Platec's MC-blogg NÅ: Takk for i år!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Platec's MC-blogg NÅ: Salg av hjelm

Legg inn av Platec »

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=42467790
Her er linken til hjelmen som er til salgs på finn. Den står på 2000, men prisen er prutbar, da jeg virkelig trenger å få solgt denne fort!

http://www.mcsiden.no/viewforum.php?f=17
Har også lagt den ut på kjøp/salg siden her :-)

Edit: Hjelmen er nå satt til 1600!!! 1000 under ny pris, og i helt ny stand!
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Platec's MC-blogg NÅ: Mimring..

Legg inn av Platec »

Heisann! Det begynner å bli en stund siden sist nå! Siden sist har det da blitt noen kilometer på klokka, men mesteparten er til og fra skolen og jobb, har ikke blitt noen flere turer siden 1. Mai desverre :(
Jeg har også satt på en handy og fin digital klokke med gradestokk fra Biltema på sykkelen, og denne kommer godt til nytte for å følge med på hvor dårlig tid jeg egentlig har på ting :D Legger ut bilde senere!

Vi driver forøvrig å flytter om dagen, så i rydding i gamle saker kom jeg over denne:
Bilde
Bilde
Bilde

En Modell av en Triumph RS 955i som jeg fikk av onkelen min da jeg var ganske liten. Hadde nesten glemt at jeg hadde den før jeg fant den! Det var onkel som gjorde gjerningen sin og fostret opp meg og broren min til å bli MC-entusiaster begge to, og dette var nok starten i denne prosessen vil jeg si! :D Onkel har alltid kjørt Triumph, og har så lenge jeg kan huske hatt en eller annen Triumph sykkel i tillegg til noen innslag av Yamaha og andre merker innimellom, men en Triumph har det alltid stått i garasjen. Litt moro og se tilbake på, og om du ser på et bilde av originalsykkelen ser man at det er en relativt detaljert modell også!
Bilde
Vet ikke om dette er riktig årsmodell, men er samme sykkel hvertfall.

Det går mot vinter og det blir nok ikke mange ukene til det går an å kjøre. Men sykkelen går som ei kule fortsatt, så så lenge føre er med oss kjører jeg en stund til hvertfall!
Ugh, blir en lang vinter..
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Platec's MC-blogg NÅ: Takk for i år!

Legg inn av Platec »

Da var sykkelen satt på vinterlagring, og sesongen i år ble betydelig lengre (og bedre) enn i fjor!
Siden jeg tok lappen i september i fjor ble det bare ca to måneder med kjøring, men i år tok jeg ut sykkelen i midten av april og har kjørt helt til nå, så detta har virkelig vært en sesong! :D

Kort oppsummert:
To uker ut i sesongen kjørte jeg min første ordentlige tur, Mjøsa Rundt 1. Mai! Jeg har skrevet et innlegg om dette tidligere, så hvis du vil lese mer om det, hopp noen sider tilbake i denne tråden! :D
Utover det har det blitt mange småturer rundt omkring i distriktet både alene og med kjæresten på baksetet.
Nå i høst kjørte jeg også en fin tur tur-retur Lillehammer, da kjæresten flyttet dit i høst for å studere.
Eneste nedtur i år var uhellet i vår (som du også kan lese om tidligere i tråden), da dette var en spesiell opplevelse som svidde i lommeboka.. Men det gikk bra med meg, og sykkelen ble fiksa, så nå er alt topp! :D
Alt i alt ble det litt over 4000km fra April til nå.
Så alt i alt har dette vært sesongen som jeg virkelig har fått ordentlig glede av MC-kjøring. Til sommeren er det klasse B som står for tur, men jeg vet allerede at så fort det er i boks og pengene trekker til, blir det klasse A2! :D

Med det sier jeg takk for i år! Gleder meg allerede til våren!

De siste månedene har det vært stille her inne, både fra min side og også ellers, så vi får se om jeg gidder å fortsette å skrive her til våren om interessen fortsatt er så lav, men det vil tiden vise!

Vi sees/hilses på veien til våren!
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Takk for i år!

Legg inn av SuperMorten »

Fortsett med skrivinga. Jeg tror det er mange som leser, selv om vi ikke er så flinke til å svare :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Takk for i år!

Legg inn av JK95 »

+1

Flott å se at du er aktiv, og at du tenker å fortsette som motorsykkelist :thumleft Hvem vet, kanskje vi treffes langs veien en gang? :prop:

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Takk for i år!

Legg inn av RuneMC »

Er nok lurt å parkere nå - var nettopp en tur til butikken og i den lokale svingen ved en bekk var det frosset på og speilglatt selv med +3 i lufta (og oppi 10C på dagen i dag)...

Det er lov å "gå i hi" :mk
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Takk for i år!

Legg inn av Platec »

SuperMorten skrev:Fortsett med skrivinga. Jeg tror det er mange som leser, selv om vi ikke er så flinke til å svare :thumleft
Det er godt å høre! :D
JK95 skrev:+1

Flott å se at du er aktiv, og at du tenker å fortsette som motorsykkelist :thumleft Hvem vet, kanskje vi treffes langs veien en gang? :prop:
Hvem vet, i så fall kan du stole på at jeg (som de fleste andre) hilser jeg! :D
RuneMC skrev:Er nok lurt å parkere nå - var nettopp en tur til butikken og i den lokale svingen ved en bekk var det frosset på og speilglatt selv med +3 i lufta (og oppi 10C på dagen i dag)...

Det er lov å "gå i hi" :mk
Såpass ja!
Ja, der er lov det nå, og til våren så kryper vi jo alle mann ut av hiet igjen, uthvilte og fornøyde som aldri før! :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Takk for i år!

Legg inn av JK95 »

Platec skrev:
JK95 skrev:+1

Flott å se at du er aktiv, og at du tenker å fortsette som motorsykkelist :thumleft Hvem vet, kanskje vi treffes langs veien en gang? :prop:
Hvem vet, i så fall kan du stole på at jeg (som de fleste andre) hilser jeg! :D
Godt å høre :prf Vurderer sørlandstur neste sommer når A2 er i boks, så det hadde jo vært morsomt å treffes :D

Svar