten i kameratgjengen som kjører lett, mens alle andre kjører scooter eller moped.. :sk? KJEMPE gøy å vente hele tiden!

På mandag var jeg også innom Biltema og MC-Huset Nydal som ligger like ved der jeg bor, og handla noe småtteri, her er hva jeg kjøpte:
Bilde
En enkel og grei skivelås til 200,- fra MC-Huset http://www.oxprod.com/index.php?pg=3&ac ... pid=123&p=
Bilde
En tankpad fra Biltema som jeg har planer om å sette på sykkelen i nærmeste fremtid, bilde av det kommer. 50,- http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ti ... pad-82183/
Bilde
Verdens mest geniale lille dings, denne støtteplaten for sidestøtten som har nå fast plass i rommet under pasasjersetet hvis jeg blir nødt til å parkere på ulendt terreng! :D 13,- http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/De ... -MC-82165/

Så, hva syns dere folkens? :-) Kom gjerne med innspill om videre ønsker!
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Nye bilder og et par innkjøp

Legg inn av TheBandit »

Platec skrev: Verdens mest geniale lille dings, denne støtteplaten for sidestøtten som har nå fast plass i rommet under pasasjersetet hvis jeg blir nødt til å parkere på ulendt terreng! :D 13,- http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/De ... -MC-82165/

Så, hva syns dere folkens? :-) Kom gjerne med innspill om videre ønsker!
Hei. Stilig sykkel du har! :thumleft Du finner sikkert mye tøft og nyttig utstyr til hondaen på nett. :-) Men den støtteplata fra Biltema er nok det mest geniale mcutstyret man får for under 20 kr. Ihvertfall kjekt for meg da kompisene mine bor i nå myrhøl :lol

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Nye bilder og et par innkjøp

Legg inn av Tysnes »

Fin sykkel, å kjekt med yngre folk her på forumet. Dagens lettvektere ser jo voksne ut, i forhold til min lettvekter på 70-tallet( Kawasaki 90, veide 79 kg tørr).
Forsett å skriv, å kos deg med kjøring, vasking, mekking osv :-)

mekkern
Innlegg: 7588
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Nye bilder og et par innkjøp

Legg inn av mekkern »

Synes Hondaen er helt oki jeg-selv om hjulene er noe smalere enn enkelte andre så er jo ikke akkurat effekten så høy at en spinner ut av svingene uansett på en 125ccm.'
dessuten er dekkene billigere og en kan da heller skifte litt oftere og ha ennå bedre grep..triller lettere gjør de også.

skulle ønske jeg hadde hatt slik sykkel som deg/sønnen min som 16 åring-vi hadde 100ccm med max 7,5hk(selv om vi tok plomberingen fikk vi ikke mer enn ca 12hk).. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Tankpad og liten tur i finvær!

Legg inn av Platec »

mekkern skrev:Synes Hondaen er helt oki jeg-selv om hjulene er noe smalere enn enkelte andre så er jo ikke akkurat effekten så høy at en spinner ut av svingene uansett på en 125ccm.'
dessuten er dekkene billigere og en kan da heller skifte litt oftere og ha ennå bedre grep..triller lettere gjør de også.
Mange kommenterer at hjulene er så tynne, og jeg er enig at rent utseendemessig er det ikke spesielt fint, men jeg syns ikke det er noe problem å kjøre med den ihvertfall, syns sykkelen er en drøm å kjøre :knegg (Nå har jeg bare en Honda Varadero XL125 til sammenligning fra kjøreskolen, og jeg må si at det er litt mer kjøreglede og moro å kjøre denne lille og smidige sykkelen :knegg)

På XXXXXX satt jeg endelig på tankpad'n! Som dere ser på de andre bildene er det en klistrelapp med sikkerhetsinstrukser om bruk av hjelp osv, på. Denne var et herk å få av, men YouTube er for ikke første gang, redningen både når det var å få denne av og å sette på tankpad'n, og jeg må si at til å være første gangen jeg har gjort noe sånt, ble jeg meget førnøyd med restultatet! :D
Bilde
Det ser ut som det er en bøy i det ene leddet der, det er delvis på grunn av lysrefleksjon, og en liten "bulk", men den jevnet seg ut av seg selv i løpet av noen timer, nå ser den helt perfekt ut!
Bilde

Jeg bor som tidligere nevt på Hamar og har ei tante og en onkel som bor å Vallset (20-30 minutter unna). Jeg og broren min som også kjører motorsykkel (Suzuki GSX-R 600 :yeyeye) bestemte oss får kjøre motorsykkel dit idag, det er ikke lange turen, men kanskje den siste turen (i finvær) for sesongen! Bortifra et stykke rett fram på E6 er det mye fine veien innover med flotte, lange, halvslakke svinger som rett og slett er herlig å kjøre i, det var en flott tur i flott vær! :D
Bilde
Bilde
Bilde
Meg til venstre og broren min til høyre.
Bilde
Bilde
I farta! :mc1

Som sagt tidligere: Kom gjerne med innspill og spørsmål! :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Nye bilder og et par innkjøp

Legg inn av bjornen »

[quote="TheBandit"][quote="Platec"]
Verdens mest geniale lille dings, denne støtteplaten for sidestøtten som har nå fast plass i rommet under pasasjersetet hvis jeg blir nødt til å parkere på ulendt terreng! :D 13,- http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/De ... -MC-82165/

den sidestøttedingsen er jo genial, takker for tipset :thumleft

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Nye bilder og et par innkjøp

Legg inn av pelsen »

bjornen skrev:den sidestøttedingsen er jo genial, takker for tipset :thumleft
jepp, og fester du en snor mellom den og tankveska er den mye lettere å få tak i når du tar opp støtta og skal kjøre :D

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Da var "PMS"-tiden kommet!

Legg inn av Platec »

Først vil jeg sitere Snikkeren som sendte dette på e-post på vegne av moderatorteamet her på mcsiden.no:
Noen har kanskje satt vekk sykkelen for sesongen (inkludert meg selv…),
noen planlegger å sette den bort, noen håper i det lengste at snøen holder
seg vekk og noen ytterst få ser frem til at alt er dekket med hvit kald
nedbør.

PMS kaller vi det. Ihvertfall vi som ikke kjører om vinteren. Men hva er
egentlig PMS, eller Parkert Motorsykkel Syndrom som det heter på
"fagspråket"?
I begynnelsen forbanner vi den kalde årstiden vi går inn i. Hvorfor kunne
ikke sesongen vart ihvertfall et par uker til?
Så går vi over i ventemodus. Ventemodus er en farlig tid. For lommeboken…
Man finner andre ting enn mc-kjøring å fylle tiden med, og da er Ebay og
andre nettsteder med motorsykkelrelatert innhold hyppig frekventert.
Til slutt begynner forventningene å komme. Varmen stiger, snøen smelter og
vi blir yr av glede med tanke på hva som venter oss.
Det er dette som er PMS.
Dette har nå rammet meg også, for første gang, ettersom det er min første vinter med førerkort. Og nå forstår jeg plutselig ordentlig hva dette betyr!

På lørdag satt jeg sykkelen på vinterlagring, og søndag kveld kom snøen, og siden har det snødd, og bare irritert meg mer og mer! :sk?
Nå ser jeg bare fram til våren og mye flott MC-kjøring, og aktivitet her på forumet, håper dog at aktiviteten kan holde seg oppe igjennom vinteren også, så man har noe å henge finngra sine i når det gjelder motorsykkel! :knegg

Det kan jo hende det dukker opp noe, men jeg tror ikke denne tråden her kommer til å være veldig aktiv i vinter, så da avslutter jeg med å si: Da sees vi her inne til våren! :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Svar